Przetargi.pl
MONTAŻ PRZYDOMOWYCH OSZCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIEJSCOWOSCIACH POŁOZONYCH NA TERENIE GMINY KRZYŻANÓW

Gmina Krzyżanów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-314 Krzyżanów, Krzyżanów 10
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 024 3562200 , fax. 024 3562900
  • Data zamieszczenia: 2012-02-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krzyżanów
    Krzyżanów 10 10
    99-314 Krzyżanów, woj. łódzkie
    tel. 024 3562200, fax. 024 3562900
    REGON: 61101569000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    MONTAŻ PRZYDOMOWYCH OSZCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIEJSCOWOSCIACH POŁOZONYCH NA TERENIE GMINY KRZYŻANÓW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem niniejszego postępowania są roboty budowlane polegające na montażu wraz z uruchomieniem przydomowych oczyszalnii ścieków w miejscowościach położonych na terenie gminy Krzyżanów. 3.2. Zakres robót obejmuje wszystkie czynności związane z wykonaniem w dwóch etapach montażu 289 sztuk przydomowych mechaniczno biologicznych oczyszczalni ścieków do oczyszczania ścieków bytowo - gospodarczych w technologii osadu czynnego wspomaganego złożem biologicznym zatopionym (statycznym), o ilości odprowadzanych ścieków do 5 m?/na dobę - na działkach w miejscowościach położonych na terenie gminy Krzyżanów, oraz montaż 2-ch mechaniczno biologicznych oczyszczalni ścieków w technologii osadu czynnego o przepustowości nominalnej 6 m?/na dobę - przy budynkach komunalnych w miejscowościach Siemienice i Rustów w gminie Krzyżanów, wraz z odprowadzeniem oczyszczonych ścieków do gruntu za pomocą drenażu rozsączającego - wg posiadanego przez Zamawiającego projektu budowlanego, pozwolenia na budowę i zgłoszenia robót budowlanych. 3.3. Wyklucza się oczyszczalnię, która będzie pracowała w oparciu o zastosowanie innej technologii oczyszczania, niż technologia określona w pkt 3.2. SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza zmiany technologii oczyszczania ścieków. 3.4. W skład montowanych oczyszczalni wchodzą następujące ilości i wielkości poszczególnych oczyszczalni: a) 2 sztuki o przepustowości 2,25 m? / na dobę - dla obsługi 8-10 RLM; b) 11 sztuk o przepustowości 1,5 m? / na dobę - dla obsługi 11-15 RLM; c) 69 sztuk o przepustowości 1,2 m? / na dobę - dla obsługi 6-7 RLM; d) 206 sztuk o przepustowości 0,75m? / na dobę - dla obsługi 5 RLM; e) 1 sztuki oczyszczalni w postaci osadnika gnilnego o pojemności 3 m3 f) 251 sztuk przepompowni ścieków podczyszczonych; g) 9 sztuk przepompowni ścieków surowych; h) 19 sztuk poletka rozsączającego w nasypie z rur PVC SN 8 z rdzeniem spienionym lub lite; i) 239 sztuk poletka rozsączającego w nasypie z warstwą wspomagającą z rur PVC SN 8 z rdzeniem spienionym lub lite; j) 31 sztuk ciągów rozsączających w gruncie z rur PVC SN 8 z rdzeniem spienionym lub lite; 3.5. Urządzeniem do oczyszczania ścieków jest kompaktowa oczyszczalnia ścieków, składająca się: Osadnika wstępnego, Napowietrzania, Osadnika wtórnego z możliwością recyrkulacji osadu. 3.6. Parametry techniczne: a) Urządzenia muszą być zgodne z normą PN EN 12566-3 + A1:2009 oraz posiadać deklarację zgodności ze znakiem CE - potwierdzoną raportem z badań wystawionym przez notyfikowane laboratorium, b) Konstrukcja monolityczna wykonana z polietylenu metodą rotacyjną, c) Wytrzymałość konstrukcji osadników musi umożliwiać przykrycie ich 2 metrową warstwą gruntów, d) Osadnik wstępny (gnilny) musi posiadać minimum 1 m? pojemności, e) Wszystkie komory występujące w oczyszczalni muszą być wyposażone w nadstawkę z pokrywą, umożliwiającą dostęp do danej komory oczyszczalni oddzielnie, f) Proces oczyszczania ścieków jest sterowany w pełni automatycznie. Urządzenia napowietrzające (t.j. dmuchawa) muszą znajdować się w niezależnej skrzynce sterującej i być kompatybilne z oczyszczalnią, g) W celu zapewnienia bezproblemowej i komfortowej eksploatacji i konserwacji urządzeń, zaprojektowane rozwiązanie musi posiadać możliwość całkowitego dostępu do dyfuzora lub w przypadku oczyszczalni ze złożem biologicznym - do złoża biologicznego, poprzez całkowite wyjęcie na zewnątrz wymienionych elementów bez konieczności wypompowywania znajdujących się w oczyszczalni ścieków. Nie dopuszcza się stosowania w osadniku lub bioreaktorze dodatkowych filtrów, koszy i krat, h) Stopień oczyszczania zanieczyszczeń określony parametrami: BZT5, ChZT, zawiesina ogólna, azot, fosfor - musi być zgodny z wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006r., w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. Nr 137, poz. 984), i) Wykonanie i sukcesywne przedstawianie w trakcie realizacji (maksymalnie w okresie 2 miesięcy po zakończeniu realizacji danego etapu inwestycji) Zamówienia - wyników badań oczyszczonych ścieków dla 10% wykonanych oczyszczalni wskazanych przez Zamawiającego potwierdzających skuteczność oczyszczania dokumentem wystawionym przez uprawnione laboratorium również wskazane przez Zmawiającego. Zamawiający zastrzega, iż przy pobraniu próbek oczyszczonych ścieków z poszczególnych oczyszczalni i dostarczeniu próbek do badań w laboratorium musi być obecny przedstawiciel Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy w Krzyżanowie), j) W zależności od warunków gruntowych drenaż wykonany zostanie w postaci: poletka rozsączającego w nasypie z rur PVC SN 8 z rdzeniem spienionym lub lite, poletka rozsączającego w nasypie z warstwą wspomagającą z rur PVC SN 8 z rdzeniem spienionym lub lite, ciągów rozsączających w gruncie z rur PVC SN 8 z rdzeniem spienionym lub lite, k) W zależności od warunków gruntowych należy wykonać przepompownie ścieków surowych lub oczyszczonych, l) Instalacje kanalizacyjne należy zabezpieczyć przed zamarzaniem, poprzez umieszczenie poniżej głębokości przemarzania gruntu lub osłonić warstwą izolacji termicznej, m) Wyklucza się oczyszczalnię w których zbiorniki występują z podziałem na grodzie. 3.7. Zakres zamówienia obejmuje również: a) Rozruch techniczny i technologiczny, b) Indywidualne przeszkolenie użytkowników w zakresie zasad eksploatacji oczyszczalni oraz przeszkolenie wskazanych przez Zmawiającego pracowników Urzędu Gminy w Krzyżanowie w zakresie obsługi serwisowej oczyszczalni - potwierdzone na piśmie, c) Bezpłatna obsługa serwisowa oczyszczalni przez Wykonawcę w okresie 60 miesięcy, w tym bezpłatne obowiązkowe przeglądy oczyszczalni co najmniej raz w ciągu roku. Każde wykonanie czynności serwisowych i przeglądów eksploatacyjnych oczyszczalni musi być potwierdzone na piśmie przez użytkownika oczyszczalni. Czas reakcji serwisowej (przystąpienie do usunięcia awarii) nie większy niż 2 doby, od momentu zgłoszenia awarii przez Zamawiającego. Obsługa serwisowa nie obejmuje wywozu osadu z oczyszalnii. d) Odtworzenie terenu po wykonaniu prac do stanu przed przystąpieniem do montażu. 3.8. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony został w następujących dokumentach stanowiących integralną część SIWZ: a) Załącznik nr 7 - Projekt budowlany, b) Załącznik nr 8 - Kosztorys nakładczy, c) Załącznik nr 9 - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, d) Załącznik nr 10 - Lokalizacja przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Krzyżanów (adres, nr działki). 3.9. W ramach ceny ofertowej Wykonawca zapewni wykonanie robót zgodnie z wymogami projektu budowlanego i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 3.10. Z uwagi, iż wynagrodzenie przyszłego Wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym, załączony kosztorys nakładczy stanowi jedynie element pomocniczy do ustalenia przez Wykonawcę ceny ofertowej za wykonanie zamówienia. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy zapisami kosztorysu nakładczego a projektu budowlanego dla ustalenia ceny oferty należy przyjąć dane zawarte w projekcie budowlanym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 3.11. Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza - przed podpisaniem umowy - zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kosztorysu ofertowego inwestycji opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej lub uproszczonej - zgodnie z rozporządzeniem Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389), który będzie wykorzystany do: rozliczenia inwestycji z instytucją dotującą, oceny zakresu wykonanych robót przez Wykonawcę na danym etapie realizacji inwestycji lub do obliczenia należnego wynagrodzenia w przypadku zamiany zakresu (przedmiotu) robót. 3.12. Przedmiot zamówienia obejmuje również obsługę geodezyjną w trakcie realizacji zamówienia oraz wykonanie i przekazanie Zamawiającemu geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, kosztorysu powykonawczego i innych dokumentów wynikających przepisów prawnych, a związanych z realizacją inwestycji. 3.13. Z uwagi na złożoność oraz szeroki zakres robót o znacznym stopniu trudności, oraz sposób zapłaty Wykonawcy przez Zamawiającego za wykonanie zamówienia w formie wynagrodzenia ryczałtowego - zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia, w celu oszacowania na własną odpowiedzialność wszelkich danych przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego - wykorzystywanych w procesie przygotowania oferty. 3.14. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej materiałów i urządzeń za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia - to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie a następnie zastosowanie, innych równoważnych materiałów i urządzeń. Za urządzenia bądź materiały równoważne Zamawiający uzna takie urządzenia i materiały, które posiadają takie same lub korzystniejsze parametry techniczne i jakościowe, a ich zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań techniczno - technologicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej. Rrównoważne produkty i urządzenia musza posiadać wszelkie wymagane prawem certyfikaty dopuszczające je do obrotu i stosowania. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia w sposób określony w pkt 6.9. SIWZ, 3.15. Z uwagi, iż Zamawiający na realizację inwestycji uzyskał już wymagane odpowiednimi przepisami stosowne decyzje Wykonawca który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające uzyskania decyzji zamiennych, będzie musiał - w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać powyższe decyzje gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. 3.16. Zamawiający nie wyrażą zgody, by proponowane w ofercie rozwiązania (urządzenia) równoważne były prototypami. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia poprawności działania urządzenia równoważnego pracującego na innych zrealizowanych obiektach. 3.17. W wypadku zaistnienia konieczności przeprowadzenia analiz i testów dla rozwiązań równoważnych, Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego dostarczy w terminie 5 dni od daty otrzymania wezwania, stosowne wyjaśnienia, testy, ekspertyzy lub o ile będzie taka możliwość po jednym egzemplarzu każdego z zaoferowanych produktu lub urządzenia równoważnego. 3.18. Negatywny wynik sprawdzenia rozwiązań (produktów i urządzeń) równoważnych skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy. Nie przedłożenie stosownych wyjaśnień, testów, ekspertyz lub o ile będzie taka możliwość nie przedłożenie oferowanego produktu lub urządzenia do przetestowania w określonym w pkt 3.17. terminie zostanie potraktowane jako negatywny wynik sprawdzenia. 3.19. Wymagany okres gwarancji wynosi: 144 miesiące na elementy drenażu, zbiornik oczyszczalni i roboty związane z montażem całej oczyszczalni, 60 miesięcy na pozostałe elementy (akcesoria) mechaniczne i elektryczne wchodzące w skład oczyszczalni Zamawiający przed podpisaniem umowy z Wykonawcą, którego oferta została wyłoniona jako najkorzystniejsza - uzgodni wykaz urządzeń (elementów) oczyszczalni z podziałem na okresy gwarancyjne. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest przedstawić do zaakceptowania Zamawiającemu szczegółowy wykaz urządzeń i elementów oczyszczalni z podziałem na okresy gwarancji, który będzie stanowił załącznik do zawartej umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 8.2. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: pieniądza, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 ze zm.). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub Wykonawca, którego ofertę wybrano nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy z Wykonawcą, którego ofertę wybrano, stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004 roku Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, i nie udowodnił, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 55 9021 1018 0100 0185 2001 0016 - Bank Spółdzielczy Wspólna Praca w Kutnie Oddział w Krzyżanowie przed upływem terminu składania ofert. Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 8.4. Wadium wniesione w postaci poręczeń i gwarancji bankowych oraz gwarancji ubezpieczeniowych należy załączyć do oferty. 8.5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium: 1) Wszystkim Wykonawca niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 8.7., 2) Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę któremu zwrócono wadium w sposób określony w pkt 8.4., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, w takim przypadku Zamawiający w żądaniu określi termin wniesienia wadium. 8.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8.9. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie Wykonawcy przez Zamawiającego. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugkrzyzanow.bip.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach