Przetargi.pl
na świadczenie usług edukacyjnych dla nauczycieli i uczniów

Urząd Miasta i Gminy w Debrznie ogłasza przetarg

  • Adres: 77310 Debrzno, ul. Traugutta
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 335 366 , fax. 598 335 351
  • Data zamieszczenia: 2017-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy w Debrznie
    ul. Traugutta 2
    77310 Debrzno, woj. pomorskie
    tel. 598 335 366, fax. 598 335 351
    REGON: 53021200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    na świadczenie usług edukacyjnych dla nauczycieli i uczniów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część I zamówienia – szkolenie, wdrożenie i obsługa platformy e-learningowej do zajęć z zakresu umiejętności uczenia się i nauki czytania Zadanie 1 Szkolenie nauczycieli – trenerów projektu: 1. Zadanie przewiduje przeprowadzenie szkolenia metodycznego dla 11 nauczycieli z 4 szkół gminnych biorących udział w projekcie, którzy jako trenerzy będą prowadzili zajęcia z uczniami szkół. 2. Szkolenie będzie obejmowało: - e-learningowy kurs szybkiego czytania oraz szkolenie z metodyki wdrażanych programów w łącznej liczbie 40h. Szkolenie ma obejmować innowacyjne techniki edukacyjne tzn. nowoczesne techniki ułatwiające nauczanie i uczenie się , zapamiętywanie i wydobywanie informacji (np. mindmapping, mnemotechniki, ŁMZ, FAC, GSP, rzymski pokój, zakładki osobiste, mnich, MTA, relaks, koncentracja),praktyczne zastosowanie tych elementów w nauce, planowaniu i życiu. Zawiera elementy NLP, mentoringu i coachingu, psychodramy. Część programu stanowią również zajęcia procesowe: docieranie do i wydobywanie zasobów, pracę na indywidualnych zasobach człowieka; somatoterapia. Kluczowym elementem są Indywidualne Wzorce Myślenia oraz umiejętność pracy z uczniami na ich podstawie i za ich pomocą. Program zawiera również: autoprezentację i wdrażanie postaw asertywnych. - Zakres tematyczny: praktyczne zastosowanie wiedzy dotyczącej: wzorców percepcyjnych uczniów dotyczących sprawnego czytania ze zrozumieniem, pamięci i strategii pamięciowych, rozwoju mózgu, faz aktywności mózgu, roli relaksu w procesie uczenia się, technik i metod pracy z emocjami i zasobami dzieci, zasad grywalizacji i gryfikacji, technik i metod pracy podnoszących zdolność logicznego myślenia, wdrażania rytuału uczenia się opartego na neurodydaktyce, stosowania mnemotechniki do zapamiętywania wzorów matematycznych i fizycznych, prowadzenia eksperymentów naukowych i zaciekawianie dzieci naukami przyrodniczymi, - opracowanie szczegółowego program szkolenia, - opracowanie materiałów dydaktycznych dla nauczycieli objętych szkoleniem, - organizacja szkoleń dla nauczycieli w grupie 11 osobowej; forma – warsztaty, - Podczas realizacji zamówienia na terenie gminy Debrzno Zleceniodawca szkoleń zapewnia: dostęp do sieci i sprzętu koniecznego do przeprowadzenia zajęć - dla 11 uczestników warsztatów; - Ostateczne listy poszczególnych grup szkoleniowych nauczycieli i grup uczniów do zajęć na platformie zostaną przekazane Wykonawcy po podpisaniu umowy. - Sale szkoleniowe zapewniające realizację szkoleń z zakresu TIK muszą być wyposażone w sprzęt komputerowy i multimedialny niezbędny do realizacji szkoleń dla nie mniej niż 11 uczestników o przepustowości nie mniejszej niż 2/0,5 MB w trakcie realizacji zajęć; - Szkolenia winny być prowadzone przez doświadczonych trenerów i nauczycieli akademickich stosujących aktywizujące formy prowadzenia zajęć, sprzyjające wysokiej percepcji. Zamawiający zapewnia sobie możliwość oceny kompetencji dydaktycznych trenerów w formie ankiet i hospitacji ze skutkiem umożliwiającym ich wymianę w przypadku uzasadnionych uwag uczestników i własnego nadzoru. - Każdorazowe zajęcia nie mogą być krótsze niż 2 godz. dydaktyczne, a jeden trener nie może prowadzić zajęć dłużej niż 6 godz. dydaktycznych na 1 dzień; Termin przeprowadzenia szkolenia: do 30 dni od dnia podpisania umowy. Zadanie 2 Dostarczenie i obsługa platformy e-learningowej: 1. Uzupełnieniem zajęć stacjonarnych z uczniami i uczennicami prowadzonymi przez nauczycieli przygotowanych w Zadaniu 1 będzie trening w Internecie na platformie e-learningowej przez cały okres trwania projektu tj. do 30.10.2018r. Każdy z uczestników projektu , zarówno uczniowie jak i nauczyciele będą mieli swój login po to, by ćwiczyć techniki szybkiego uczenia się. Nauczyciele muszą posiadać panel administracyjny do monitorowania czasu poświęconego przez uczniów treningowi. Zadanie obejmuje dopasowanie oferowanej platformy do potrzeb projektu, w tym napisanie modułu do monitoringu procesu nauczania dedykowanego dla nauczycieli, ciągły monitoring zdalny, usuwanie błędów zanim nastąpi zagrożenie pracy oprogramowania, w tym wykonywanie archiwizacji, licencję dla 327 uczniów i 11 nauczycieli na rok 2017,2018. Platforma musi być napisana i dostosowana do programu nauczania o którym mowa w zadaniu 2 tzn. trenować te same umiejętności, które zawiera wyżej wymieniony program za pomocą ćwiczeń będących odzwierciedleniem ćwiczeń występujących w materiałach dydaktycznych. Termin dostarczenia w pełni funkcjonalnej platformy: do 21 dni od dnia podpisania umowy. Zadanie 3 Materiały dla uczniów -327 podręczników wraz z materiałami do nauki w sposób tradycyjny i na platformie: podręcznik wraz z ćwiczeniami oprawiony w segregator, zestaw kości do gry do ćwiczeń na poszerzenie pola widzenia, komplet 5 wskaźników do treningu czytania, kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych, komplet 3 piłek do żonglowania. Rok szkolny 2016/2017 – 1 zestaw dla każdego ucznia, rok szkolny 2017/2018- 1 zestaw dla każdego ucznia. -książki do treningu czytania 220 sztuk Termin dostawy: 14 dni od dnia podpisania umowy. Zadanie 4 Materiały dla nauczycieli- trenerów -materiały dla 11 nauczycieli prowadzących zajęcia po 1 komplecie w skład, którego wchodzą: podręcznik do kursu szybkiego czytania i technik pamięciowych oprawiony w segregator, zestaw kości do gry do ćwiczeń na poszerzenie pola widzenia, komplet 5 wskaźników do treningu czytania, kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych, komplet 3 piłek do żonglowania; -scenariusze zajęć: 22 sztuki (1 na grupę) mające pomóc nauczycielom w prowadzeniu doświadczeń i eksperymentów poza platformą e-learningową Termin dostawy: 14 dni od dnia podpisania umowy. Zadanie 5 Nadzór metodyczny Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nadzór mający na celu wsparcie metodyczne nauczycieli dla zapewnienia prawidłowego wdrożenia nowych programów. Prowadzący zajęcia w projekcie 11 nauczycieli otrzymają wsparcie w postaci 1 hospitacji w semestrze. Przewiduje się 4h spotkania metodyczne: 3x2017, 1x2018. Wsparcie metodyczne będzie też polegało na stałym kontakcie telefonicznym oraz mailowym nauczycieli z metodykiem wskazanym przez Wykonawcę, przez cały okres trwania projektu do 30.10.2018 r. Część II zamówienia – szkolenie, wdrożenie i obsługa platformy e-learningowej do zajęć z zakresu programowania Organizacja szkoleń dla nauczycieli prowadzących zajęcia z programowania, – 15 osób; licz. spotkań – nie mniej niż 11; licz. godzin dydaktycznych – 68; forma – warsztaty; A) Zleceniodawca szkoleń zapewnia: sale szkoleniowe wyposażone w sprzęt komputerowy i multimedialny o przepustowości nie mniejszej niż 2/0,5 MB niezbędny do realizacji szkoleń dla nie mniej niż 15 nauczycieli, dostęp do sieci i sprzętu koniecznego do przeprowadzenia szkoleń/warsztatów. B) Zleceniobiorca musi zapewnić prowadzenie szkolenia przez doświadczonych trenerów i/lub nauczycieli akademickich C) Program szkolenia musi uwzględniać nauczenie nauczycieli wdrożenia i obsługiwania platformy e-learningowej służącej prowadzeniu zajęć z programowania z uczniami. D) W programie szkolenia organizator jest zobowiązany uwzględnić zagadnienia wynikające z nowej podstawy programowej z informatyki dla szkoły podstawowej, zwłaszcza etap II- kl. IV-VIII, w tym klasy VII-VIII w zakresie dotyczącym nauki programowania E) Organizator szkolenia ma przedstawić Zamawiającego program szkoleń w formie sylabusa oraz przykładowe 3 scenariusze do tematów, obejmujące: schemat zajęć wraz z zadaniami i opis ich realizacji na 2 godz. dyd.; kompletny materiał do tych zajęć; propozycję prowadzenia równoległego wsparcia e-learningowego do każdych zajęć z wykorzystaniem platformy. F) Termin realizacji: 60 dni od dnia podpisania umowy. Wdrożenie platformy: Instruktaż i pomoc trenerów dla 15 nauczycieli rozpoczynających prowadzenie zajęć z programowania. Liczba spotkań 21, liczba godzin dydaktycznych – 42. - Przygotowanie i udostępnienie na okres trwania projektu materiałów hostowanych dedykowanych przedmiotowi programowanie; licz. materiałów – 3x32; licz. godzin dla każdego ucznia – 64, licz. uczestników 441. - Godzina zajęć z programowania trwa 45 minut. Jednostką dydaktyczną dla której jest przygotowywany materiał dydaktyczny są zajęcia o długości nie krótszej niż 90 minut - Materiały hostowane e-learningowe do każdej jednostki dydaktycznej nie mogą być krótsze niż: 1800 znaków opisujących przebieg zajęć z uwzględnieniem ćwiczeń, nie mogą zawierać mniej niż 3 obiekty, w tym: plik tekstowy, grafikę statyczną/wykres i grafikę dynamiczną (animacja, film) oraz fiszke zajęć określającą w punktach kolejność zadań nauczyciela. Materiały powinny być przygotowane w metodyce odwróconej lekcji. - Każda jednostka dydaktyczna ma być objęta zasobem testowym z nie mniej niż 5 pytaniami testowymi o wadzie od 1 do 3 punktów. - W oparciu o funkcje platformy - każdy plik ma mieć możliwość uzyskania statystyki umożliwiającej weryfikację użycia go przez uczestnika zajęć - Hosting platformy z dostępem dla nauczycieli i uczniów ; licz. Uczniów – 441, 11- nauczycieli; okres udostępnienia - 21 miesięcy . Zapewnienie dostępu do platformy na zajęcia z programowania. - Organizator szkoleń winien przedstawić przedstawicielowi Zamawiającego program szkoleń w formie sylabusa oraz przykładowe 3 scenariusze do tematów, obejmujące: schemat zajęć wraz z zadaniami i opis ich realizacji na 2 godz. dyd.; kompletny materiał do tych zajęć; propozycję prowadzenia równoległego wsparcia e-learningowego do każdych zajęć z wykorzystaniem platformy. - Podstawowe funkcje platformy CMS: udostępnianie plików w formacie podstawowych edytorów tekstu, arkusza kalkulacyjnego, prezentacji, pdf, podstawowych plików graficznych, audio mp3 i video mpeg lub avi. Statystyki wykorzystania plików muszą dotyczyć co najmniej loginu, ilości i daty ostatniego użycia, opcjonalnie także długości każdorazowego użycia. Platforma ma mieć możliwość integrowania swoich zasobów z innymi dostawcami co najmniej na podstawie SSO i oferować nie mniej niż 2 standardy uwierzytelniania. - Podstawowe funkcje platformy LMS: system testowy z nie mniej niż 7 typami pytań; statystyki śledzenia zadań z możliwością podłączania plików jw. oraz odpowiedzią tekstową w samej platformie z możliwością linkowania do zasobów platformy lub zewnętrznych; możliwość importu plików scorm lub tincan i pełnego wykorzystania ich funkcjonalności; min. 4 poziomy uprawnień; import danych użytkownika z arkusza kalkulacyjnego.Dodatkowo platforma musi udostępnić podgląd podstawowych plików graficznych jpg i png, odsłuch formatu audio, mp3 i podgląd video: mpeg lub avi. - W ramach udostępniania zasobów zewnętrznych platforma umożliwia wstawianie tzw iframe-ów oraz podstawowe edytowanie kodu html. - Treści e-learningowe powinny być zaplanowane dla każdej jednostki lekcyjnej i zawierać nie mniej niż 3 obiekty, w tym: plik tekstowy, grafikę statyczną/wykres i grafikę dynamiczną (animacja, film) oraz fiszke zajęć określającą w punktach kolejność zadań nauczyciela. Materiały powinny być przygotowane w metodyce odwróconej lekcji - Statystyki wykorzystania plików składających się na lekcję i cykl zajęć - muszą dotyczyć co najmniej: loginu użytkownika, ilości i daty ostatniego użycia, opcjonalnie także długości każdorazowego użycia. Platforma ma mieć możliwość integrowania swoich zasobów z innymi dostawcami co najmniej na podstawie SSO i oferować nie mniej niż 2 standardy uwierzytelniania - Podstawowe funkcje platformy: system testowy z nie mniej niż 7 typami pytań; statystyki śledzenia zadań z możliwością podłączania plików jw. oraz odpowiedzią tekstową w samej platformie z możliwością linkowania do zasobów platformy lub zewnętrznych; możliwość importu plików scorm lub tin can i pełnego wykorzystania ich funkcjonalności; min. 4 poziomy uprawnień; import danych użytkownika z arkusza kalkulacyjnego - Audyt metodyczny (transfer wiedzy dla nauczycieli) - 230 godz. Audyt metodyczny i transfer wiedzy musi polegać na uczestnictwie trenera w części zajęć z programowania prowadzonych przez nauczycieli. Obejmuje instruktaż merytoryczny i techniczny i porady konsultacyjne. -Wsparcie dydaktyczne dla nauczycieli prowadzących zajęcia z programowania – 15 nauczycieli: wsparcie techniczne i merytoryczne dla nauczycieli prowadzących zajęcia obejmuje kontakt telefoniczny, mailowy i za pomocą innych komunikatorów z ekspertami/trenerami wskazanymi przez wykonawcę, podczas całego okresu realizacji zajęć. Termin dostarczenia w pełni funkcjonalnej platformy: do 21 dni od dnia podpisania umowy. Opis wspólny dla wszystkich części zamówienia: Przedmiot zamówienia zostanie wykonany zgodnie z wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020, znajdującymi się na stronie internetowej: www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/, w tym w szczególności: a. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania, opartego na ośmiu regułach: - Użyteczność dla osób o różnej sprawności, - Elastyczność w użytkowaniu, - Proste i intuicyjne użytkowanie, - Czytelna informacja, - Tolerancja na błędy, - Wygodne użytkowanie bez wysiłku, - Wielkość i przestrzeń odpowiednie dla dostępu i użytkowania, - Percepcja równości (Regułę definiuje się w następujący sposób: „Projekt winien minimalizować możliwość postrzegania indywidualnego jako dyskryminujące” (źródło: Kondrad Kaletsch, 2009, The Eighth Principle of Universal Design [w:] Design for All [online]. Newsletter Design For All, Vol-4 march 2009. New Delhi: Institute of India 2009, str.67–72. [dostęp: 25 czerwca 2009]. Dostęp w Word Wide Web: http://www.designforall.in/newsletter_March2009.pdf,) jest to zgodne z art. 9 i 19 Konwencji, które wskazują na samodzielne i na równych prawach korzystanie ze środowiska zurbanizowanego, usług, produktów i dostępu do TIK w sposób, który nie prowadzi do dyskryminacji i stygmatyzacji z uwagi na niepełnosprawność). b. Systemy będą wykonane w systemie WCAG 2.0
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80420000-4

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną