Przetargi.pl
Naprawa i remont dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuczno. 

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno ogłasza przetarg

  • Adres: 78-640 Tuczno, ul. Klasztorna 36
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2593147 , fax. 067 2593299
  • Data zamieszczenia: 2010-08-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno
    ul. Klasztorna 36 36
    78-640 Tuczno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 067 2593147, fax. 067 2593299
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pila.lasy.gov.pl/tuczno
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Naprawa i remont dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuczno. 
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy i remontu nawierzchni dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuczno. Planowane naprawy umożliwią sprawny przejazd pojazdów, zwiększą bezpieczeństwo, wyeliminują zastoiska wody opadowej oraz zabłocenie odcinków na to zjawisko podatnych. Poniżej omówione drogi leśne obsługują pod względem komunikacyjnym przyległe obszary leśne. Drogi te w zależności od natężenia ruchu oraz zalegających gruntów charakteryzują się dużym zróżnicowaniem w rodzaju nawierzchni oraz stopniem ich degradacji. Cechą wspólną wszystkich odcinków jest niedostateczna skuteczność odprowadzenia wód opadowych, co skutkuje w miejscach z zalegającym gruntem nienośnym tworzenie się zastoisk wody opadowej, nieckami błota oraz deformacjami drogi uniemożliwiającymi sprawny przejazd pojazdów. Następstwem takiego stanu jest nienormatywne poszerzenie jezdni tworzone dla możliwości przejazdu w miejscach szczególnie podatnych zostały na przestrzeni lat wzmocnione tłuczniem bądź gruzem. Średnia szerokość dróg leśnych podlegających naprawie wynosi od 3,0 do 4,0 m, których nieregularne pobocza w znacznym zakresie są zawyżone, co uniemożliwia sprawny odpływ wód opadowych. Odwodnienie dróg odbywa się za pomocą istniejących spadków podłużnych oraz poprzecznych. Taki sposób odwodnienia przy zawyżonych poboczach i braku wzmocnienia odcinków o słabym podłożu gruntowym skutkuje licznymi wymyciami, tworzeniem się lokalnych zastoisk wody oraz zaniżeń w miejscach kolein. Przewidziano cztery metody naprawy przedmiotowych dróg w zależności od stopnia degradacji nawierzchni oraz nośności podłoża gruntowego zalegającego w obszarze jezdni: Metoda nr 1: Podłoże gruntowe dobre, nawierzchnia istniejąca z niewielkimi nierównościami, drobne wypłukania, małe deformacje profilu poprzecznego. Istniejąca powierzchnia przeznaczona do profilowania i zagęszczenia dla uzyskania normatywnych spadków poprzecznych - 3 %. Przed wykonaniem prac naprawczych - warstwa humusu musi być bezwzględnie zdjęta i usunięta z jezdni. Metoda nr 2: Podłoże gruntowe dobre, nawierzchnia istniejąca drogi leśnej w stanie przeciętnym z niewielkimi nierównościami, drobne wypłukania, małe deformacje profilu poprzecznego, pojawiające się zastoiska wody, regularne wyboje. Istniejąca nawierzchnia przeznaczona do profilowania i zagęszczenia dla uzyskania normatywnych spadków poprzecznych - 3 %. Należy wykonać profilowanie oraz doziarnić warstwą pospółki stabilizowanej mechanicznie w grubościach podanych indywidualnie dla danego odcinka. Przed wykonaniem prac naprawczych - warstwa humusu musi być bezwzględnie zdjęta i usunięta z jezdni. Metoda nr 3: Podłoże gruntowe niedobre, nawierzchnia istniejąca drogi leśnej w stanie złym z licznymi nierównościami, duże wypłukania oraz deformacje profilu poprzecznego, zastoiska wody, niecki zalegającego błota. Istniejąca nawierzchnia przeznaczona do profilowania i zagęszczenia dla uzyskania normatywnych spadków poprzecznych - 3 %. Należy wykonać profilowanie oraz warstwę z kruszywa łamanego (0/31,5mm lub w wyjątkowych miejscach szczególnie niestabilnych 0/63mm), stabilizowanego mechanicznie w grubościach podanych indywidualnie dla danego odcinka drogi. Górną warstwę należy wykonać z piasku średniego stabilizowanego pospółką grubości 5 cm. Przed wykonaniem prac naprawczych - warstwa humusu musi być bezwzględnie zdjęta i usunięta z jezdni. Metoda nr 4: Podłoże gruntowe złe, nawierzchnia istniejąca drogi leśnej w stanie bardzo złym z licznymi nierównościami, duże wypłukania oraz deformacje profilu poprzecznego, zastoiska wody oraz niecki zalegającego błota utrudniające w znacznym stopniu sprawny przejazd. Istniejąca nawierzchnia przeznaczona do wymiany. Wymianę gruntu należy wykonać na głębokości 20 -25 cm. Powstały wykop wypełnić kruszywem łamanym 0/63 mm grubości 15-20 cm stabilizowanego mechanicznie, a następnie górną warstwę z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grubości 5-10 cm, stabilizowanego mechanicznie. Przed wykonaniem prac naprawczych - warstwa humusu musi być bezwzględnie zdjęta i usunięta z jezdni. Naprawy obejmują również zapewnienie sprawnego odpływu wód opadowych przez nadanie remontowanym i naprawianym odcinkom normatywnych spadków poprzecznych jezdni Planowane naprawy dróg leśnych będą wykonywane bez naruszenia ich przebiegu tylko obejmują wykonanie napraw poszczególnych odcinków przedstawionych na załączonych mapkach. Na remontowanych odcinkach dróg leśnych niweletę należy powiązać ściśle z niweletą istniejącego terenu. Niweletę należy poprowadzić w sposób umożliwiający sprawne odwodnienie jezdni za pomocą spadków podłużnych niwelety oraz spadków poprzecznych jezdni przez wykonanie odprowadzeń wód opadowych, lub wykonanie rowów na odcinkach szczególnie podatnych. Całość robót wykonać zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz obowiązującymi normami i przepisami dotyczącymi Prawa budowlanego oraz BHP. Wytypowanie i usunięcie niezbędnych drzew w pasie istniejącej drogi dla przeprowadzenia zakresu robót należy uzgodnić i wykonać pod nadzorem przedstawiciela Nadleśnictwa. Wyznaczone do naprawy odcinki dróg zostały opisane w SIWZ, zaznaczone na dołączonych mapkach poglądowych oraz zaznaczone w terenie za pomocą pomarańczowej farby.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331419
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium.      Wysokość wadium ustala się w kwocie Pakiet nr 1 - 1 000 złotych (słownie- jeden tysiąc złotych 00-100) Pakiet nr 2 - 1 000 złotych (słownie- jeden tysiąc złotych 00-100) Pakiet nr 3 - 1 000 złotych (słownie- jeden tysiąc złotych 00-100) 2.  Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego      Bank PKO BP SA  o Wałcz, Nr rachunku 58 1020 2847 0000 1102 0039 0948 z dopiskiem na blankiecie przelewu-wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej-Pakiet nr - naprawa i remont dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuczno- Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za-zgodność z oryginałem-należy dołączyć do oferty. 3.  Wadium wnoszone w innej formie- poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczeniu pieniężnym SKOK lub poręczeniach udzielanych przez podmioty,  o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed­siębiorczości, które należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. Z treści dokumentu powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. W treści gwarancji wadialnej muszą być dokonane następujące stwierdzenia 1) nazwa i adres Zamawiającego, 2) określenie przedmiotu zamówienia, 3) nazwę i adres Wykonawcy, 4) termin ważności. 4.  Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 09.09.2010 r. do godziny 10 00. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone w pełnej kwocie na rachunku bankowym Zamawiającego. 5.  Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 6.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 7.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin jego wnoszenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.lasy.gov.pl/tuczno
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach