Przetargi.pl
Naprawa dróg w ramach bieżącego utrzymania dróg leśnych w Nadleśnictwie Maskulińskie

Nadleśnictwo Maskulińskie ogłasza przetarg

  • Adres: 12220 Ruciane-Nida, ul. Rybacka
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 4241600, 4241616 , fax. 874 241 619
  • Data zamieszczenia: 2018-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Maskulińskie
    ul. Rybacka 1
    12220 Ruciane-Nida, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 4241600, 4241616, fax. 874 241 619
    REGON: 79001129100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bialystok.lasy.gov.pl/web/maskulinskie, http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_maskulinskie/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Maskulińskie z siedzibą w Rucianem-Nidzie, ul. Rybacka 1, 12-220 Ruciane-Nida

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Naprawa dróg w ramach bieżącego utrzymania dróg leśnych w Nadleśnictwie Maskulińskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    III.1. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Naprawa dróg w ramach bieżącego utrzymania dróg leśnych w Nadleśnictwie Maskulińskie”. 2. Przedmiotowe zamówienie polega na wykonaniu drogowych robót remontowych na drogach leśnych będących w zarządzie Nadleśnictwa Maskulińskie. Etap 1 - Naprawa drogi w leśnictwie Borek, a) Naprawa odcinka 90,00 mb – w nasypie drogowym, odtworzenie nawierzchni z kruszyw naturalnych łamanych (50% udział kruszyw przełamanych) o szerokości 3,50 m wraz z jej wzmocnieniem podbudową i warstwą odsączającą oraz geowłókniną - roboty te obejmują dowiezienie mieszanki żwirowej o uziarnieniu 0-31,5 mm z minimum 50 % udziałem kruszywa łamanego i przekruszonego wraz z jej wbudowaniem w drogę, profilowaniem oraz uwałowaniem nawierzchni drogi na powierzchni dróg oraz wykonaniem podbudowy i warstwy odsączającej i warstwy geowłókniny zgodnie z załączonym do SIWZ przedmiarem robót. b) Naprawa drogi leśnej o długości 230 mb. - odtworzenie nawierzchni z kruszyw naturalnych łamanych (50% udział kruszyw przełamanych) - roboty te obejmują dowiezienie mieszanki żwirowej o uziarnieniu 0-31,5 mm z minimum 50 % udziałem kruszywa łamanego i przekruszonego wraz z jej wbudowaniem w drogę, profilowaniem oraz uwałowaniem nawierzchni drogi na powierzchni zgodnie z załączonym do SIWZ przedmiarem robót. Etap 2 – Naprawa drogi w leśnictwie Mikołajki, a) Naprawa odcinka 170,00 mb (70,00 mb + 100,00 mb) – w nasypie drogowym, odtworzenie nawierzchni z kruszyw naturalnych łamanych (50% udział kruszyw przełamanych) o szerokości 3,50 m wraz z jej wzmocnieniem podbudową i warstwą odsączającą oraz geowłókniną - roboty te obejmują dowiezienie mieszanki żwirowej o uziarnieniu 0-31,5 mm z minimum 50 % udziałem kruszywa łamanego i przekruszonego wraz z jej wbudowaniem w drogę, profilowaniem oraz uwałowaniem nawierzchni drogi na powierzchni dróg oraz wykonaniem podbudowy i warstwy odsączającej i warstwy geowłókniny zgodnie z załączonym do SIWZ przedmiarem robót. b) Naprawa drogi leśnej o długości 587,00 mb. - odtworzenie nawierzchni z kruszyw naturalnych łamanych (50% udział kruszyw przełamanych) - roboty te obejmują dowiezienie mieszanki żwirowej o uziarnieniu 0-31,5 mm z minimum 50 % udziałem kruszywa łamanego i przekruszonego wraz z jej wbudowaniem w drogę, profilowaniem oraz uwałowaniem nawierzchni drogi na powierzchni dróg zgodnie z załączonym do SIWZ przedmiarem robót. Etap 3 – Naprawa drogi w leśnictwie Guzianka, a) Naprawa drogi leśnej o długości 1 871,00 mb. - odtworzenie nawierzchni z kruszyw naturalnych łamanych (50% udział kruszyw przełamanych) - roboty te obejmują dowiezienie mieszanki żwirowej o uziarnieniu 0-31,5 mm z minimum 50 % udziałem kruszywa łamanego i przekruszonego wraz z jej wbudowaniem w drogę, profilowaniem oraz uwałowaniem nawierzchni drogi na powierzchni dróg zgodnie z załączonym do SIWZ przedmiarem robót. 3. Zamawiający dopuszcza zmianę uziarnienia kruszywa naturalnego o którym mowa w pkt. 2 z 0-31,5 na 0-63 mm zgodnie z normatywem dla nawierzchni z kruszywa łamanego – SST - Zał. Nr 3 do SIWZ. 4. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych Białystok; Nadleśnictwo Maskulińskie; obręb leśny Mikołajki, leśnictwo: Mikołajki; obręb leśny Ruciane, leśnictwo: Guzianka; obręb leśny Maskulińskie, leśnictwo: Borek, województwo warmińsko-mazurskie; powiat mrągowski, gmina Mikołajki; powiat piski - gminy Ruciane-Nida i Pisz. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji. 6. Określenie przedmiotu zamówienia wg kodów CPV: 45233140-2 Roboty drogowe 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 14212000-0 Granulaty, odłamki, kamień sproszkowany, otoczaki, żwir, kamień rozłupany oraz pokruszony, mieszanki kamienia, mieszanki piasku i żwiru oraz inne kruszywo. III.2. Informacje na temat rozwiązań równoważnych W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. Stosowne dokumenty potwierdzające równoważność należy dołączyć do oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. III.3. Inne wymogi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia Do obowiązków wykonawcy należy: 1. Wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2017r., poz. 1332 ze zm.); 2. Przed wbudowaniem przedłożenie do akceptacji certyfikatu na materiały na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z zasadniczymi wymaganiami dotyczącymi danego wyrobu. 3. W przypadku wątpliwości do jakości materiałów użytych do wbudowania Zamawiający ma prawo wykonania badań tych materiałów zgodnie z obowiązującymi normami w celu stwierdzenia ich jakości. (norma PN-EN 13242 – Kruszywa do niezwiązanych i związanych hydraulicznie materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym; lub równoważne dopuszczone do stosowania w UE). Jeżeli badania wykażą, że zastosowane materiały są złej jakości, wówczas Wykonawca zostanie obciążony kosztem badań i na własny koszt dokona ich wymiany w terminie określonym przez Zamawiającego; 4. Zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji; 5. Jako wytwarzający odpady – do przestrzegania przepisów prawnych wynikających w szczególności z następujących ustaw: a) Ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008, Nr 25, poz. 150 ze zm.), b) Ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r Nr 39, poz. 251 ze zm.), c) Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie. 6. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż i dozór mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przyjętym od Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi robotami; 7. Terminowe wykonanie i przekazanie do eksploatacji przedmiotu umowy oraz oświadczenia, że roboty ukończone przez niego są całkowicie zgodne z umową i odpowiadają potrzebom, dla których są przewidziane według umowy; 8. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie budowy i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy; 9. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi pracami, w tym także ruchem pojazdów; 10. Dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu Umowy; 11. Usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez przedstawicieli Zamawiającego w trakcie trwania robót w terminie określonym przez Zamawiającego nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia. 12. Ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. 13. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane wskazane w ofercie. 14. Przywrócenie do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie korzystania) dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. 15. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj. pracowników budowlanych wykonujących roboty budowlane drogowe pod kierownictwem Kierownika budowy lub Kierownika robót, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji w której wykonawca lub podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnik spółki cywilnej). W takim przypadku Wykonawca musi udowodnić, że wynagrodzenie takiej osoby nie jest niższe niż określone w obowiązujących przepisach. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy, który stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ oraz rozdziale 26 SIWZ. III.4. Informacja o warunkach gwarancji 1. Na wykonany cały przedmiot zamówienia wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 12 miesięcznej gwarancji oraz minimum 12 miesięcznego okresu rękojmi. 2. Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik do niniejszej SIWZ, który jest jednocześnie załącznikiem do umowy. 3. Termin gwarancji liczony będzie od daty odbioru końcowego poszczególnych części zamówienia. 4. Okresy gwarancji udzielane przez podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę i liczone będą od daty odbioru bez zastrzeżeń całości wykonanego zamówienia. 5. Zamawiający wymaga wydłużenia okresu rękojmi do okresu trwania gwarancji. 6. Szczegółowe warunki dotyczące zamówienia: Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. W ramach wynagrodzenia Wykonawca uwzględni: - w przypadku korzystania z podwykonawców koordynowanie robót podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, - wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, - doprowadzenie do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia robót, a w szczególności dróg dojazdowych, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, - naprawę ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia. Zamawiający przewiduje możliwość przesunięcia części mas przedmiotowego kruszywa z w/w lokalizacji na inne leśnictwa. Powyższa zmiana nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do niej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.9. Dokumenty podmiotów zagranicznych: a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, 1) o których mowa w pkt. 7.8.2 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jago likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.9. a) zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.9 a pkt 1 litera b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w 7.8.2.1 składa dokument, o którym mowa w 7.9.a pkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 zdanie pierwsze Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016 poz. 1126) stosuje się tj. dokumenty, o których mowa w pkt 7.9 a pkt 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7.10. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający będzie żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.11. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w 7.8.2 lit. a-b). 7.12. Zamawiający żąda od wykonawcy dokumentów wymienionych w 7.8.2 ppkt. 1-9 dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22 a ustawy PZP. 7.13. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w 7.8, 7.9 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7.14. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w 7.8. 7.15. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w 7.8, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 7.15a. Do oferty wykonawca załącza stosowne pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli uprawnienie do podpisania ofert nie wynika z dokumentów rejestrowych, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do podpisania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach