Przetargi.pl
na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich przy elewacjach Ratusza Staromiejskiego w Gdańsku, przy ul. Korzennej 33/35

Nadbałtyckie Centrum Kultury ogłasza przetarg

  • Adres: 80-851 Gdańsk, ul. Korzenna 33/35
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 3101051 , fax. 058 3011957
  • Data zamieszczenia: 2009-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadbałtyckie Centrum Kultury
    ul. Korzenna 33/35 33/35
    80-851 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 058 3101051, fax. 058 3011957
    REGON: 00027640000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nck.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich przy elewacjach Ratusza Staromiejskiego w Gdańsku, przy ul. Korzennej 33/35
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich przy elewacjach Ratusza Staromiejskiego w Gdańsku, przy ul. Korzennej 33/35 2. Ratusz wpisany został do rejestru zabytków, pod numerem 286, obecnie: 412, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 24.02.1967 r. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje prace konserwatorskie i restauratorskie mające na celu zabezpieczenie i utrwalenie zabytkowej substancji elewacji ratusza, wyeksponowanie wartości estetycznych zabytku, w tym uzupełnienie jego elementów: 1) wykonanie dokumentacji fotograficznej i badania na obiekcie, 2) miejscowa dezynfekcja, 3) miejscowe, wstępne wzmocnienie pudrujących się elementów kamiennych oraz ceglanych, 4) zabezpieczenie i wzmocnienie złoceń oraz resztek polichromii, 5) zabezpieczenie innych elementów, 6) konserwacja murów ceglanych, a) usunięcie zniszczonych i odparzonych tynków, b) przemurowania i wymiana licówki, c) likwidacja spękań muru, d) oczyszczanie powierzchni elewacji, e) odsalanie, f) likwidacja ubytków w cegłach, g) spoinowanie, h) wzmocnienie struktury materiałów, 7) konserwacja tynków, a) położenie pęcherzy i zwiększenie przyczepności do muru, b) impregnacja wzmacniająca strukturę tynków, 8) Konserwacja elementów kamiennych: a) oczyszczenie powierzchni piaskowca b) odsolenie c) wzmocnienie struktury kamienia d) likwidacja ubytków 9) hydrofobizacja 10) Konserwacja stolarki okiennej 11) Renowacja elementów metalowych 12) sporządzenie dokumentacji prowadzonych prac konserwatorskich, zgodnie ze standardami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. nr 150, poz. 1579). 4. Przedmiotem zamówienia są również objęte roboty budowlane polegające na: 1) wykonaniu izolacji poziomej i pionowej ścian fundamentowych, 2) wykonaniu korekty opaski chodnika wokół budynku 3) ustawieniu rusztowań Powierzchnia ścian elewacji 1230,00 m2 Powierzchnia ścian murów fundamentowych 183,00 m2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 925222008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 5 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: 1) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie przedmiotu zamówienia, potwierdzoną wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - minimum 2 zamówień polegających na wykonaniu prac konserwatorskich lub restauratorskich w zakresie detalu architektonicznego i powierzchni ceglanych, w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków. 2) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a) co najmniej dwiema osobami prowadzącymi prace konserwatorskie, posiadającymi uprawnienia do prowadzenia prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, t.j.: - tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki (lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków), w zakresie konserwacji i restauracji kamienia i detalu architektonicznego, - przebytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków, b) osobą kierującą robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, t.j.: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności budowlano-konstrukcyjnej, - przebytą co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych; 3) są ubezpieczeni na kwotę minimum 250 000,00 zł od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na mocy art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. 2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w na podstawie dokumentów przedłożonych przez wykonawcę w ofercie, na zasadzie kwalifikacji: spełnia-nie spełnia Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, w tym celu składają w ofercie stosowny dokument pełnomocnictwa (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę lub notariusza). Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa wraz z ofertą następujące dokumenty: 1) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, 2) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług polegających na wykonaniu prac konserwatorskich lub restauratorskich w zakresie detalu architektonicznego i powierzchni ceglanych, w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, wraz z dokumentami, potwierdzającymi, że prace te zostały wykonane należycie. 4) wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, 5) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, tj.: a) dla osób prowadzących prace konserwatorskie: - dyplom ukończenia wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki (lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków) w zakresie konserwacji kamienia i detalu architektonicznego, - dokument potwierdzający odbycie po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięcznej praktyki zawodowej w zakresie konserwacji i badania zabytków - może to być również oświadczenie lub CV, b) dla osoby kierującej robotami budowlanymi: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności budowlano-konstrukcyjnej, - dokument potwierdzający co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych (może to być również własne oświadczenie lub CV), c) w przypadku osób, prowadzących prace konserwatorskie lub kierujących robotami budowlanymi, które uzyskały uprawnienia na podstawie § 19 Rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych (Dz. U. Nr 31, poz. 197), lub § 17-19 Rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzielania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które mają prawo prowadzenia tej działalności (Dz. U. Nr 16, poz. 55): -zaświadczenie o kwalifikacjach wydane na podstawie przepisów przywołanych Rozporządzeń. 6) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony na kwotę minimum 250 000,00 zł od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nck.org.pl/bip.php?part=przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach