Przetargi.pl
Nadzór konserwatorski podczas realizacji zadania: Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie , współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego

Muzeum Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 00-272 Warszawa, Rynek Starego Miasta 28-42
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 6351625 , fax. 22 8319491
  • Data zamieszczenia: 2014-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Warszawy
    Rynek Starego Miasta 28-42 28-42
    00-272 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 6351625, fax. 22 8319491
    REGON: 01638704400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumwarszawy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadzór konserwatorski podczas realizacji zadania: Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie , współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru konserwatorskiego podczas realizacji zadania: Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie , współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego , zwanego w dalszej części Projektem 2.Zamówienie prowadzone jest w ramach realizacji projektu norweskiego Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie , współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego , zwanego w dalszej części Projektem . 3.Do obowiązków Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia należeć będzie: a) Dokonanie analizy i zatwierdzanie Szczegółowego harmonogramu rzeczowo finansowego; b) Reprezentowanie Zamawiającego podczas realizacji Zadania przez sprawowanie nadzoru konserwatorskiego nad prowadzonymi pracami konserwatorskimi, w tym kontroli zgodności prowadzonych prac konserwatorskich oraz robót budowlanych z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją, tj. programami konserwatorskimi, projektami budowlanymi, sztuką konserwatorską oraz ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987) oraz z treścią umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, a także ze Szczegółowym harmonogramem rzeczowo-finansowym; c) Pełnienie przez Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej konserwacji malarstwa oraz Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych konserwacja rzeźby, nadzoru konserwatorskiego polegającego na zapobieganiu w toku realizacji Zadania zagrożeniom, w szczególności związanym pośrednio lub bezpośrednio z jakimkolwiek naruszeniem substancji zabytku mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytku podczas realizacji robót budowlanych i prac konserwatorskich; d) Współpraca z inspektorem nadzoru inwestorskiego branż budowlanych; e) Rozwiązywanie problemów związanych z technologią prowadzenia prac konserwatorskich, ewentualnie inicjowanie spotkań komisji konserwatorskiej w ramach bieżących potrzeb lub w przypadku wystąpienia spornych kwestii lub innych skomplikowanych problemów wymagających rozwiązania; f) Potwierdzanie faktycznie wykonanych prac konserwatorskich zgodnie ze Szczegółowym harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją tj. programami konserwatorskimi, sztuką konserwatorską oraz z ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987); g) Weryfikacja i odbiór dokumentacji z przeprowadzonych prac konserwatorskich; h) Sprawdzanie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę prac konserwatorskich w zakresie dotyczącym zagadnień konserwatorskich; i) Podejmowanie w toku realizacji Zadania wspólnie z Zamawiającym decyzji dotyczących zagadnień konserwatorskich; j) Przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych prac konserwatorskich, zgodnie z umową z Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur; k) Uczestnictwo w odbiorach przy pracach zanikających oraz odbiorze końcowym; l) Dokonanie rozliczenia końcowego Zadania w zakresie prac konserwatorskich; m) Uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego, Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych oraz sporządzanie protokołów z narad; n) Dojazd i pobyt na placu budowy oraz w pracowni konserwatorskiej Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym; Uwaga! Koszty dojazdu na plac budowy i lub do pracowni konserwatorskiej ponosi Wykonawca. o) W przypadku wyniknięcia po zakończeniu usługi kwestii spornych dotyczących zagadnień konserwatorskich pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego uczestnictwa w działaniach mających na celu rozstrzygnięcie kwestii spornych poprzez sporządzenie niezbędnych opinii, weryfikacji itp. przez cały okres udzielonej przez Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych gwarancji i rękojmi; p) Prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych nadzorów w formie dziennika nadzorów konserwatorskich; Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w toku realizacji zamówienia wglądu do dziennika nadzorów konserwatorskich; q) Dokonywanie regularnych wpisów do dziennika prac konserwatorskich i dziennika budowy; r) Składanie raz na trzy miesiące raportów o stanie zaawansowania Zadania oraz występujących trudnościach w realizacji prac konserwatorskich i odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą Zadania. Każdy Raport powinien zawierać co najmniej: - wykaz prac konserwatorskich rozpoczętych i zakończonych w danym okresie; - analizę procentową wykonywanych prac konserwatorskich; - informacje o pracach konserwatorskich planowanych na następny okres sprawozdawczy; - siły, środki, sprzęt Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych biorących udział w realizacji Zadania, dane dotyczące podwykonawców; - informacje dotyczące realizacji prac konserwatorskich nadzorowanych przez Wykonawcę z uwzględnieniem zgodności prowadzonych prac z uzgodnioną dokumentacją i pozwoleniami konserwatorskimi; - analizę zgodności postępu prac konserwatorskich ze Szczegółowym Harmonogramem rzeczowo-finansowym z opisem ewentualnych pojawiających się trudności oraz zastosowanych środkach zaradczych; - krótki i rzeczowy opis problemów powstałych w trakcie wykonywania prac konserwatorskich wraz z propozycją działań, które należy podjąć w celu ich wyeliminowania; - dokumentację fotograficzną (minimum 50 zdjęć obejmujących cały plac budowy) z przebiegu aktualnie prowadzonych prac i przedkładanie tej dokumentacji Zamawiającemu w formie cyfrowej (pliki źródłowe ze zdjęciami w formacie TIFF lub RAW, które muszą być wykonane w jakości umożliwiającej wydruk w formacie min. 15cmx20cm w rozdzielczości min. 300 dpi, rozdzielczość matrycy 12mln pikseli wymaga się, aby fotografie były ostre, wykonane przy dużej głębi ostrości, kadrowane w taki sposób, aby zachować piony i poziomy. Zdjęcia wraz z ich opisami powinny zostać wydrukowane łącznie na papierze fotograficznym. Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu zdjęcia z przebiegu prac na warunkach określonych we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). s) Uczestniczenie w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi oraz kontrolowanie usuwania ujawnionych wad i usterek; 3.1. Wizyty na budowie i w pracowni konserwatorskiej. Wykonawca zobowiązany jest do: a) (liczba) wizyt(y) Inspektora nadzoru konserwatorskiego w każdym tygodniu realizacji Zadania na placu budowy i lub w pracowni konserwatorskiej Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych; b) (liczba) wizyt(y) Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej konserwacja malarstwa w każdym tygodniu podczas realizacji prac konserwatorskich nawarstwień malarskich i elementów drewnianych na placu budowy i lub w pracowni konserwatorskiej; c) (liczba) wizyt(y) Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych konserwacja rzeźby w każdym tygodniu podczas realizacji prac konserwatorskich detali architektonicznych i konserwacji rzeźby na placu budowy i lub pracowni konserwatorskiej; d) obecności Inspektorów nadzoru konserwatorskiego podczas inspekcji technicznych z realizacji Zadania odbywających się raz na trzy miesiące. Podczas inspekcji dokonuje się oceny zgodności prac i robót z dokumentem określającym stan ich zaawansowania oraz dokonuje się oceny jakości wykonanych prac i robót. Koszty dojazdu na plac budowy i lub do pracowni konserwatorskiej ponosi Wykonawca. 4.W zakresie realizacji usługi przewiduje się pełnienie nadzoru konserwatorskiego nad pracami konserwatorskimi i robotami budowlanymi w niżej opisanych budynkach: 5. Prace konserwatorskie: a) Remont i konserwacja elewacji wraz z opierzeniem elewacji i szczytów, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Falkiewiczowskiej, Rynek Starego Miasta 28, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Kazubowskiej, Rynek Starego Miasta 30, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Baryczków, Rynek Starego Miasta 32, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Szlichtingowskiej, Rynek Starego Miasta 34, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Pod Murzynkiem, Rynek Starego Miasta 36, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Kurowskiego, Rynek Starego Miasta 38, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Gagatkiewicza, Rynek Starego Miasta 40, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Montelupich, Rynek Starego Miasta 42, - prace konserwatorskie na elewacji bocznej kamienicy Falkiewiczowskiej nr 28, od ul. krzywe koło, - prace konserwatorskie na elewacji bocznej kamienicy Montelupich nr 42, od ul. Nowomiejskiej, - prace konserwatorskie na elewacjach kamienic przy ul. Nowomiejskiej. elewacja frontowa kamienicy Czechowskiej, nr 4, - prace konserwatorskie na elewacjach kamienic przy ul. Nowomiejskiej. elewacja frontowa kamienicy Smockich, nr 6, - prace konserwatorskie na elewacjach kamienic przy ul. Nowomiejskiej. elewacja frontowa kamienicy Mirosławskiej, nr 8, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. Lapidarium - podcienie i elewacja łącznika, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. Lapidarium - elewacje kamienic nr 4, 6, 8, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. Lapidarium - elewacje kamienic nr 38, 40, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. patio 1 - elewacja kamienicy nr 36, elewacje łączników, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. patio 2 - elewacja kamienicy nr 34, elewacje łączników, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. dziedzińce 1 i 2 - elewacje kamienic nr 28, 30, 32, elewacja łącznika, b) Zabezpieczenie i konserwacja polichromowanych stropów kamienicy Rynek Starego Miasta 34, - strop I - płaski na II piętrze (sceny religijne i rodzajowe), ok. 1730 - strop II - belkowany na I piętrze (dekoracja emblematyczna), ok. 1620 - strop III - kasetonowy na II piętrze (dekoracja gotycka), ok. 1620 c) Zabezpieczenie i konserwacja malowideł ściennych (natynkowych), d) Remont i konserwacja elementów wykończenia wewnętrznego (architektonicznych, drewnianych , stalowych i kamiennych), w tym stolarki drzwiowej, schodów i balustrad, stolarki okiennej, okładzin i posadzek, - Drzwi drewniane, - Drzwi stalowe, - Balustrady drewniane, - Klatki schodowe kamienne, - Klatki schodowe drewniane, - Stolarka okienna drewniana, - Posadzki drewniane, - Posadzki kamienne i z płytek, - Stropy drewniane oraz drewniane okładziny stropów betonowych, - Obudowy grzejników drewniane i metalowe, - Parapety, - Historyczne portale i okładziny kamienne ościeży, - powojenne portale i okładziny kamienne ościeży, - parapety kamienne, - dekoracje sztukatorskie, - metaloplastyka (pochwyty schodów, kraty, tablice. Wykonawca prac konserwatorskich jest zobowiązany do przeprowadzenia niezbędnych badań konserwatorskich przed podjęciem prac. m.in. dot. stratygrafii elewacji oraz badań konserwatorskich polichromowanych stropów. Szczegółowy zakres prac w tym zakresie określają m.in. Programy Prac Konserwatorskich. Zakres prac do nadzorowania został szczegółowo opisany przy pomocy dokumentacji projektowej stanowiącej Dokumentację techniczną - Załącznik nr do niniejszego Ogłoszenia o Zamówieniu , wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą jej integralną część. Dokumentacja techniczna, o której mowa w zdaniu poprzedzającym składa się z programów konserwatorskich opisujących szczegółowo prace konserwatorskie oraz z projektów budowlanych, wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót a także przedmiarów opisujących szczegółowo prace konserwatorskie i roboty remontowo-budowlane. DODATKOWE INFORMACJE I WYMOGI ZAMAWIAJĄCEGO 1.Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności zgodnie z: - Ustawą o ochronie terenów byłych hitlerowskich Obozów Zagłady ( Dz. U. z 1999 nr 41 poz. 412). - Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2003 nr 162 poz. 1568), - Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987). 2.Teren i obiekty wpisane są do rejestru zabytków i podlegają ochronie konserwatorskiej. 3.W związku z faktem, że obiekty należące do Zamawiającego podlegają ochronie konserwatorskiej, realizując zleconą usługę Wykonawca jest zobowiązany do ścisłej współpracy z Zamawiającym ( nr tel. (022) p. ). 4.Wykonawca w trakcie realizacji prac jest obowiązany przestrzegać przepisów o ochronie przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2003 r., Nr 121, poz. 1138) oraz norm bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r., Nr 169, poz. 1650); 5.Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający będzie mógł zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. 6.Wykonawca z którym w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego zostanie zawarta umowa, obowiązany będzie opracować w oparciu o Szczegółowy Harmonogram rzeczowo-finansowy, Harmonogram rzeczowo-finansowy uwzględniający zakres rzeczowy zamówienia z podziałem na poszczególne etapy realizacji Zadania z uwzględnieniem kosztów. Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu Harmonogram rzeczowo-finansowy w terminie 7 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego Szczegółowego Harmonogramu rzeczowo-finansowego. Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien odzwierciedlać stopień zaawansowania prac konserwatorskich i robót budowlanych wynikających ze Szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego. Harmonogram rzeczowo-finansowy będzie podlegał akceptacji Zamawiającego. Wykonawca będzie miał obowiązek uwzględnić w Harmonogramie rzeczowo-finansowym wszelkie uwagi Zamawiającego w ciągu 7 dni od ich zgłoszenia i ponownie przedstawić Harmonogram rzeczowo-finansowy do akceptacji. Harmonogram rzeczowo-finansowy ma charakter pomocniczy służy głównie do rozliczeń i jego zmiana nie wymaga zmiany umowy. W ramach niniejszego zamówienia do zadań oraz czynności Wykonawcy należeć będzie ponoszenie wobec Zamawiającego pełnej odpowiedzialności za realizację przedmiotu umowy, a także ponoszenie skutków prawnych oraz finansowych zmian wprowadzonych z własnej inicjatywy w trakcie realizacji zamówienia bez akceptacji Zamawiającego i lub z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa. 7.Z uwagi na skomplikowany i niestandardowy charakter zamówienia związany ze szczególnymi warunkami panującymi na miejscu jego wykonania oraz w jego otoczeniu, Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy dokładnie i szczegółowo zapoznali się z warunkami związanymi z realizacją zamówienia, w szczególności dokonali wizji lokalnej budynków, w których zostaną wykonane prace konserwatorskie i roboty budowlane oraz ich otoczenia. Dokonanie wizji lokalnej ma na celu zapoznanie Wykonawców z nietypowymi warunkami miejsca realizacji zamówienia, potencjalnymi trudnościami i ryzykiem towarzyszącymi realizacji przedmiotowego zamówienia, bezwzględnie wpływającymi na prawidłowe oszacowanie kosztów Wykonawcy. W sprawie ustalenia terminu dokonania wizji lokalnej należy skontaktować się z P. tel. 22
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 13 000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: liczba wizyt Inspektora nadzoru konserwatorskiego w każdym tygodniu realizacji Zadania na placu budowy i lub w pracowni konserwatorskiej
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach