Przetargi.pl
Muzeum Rybactwa Śródlądowego i Ochrony Wód przy Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Sieraków

Gmina Sieraków ogłasza przetarg

  • Adres: 64-410 Sieraków, ul. 8 Stycznia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 953 011 , fax. 612 955 898
  • Data zamieszczenia: 2020-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sieraków
    ul. 8 Stycznia 38
    64-410 Sieraków, woj. wielkopolskie
    tel. 612 953 011, fax. 612 955 898
    REGON: 63125892200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sierakow.pl ; bip.sierakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Muzeum Rybactwa Śródlądowego i Ochrony Wód przy Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Sieraków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje wykonanie następujących zadań: 1. Rewitalizacja budynku byłego kościoła na cele społeczne, kulturalne i edukacyjne. W odniesieniu do obiektu zabytkowego kościoła ewangelickiego, (który w stanie istniejącym jest ruiną - uległ częściowemu zawaleniu) zakłada się remont, rewaloryzację oraz rekonstrukcję obiektu, częściowo przy użyciu materiałów z odzysku. Obiekt wymaga wprowadzenia nowych ław fundamentowych oraz nowych technologii związanych z wymaganymi obecnie warunkami technicznymi i funkcją jaką obiekt ma pełnić. W budynku zachowany będzie istniejący układ nośny. Układ ten, po przeprowadzeniu wzmocnienia i wymianie elementów drewnianych, wskazujących uszkodzenia, będzie stanowił ponownie szkielet nośny budynku. Prace w ramach projektu obejmują remont, częściową rekonstrukcję budowli z zachowaniem jej walorów historycznych oraz przystosowaniem obiektu do pełnienia funkcji muzealnej i bibliotecznej. Dwukondygnacyjna dobudówka wzniesiona w latach 50 XX w., zostanie rozebrana. Projekt zakłada również rozbudowę obiektu o budynek biblioteki, połączony z obiektem muzealnym powstałym ze zrekonstruowanego kościoła ewangelickiego. Obiekty muzealny i biblioteczny połączone będą łącznikiem (zadaszeniem). W muzeum wykonany zostanie pełny wystrój wykończeniowy, odwzorowany na podstawie przekazów historycznych. W wieży zostaną zlokalizowane systemy, w formie central wentylacyjnych. W ramach rewitalizacji budynku planuje się nadanie mu nowych funkcji społecznych, kulturalnych i edukacyjnych. Zamawiający zaplanował również ulokowanie instalacji fotowoltaicznej w dwóch miejscach - obok kościoła na trawniku oraz na wschodzie połaci dachu biblioteki - o łącznej mocy 22,8 kW. Energia pozyskana z OZE w całości będzie wykorzystywana na potrzeby związane z działalnością ujętą w przedmiotowym projekcie rewitalizacyjnym, nieposiadającym cech działalności gospodarczej i komercyjnej. Nie będzie ona sprzedawana ani odprowadzana do sieci dystrybucyjnej. 2. Budowa biblioteki i zaplecza technicznego. Budowę nowego obiektu bibliotecznego zostanie zlokalizowana w części wschodniej działki, w miejscu dawnego, nieistniejącego już budynku gospodarczego, na granicy działki. Ogrodzenie ceramiczno - wapienne w miejscu, w którym zlokalizowana zostanie dobudowywana część budynku zostanie rozebrane, ciosane nieregularne kamienie zostaną wykorzystane do rekonstrukcji cokołu. Obiekt zostanie wzniesiony z nowych materiałów budowlanych w technologii tradycyjnej. Wystrój zewnętrzny ścian zostanie dopasowany do obiektu byłego kościoła poprzez wykonanie na elewacji imitacji konstrukcji szachulcowej. Ściany wykonane zostaną z pustaków ceramicznych, stropy drewniane, więźba dachowa zostanie wykonana w schemacie kleszczowo-płatwiowym, kryta dachówką karpiówką. W budynku biblioteki zlokalizowano hol z katalogiem, wypożyczalnię książek, czytelnię dla dorosłych i dla dzieci, pomieszczenia socjalne oraz WC przeznaczone również dla zwiedzających muzeum. W części północnej umieszczono pomieszczenie techniczne dla wentylacji mechanicznej oraz pomp ciepła. Dane obiektu bibliotecznego: kubatura obiektu – 566,5 m3; powierzchnia zabudowy – 149,2 m2; powierzchnia użytkowa – 113,9 m2. 3. Instalacje techniczne w budynkach i zagospodarowanie terenu. W budynkach powstaną instalacje: elektryczne, wodno-kanalizacyjna, klimatyzacyjna i wentylacyjna, odgromowa, ogrzewania oraz CCTV, IT. Planuje się do ogrzewania obiektu wykonać instalację ogrzewania podłogowego zasilaną pompami ciepła (pompy zasilane będą z 6 otworów wiertniczych d=150 mm, zlokalizowanych w obrębie działki, na której znajduje się zabytek), montaż rekuperatorów do odzysku ciepła. Instalacje wod.-kan. z istniejących w pobliżu kościoła sieci wodnej i kanalizacji sanitarnej. Wody opadowe odprowadzane do istniejącej kanalizacji deszczowej oraz do specjalnego zbiornika w obrębie działki (do wykorzystania do podlewania terenów zielonych). Zastosowanie OZE i nowoczesnych materiałów do ocieplenia obiektu sprzyja ochronie środowiska. W obiekcie stosowane będzie m.in. energooszczędne oświetlenie LED Zadanie obejmuje również wykonanie zagospodarowania terenu, w ramach którego planuje się wykonanie wiaty ekspozycyjnej, odtworzenie ogrodzenia działki, ogrodzenie pozostałej części działki ogrodzeniem z siatki na słupkach metalowych (systemowym). Planuje się również odbudowę istniejącej studni. Na działce wykonany zostanie również parking dla czterech samochodów osobowych. Pozostałe drogi i placyki wykonane zostaną ze żwiru lub kostki granitowej, wszystkie obramowane zostaną krawężnikami. Zaplanowano również ulokowanie instalacji fotowoltaicznej OZE w dwóch miejscach - obok kościoła na trawniku oraz na wschodzie połaci dachu biblioteki – o łącznej mocy 22,8 kW. System ten w połączeniu z zastosowaniem pomp ciepła w znacznym stopniu przyczyni się od ochrony środowiska przyrodniczego. Szczegółowe rozwiązania przedstawiono w dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45220000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 150 000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. . 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: Bank Spółdzielczy „Pojezierza Międzychodzko – Sierakowskiego” nr konta 47 9082 0005 0000 2860 2000 0010 z tytułem: „Wadium – Muzeum Rybactwa w Sierakowie” 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, Gmina Sieraków , ul. 8 Stycznia 38 - (kasa), lub dołączyć do oferty. 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niź określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty wykonawca dołącza: 1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2; Załącznik nr 3 do SIWZ. 2. pełnomocnictwo – w przypadku, gdy reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa lub w przypadku składania oferty wspólnej (wówczas pełnomocnictwo musi zostać udzielone do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego). Najpóźniej w dniu podpisania Umowy Wykonawca dostarczy: 3. kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiary (kosztorys ofertowy) Zamawiającego, stanowiące Załącznik nr 8 do SIWZ. Kosztorys ofertowy należy sporządzić metodą uproszczoną lub szczegółową. W kosztorysie ofertowym Wykonawca zobowiązany jest do wyceny wszystkich elementów (pozycji) z kosztorysu ofertowego załączonego do SIWZ. Zamawiający w zakresie zmian obmiaru dopuszcza jedynie takie zmiany, które nie wpływają na całościowy obmiar wycenianej pozycji, np. szt. 1 - kpl. 1. Wykonawca nie ma prawa bez zgody Zamawiającego do dokonywania zmian w pozycjach zawartych w przekazanych kosztorysach ofertowych (np. dopisywania pozycji, zmiany ilości robót, itp.). Jeżeli w wyniku dokonanej przez siebie analizy i obliczenia ilości robót uzna je za niewłaściwe, to zmiany ilości robót Wykonawca może dochodzić w ramach procedury pytań, zgodnie z art. 38 ustawy Pzp. W kosztorysie ofertowym należy podać wartość robót w zł netto, wartość podatku VAT w zł i wartość robót w zł brutto, po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku oraz podpisać.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach