Przetargi.pl
na wykonanie robót budowlanych w zakresie termomodernizacji wraz z remontem balkonów i robotami towarzyszącymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Popiełuszki 4 w Lubartowie będącego w zasobach SM Lubartów

Spółdzielnia Mieszkaniowa w Lubartowie ogłasza przetarg

  • Adres: 21-100 Lubartów, ul. Cicha
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 463 90 01 , fax. 081 855 30 15
  • Data zamieszczenia: 2019-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Spółdzielnia Mieszkaniowa w Lubartowie
    ul. Cicha 6
    21-100 Lubartów, woj. lubelskie
    tel. 081 463 90 01, fax. 081 855 30 15
    REGON: 48647400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.smlubartow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółdzielnia Mieszkaniowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    na wykonanie robót budowlanych w zakresie termomodernizacji wraz z remontem balkonów i robotami towarzyszącymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Popiełuszki 4 w Lubartowie będącego w zasobach SM Lubartów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie termomodernizacji wraz z remontem balkonów i robotami towarzyszącymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Popiełuszki 4 w Lubartowie będącego w zasobach SM Lubartów Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45000000-7 Roboty budowlane 45450000-6 Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 45233250-6 Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg 45262900-0 Roboty balkonowe 45262690-4 Remont starych budynków 2. Budynek objęty termomodernizacją przy ul. Popiełuszki 4. 3. Ogólny zakres robót wskazany jest poniżej – szczegółowy opis zakresu zamówienia dla budynku znajduje się łącznie w opracowanej dokumentacji technicznej, przedmiarze robót i szczegółowym opisie w niniejszej SIWZ: Zakres robót dla budynku przy ul. Popiełuszki 4: - docieplenie ścian zewnętrznych budynku oraz ościeży okiennych i drzwiowych - docieplenie ścian piwnic i cokołów do -50 cm przyległego terenu - docieplenie stropodachu wentylowanego poprzez wdmuchiwany granulat z wełny mineralnej - remont zadaszenia z blachy przed wiatrołapami - remont dachu poprzez jednokrotne kryciem papą wraz z wymianą obróbek blacharskich oraz remontem kominów - wykonanie instalacji odgromowej - remont schodów zewnętrznych - wykonanie opasek betonowych wokół budynku - naprawa balustrad poprzez czyszczenie i malowanie konstrukcji stalowej balkonów oraz wypełnień - wymiana okien w piwnicach oraz na klatkach schodowych - wymiana drzwi zewnętrznych do budynku Remont dotyczący garaży: • docieplenie ściany budynku wewnątrz garaży zaliczane jest jako docieplenie budynku mieszkalnego, które w ofercie należy ująć w części mieszkalnej i podlegać powinny one 8% stawce podatku VAT • remont drzwi garażowych, czyszczenie i malowanie, wykonanie kratek wentylacyjnych, ściany zachodnie i wschodnie docieplenie styropianem gr. 5cm. • Elewacja północna tynkowanie i malowanie, wymiana obróbek blacharskich, jednokrotne krycie dachu papą wierzchniego krycia, demontaż istniejących rur wentylacyjnych w stropie oraz wypełnienie otworów - remont i przebudowa schodów zewnętrznych - usunięcie koszy doświetli, przebudowa otworów okiennych piwnic w części Płd. - inne niezbędne prace towarzyszące dociepleniu - roboty wykończeniowe - uporządkowanie terenu wraz z wywozem odpadów i ich utylizacją  remont balkonów - prace nie ujęte w dokumentacji technicznej, które należy wykonać Ilość balkonów/logii – 50 – ok. 405 m2. Ściany logii, spody płyty betonowej logii należy oczyścić i naprawić a następnie zagruntować na przygotowane podłoże uzbroić siatkę systemową BSO z klejem, wyprawić tynkiem mineralnym i pomalować farbą sylikonową wg kolorystyki budynku. Płyty logii należy oczyścić z warstw wierzchnich, naprawić (wg przyjętego systemu naprawy elementów żelbetowych), wyrównać i zagruntować. Na tak przygotowanej powierzchni należy wykonać izolację przeciwwodną z jednej warstwy papy termozgrzewalnej, a następnie warstwę dociskową, a zarazem kształtującą spadek z wylewki betonowej gr. min. 4,5 cm zbrojonej włóknem szklanym. Czoła warstw dociskowych zabezpieczyć materiałem izolacyjnym odpornym na działanie promieni ultrafioletowych. Jako warstwę wykończeniową płyt balkonowych zastosować mrozoodporną i antypoślizgową terakotę układaną na zaprawie klejowej mrozoodpornej, elastycznej o zwiększonej przyczepności. Dobór koloru płytek – wg uznania Inwestora. Próg przy drzwiach balkonowych (od strony balkonu) ocieplić styropianem EPS 100-38 gr. ~4 cm. Obróbki blacharskie balkonów wykonać z blachy stalowej, powlekanej gr. min. 0,5 mm w sposób ciągły obróbki łączone (max. 1 łącznie). Wysokość istniejących balustrad nie spełnia normowych wymogów wg aktualnie obowiązujących przepisów technicznych i z tego względu ich podwyższenie do wysokości wymaganej normowo tj. min. 110 cm powyżej poziomu posadzki, należy wykonać przez przemontowanie kotwiąc do istniejących żelbetowych murków balkonowych oraz jednym mocowaniem do płyty balkonowej do istniejącego kształtownika zamkniętego. Ponadto w dokumentacji technicznej zostało ujęte malowanie ekranów osłonowych, które to roboty należy zastąpić wymianą na nowe ekrany z blachy trapezowej –T8 w kolorze do ustalenia z Inwestorem. W dokumentacji technicznej wskazano parametry papy, którą należy zamienić na papę o poniższych parametrach technicznych, dotyczy wszystkich budynków: • papa termozgrzewalna modyfikowana - zawartość asfaltu modyfikowanego elastomerem min. SBS 2500 [ g/m²] • gramatura osnowy - włóknina poliestrowa min. 250 [ g/m²] • giętkość w obniżonych temperaturach (-) 25 [°C] • hydroizolacje płyty balkonowej - grubość min 4 mm • papę wierzchniego krycia - grubość min 5,2 mm Uwaga: Nie należy wykonywać modernizacji instalacji c. o. ujętej w dokumentacji technicznej i przedmiarze robót. Nie należy wliczać tych pozycji do ceny ofertowej. Technologia wykonania robót oparta o systemy ocieplenia metodą „lekko – mokrą” w systemie dopuszczonym do stosowania. System oraz wszelkie zastosowane materiały muszą być dopuszczone do stosowania zgodnie z pkt. III. 4. Przyjęty do realizacji system ocieplenia metodą BSO i system naprawy płyt balkonowych musi być realizowany tylko w oparciu o materiały z danego systemu. Nie dopuszcza się stosowania materiałów z różnych systemów i tym samym przemieszania rozwiązań poszczególnych technologii. Podwyższenie balustrad powinno odpowiadać Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich Rozszerzenie i uściślenie zakresu do załączonej przy SIWZ dokumentacji technicznej i przedmiarów robót na budynki objęte przedmiotem zamówienia, które należy wykonać i uwzględnić w wycenie robót: Rusztowania a) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania takiej ilości pionów komunikacyjnych na rusztowaniach, które umożliwiałyby swobodne i bezpieczne przemieszczanie się po rusztowaniach (bez konieczności przechodzenia przez balkon). Roboty dociepleniowe b) Styropian użyty przy dociepleniu ścian nie może stykać się z materiałami na bazie rozpuszczalników ( możliwość występowania mostków termicznych). Powyższe miejsca należy odpowiednio zabezpieczyć przed położeniem styropianu. W przypadku bezpośredniego stykania się materiałów wchodzących w reakcję należy stosować środek uniemożliwiający wejście w reakcję. c) Grubość styropianu podana w dokumentacji projektowej powinna być traktowana jako minimalna. Zamawiający nie dopuszcza używania materiału o mniejszej grubości. Balkony d) Przed położeniem izolacji papowej należy wykonać wyoblenia np. z zaprawy cementowej na połączeniu ściany z posadzką na wszystkich balkonach. e) W przypadku braku możliwości zamontowania styroduru o grubości 4 cm pomiędzy dolną krawędzią ościeżnicy drzwi balkonowych a płytą balkonową Wykonawca wykona schodek którego czoło będzie licować się z linią ścian po ociepleniu. Schodek ma mieć taką wysokość aby znajdował się poniżej odwodnienia ościeżnicy drzwi i powyżej dolnej krawędzi ościeżnicy. Pozostałe prace f) Roboty przygotowawcze zabezpieczenie okien – (okna winny być zabezpieczone folią przeźroczystą), balustrad, parapetów itp. na czas wykonywanych prac. g) Demontaż i ponowny montaż różnych elementów znajdujących się przy budynku (np. tablic administracyjnych, tablic informacyjnych, suszarek na wysięgnikach, itp.). h) Wykonanie niezbędnych prac tynkarskich i malarskich. i) Podwyższenie kratek wentylacyjnych stropodachów o ile zostały zakryte przy dociepleniu stropodachu. j) Uporządkowanie placu budowy wraz z wywozem gruzu i odpadów oraz ich utylizacja i przywrócenie terenu do stanu pierwotnego. k) Niezbędne przekucia i podkucia ścian. l) Niezbędne naprawy. Inwestor dopuszcza zastosowanie do robót termomodernizacyjnych i na balkonach innego typu rusztowań, niż wskazano w przedmiarze robót, spełniających wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. nr 47, poz. 401). 4. Zastosowane materiały powinny być w I gatunku (najwyższej jakości), a zamontowane urządzenia, o udokumentowanym pochodzeniu, Wykonawca jest zobowiązany w przypadku kiedy jest to wymagane przepisami prawa okazać i przekazać Zamawiającemu dla materiałów podlegających wbudowaniu: 4.1. Odpowiedni certyfikat wskazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie Polskich Norm, aprobat technicznych, oraz właściwych przepisów i dokumentów technicznych. 4.2 Deklarację zgodności lub certyfikat zgodności zgodnie z aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów dla których nie ustanowiono Polskiej Normy jeżeli nie są objęte certyfikacją określona w punkcie 4.1 i które spełniają wymogi Szczegółowej Specyfikacji Technicznej. W przypadku zastosowania przez Wykonawcę równoważnych materiałów w stosunku do zaprojektowanych winny one zachować te same lub lepsze standardy techniczne, technologiczne i jakościowe z zastrzeżeniem, iż nie dopuszcza się stosowania materiałów z różnych systemów i tym samym przemieszania rozwiązań poszczególnych technologii. 5. Szczegółowy zakres robót do wykonania znajduje się jak wyżej już wskazano w projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót oraz SIWZ w której zostały doprecyzowane i dopisane dodatkowe roboty w szczególności w pkt. III opisu przedmiotu zamówienia a także w ogólnych warunkach umowy. Przedmiar robót, projekt budowlany, projekt wykonawczy i specyfikacja techniczne wykonania i odbioru robót stanowią załącznik nr 9, 10, do SWIZ i zamieszczone są na stronie internetowej www.smlubartow.pl 6. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić wszystkie informacje, nawet jeśli nie zostały uwzględnione lub załączone do SIWZ, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz mogą mieć wpływ na określenie ceny oferty, Zamawiający na wniosek Wykonawcy udostępni mu obiekty w celu przeprowadzenia „wizji lokalnej”. Wycenę robót należy opracować w oparciu o SIWZ i załączone dokumenty oraz wizję lokalną. W cenie należy uwzględnić robociznę, materiały i sprzęt. 7. Wykonawca zutylizuje wszystkie zużyte materiały w szczególności również materiały pochodzące z ewentualnego demontażu, jeżeli taki demontaż będzie niezbędny do realizacji przedmiotu umowy, za wyjątkiem blachy pochodzącej ze ścian i blachy z obróbek blacharskich tym attyk, pasa nadrynnowego, podokienników, obróbek balkonów, materiałów z instalacji odgromowej, którą Wykonawca zwróci Zamawiającemu, dostarczając do wskazanego przez Zamawiającego magazynu na terenie Lubartowa. 8. Zewnętrzną instalację odgromową należy wykonać zgodnie z dokumentacją z zachowaniem aktualnych norm i wymogów określonych obowiązującymi przepisami prawnymi: - montaż zwodów pionowych w rurkach instalacyjnych ( elewacje nieocieplone), 9. Jeżeli w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, technologie docieplenia ścian, technologie naprawcze betonu, oraz pochodzenie materiałów należy je traktować jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i technologii w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Zezwolenie projektanta na zastosowanie innych materiałów i technologii niż wykazane, zawarte jest w dokumentacji. Ponadto materiały lub urządzenia przyjęte do wyceny:  winny spełniać funkcje jakiej mają służyć,  nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych, Nie dopuszcza się stosowania materiałów z różnych systemów i tym samym przemieszania rozwiązań poszczególnych technologii. 10. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji jakości na wykonane roboty na okres nie krótszy niż 60 miesięcy. W przypadku nie wypełnienia przez Wykonawcę w formularzu ofertowym pola określającego długość okresu gwarancji będzie to równoznaczne z udzieleniem gwarancji na okres 60 m – cy. Oferta z nie wypełnionym polem długości okresu udzielanej gwarancji o której mowa w zdaniu poprzednim będzie traktowana jako ważna nie podlegająca odrzuceniu i zostanie poddana ocenie pod warunkiem, iż nie będzie innych powodów skutkujących odrzuceniem takiej oferty lub wykluczeniem Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawców wadium. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20.000,00 zł. 2. Wadium wnoszone jest na cały okres związania ofertą i może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 359, z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się na rachunek bankowy Zamawiającego przelewem. Nr rachunku: PKO BP S.A. O/ Lubartów nr 57 1020 3206 0000 8402 0004 4255 z dopiskiem na przelewie: "Wadium na wykonanie robót budowlanych w zakresie termomodernizacji wraz z remontem balkonów i robotami towarzyszącymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Popiełuszki 4 w Lubartowie będącego w zasobach SM Lubartów, znak sprawy NTI/R-12/2019”. O jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu na podany wyżej rachunek bankowy Zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: - pieniężnej dokument potwierdzający wpłatę wadium został dołączony do oferty, - innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony najpóźniej do upływu terminu składania ofert, wraz z ofertą Wykonawcy. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 6. Zamawiający niezwłocznie zwraca wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je pomniejszone o koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę (Wykonawca poda w ofercie numer konta na które należy zwrócić wadium wpłacone w formie pieniądza. W przypadku nie wskazania numeru konta Zamawiający zwróci je na rachunek bankowy z którego wadium wpłynęło.) 8. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania oraz wykażą, iż w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonali minimum 2 roboty ogólnobudowlane o wartości robót co najmniej 300.000,00 zł każda z nich, a w skład tych robót wchodziły m.in.: remont dachu, prace elewacyjne, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, izolacje przeciwwilgociowe, utwardzenie terenu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru zał. nr 1 do SIWZ. 2. Dokument potwierdzający wpłatę wadium. 3. Oświadczenie o akceptacji warunków przetargu zał. nr 2 do SIWZ. 4. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zał. nr 3 do SIWZ 5. Wykaz robót budowlanych zał. nr 4 do SIWZ, potwierdzonych dołączonymi referencjami. 6. Wykaz osób zdolnych do wykonania zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami przez Wykonawcę – zał. nr 5 do SIWZ, 7. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia – zał. nr 6 do SIWZ, 8. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z wykorzystaniem wzoru zał. nr 7 do SIWZ. 9. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku gdy polisa zawarta jest na okres krótszy niż czas realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie dostarczyć polisę ubezpieczenia OC na kolejne okresy obejmujące łącznie czas realizacji zamówienia. 10. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w postaci otwarcia wobec Wykonawcy likwidacji lub ogłoszenia upadłości, z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 11. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo terminu składania ofert. 12. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach