Przetargi.pl
Nadzór inwestorski w specjalności drogowej - w ramach zadania 54014 Rozbudowa centralnej płaszczyzny postoju samolotów wraz z wykonaniem oznakowania pionowego lotniska w Powidzu

17 Terenowy Oddział Lotniskowy ogłasza przetarg

  • Adres: 80-240 Gdańsk, ul. Konopnickiej 13
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 348 3403 , fax. 58 3483404
  • Data zamieszczenia: 2014-07-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 17 Terenowy Oddział Lotniskowy
    ul. Konopnickiej 13 13
    80-240 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 348 3403, fax. 58 3483404
    REGON: 19013195000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.17 tol-gdansk.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna podległa Ministrowi Obrony Narodowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadzór inwestorski w specjalności drogowej - w ramach zadania 54014 Rozbudowa centralnej płaszczyzny postoju samolotów wraz z wykonaniem oznakowania pionowego lotniska w Powidzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego w specjalności drogowej na zadaniu 54014 - Rozbudowa centralnej płaszczyzny postoju samolotów wraz z wykonaniem oznakowania pionowego lotniska w Powidzu. 2. Podstawowy zakres obowiązków i uprawnień Inspektora nadzoru jest określony ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2013 poz. 1409 z późn. zm.). Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1) reprezentowanie Zamawiającego na terenie budowy przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z przepisami Prawa budowlanego, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, aktualną wiedzą i sztuką budowlaną, przepisami i wymogami technicznymi, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowymi, ochrony środowiska i miejscowymi obowiązującymi na terenie kompleksu wojskowego, decyzją o pozwoleniu na budowę oraz umową z Wykonawcą robót budowlanych (zwanym dalej WRB) i harmonogramem rzeczowo-finansowym; 2) stawianie się na terenie wykonywania robót budowlanych w terminach i częstotliwościach zapewniających skuteczny nadzór inwestorski w zakresie wynikającym z przepisów Prawa budowlanego oraz zawartej z Zamawiającym umowy, nie rzadziej jednak niż raz w tygodniu i dokumentowanie wizyty swoim wpisem do Dziennika Budowy z zastrzeżeniem zapisów § 7 umowy; 3) informowanie na piśmie Zamawiającego o zagrożeniach w terminowej realizacji robót budowlanych oraz innych istotnych dla przebiegu robót problemach; 4)opiniowanie pod względem merytorycznym i cenowym wniosków zgłaszanych przez WRB dotyczących, w szczególności zgłoszonych robót dodatkowych, zamiennych i zaniechanych oraz zapewnienie w tym zakresie poprawności opracowania wymaganych dokumentów, w szczególności protokołu konieczności i kosztorysów inwestorskich (zgodnie z procedurami Zamawiającego); 5)niezaciąganie dodatkowych zobowiązań finansowych wobec WRB (realizowanie robót budowlanych do wysokości przyznanego limitu finansowego i wartości zawartej w umowie między WRB - 17 TOL); 6)rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót budowlanych, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu, z wyjątkiem spraw mających wpływ na zmianę kosztów wykonania robót budowlanych; 7) przygotowywanie projektów wystąpień i odpowiedzi na pisma kierowane przez WRB (na żądanie Zamawiającego); 8) uczestniczenie w naradach zwoływanych przez Zamawiającego oraz organizowanie raz w tygodniu i prowadzenie narad techniczno - koordynacyjnych z udziałem pozostałych inspektorów nadzoru, kierownika budowy, kierowników robót, przedstawicieli WRB, w razie potrzeb Użytkownika, Administratora i innych, mających na celu usprawnienie procesu realizacji inwestycji, sporządzanie protokołów z narad oraz egzekwowanie ustaleń; 9) 1 raz w miesiącu (oprócz świąt i dni ustawowo wolnych od pracy) być do dyspozycji Zamawiającego w jego siedzibie w godzinach 9.00 - 14.00; 10) sprawdzanie jakości wykonywanych robót drogowych, wbudowanych materiałów i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów i wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 11) uczestnictwo w klasyfikacji oraz przekazywanie Użytkownikowi materiałów pochodzących z rozbiórek w tym w szczególności elementów żelbetowych i stalowych oraz dokonanie rozliczenia materiałów z rozbiórek; 12) odbieranie faktycznie zrealizowanych robót budowlanych oraz robót ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach, procesie rozruchu technicznego, odbiorach technicznych i częściowych, przygotowanie dokumentów i udział w czynnościach odbioru końcowego robót i przekazaniu obiektu budowlanego do użytkowania i eksploatacji; 13) udział w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze pogwarancyjnym (ostatecznym) robót, oraz nadzorowanie jakości i prawidłowości usunięcia przez WRB wad stwierdzonych i zgłoszonych przez Zamawiającego w okresie gwarancji oraz sporządzanie stosownych protokołów; 14) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, materiałów oraz urządzeń technicznych; 15) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę z zastrzeżeniem postanowień ust. 3 pkt 4; 16) przekazywanie Szefowi Wydziału Budownictwa Zamawiającego tygodniowych telefonicznych sprawozdań z realizacji nadzorowanych robót oraz notatki z narady techniczno - koordynacyjnej; 17) składanie Zamawiającemu pisemnych miesięcznych sprawozdań rzeczowo - finansowych z realizacji nadzorowanych robót budowlanych; 18) nadzór i kontrola nad prawidłowym prowadzeniem dziennika budowy, dziennika laboratoryjnego i innych dokumentów budowy wraz z dokonywaniem stosownych wpisów; 19) sprawdzenie i potwierdzenie kompletności opracowanej przez WRB dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej, 20) sprawowanie funkcji koordynatora pracy inspektorów nadzoru inwestorskiego pozostałych branży; 21) zachowanie w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących zadania oraz wszelkich informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem zadania, niezależnie od formy przekazu informacji; 22) sporządzenie końcowego rozliczenia robót - w zakresie umożliwiającym zaewidencjonowanie przez Gestorów przedmiotu umowy w formie druków PT (w oparciu o dokumenty przechowywane w 17 TOL) - w ciągu 30 dni od daty przekazania obiektu Użytkownikowi uwzględniając pozostałe koszty inwestycji wskazane przez Zamawiającego; 23) skompletowanie elaboratu - zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, zawierającego w szczególności: a.wykaz dokumentów b.historię budowy c.zawiadomienie właściwego organu o rozpoczęciu robót d.protokół przekazania placu budowy wraz z załącznikami e.protokoły odbiorów technicznych f.protokoły odbiorów końcowych i częściowych g. wykaz dokumentacji przekazanej Użytkownikowi h. protokoły konieczności i. oświadczenia wymagane prawem budowlanym j. określenie zakresu rzeczowego odebranych robót k. protokoły wbudowania urządzeń i materiałów Zamawiającego l. protokoły materiałów z odzysku, rozbiórki, demontażu wraz z protokołami ich przekazania Użytkownikowi m. dokumentację rozruchową obiektów, urządzeń i instalacji n. zawiadomienia o zakończeniu robót oraz decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu, o. korespondencję dot. realizacji zadania p. dokumentację powykonawczą, w tym: deklaracje zgodności, certyfikaty na znak bezpieczeństwa, protokoły badań i sprawdzeń, instrukcje obsługi urządzeń, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, dziennik budowy (w przypadku odesłania do Urzędu Nadzoru Budowlanego należy dołączyć pismo przewodnie). 3. Inspektorowi nadzoru zabrania się, bez uprzedniej zgody Zamawiającego: 1) zwalniać WRB z wykonania jakichkolwiek zobowiązań wynikających z umowy na roboty budowlane; 2) wprowadzać ani wyrażać zgody na realizację robót zamiennych, dodatkowych itp; 3) wprowadzać zmian w technologii robót w szczególności zmian materiałów w stosunku do dokumentacji projektowej i STW i ORB oraz SIWZ bez akceptacji Zamawiającego; 4) wprowadzać terminy wykraczające poza terminy przewidziane dla WRB do realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy, w szczególności terminy usunięcia wad w zakresie postanowień wynikających z umowy na roboty budowlane. 4. Znajomość umowy zawartej przez WRB z 17 TOL, znajomość dokumentacji projektowej oraz STW i ORB zadania 54014. 5. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przedstawienia Zamawiającemu w terminie 3 tygodni od podpisania umowy Harmonogramu finansowania inspektora nadzoru robót drogowych proporcjonalnie do wartości odbieranych robót budowlanych. 6. Zakres robót obejmujący nadzór w szczególności: 6.1 ROBOTY ROZBIÓRKOWE Rozbiórki nawierzchni, urządzeń i sieci uzbrojenia kolidujących z projektowaną zabudową. 6.2 DROGA DOJAZDOWA ( SERWISOWA) DLA SPRZĘTU OBSŁUGI Z PUNKTAMI FOD I PARKINGIEM) Projektowana droga znajdować się będzie w terenie niezagospodarowanym, szerokość nawierzchni drogi 8,0 m z trzema płaszczyznami postoju pojazdów obsługi oraz parkingiem dla samochodów osobowych. Konstrukcja drogi: -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego - 5 cm; -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - 5 cm; -podbudowa zasadnicza, warstwa górna z kruszywa łamanego - 8 cm, -podbudowa zasadnicza, warstwa dolna z tłucznia - 18 cm; -wzmocnienie podłoża stabilizacją cementem - 20 cm. Konstrukcja płaszczyzn postojowych: -warstwa ścieralna z kostki betonowo brukowej - 8 cm; -podsypka cementowo-piaskowa -4 cm; -podbudowa zasadnicza, warstwa górna z kruszywa łamanego- 8 cm, -podbudowa zasadnicza, warstwa dolna z tłucznia - 16 cm; -wzmocnienie podłoża stabilizacją cementem -20 cm. Konstrukcja parkingu: -warstwa ścieralna z kostki betonowej brukowej- 8 cm; -podsypka cementowo-piaskowa -4 cm; -podbudowa zasadnicza, warstwa górna z kruszywa łamanego- 8 cm, -podbudowa zasadnicza, warstwa dolna z tłucznia - 16 cm; -należy również wykonać chodniki z kostki gr. 8 cm, na podsypce i nasypie z gruntu oraz stanowiska FOD z kratami otrząsającymi. Podstawowe parametry geometryczne: -długość drogi z odcinkami łączącymi - 954 m; -szerokość - 8 m; -szerokość dodatkowych pasów dla FOD - 3,5 m; -3 płaszczyzny postoju - 20x30m, 20x36m, 20x50 m; -parking dla samochodów osobowych -26x35 m. 6.3 DROGA SERWISOWA DO URZADZEŃ KANALIZACJI DESZCZOWEJ: Konstrukcja drogi dwuwarstwowa z kamienia łamanego stabilizowanego mechanicznie. Podstawowe parametry geometryczne: -długość - 226 m; -szerokość - 3,5 m. 6.34 CENTRALNA PŁASZCZYZNA POSTOJU SAMOLOTÓW (CPPS/APRON 2) Rozbudowa istniejącej płaszczyzny postoju samolotów polega na jej wydłużeniu i poszerzeniu oraz dostosowaniu parametrów wytrzymałościowych do nowych wymogów eksploatacyjnych. Konstrukcja nawierzchni: -wzmocnienie istniejącej nawierzchni płaszczyzny poprzez pogrubienie warstwą z betonu cementowego o gr. 22 cm, płyty na szczelinach swobodnych na warstwie poślizgowej i wyrównawczej z betonu asfaltowego; -nowa nawierzchnia na części dobudowanej z betonu cementowego gr. 25 cm, płyty o szczelinach swobodnych na warstwie poślizgowej gr. 2 cm i dwuwarstwowej podbudowie z betonu cementowego o łącznej grubości 42 cm ułożonej na 15 cm warstwie odsączającej z pospółki. odwodnienie sączkami, podłoże szczelne uszczelnione geokompozytem separacyjno-drenażowym. Pobocza z betonu asfaltowego na podbudowie. Podstawowe parametry nawierzchni: -nośność wyliczona - PCN-63/R/B/W/U; -całkowita długość płaszczyzny - 602,39 m; -szerokość płaszczyzny - 183,85 m; -szerokość wjazdów dróg kołowania - 22,5 m -szerokość nawierzchni umocnionych poboczy - 2x8,5 m; -powierzchnia części jezdnych betonowych -127 409,0 m2 -powierzchnia umocnionych poboczy asfaltobetonowych 15 115,0 m2, -powierzchnia ukształtowania poboczy gruntowych - około 1,98 ha. Szczegółowy zakres robót objętych przedmiotowym nadzorem inwestorskim określa dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego dokumentacja projektowa jawna oraz niejawna o klauzuli Zastrzeżone, oraz Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia ( SIWZ) opracowana dla zadania 54014 wraz z odpowiedziami udzielonymi przez Zamawiającego na pytania zadane w postępowaniu przez Wykonawców. UWAGA: Część dokumentacji opatrzona jest klauzulą ZASTRZEŻONE i znajduje się w siedzibie Zamawiającego. Udostępnienie w/w dokumentacji może nastąpić po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Wgląd w materiały mogą mieć upoważnione osoby posiadające poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli ZASTRZEŻONE lub wyższej bądź posiadający dokumenty określone w art. 21 ust.4 Ustawy o ochronie informacji niejawnych ( Dz. U. 2010 Nr 182, poz. 1228). W sytuacji, gdy ofertę złoży osoba fizyczna Zamawiający dopuszcza przeprowadzenie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych przez pełnomocnika Szefa 17 TOL ds. ochrony informacji niejawnych oraz wydania upoważnienia na czas realizacji zadania. Do przeprowadzenia w/w procedury wymagana będzie informacja z KRK dotycząca osoby. Osobą do kontaktu ze strony Zamawiającego będzie: - p. Mirosław Juźwiak - tel. (58) 348-34-10, kom. 723-682-316 w godzinach 8:00 - 14:30. UWAGI OGÓLNE DOTYCZĄCE REALIZACJI ZADANIA: 1. Inspektor nadzoru wystąpi z wnioskiem do Użytkownika obiektu - JW 3293 Powidz, o wydanie przepustki okresowej, na podstawie której realizowany będzie wstęp na teren kompleksu. Wzór wniosku w Rozdziale 28 SIWZ. 2. W czasie wykonywania usługi zabrania się wnoszenia i używania na terenie kompleksu wszelkich urządzeń służących do rejestracji dźwięku i obrazu. Korzystanie na terenie zamkniętym z telefonów komórkowych lub innych urządzeń łączności bezprzewodowej do celów wyłącznie służbowych należy uzgodnić z przedstawicielem pionu ochrony informacji niejawnych Użytkownika obiektu - JW 3293 Powidz. 3. Zabrania się wjazdu na teren kompleksu samochodami w celach bezpośrednio niezwiązanych z realizacją zamówienia. Obszar poruszania się pojazdów po terenie budowy zostanie wyznaczony i opisany w protokole przekazania terenu budowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.17tol-gdansk.com
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach