Przetargi.pl
Na Środku Świata” w Nowinach Wielkich - poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej.

Gmina Witnica ogłasza przetarg

  • Adres: 66-460 Witnica, Plac Andrzeja Zabłockiego
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 216 446 , fax. 957 515 218
  • Data zamieszczenia: 2018-03-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Witnica
    Plac Andrzeja Zabłockiego 6
    66-460 Witnica, woj. lubuskie
    tel. 957 216 446, fax. 957 515 218
    REGON: 21096688100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugwitnica/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Na Środku Świata” w Nowinach Wielkich - poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi w zakresie (dopuszcza się składanie ofert częściowych) : Część 1: Przeprowadzenie szkolenia doskonalącego/kursu uzupełniającego dla 6 nauczycieli. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia doskonalącego/kursu uzupełniającego dla 6 nauczycieli. Ramowy opis programu nauczania obejmuje 240 godz., przygotowania merytorycznego do prowadzenia przedszkola integracyjnego, dokonywania diagnozy dzieci w oparciu o indywidualny arkusz diagnostyczny, którego wynikiem będzie pełna informacja o dziecku, o jego potrzebach i możliwościach, określenie kierunku oddziaływania na grupę i poszczególne dzieci, dokonywanie wyboru programu wychowawczych przedszkola, opracowanie rozkładu materiału, opracowanie indywidualnych programów szkoleniowych w zakresie artystycznej-terapii, program wsparcia nauczycieli wychowania przedszkolnego współpracujących z dziećmi ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi i pochodzących z odmiennych kulturowo środowisk wychowawczych (treści edukacyjne: a) Nauczyciel wychowania przedszkolnego wobec niepełnosprawności intelektualnej: Wzbogacanie środowiska wychowawczego poprzez angażowanie zróżnicowanych zmysłów wzbogacających stymulacje rozwoju intelektualnego. Programy i ćwiczenia rozwijające kompetencje społeczne. Troska nauczycieli o własne pozytywne nastawienie do współpracy z dziećmi z niepełnosprawnością, działania sprzyjające zachowaniu higieny psychicznej. Troska o zapewnienie dobrej zabawy mimo, konieczności realizowania programu dydaktycznego. Rozwijanie wielodyscyplinarnej współpracy na rzecz wspomagania rozwoju w grupie, poziom rozumienia orzeczeń i zaleceń specjalistycznych (logopeda, psycholog, fizjoterapeuta); b) Praca nauczycieli wychowania przedszkolnego z rodzinami: Organizacja spotkań z rodzicami. Rola komunikacji elektronicznej, opracowanie informacji o dokonaniach dziecka. Włączanie rodziców do współpracy poprzez uświadamianie im ich roli jako współgospodarzy przedszkola w rozwoju dzieci w okresie przedszkolnym. c) Praca z dziećmi z zaburzeniami autystycznymi i dziećmi z zespołem Aspergera: Specyfika programu terapii i edukacji dzieci z autyzmem nauczanie ustrukturyzowane, współpraca na rzecz włączania, wspieranie i nagradzanie wszelkich interakcji społecznych dziecka – elementy terapii behawioralnej. Wsparcie technologiczne głównie wizualne, zawierające wskazówki jak dziecko powinno się zachować (obrazki), przyciągające uwagę dziecka. d) Postępowanie z dziećmi z zaburzeniami mowy: odgrywanie ról rozwoju kompetencji społecznych. Wprowadzanie programów budowania kompetencji językowych. Kształtowanie umiejętności mówienia poprzez dostosowanie dziecku zróżnicowanych doświadczeń językowych (ustnych, pisanych i drukowanych) poprzez oponowanie, czytanie, odgrywanie ról i tworzenie historyjek. Tworzenie warunków zmuszających dzieci do komunikowania się między sobą. Tworzenie sytuacji, w których dzieci muszą same formułować swoje prośby do osób dorosłych. Rozwój umiejętności językowych w zabawie. Zorganizowanie i zakup sprzętów związanych z kompetencjami w mówieniu, słuchaniu, pracy zespołowej. e) Indywidualne traktowanie i uczenie dzieci w grupie przedszkolnej a ich praca w zespole: Stworzenie warunków odbioru indywidualnych zajęć poprzez wyodrębnienie i zorganizowanie odrębnego, wyciszonego miejsca do indywidualnej pracy z dzieckiem. Nagradzanie podejmowania współpracy zespołowej. f) Dzieci z nadpobudliwością ruchową i zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania: Technika wzmacniania właściwych zachowań u dzieci. Odgrywanie ról rozwijających kompetencje społeczne. Wczesna interwencja. g) Dzieci z zaburzeniami narządu ruchu zaburzeniami neurologicznymi: Znaczenie programu wczesnej interwencji, skupiającej się na rozwoju motorycznym, w dalszym rozwoju fizyczno-ruchowym dziecka, niezależnie od przyczyn niepełnosprawności. Konieczność współpracy z rodzicami realizującymi dalszą cześć programu i wdrażających określone nawyki motoryczne. Konieczność współpracy z wielodyscyplinarnym zespołem Specjalistów tj. terapeuci zajęciowi, fizjoterapeuci. Radzenie sobie z problemami związanymi z komunikowaniem się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością. h) Specyfika postępowania z dziećmi z zaburzeniami wzroku. Rola programów zapewniających: dobry start przedszkolaka z niepełnosprawnością wzrokową, zmniejszającym niekorzystne następstwa niepełnosprawności. Szczególna rola włączania lecz także poznania specyfiki zabawy i włączania do zabawy dzieci z niepełnosprawnością wzrokową. Konieczność współpracy z okulistą, terapeutą zajęciowym oraz instruktorem orientacji przestrzennej. i) Rozpoznawanie dzieci wybitnie zdolnych i rozwijanie talentów: Znaczenie identyfikacji wybitnych zdolności i wczesnej diagnozy potrzeb edukacyjnych u małych dzieci i ich znaczenie dla późniejszych osiągnięć szkolnych. Rola uwrażliwiania nauczycieli na przejawy zachowania wskazujące na różnice indywidualne między dziećmi przeciętnie zdolnymi a wybitnymi. ŁĄCZNIE 240 godz., gdzie 1 godz. = 45 minut. Minimalne wymagane parametry organizacyjne: 1. przeprowadzenie szkolenia/kursu i wydanie zaświadczenia zgodnie z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych; 2. Zapewnienie dla każdego uczestnika szkolenia/kursu materiałów szkoleniowych. Materiały szkoleniowe muszą być sporządzone w formie elektronicznej, w formacie umożliwiającym odczyt za pomocą bezpłatnych narzędzi, na nośniku typu pendrive; 3. Ubezpieczenie uczestników szkolenia/kursu; 4. Zapewnienie posiłku w czasie zajęć, ciepły posiłek w czasie zajęć trwających powyżej 6 godzin, serwis kawowy w czasie zajęć trwających 4 godziny; 5. prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia/kursu: a) dziennik zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć, b) kartę czasu pracy trenera, rejestr wydanych zaświadczeń (w wyniku oceny i walidacji uzyskanych kompetencji zgodnie z „Wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020” tj. a) ETAP I – Zakres, b) ETAP II – Wzorzec, ETAP III – Ocena, d) ETAP IV – Porównanie) oraz przekazania kserokopii w/w dokumentacji, potwierdzonej za zgodność z oryginałem w terminie 7 dni od daty zakończenia szkolenia/kursu.; 6. opatrzenie wszelkiej dokumentacji logotypami, które są dostępne na stronie internetowej http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/ oraz informacją o współfinansowaniu zajęć z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z „Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji”. Zamawiający zobowiązuje się do bezpłatnego udostępnienia pomieszczenia (sali) na realizację zajęć. Część 2: Usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć specjalistycznych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia MEN z dnia 30.04.2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć specjalistycznych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 532) tj.: 1) Zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Liczba dzieci w grupie: do 5. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 13 grup. Spotkania odbywać się będą w tygodniu średnio po 1 godz. x 32 tygodnie. Łącznie 416 godz.; 2) Zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba dzieci w grupie: do 3. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 22 grup. Spotkania odbywać się będą w tygodniu średnio po 1 godz. x 32 tygodnie. Łącznie 704 godz.; 3) Zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym. Liczba dzieci w grupie: do 10. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 7 grup. Spotkania odbywać się będą w tygodniu średnio po 1 godz. x 32 tygodnie. Łącznie 224 godz.; 4) Zajęć dodatkowych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci organizowane od 4 do 8 godz. w miesiącu/grupa, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dzieci. Liczba dzieci w grupie: 3. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 2 grup. Łącznie: 120 godz. 5) Zajęć stymulujących rozwój psychoruchowy tj. gimnastyka korekcyjna oraz rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne organizowane od 4 do 8 godz. w miesiącu/grupa, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dzieci. Liczba dzieci w grupie: do 10. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 7 grup. Łącznie: 420 godz. ŁĄCZNIE 1884 godz., gdzie 1 godz. = 45 minut. Minimalne wymagane parametry organizacyjne: 1. Zapewnienie kadry merytorycznej posiadającej przygotowanie do pracy z małymi dziećmi oraz z minimum rocznym praktycznym doświadczeniem zawodowym w tematyce zgodnej z planowanymi do poprowadzenia zajęciami (każda ze wskazanych w formularzu ofertowym osób musi spełnić oba warunki indywidualnie); 2. zapewnienie dla dziecka i rodzica kompletu materiałów dydaktycznych w ramach każdych zajęć (np. ćwiczenie, podręcznik, film itp.) tj.: 1) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Łącznie: 65 kpl.; 2) Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Łącznie: 65 kpl.; 3) Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym. Łącznie: 65 kpl.; 4) Zajęcia dodatkowe w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Łącznie: 6 kpl.; 5) Zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy tj. gimnastyka korekcyjna oraz rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne. Łącznie: 65 kpl. ŁĄCZNIE: 266 kpl. Materiały dydaktyczne objęte przedmiotem zamówienia: muszą być fabrycznie nowe i nieużywane oraz wolne od wad i usterek, muszą być wolne od obciążeń prawami osób trzecich. Wykonawca udzieli na dostarczone materiały dydaktyczne gwarancji na okres nie krótszy niż 24 miesiące, licząc od daty podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego. 3. prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć: a) dziennik zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć, b) zeszyt dziecka oraz przekazania kserokopii w/w dokumentacji wraz z minimum 1 egzemplarzem każdego z ww. materiałów dydaktycznych, potwierdzonej za zgodność z oryginałem w terminie 7 dni od daty zakończenia zajęć; 4. opatrzenie wszelkiej dokumentacji logotypami, które są dostępne na stronie internetowej http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/ oraz informacją o współfinansowaniu zajęć z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z „Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji”. Zamawiający zobowiązuje się do bezpłatnego udostępnienia pomieszczenia (sali) na realizację zajęć.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80500000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach