Przetargi.pl
Naprawa dróg i ulic na terenie gminy Kleszczewo w latach 2023/2024

Gmina Kleszczewo ogłasza przetarg

  • Adres: 63-005 Kleszczewo, Poznańska 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kleszczewo
    Poznańska 4
    63-005 Kleszczewo, woj. wielkopolskie
    REGON: 631258715
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kleszczewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Naprawa dróg i ulic na terenie gminy Kleszczewo w latach 2023/2024
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na bieżącym utrzymaniu dróg na terenie gm. Kleszczewo, polegające na:1) równaniu, profilowaniu i wałowaniu dróg i ulic gruntowych o łącznej powierzchni 398 038,50 m2 2) wbudowaniu gruzu betonowego lub kruszywa bazaltowego frakcji 16–63 (1 267,00 t) (podbudowa) +/- 10 cm 3) wbudowaniu tłucznia granitowego frakcji od 8-31,5 (682,00 t) (nawierzchnia) +/- 10 cm 4) wbudowaniu tłucznia granitowego jako uzupełnienie – remont nawierzchni frakcji od 8-31,5 (2 474,00 t).2. Przedmiot zamówienia obejmuje:1) Równanie, profilowanie i wałowanie z uzyskaniem wskaźnika zagęszczenia 0,97 – zgodnie z wykazem dróg (załącznik nr 11 do SWZ). 2) Naprawę dróg:- wbudowanie materiału tożsamego do istniejącego, niezbędnego do likwidacji zniszczonego odcinka utwardzenia, - likwidację zaniżeń wynikłych z nadmiernego podmoknięcia i rozjechania wbudowanego materiału po uprzednim ukształtowaniu koryta, pod wskazane przebiegi dróg,- ścięcie nadmiaru gruntu w ilości koniecznej do wymaganej rzędnej wysokościowej, zagęszczeniu poszczególnych warstw do uzyskania wskaźnika zagęszczenia 0,97 , - zagęszczenie i wyrównanie poboczy,- wbudowanie gruzu betonowego gr. 15cm (frakcji 16-63), wolnego od zanieczyszczeń szkodliwych, wynikających z ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., takich jak: szkło, azbest, metal, folia, styropian, plastik, ceramika, papier, materiały organiczne, itp. oraz innych frakcji. Należy zachować istniejące szerokości naprawianych odcinków dróg, z uwzględnieniem dwustronnego spadku (2%).3) Łączna powierzchnia oraz podstawowe parametry naprawianych dróg: - równanie, profilowanie i wałowanie – 398 038,50 m2 - wbudowanie gruzu betonowego lub kruszywa bazaltowego (frakcja 16-63), gr.10 cm, 1 267,00 t- wbudowanie tłucznia granitowego (frakcja 8–31,5), gr. 10 cm, 682,00 t - wbudowanie tłucznia granitowego jako uzupełnienie (frakcja 8–31,5), gr. +/- 5 cm, 2 474,00 t.3. Zakres prac dla zadań określono w ilościowym wykazie dróg – załącznik nr 11 do SWZ, który będzie ustalany i rozliczany na bieżąco, w miarę potrzeb, w oparciu o ofertowe ceny jednostkowe dla poszczególnych rodzajów prac, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości poszczególnych rodzajów usług w zależności od potrzeb. Faktyczne rozliczenie wykonanych prac objętych przedmiotem zamówienia nastąpi na podstawie rzeczywistych ilości zamawianych usług wg bieżących potrzeb Zamawiającego – ilości szacunkowe mogą różnić się od ilości zamawianych usług.4. W przypadku zmiany zakresu usług, zmianie ulegnie wysokość oferowanego wynagrodzenia. Wynagrodzenie płatne będzie w cyklach miesięcznych, wyłącznie za kompleksowo wykonane zadania w wyznaczonym odcinku drogi, które rozliczone będzie w oparciu o oferowane ceny jednostkowe. Potwierdzenie wykonania usług następować będzie przez podpisanie protokołu odbioru prac za wykonanie zadania na wskazanym odcinku drogi przez upoważnionego pracownika Zamawiającego.5. Wartość usług (wraz z materiałem) powinna być określona w cenach jednostkowych za poszczególne rodzaje robót, tj. podanie łącznej ceny: równania, profilowania i wałowania 1m2 drogi, ceny wbudowania 1 tony tłucznia granitowego (grubości 5 i 10 cm), ceny 1 tony gruzu budowlanego lub kruszywa bazaltowego (grubości 10cm).6. Przedmiot zamówienia został opisany przez Zamawiającego poprzez podanie istotnych warunków technicznych zawartych w STWiOR, załącznik nr 8 do SWZ.7. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Oferent jest zobowiązany ująć w cenie jednostkowej. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszelkich niezbędnych informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny usług i podpisania umowy, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy.8. Czas realizacji zadania dzieli się na dwa etapy: jesienny i wiosenny, do którego Wykonawca przystępuje w terminie nie dłuższym niż 5 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego.9. Czasokres wykonania każdego etapu określa się na termin dwudziestodniowy. Wydłużenie tego terminu może występować tylko w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie prac. Ponowne przystąpienie do robót następuje bezzwłocznie po ustaniu opadów oraz warunków gruntowych technicznie uzasadnionych umożliwiających prowadzenie tego rodzaju robót. Każdorazowo przerwanie zadania ze wskazanych przyczyn wymaga od Wykonawcy pisemnej informacji i uzgodnienia z Zamawiającym.10. Zamawiający nie wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu innych, niż udostępnione w ramach postępowania, dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę któregokolwiek z kluczowych zadań dotyczących zamówień na roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia. W przypadku powierzenia części zadania podwykonawcy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał w ofercie powierzane części zamówienia oraz nazwę podwykonawcy.12. Zgodnie z art. 95 ustawy pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przy realizacji zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które przy realizacji przedmiotowego zadania będą wykonywać czynności w zakresie:1) równania dróg (operator równiarki), w wymiarze pełnego etatu (minimum 2 pracowników);2) wałowanie dróg (operator walca drogowego), w wymiarze pełnego etatu (minimum 2 pracowników).Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia powyższych wymagań zostały zawarte w §6 pkt 2-6 projektowanych postanowień umowy – Załącznik nr 6 do SWZ.13. Minimalny wymagany okres gwarancji, udzielonej przez Wykonawcę na wykonane zamówienie wynosi – 6 miesięcy dla robót określonych w punkcie V.2.1) i 12 miesięcy dla pozostałych określonych pkt. V.2.2) niniejszej specyfikacji, licząc od daty odbioru robót (protokół odbioru).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu, obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 4 000 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:− pieniądzu;− gwarancjach bankowych;− gwarancjach ubezpieczeniowych;− poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kórniku nr rachunku: 68 9076 0008 2001 0015 1106 0003, tytułem „wadium - Naprawa dróg i ulic na terenie Gminy Kleszczewo w latach 2023/2024”. Za termin wniesienia wadium uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:− musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP;− z treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;− powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;− termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);− w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;− beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Kleszczewo.− w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);5. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.6. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - nie dotyczy (Zamawiający w tym zakresie nie wprowadza żadnych ograniczeń).1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - nie dotyczy (Zamawiający w tym zakresie nie wprowadza żadnych ograniczeń).1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - nie dotyczy (Zamawiający w tym zakresie nie wprowadza żadnych ograniczeń).1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:1.4.1. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi (o charakterze i złożoności zbliżonych do przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem) w zakresie:- minimum 1 zrealizowana usługa na prace związane z konserwacją i naprawą drógo nawierzchni gruntowej: równanie, wałowanie, profilowanie o wartości nie mniejszej niż100 000 zł brutto,- minimum 1 zrealizowana usługa na prace związane z wbudowaniem tłucznia granitowego o wartości nie mniejszej niż 150 000 zł brutto.1.4.2. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującym sprzętem:- min. 2 walcami stalowymi powyżej 10 ton,- min. 2 równiarkami.1.4.3. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. m.in. odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności drogowej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach