Przetargi.pl
Nadbudowa BUDYNKU USŁUGOWO (BIURO)-MIESZKALNEGO wraz ze zmianą sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego na usługową i części mieszkalnej na usługową (z pozostawieniem 1 mieszkania), termomodernizacja budynku, budowa nowych miejsc postojowych NADLEŚNICTWA PRZASNYSZ

Nadleśnictwo Przasnysz ogłasza przetarg

  • Adres: 06-300 Przasnysz, ul. Zawodzie
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 523 022 , fax. 29 752 61 19
  • Data zamieszczenia: 2017-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Przasnysz
    ul. Zawodzie 4
    06-300 Przasnysz, woj. mazowieckie
    tel. 297 523 022, fax. 29 752 61 19
    REGON: 55032690000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.przasnysz.olsztyn.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Skarb Państwa PGLP LP Nadleśnictwo Przasnysz

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadbudowa BUDYNKU USŁUGOWO (BIURO)-MIESZKALNEGO wraz ze zmianą sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego na usługową i części mieszkalnej na usługową (z pozostawieniem 1 mieszkania), termomodernizacja budynku, budowa nowych miejsc postojowych NADLEŚNICTWA PRZASNYSZ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Nadbudowa BUDYNKU USŁUGOWO (BIURO)-MIESZKALNEGO wraz ze zmianą sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego na usługową i części mieszkalnej na usługową (z pozostawieniem 1 mieszkania), termomodernizacja budynku, budowa nowych miejsc postojowych NADLEŚNICTWA PRZASNYSZ przy ul. Zawodzie 4 w Przasnyszu na terenie położonym na dz. nr ew. 762, 761/1, 761/3 w obr. 0002 m. Przasnysz. 1. Lokalizacja inwestycji: NADLEŚNICTWO PRZASNYSZ ul. Zawodzie 4, 06 - 300 Przasnysz dz. nr ew. 762, 761/1, 761/3 w obr. 0002 m. Przasnysz. 2. Określenie przedmiotu i zakresu zamówienia: OPIS TECHNICZNY PROJEKTU ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANEGO Przebudowywany i nadbudowany budynek pozostanie w swym podstawowym kształcie b.z., wielkość i podziały okien (za wyjątkiem zmniejszonych okien wc na parterze i I p.), podcień, gzyms, wgłębienia klatek schodowych pozostały jak w stanie istniejącym. W budynku znajduje się około 35 miejsc pracy. Duża sala konferencyjna przeznaczona jest dla około 50-60 osób. 1 mieszkanie pozostanie na 1 piętrze. W piwnicy zaprojektowano zespół pomieszczeń socjalnych, magazyny, pomieszczenia techniczne. Budynek dostosowany będzie do użytkowania przez osoby niepełnosprawne w części parteru – zaprojektowano łazienkę dostosowaną dla osób niepełnosprawnych, a przy wejściu do budynku zaprojektowano pochylnię – przebudowano istniejącą tak aby dostosować do obowiązujących przepisów. Projekt przewiduje ponadto adaptację poddasza na dużą salę konferencyjną z zapleczem, północna część poddasza przeznaczona będzie na pomieszczenie wentylatorni i serwerowni. Klatka schodowa A zostanie rozbudowana do poddasza, klatka B również zostanie przebudowana ze względu na różnice poziomów pomiędzy posadzkami połączonych części budynku. Na parterze zaprojektowano boniowanie, dołożono niewielki gzyms między parterem i I piętrem, oraz małe gzymsy pod parapetami. Dach kryty będzie dachówką ceramiczną w kolorze terakotowo-miedzianym, a orynnowanie oraz wszystkie obróbki blacharskie zostaną wymienione na nowe z blachy miedzianej. Ocieplenie budynku metodą lekką-mokrą (po demontażu istn. starego ocieplenia), okna obsadzone będą w licu zewnętrznym ścian, więc ich wgłębienie wyniesie 15 cm - podobnie jak w stanie pierwotnym budynku. Zaprojektowana kolorystyka, jest neutralna – zastosowano kolory jasnego beżu z nutką zieleni w połączeniu z szarościami i grafitem. Funkcja obiektu – biurowa, w niewielkiej części mieszkalna. Wysokość budynku: 13,05 m (wyższa część budynku) 12,20 m (niższa część budynku) Szerokość budynku: 29,85 m Długość budynku: 30,55 m Liczba kondygnacji nadziemnych: 3 1 kondygnacja piwniczna pod częścią budynku pow. zabudowy 555,54 m2 pow. użytkowa 1239,47 m2 ( w tym wentylatornia na poddaszu 31,11 m2 , wentylatornia ppoż w piwnicy 8,33 m2) pow. użytkowa piwnic 141,35 m2 pow. użytkowa parteru 381,13 m2 pow. użytkowa I piętra 416,69 m2 pow. użytkowa poddasza 300,30 m2 powierzchnia całkowita 1880,11 m2 kubatura 6.204,40 m3 OPIS STANU OBECNEGO I PROJEKTOWANEGO Budynek użytkowany jest obecnie jako 2-kondygnacyjny, częściowo podpiwniczony z nieużytkowym poddaszem. Znajduje się w bardzo dobrym stanie technicznym, remonty i przebudowy poprawią funkcjonalność budynku uzyskana zostanie ponadto dodatkowa powierzchnia użytkowa dla Nadleśnictwa. Budynek zostanie dostosowany do obowiązujących przepisów, remont przyczyni się do podwyższenia standardu budynku nie tylko pod względem użytkowym i estetycznym wnętrza, ale również przeprowadzona zostanie termomodernizacja budynku. W wyniku nadbudowy w budynku powstaną 3 kondygnacje nadziemne użytkowe. W zakresie modernizacji budynku znajdą się też instalacje – do wymiany przeznaczone są: • instalacje elektryczne, • wod-kan, • c.o. zostanie przebudowany węzeł cieplny, który dostarczać będzie wode do c.o., c.w. oraz c.t. dla instalacji wentylacji mechanicznej. W budynku istnieje nieczynna kotłownia lokalna, wyposażona w piec olejowy – pozostałości starej instalacji do demontażu. • w budynku projektowana jest wentylacja mechaniczna i w części pomieszczeń klimatyzacja. • instalacje niskoprądowe • instalacja hydrantowa • instalacja oddymiająca klatki schodowe Projekty branżowe instalacji stanowią integralny załącznik do SIWZ. a) Opis istniejącej konstrukcji budynku. Ławy fundamentowe wylewane. Ściany piwnic ceglane, izolowane i docieplane. Wszystkie stropy w budynku – stropy Kleina. Ściany piwnic murowane. Ściany zewnętrzne murowane ocieplone metodą lekką-mokrą styropianem gr 8 cm, istniejący styropian bardzo złej jakości zakłada się że λ=0,045. Ściany zewnętrzne piwnic – murowane z c. pełnej zaizolowane, ocieplone 5 cm styrodurem, wykonany drenaż wokół budynku – pozostaje b.z. Okładzina cokołu – płytki klinkierowe pozostają istniejące b.z. Ściany wewnętrzne konstrukcyjne murowane. Ściany działowe murowane. Kominy murowane, tynkowane. Część kominów wyburzona do wysokości więźby /oznaczono na rysunkach/. Ponad dachem kominy murowane z cegły klinkierowej. Do zlokalizowania przewodów kominowych konieczna jest ekspertyza kominiarska. Podcień wejścia głównego wyłożony kamieniem. Klatki schodowe żelbetowe. Klatka w części mieszkalnej okładzina lastriko. Klatka w części biurowej okładzina terakota. Balustrady stalowe, pochwyty drewniane. Konstrukcja dachu budynku drewniana, płatwiowo - kleszczowa. Krokwie bezpośrednio oparte na płatwiach, które wspierają się na słupach pionowych. Płatwie związane ze słupami mieczami. Słupy stoją na podwalinach. Kleszcze obejmują krokwie i słupy. Więźba dachowa łączona na wręby i wcięcia. b) Opis istniejącego wykończenia budynku Dachy drewniane dwuspadowe, kryte blachą powlekaną w kształcie dachówki, w kolorze czerwonym . Rynny, rury spustowe, obróbki blacharskie z blachy powlekanej. Wszystkie rury spustowe pochowane w bruzdach elewacji. Tynki zewnętrzne akrylowe w kolorze jasnozielonym i ciemnozielonym. Wewnętrzne tynki cementowo – wapienne. Okładziny ścian: w łazienkach glazura. Ściany zewnętrzne podcienia, hol, korytarze boazeria drewniana. Okna drewniane w kolorze białym. Drzwi zewnętrzne frontowe drewniane. Drzwi zewnętrzne do klatki schodowej mieszkalnej stalowe. Drzwi wewnętrzne drewniane i stalowe. Sufity podwieszone systemowe 60x60 w holach i korytarzach. Podłogi : w piwnicach betonowe , w kotłowni terakota. W pomieszczeniach biurowych i mieszkalnych klepka ułożona w jodełkę, wykładzina dywanowa, PCV, terakota, lastriko – posadzki istn. wg rysunków inwentaryzacji. BRANŻA ELEKTRYCZNA OBEJMUJE WYKONANIE: instalacje silnoprądowe : - przyłącza kablowe 0,4 kV - złącza kablowe ZK1 , ZK2 i tablice licznikowe TL1, TL2 - wlz zasilający tablice RG , RG POŻ - tablice główne RG, RGPOZ - tablice piętrowe i strefowe TE… TM - tablica węzła cieplnego RWC - zasilacz awaryjny UPS - instalację oświetlenia podstawowego, awaryjnego i kierunkowego - instalację gniazd wtyczkowych ogólnych - instalację UPS i gniazd wtyczkowych dedykowanych komputerowych - instalację siłowa dla nadajników radiowych - instalację siłowa dla technologii , wentylacji i klimatyzacji - instalację uziemiającą i połączeń wyrównawczych - instalację piorunochronną - zagadnienia BHP, ochrony przeciwpożarowej, przepięciowej i antykorozyjnej - zasilanie rezerwowe , agregat prądotwórczy S =15 kVA - instalacje słaboprądowe : - kanalizacje 2 otworowa dla instalacji teletechnicznych - instalację, sieć LAN - instalację, telewizji przemysłowej CCTV - instalację, włamania i napadu SSNiW - trasy kablowe dla instalacji antenowej - instalację, oddymiania klatek schodowych i korytarzy - instalację, AV sali konferencyjnych Instalacja PPOŻ obejmuje: Instalacja sygnalizacji pożaru zapewni ochronę całkowitą obiektu i umożliwi transmisję sygnału alarmu pożarowego do PSP. Instalację Systemu Sygnalizacji Pożarowej z uwzględnieniem elementów automatyki pożarowej sterowanych przez system sygnalizacji pożarowej, a w szczególności: - detekcję pożaru czujkami automatycznymi i ręcznymi przyciskami, - sterowanie sygnalizacją akustyczną, - wysterowanie urządzeń transmisji alarmów przekazujących sygnały o alarmach lub uszkodzeniach do stacji monitoringu lub najbliższej Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej PSP, - sterowanie systemem oddymiania grawitacyjnego, - sterowanie zamykaniem oraz otwieraniem klap pożarowych - sterowanie centralami wentylacji bytowej. BRANŻA SANITARNA OBEJMUJE WYKONANIE: W zakresie modernizacji budynku znajdą się instalacje: - Nowa Kanalizacja sanitarna z wyjątkiem podpodłogowych poziomów odpływowych, - Nowa instalacja wody zimnej, z wyjątkiem istniejącego przyłącza wodociągowego Dn.40, - Nowa instalacja cieplej wody i cyrkulacyjna dostosowana do potrzeb nowego źródła ciepła kompaktowego węzła co, ct, i cwu. - Nowa instalacja centralnego ogrzewania o parametrach 65/50 °C, - c.t. ciepła do nagrzewnic wentylacyjnych o parametrach 70/50°C - w budynku w części użytkowanej na potrzeby Nadleśnictwa projektowana jest wentylacja mechaniczna, zaś w pokojach biurowych oraz Sali konferencyjnej na I piętrze przewiduję się wykonanie klimatyzacji zdecentralizowanej, działającej o indywidualne Klima-konwektory 4 i 2 rurowe, oraz wydzielone Multi splity klimatyzacyjne. - Nowy kompaktowy węzeł cieplny co, ct i cwu zasilany MSC o parametrach 120/60°C realizowany siłami Veolia Północ Sp. zo.o. - Nowy wymiennikowy węzeł chłodu wytwarzający wodę lodową o parametrach 10/15°C, a zasilany z projektowanej wytwornicy chłodu działającej w oparciu o 30% wodny roztwór glikolu o parametrach 7/12°C - Nowa instalacja wody lodowej o parametrach 10/15°C stanowiąca źródło chłodu dla instalacji klimatyzacyjne działającej w oparciu o projektowane klima konwektory wentylatorowe. - instalacja hydrantowa, zasilająca projektowane hydranty p.poż Dn. 25. - instalacja nadciśnieniowego oddymiająca dróg ewakuacyjnych. Budowa miejsc parkingowych - w ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do wykonania 15 miejsc postojowych, - szczegółowy opis został określony w projekcie. Szczegółowy opis przedmiotu niniejszego zamówienia znajduje się - w dokumentacji projektowej stanowiącej integralną część niniejszej SIWZ, tj. w załączniku nr 3 do SIWZ w tym projektach wykonawczych. - Szczegółowe informacje nt. realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym obowiązki Zamawiającego oraz Wykonawcy, jak również zasady rozliczeń przedstawiono umowie w załączniku nr 2 do SIWZ. - Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj.: pracowników budowlanych wykonujących roboty budowlane: - roboty ciesielskie - roboty dekarskie - roboty ogólnobudowlane - instalacje elektryczne, teletechniczne - roboty z zakresu instalacji sanitarnych pod kierownictwem kierownika budowy/kierowników robót branżowych w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) oraz w art. 10 ustawy Prawo budowlane (Dz.U. 2017.1332). Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 2 do SIWZ oraz rozdziale 25 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy 00/100 zł.) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275 z późniejszymi zmianami). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: BGŻ BNP PARIBAS Oddział Przasnysz 34203000451110000000184860 z dopiskiem: Wadium przetargowe „Nadbudowa BUDYNKU USŁUGOWO (BIURO)-MIESZKALNEGO wraz ze zmianą sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego na usługową i części mieszkalnej na usługową (z pozostawieniem 1 mieszkania), termomodernizacja budynku, budowa nowych miejsc postojowych NADLEŚNICTWA PRZASNYSZ”. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 17). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na każde pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a. pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b. innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 8. Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. b) informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy na formularzu oferty. Stosownie do dyspozycji art. 36 b ust. 1 Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę nazw firm podwykonawców. c) oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 7 pkt. 1, 2, 3. SIWZ d) w przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich zobowiązanie tych podmiotów. e) oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w kryterium okres gwarancji na formularzu oferty. f) pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. g) jeżeli wykonawca oferuje rozwiązania równoważne przedkłada dokumenty o których mowa w rozdziale 3 SIWZ - opis przedmiotu zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach