Przetargi.pl
na usługę wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi, realizacją i w okresie gwarancji wykonania robót budowlanych: Budowa nowej siedziby Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ogłasza przetarg

  • Adres: 80-837 Gdańsk, ul. Straganiarska 24-27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 301-91-92, 305-56-31 , fax. 58 301-91-92, 305-56-31
  • Data zamieszczenia: 2013-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku
    ul. Straganiarska 24-27 24-27
    80-837 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 301-91-92, 305-56-31, fax. 58 301-91-92, 305-56-31
    REGON: 22093419800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wfosigw-gda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: samorządowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    na usługę wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi, realizacją i w okresie gwarancji wykonania robót budowlanych: Budowa nowej siedziby Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.Pełnienie usługi wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi, realizacją robót i w okresie gwarancji wykonania robót budowlanych pn: Budowa nowej siedziby Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Lokalizacja inwestycji: Gdańsk, ul. Rybaki Górne 8, u zbiegu ulic Krosnej i Wałowej, działki nr 325/2 i 325/3 o łącznej powierzchni 1654 m2. ZAMAWIAJĄCY jest w trakcie opracowywania dokumentacji przetargowej na roboty budowlane. Realizacja usługi nadzoru, objętego przedmiotem zamówienia w zakresie pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi odbywała się będzie na podstawie umowy, którą ZAMAWIAJĄCY zawarł z A-Plan bis sp. z o.o. ul. Świętopełka 59A, 81-524 Gdynia ( dalej zwaną Projektantem). Obecnie opracowywane są projekty budowlane. Realizacja usługi nadzoru, objętego przedmiotem zamówienia w zakresie pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego nad realizacją i w okresie gwarancji wykonania robót odbywała się będzie na podstawie umowy, którą ZAMAWIAJĄCY zawrze z WYKONAWCĄ robót, wyłonionym w wyniku odrębnego postępowania w przetargu nieograniczonym o wartości poniżej 5 000 000 euro. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza wykonanie robót przygotowawczych (w tym ratowniczych badań archeologicznych) oraz rozbiórkowych na podstawie odrębnych umów niż umowa na realizację obiektu budowlanego. 3.2 Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją następujących elementów: 1) wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych, 2) wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, 3) wykonanie przedmiarów i kosztorysów inwestorskich, 4) wykonanie projektowanej charakterystyki energetycznej obiektu, 5) ratownicze badania archeologiczne dla obszaru mieszczącego się w obrysie budynku 6) wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu 7) prace rozbiórkowe, 8) prace ziemne, 9) budowa trzykondygnacyjnego, niepodpiwniczonego budynku siedziby WFOŚiGW w Gdańsku o kubaturze ok. 6 615 m? z wbudowanym garażem wraz instalacjami wewnętrznymi, robotami wykończeniowymi i wyposażeniem pomieszczeń, 10) budowa przyłączy do budynku, 11) wykonanie instalacji do produkcji energii elektrycznej z wykorzystaniem technologii fotowoltaicznej,. 12) zagospodarowanie terenu wokół budynku ( w tym: dojścia, dojazdy, miejsca postojowe), 13) budowa oświetlenia wokół budynku, 14) nasadzenia zieleni, 15) budowa ogrodzenia, 16) pełnienie nadzoru autorskiego, 17) wykonanie świadectwa energetycznego wybudowanego budynku siedziby WFOŚiGW w Gdańsku. 18) roboty naprawcze w okresie gwarancyjnym . 3.3 Opis prac projektowych i robót budowlanych podlegających NADZOROWI stanowią założenia funkcjonalno-użytkowe dla prac projektowych (załącznik nr 7 do SIWZ) , plan zagospodarowania terenu ( załącznik nr 8) oraz koncepcja wielobranżowa budowy siedziby WFOŚiGW w Gdańsku (załącznik nr 6 do SIWZ) zawierająca opis terenu inwestycji, dane podstawowe obiektu (ogólną charakterystykę, dane liczbowe projektowanego obiektu, powierzchnie użytkowe z podziałem na kondygnacje, charakterystykę wielkości projektowanej inwestycji), zestawienie pomieszczeń, zgodność rozwiązań z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, opis rozwiązań urbanistycznych, opis rozwiązań architektoniczno-budowlanych, plansze zagospodarowania terenu, rzutów kondygnacji i dachu, plansze zbiorcze elewacji, przekrojów i konstrukcji, opis rozwiązań konstrukcyjnych oraz instalacji. 3.4 NADZÓR zobowiązany jest uwzględnić, że: 1. Prace projektowe realizowane są przez PROJEKTANTA, który jest zobowiązany: A. uzyskać warunki techniczne dla przyłączy od gestorów sieci, B. wykonać mapę do celów projektowych uzgodnioną z ZUD, ekspertyzę geotechniczną gruntu, inwentaryzację zieleni C. uzyskać komplet wszelkich decyzji i uzgodnień niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę, w tym w szczególności uzgodnień z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, D. uzyskać decyzję o pozwoleniu na budowę a także uzupełnić i dokonać zmian w projekcie budowlanym jeżeli będą wymagane w postępowaniu administracyjnym prowadzonym w celu uzyskania pozwolenia na budowę , E. dokonać w dokumentacji opisów materiałów i urządzeń za pomocą parametrów, cech technicznych i jakościowych, bez wskazywania nazw własnych i producentów. F. uzyskać pisemną akceptację ZAMAWIAJĄCEGO w zakresie proponowanych materiałów wykończeniowych oraz elementów wyposażenia pomieszczeń przed przystąpieniem do opracowania projektów wykonawczych, G. opracować projekty wykonawcze wszystkich branż oraz wykonać wizualizacje w wersji elektronicznej i papierowej (techniką dowolną) , które będą używane do promocji przedsięwzięcia. H. wykonać dokumentację projektową oraz specyfikacje techniczne w wersji papierowej w następującej liczbie: a) Projekty budowlane - 6 egz. b) Projekt zieleni - 5 egz. c) Projekty wykonawcze - 4 egz. d) Ekspertyza geotechniczna - 5 egz. e) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - 4 egz. f) Przedmiary robót - 4 egz. g) Kosztorysy inwestorskie - 2 egz. h) Inwentaryzacja zieleni wraz z gospodarką drzewostanem - 5 egz. i) Charakterystyka energetyczna budynku - 6 egz. I) dla celów zamieszczenia ogłoszenia o przetargu w Biuletynie Informacji Publicznej, wszystkie elementy przedmiotu zamówienia dostarczyć w wersji elektronicznej w postaci skompresowanych folderów, J) wykonać Projekt budowlany z kompletem wszelkich wymaganych prawem decyzji i uzgodnień (w tym ZUD) w celu uzyskania pozwolenia na budowę wraz z inwentaryzacją zieleni, projektem zieleni, badaniami geologicznymi do dnia 15 lipca 2013 r. 2. Pozwolenie na budowę oraz projekty wykonawcze wraz z przedmiarami, kosztorysami inwestorskimi oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz charakterystyką energetyczną budynku PROJEKTANT zobowiązany jest dostarczyć ZAMAWIAJĄCEMU w terminie 12 tygodni od momentu akceptacji projektu budowlanego przez ZAMAWIAJĄCEGO. 3. ZAMAWIAJĄCY potwierdzi przyjęcie projektów budowlanych, projektów wykonawczych wraz z przedmiarami, kosztorysami inwestorskimi oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót protokołem przejęcia. 4. W przypadku braku zastrzeżeń do dokumentacji ZAMAWIAJĄCY podpisze protokół odbioru dokumentacji niezwłocznie po wydaniu opinii przez ZAMAWIAJĄCEGO. W przypadku zgłoszenia przez ZAMAWIAJĄCEGO zastrzeżeń do dokumentacji, PROJEKTANT jest zobowiązany do dokonania poprawek i uzupełnień w dostarczonej dokumentacji w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO. 3.5 NADZÓR zobowiązany jest uwzględnić, że PROJEKTANT pełnił będzie nadzór autorski z następującymi uwagami: 1) przedstawicielami NADZORU AUTORSKIEGO PROJEKTANTA będzie zespół projektantów, którzy są autorami projektów budowlanych oraz projektów wykonawczych. 2) konieczność pobytu na budowie i w innych miejscach związanych z prawidłowym pełnieniem nadzoru autorskiego, stwierdza INSPEKTOR NADZORU INWESTORSKIEGO w porozumieniu z Zamawiającym, zawiadamiając o tym przedstawicieli NADZORU AUTORSKIEGO PROJEKTANTA. 3) przedstawiciele NADZORU AUTORSKIEGO PROJEKTANTA zobowiązani są uczestniczyć w radach budowy na żądanie ZAMAWIAJĄCEGO. 4) przedstawiciele NADZORU AUTORSKIEGO PROJEKTANTA zobowiązani są stawiać się na terenie budowy na żądanie NADZORU INWESTORSKIEGO w ciągu 3 dni od daty wezwania przez NADZÓR INWESTORSKI. 5) ilość pobytów przedstawicieli NADZORU AUTORSKIEGO na budowie określi ZAMAWIAJĄCY według potrzeb. 6) wyjaśnienia, jak również dodatkowe lub zamienne rozwiązania projektowe wynikłe w trakcie realizacji robót, przedstawiciele NADZORU AUTORSKIEGO PROJEKTANTA mają obowiązek opracować i wyjaśnić w ramach wynagrodzenia ryczałtowego za NADZÓR AUTORSKI bez względu na ilość pobytów na budowie oraz zakres prac projektowych. 3.6 NADZÓR zobowiązany jest uwzględnić, że roboty budowlane realizowane będą przez WYKONAWCĘ robót z następującymi uwagami: 1) WYKONAWCA robót uzyska zgodę właściwego organu na ewentualne czasowe zajęcie pasa drogowego oraz uzgodni dokumentację projektową tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, a także uzupełni o ewentualne zmiany w zakresie wymaganym przez ten organ. 2) WYKONAWCA zobowiązany jest do wykonania tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, jej utrzymania przez okres wynikający z harmonogramu realizacji robót oraz demontażu po tym okresie . 3) W przypadku konieczności zastosowania ścianek szczelnych WYKONAWCA zapewni odpowiedni sprzęt do pogrążania/wyrywania grodzic, aby uniknąć powstania szkód budowlanych z tytułu przenoszenia drgań w bezpośrednim sąsiedztwie z placem budowy na budynki, konstrukcje i instalacje podziemne oraz aby nie spowodować osiadania okolicznych obiektów; WYKONAWCA przedstawi NADZOROWI charakterystykę sprzętu przeznaczonego do wykonania ścianek do akceptacji. 4) WYKONAWCA zobowiązany jest do złożenia u ZAMAWIAJĄCEGO i w NADZORZE INWESTORSKIM ewentualnych wniosków w sprawie udzielenia zamówienia na wykonanie robót dodatkowych w terminie 5 dni kalendarzowych odpowiednio od daty ustalenia przez NADZÓR AUTORSKI sposobu wykonania tych robót dodatkowych lub od daty wykonania przez NADZÓR AUTORSKI dodatkowej dokumentacji projektowej. 5) ZAMAWIAJĄCY nie zapewnia dodatkowego terenu pod zaplecze budowy oraz terenu na czasowy odkład mas ziemnych. 6) WYKONAWCA zapewni obsługę geotechniczną i geodezyjną łącznie z założeniem osnowy realizacyjnej, geodezyjnym wytyczeniem i inwentaryzacją powykonawczą oraz wykonaniem odtworzenia lub wznowienia granic w terenie po zakończeniu robót. 7) WYKONAWCA zapewni pomieszczenie dla potrzeb ZAMAWIAJĄCEGO i NADZORU, umożliwiające organizowanie spotkań koordynacyjnych dla 15 osób, wyposażone w stół konferencyjny i odpowiednią ilość krzeseł, z dostępnością do telefonu, faxu, komputera z łączem internetowym i oprogramowaniem do edycji rysunków w Autocad oraz dokumentów MS Office (Excel i Word), drukarki, kserokopiarki, sanitariatów, szafę zamykaną do gromadzenia dokumentacji i korespondencji oraz archiwizowania dokumentacji powykonawczej i innych dokumentów oraz miejsce do gromadzenia i składowania próbek, a także zabezpieczenia BHP (kaski) dla potrzeb NADZORU. 8) WYKONAWCA zobowiązany jest do prowadzenia robót w taki sposób, by nie wystąpiły żadne uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej oraz nawierzchni drogowych, zlokalizowanych w otoczeniu placu budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów, infrastruktury lub nawierzchni drogowych WYKONAWCA zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury. 9) WYKONAWCA zobowiązany jest zgłosić zamiar rozpoczęcia robót właściwym gestorom sieci, którzy dokonywali uzgodnień dokumentacji. 10) W przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych, WYKONAWCA zobowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót WYKONAWCA obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości. 11) WYKONAWCA za wykonanie robót budowlanych otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe, niezależne od rozmiaru robót budowlanych i innych świadczeń oraz ponoszonych przez WYKONAWCĘ kosztów ich realizacji. Rozliczenie za wykonane roboty będzie się odbywało fakturami częściowymi, wystawianymi przez WYKONAWCĘ za zakończone pozycje zakresu robót, zgodne z harmonogramem realizacji i fakturowania na podstawie protokółu odbioru technicznego lub częściowego dokonanego przez NADZÓR, jednakże nie częściej niż jeden raz w miesiącu. Rozliczenia częściowe realizowane będą do wysokości 90 % zaawansowania całego przedmiotu umowy, po osiągnięciu tej wartości następną płatnością będzie rozliczenie końcowe. Załączniki do faktur wystawione przez WYKONAWCĘ będą wymagały, przed przesłaniem do ZAMAWIAJĄCEGO, akceptacji przez NADZÓR. 12) WYKONAWCA zlikwiduje plac budowy i doprowadzi teren do należytego stanu (pełnego uporządkowania) wraz z uporządkowaniem terenów przyległych. 13) ZAMAWIAJĄCY przekaże WYKONAWCY robót decyzję o pozwoleniu na budowę w dniu zawarcia umowy z WYKONAWCĄ robót. 14) WYKONAWCA robót udzieli na wykonaną robotę budowlaną 36 miesięcy gwarancji. W każdym przypadku okres odpowiedzialności WYKONAWCY robót z tytułu rękojmi za wady zakończy się po upływie okresu gwarancji. 15) WYKONAWCA robót zobowiązany jest zorganizować plac budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót. 16) W przypadku , gdy w dokumentacji projektowej zostaną wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, ZAMAWIAJĄCY dopuści oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. 17) Gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej powołane będą konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w SIWZ na wybór WYKONAWCY robót nie postanowi się inaczej. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub będą odnosić się do konkretnego kraju lub regionu, będą mogły być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez NADZÓR INWESTORSKI. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez WYKONAWCĘ i przedłożone NADZOROWI INWESTORSKIEMU do zatwierdzenia. 18) Odbiór końcowy robót nastąpi po uzyskaniu przez ZAMAWIAJĄCEGO pozwolenia na użytkowanie obiektu. 3.7 Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje pełnienie NADZORU INWESTORSKIEGO w okresie: 1) opracowywania przez PROJEKTANTA dokumentacji, realizacji ratowniczych badań archeologicznych oraz realizacji robót przez WYKONAWCĘ robót, od dnia zawarcia umowy na pełnienie usługi NADZORU INWESTORSKIEGO do dnia odbioru końcowego robót budowlanych od WYKONAWCY robót i przedstawienia rozliczenia tego zamówienia, 2) gwarancji udzielonej przez WYKONAWCĘ robót, od dnia dokonania odbioru końcowego od WYKONAWCY robót do dnia, w którym upłynie okres gwarancji udzielonej przez WYKONAWCĘ robót lub do dnia odbioru usunięcia usterek przez WYKONAWCĘ robót lub WYKONAWCĘ zastępczego, w zależności od tego, który termin później się kończy. 3.8 Szczegółowy zakres obowiązków WYKONAWCY usługi nadzoru, jest określony w projekcie umowy (załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ). Przedmiot zamówienia powinien być wykonany w oparciu o obowiązujące przepisy prawa budowlanego, kodeksu cywilnego i inne przepisy wynikające ze specyfiki usługi. 3.9. Miejsce świadczenia usługi nadzoru - Gdańsk. 3.10.Wskazane jest, aby WYKONAWCA usługi nadzoru dokonał wizji lokalnej miejsca przyszłej roboty budowlanej, aby uzyskać informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie WYKONAWCA. 3.11. Jeżeli WYKONAWCA usługi nadzoru zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom to jego zakres wskazuje w ofercie. WYKONAWCA będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec ZAMAWIAJĄCEGO i osób trzecich za prace wykonane przez podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712400002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 64 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 15.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 000,00 zł słownie: trzy tysiące złotych 00/100. 15.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu przelewem na konto : BRE Bank 54 1140 1065 0000 3152 8500 1001 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) w gwarancjach bankowych d) w gwarancjach ubezpieczeniowych e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 15.3. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach w oryginale należy złożyć w księgowości w WFOŚiGW w Gdańsku, 80-837 Gdańsk, ul. Straganiarska 24-27, u pani Karoliny Skoniecznej przed terminem składania ofert. 15.4. Kserokopię dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty lub złożyć w sekretariacie WFOŚiGW w Gdańsku, 80-837 Gdańsk, ul. Straganiarska 24-27. 15.5. Zamawiający dopuszcza złożenie wadium w poręczeniach lub gwarancjach poprzez załączenie oryginału dokumentu umieszczonego w odrębnej kopercie lecz nie opakowanej łącznie z ofertą. 15.6. Za wniesienie wadium w formie pieniężnej ZAMAWIAJACY uważa wadium, które w terminie do 27 maja 2013 r. godz. 9.00 znajdzie się na rachunku ZAMAWIAJACEGO. 15.7. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 15.8. Poręczenia bankowe, gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 cytowanej ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości muszą nieodwołalnie i bezwarunkowo zobowiązywać Poręczyciela lub Gwaranta do zapłaty kwoty pieniężnej na pierwsze wezwanie ZAMAWIAJACEGO, w wysokości odpowiadającej kwocie wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wfosigw-gda.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach