Przetargi.pl
"Naprawa i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Ośno Lubuskie w 2019 roku"

Nadleśnictwo Ośno Lubuskie ogłasza przetarg

  • Adres: 69-220 Ośno Lubuskie, ul. Rzepińska
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 577 400 , fax. 957 577 400
  • Data zamieszczenia: 2019-05-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Ośno Lubuskie
    ul. Rzepińska 11
    69-220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie
    tel. 957 577 400, fax. 957 577 400
    REGON: 81053925500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.osnolubuskie.szczecin.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Ośno Lubuskie - jednostka oraganizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Naprawa i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Ośno Lubuskie w 2019 roku"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest „ Naprawa i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Ośno Lubuskie w 2019 roku”. W ramach robót związanych z naprawą i konserwacją dróg na terenie Nadleśnictwa Ośno Lubuskie przewidziano wykonanie poniższych robót: - Naprawa i konserwacja drogi leśnej nr 5 w Nadleśnictwie Ośno Lubuskie; - Naprawa i konserwacja 9 odcinków w leśnictwach Świniary, Drogomin i Czarnów; - Naprawa i konserwacja pozostałych ewentualnych odcinków AWARYJNYCH. 2. W ramach Naprawy i konserwacji drogi leśnej nr 5 w Nadleśnictwie Ośno Lubuskie do wykonania jest likwidacji kolein, wybojów i nierówności na jezdni, z uzupełnieniem zajeżdżonych poboczy oraz odtworzeniem rowów przydrożnych. Przebieg remontowanej jezdni w planie został wpisany w istniejącą drogę. Przed przystąpieniem do robót remontowych należy uzupełnić ubytki w nawierzchni jezdni zgodnie z tabelą pkt. 7.1. Opisu technicznego stanowiącego Załącznik nr 9 do SIWZ. Konserwacja drogi składa się z następujących czynności: - Mechaniczne spulchnienie istniejącej nawierzchni drogi leśnej na głębokość 10cm, - Mechaniczne profilowanie istniejącej nawierzchni drogi równiarką z nadaniem spadków daszkowych – 3% na prostej i 4% na łukach, - Rozścielenie warstwy klińca 0/31,5 mm o gr. 10 cm, (łatanie ubytków, paski o szerokości 1,0m) - Wałowanie warstwy kruszywa łamanego walcem wibracyjnym o masie 9-11 t. (odcinki o szerokości od 1,0 m), - Zagęszczenie kruszywa w miejscu ubytków wibratorem powierzchniowym, - Wałowanie wykonać od brzegów nawierzchni ku środkowi, początkowo na sucho a następnie z polewaniem wodą (dotyczy całej szerokości drogi), - Górna warstwę nawierzchni należy zamknąć miałem kamiennym 0-5 mm o gr. 1 cm. Szczegółowy zakres prac określa : - Opis techniczny stanowiący Załącznik nr od 9 do SIWZ - Załącznik nr 9a do SIWZ – Plan orientacyjny (droga nr 5) - Załącznik nr 9b do SIWZ – 2.1 Plan sytuacyjny - Załącznik nr 9c do SIWZ – 2.2 Plan sytuacyjny - Załącznik nr 9d do SIWZ – 2.3 Plan sytuacyjny - Załącznik nr 9e do SIWZ – 2.4 Plan sytuacyjny - Szczegółowe specyfikacje techniczne dla robót drogowych (droga nr 5) stanowiące załącznik nr 10 do SIWZ 3. W ramach naprawy i konserwacji 9 odcinków o łącznej długości ok 732 m2 do wykonania jest: - Karczowanie krzaków, pni i poszycia, - Profilowanie i zagęszczanie podłoża na gruntach kategorii I- VI. Profilowanie i zagęszczanie poboczy, - Mechaniczne wykonanie koryta wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża w gruntach kat. I-IV na głębokość do 20, - Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego frakcji 0-31,50 mm. Grubość warstwy po zagęszczeniu 20 cm, - Wyrównanie podbudowy tłuczniem kamiennym. Grubość warstwy po zagęszczeniu do 2 cm. - Miałowanie nawierzchni jezdni. - Wykopy oraz przekopy wykonywane na odkład. Grunt kategorii II. Wykonywanie skarp, rowów i przemieszczeń urobku - Łączna ilość ok 817m2. Przybliżoną lokalizację odcinków dróg zaznaczono na załącznikach graficznych stanowiących załącznik nr 11, 12 i 13 do SIWZ. Szczegółowy zakres prac określa załącznik nr 14 do SIWZ. 4. W ramach naprawy i konserwacji ewentualnych odcinków AWARYJNYCH przewidziano wykonanie tych samych prac co w pkt 3 ( pkt 3.3 SIWZ) z tym, że w pierwszej kolejności należy wykonać prace opisane w pkt 2 następnie prace opisane w pkt. 3 (3.3 SIWZ) natomiast ewentualne odcinki AWARYJNE będą wskazywane sukcesywnie w ramach potrzeb Zamawiającego (w ilości ok 800m2). 5. Druk kosztorysu ofertowego stanowiący załącznik nr 1a do SIWZ jest dokumentem pomocniczym, mającymi na celu oszacowanie wartości oferty. Rozliczenia robót dot. „Naprawy i konserwacji drogi leśnej nr 5 w Nadleśnictwie Ośno Lubuskie jest rozliczeniem ryczałtowym. Druk kosztorysu ofertowego stanowiącego załącznik nr 1b 1c jest dokumentem, który wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. Rozliczenie robót dot. naprawy i konserwacji 9 odcinków dróg i ewentualnych odcinków AWARYJNYCH odbędzie się na podstawie kosztorysu powykonawczego, opartego na obmiarze wykonanych robót i cenach jednostkowych za ich wykonanie wskazanych w załączniku 1b i 1c. Jednostką rozliczeniową będzie m2 i m3 wykonanych robót ziemnych. Wspólny Słownik Zamówień: 45233142-6 – Roboty w zakresie naprawy dróg, 6. We wszystkich miejscach SIWZ i dokumentacji projektowej, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 29 ust. 3 PZP i art. 30 ust. 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SIWZ i dokumentacji projektowej, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne” (m.in. zastosowanie urządzeń), pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. 7. Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych itp. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w szczegółowym opisie należy rozumieć jako preferowanego typu w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych . Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów. 8. Wszelkie "produkty" pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty. Tam gdzie w przedmiarze robót przedmiot zamówienia został opisany za pomocą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, norm, aprobat, specyfikacji technicznej i systemów referencji, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 9.Zamawiający zobowiązuje oferentów do wskazania elementów urządzeń i materiałów równoważnych do zastosowania w stosunku do projektu i specyfikacji. W myśl art. 30 ust. 5 Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane (materiały, urządzenia) spełniają wymagania określone w projekcie budowlanym. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w projekcie i SIWZ. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, a w szczególności zgodnie z: a) Ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018r. poz. 1986 ze zm.) b) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2018r. poz. 1202 z późn. zm,) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy. c) Z wytycznymi Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót budowlanych oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. d) Ze wskazaniami Zamawiającego ustalanymi w trakcie wykonywania zamówienia. 11. Zgodnie z art. 29 ust. 3a PZP, Zamawiający podczas realizacji zamówienia, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace w zakresie przedmiotu zamówienia, w szczególności: - prac sprzętem mechanicznym - czynności operatorów maszyn i sprzętu budowlanego niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.) 12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych w rozumieniu art. 2 pkt 6 PZP. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych w rozumieniu art. 2 pkt 7 PZP. 14. Miejsce realizacji zamówienia: - Droga nr 5 przeznaczona do remontu zaczyna się w drodze wojewódzkiej nr 134 relacji Ośno Lubuskie - DK22, a kończy w środku kompleksu leśnego na skrzyżowaniu dróg leśnych. Długość remontowanej drogi wynosi 5230,00 m. - Odcinki od nr 1-3 położone są na terenie Leśnictwie Świniary (oddz. 726hj, 726ik, 742i) - Odcinki od nr 4 – 8 położone są na terenie Leśnictwa Drogomin (oddz. 598j, 596k, 592a, 641a) - Odcinek nr 9 położony jest na terenie Leśnictwa Czarnów (oddz. 266a) Zamawiający zaleca dokonania wizji lokalnej terenu celem zapoznania się z warunkami realizacji zamówienia. 15. Wykonawca udzieli na cały przedmiot zamówienia gwarancji jakości na minimalny okres 24 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. Maksymalny okres gwarancji jakości przyjęty przy punktacji w ramach kryterium oceny ofert wynosi 48 miesięcy. 16.Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie korytowania i wykonania podbudowy z kruszywa łamanego. W przypadku zamiaru wykonania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: - części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 11 000,00 złotych. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 28 8369 0008 0000 0101 2000 0020 z dopiskiem; „wadium Naprawa i konserwacja dróg w Nadleśnictwie Ośno Lubuskie w 2019 roku” bądź podaniem sygnatury sprawy, tj. SA.270.2.1.2019 Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy złożyć wraz z Ofertą w oryginale lub należy zdeponować w kasie w siedzibie zamawiającego. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania z ofertą. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z pkt 8.5. SIWZ Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 6.1. ppk. 3)a - c, SIWZ) lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej (warunki wskazane w pkt 6.1 ppk. 2) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zgodnie z pkt 8.6. SIWZ - Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zobowiązany jest do: 1) zamieszczenia informacji, o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 8.1 ppkt 1 i 2) SIWZ. 2) przedłożenia wraz z ofertą zobowiązania podmiotu trzeciego albo innego dokumentu służącego wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt. 8.5. SIWZ. Wykonawca, który wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 8.3. ppkt 5). Dokumenty wskazane w pkt 8.3. pkt 5) SIWZ Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 26 ust.2 PZP. Zgodnie z pkt 8.7. SIWZ - Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w pkt 8.3. ppkt. 5) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Zgodnie z pkt 8.8. SIWZ - Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 8.7 SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zgodnie z pkt 8.9.SIWZ Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8.7. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 8.8. SIWZ stosuje się. Zgodnie z pkt 8.10. Siwz W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszania osoby, której dokument dotyczy o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Zgodnie z pkt 8.11. SIWZ -Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zgodnie z pkt 8.12. SIWZ - W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a)w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b)oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; c)Oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1 ppkt. 1) i 2) SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; d)dokumenty, o których mowa w pkt 8.3. pkt. 5), obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. e)wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; f)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; g)Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna. Zgodnie z pkt 8.13.SIWZ - Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów (art. 26 ust. 2f PZP). Zgodnie z pkt 8.14.SIWZ- Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielnie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 z późn. zm.), składane są w oryginale lub kopi poświadczonej za zgodność z oryginałem. Zgodnie z pkt 8.15.SIWZ - Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega wykonawca albo wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje poprzez opatrzenie kopii dokumentu lub kopi oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Zgodnie z pkt 8.16. SIWZ - Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016r. poz. 1126 z późn. zm.), wymienione w niniejszym rozdziale SIWZ sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zgodnie z pkt 8.17. SIWZ - Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016r. poz. 1126 z późn. zm.), wymienionych w niniejszym rozdziale SIWZ, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach