Przetargi.pl
Montaż oraz dzierżawa podparcia wiaduktu drogowego zlokalizowanego w ciągu ul. Ujejskiej nad Drogą Krajową nr 1 w Dąbrowie Górniczej.

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2956700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2015-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21 21
    41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 32 2956700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż oraz dzierżawa podparcia wiaduktu drogowego zlokalizowanego w ciągu ul. Ujejskiej nad Drogą Krajową nr 1 w Dąbrowie Górniczej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 207.000,00 EUR. II. Opis przedmiotu zamówienia. 1. Wiadukt objęty zamówieniem zlokalizowany jest w ciągu ul. Ujejskiej w Dąbrowie Górniczej. Zadaniem obiektu jest przeprowadzenie ruchu kołowego i ruchu pieszych nad drogą krajową nr 1. Z uwagi na występujące ubytki oraz naruszenia, stanowiące zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego na oraz pod przedmiotowym wiaduktem, konstrukcja jest obecnie podparta na dodatkowych podporach tymczasowych, występują zawężenia pasów, zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. 2. W celu zapewnieniu ciągłości podparcia wiaduktu Wykonawca wyłoniony w wyniku przedmiotowego postępowania zobowiązany jest do rozwiązania z Właścicielem istniejących podpór (realizującym aktualnie tj. do dnia 30.11.2015r.) kwestii związanych z istniejącymi podporami umożliwiających ich ewentualne przejęcie (zakup) bądź wydzierżawienie bądź dokonanie demontażu istniejących podpór przez Właściciela przy jednoczesnym pełnym zachowaniu bezpieczeństwa ruch drogowego i uwzględnieniu montażu podpór Wykonawcy. Zamawiający informuje, że właścicielem obecnie zamontowanych podpór jest Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. , ul. Energetyczna 10, 42-504 Będzin. 3.W zakres prac dotyczący montażu oraz dzierżawy podparcia wiaduktu drogowego zlokalizowanego w ciągu ul. Ujejskiej nad droga krajową nr 1 w Dąbrowie Górniczej wchodzi: Szczegółowy zakres prac dotyczący montażu oraz dzierżawy podparcia wiaduktu drogowego zlokalizowanego w ciągu ul. Ujejskiej nad Drogą Krajową nr 1 w Dąbrowie Górniczej: a. montaż elementów rusztowań podpierających wraz z płytami drogowymi i elementami stalowymi oraz przepustem rurowym; b. wynajem elementów rusztowań podpierających wraz z płytami drogowymi i elementami stalowymi oraz przepustem rurowym c. bieżący przegląd stanu technicznego podparcia w zakresie: - przegląd i ewentualne dobicie klinów oczepów kolumn podpierających, - przegląd i ewentualna regulacja śrub montażowych, - przegląd i ewentualne uzupełnienie podbudowy pod płyty drogowe oraz uszczelnienie spoin, d. monitorowanie stanu technicznego konstrukcji i podparć tymczasowych zgodnie z ekspertyzą stanu technicznego obiektu opracowaną w miesiącu lipcu 2015r.- stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ ), e. bieżący monitoring wizyjny wiaduktu wraz z pasem drogowym Drogi Krajowej nr 1 w obszarze objętym tymczasową organizacją z uwzględnieniem poniższych wymogów: -w przypadku zaistnienia na monitorowanym obszarze zdarzenia drogowego, Wykonawca zobowiązany jest do podejmowania czynności zmierzających do zabezpieczenia miejsca zdarzenia oraz zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom ruchu drogowego; -Wykonawca zobowiązany jest podjąć czynności niezwłocznie, w terminie zadeklarowanym w ofercie określonym w pełnych minutach od momentu zaistnienia zdarzenia, według danych z monitoringu; -wykonawca zobowiązany jest podjąć czynności dostosowane do charakteru zdarzenia drogowego i jego okoliczności faktycznych. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do: i. zabezpieczenia miejsca zdarzenia, aby nie doprowadzić do eskalacji uszkodzeń pojazdów bądź liczby osób poszkodowanych; ii. powiadomienia właściwych służb ratowniczych (Policja, Pogotowie Ratunkowe, Straż Pożarna); iii. zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w zdarzeniu oraz pozostałym uczestnikom ruchu drogowego, do czasu przybycia właściwych służb ratunkowych iv. czynnej współpracy z funkcjonariuszami Policji, Straży Pożarnej, pracownikami Pogotowia Ratunkowego, prokuratury oraz innych służb i organów przybyłych na miejsce zdarzenia. -wykonywanie monitoringu wizyjnego wiaduktu oraz obszaru objętego tymczasową organizacją ruchu dokumentowane będzie protokołem zdawczo-odbiorczym sporządzonym po upływie pełnego miesiąca wykonywania usługi; -protokół zdawczo-odbiorczy podpisany zostanie przez przedstawicieli Stron i stanowić będzie załącznik do faktury za dany okres rozliczeniowy; - w przypadku zaistnienia zdarzeń drogowych w protokole zdawczo-odbiorczym należy zamieścić opis zdarzenia, określający jego charakter oraz okoliczności. W szczególności opis powinien zawierać: datę i godzinę zaistnienia zdarzenia, jego przebieg, liczbę pojazdów w nim uczestniczących, liczbę rannych i zabitych, podejmowane przez Wykonawcę czynności. W charakterze załącznika do protokołu Wykonawca dołącza nagranie z monitoringu, dokumentujące zaistniałe zdarzenie oraz podjęte działania; - materiał audiowizualny pochodzący z monitoringu należy przechowywać przez okres 3 miesięcy, natomiast dokumentujący zaistniałe zdarzenia drogowe Wykonawca jest obowiązany przechowywać przez cały okres trwania umowy. f. Utrzymanie istniejącego oznakowania pionowego i poziomego w dobrym stanie technicznym i w kompletności, zgodnie z obowiązującymi przepisami, wchodzącego w skład tymczasowej organizacji ruchu w ciągu ul. Ujejskiej nad Drogą Krajową nr 1 w Dąbrowie Górniczej. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania podpór do dnia 30.06.2016r. (lub do dnia zawarcia umowy z przyszłym wykonawcą robót budowlanych), tj. do czasu wejścia w teren kolejnego (przyszłego) Wykonawcy realizującego roboty budowlane, polegające na kompleksowej przebudowie obiektu. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z przyszłym Wykonawcą (realizującym planowaną w 2016r. kompleksową przebudowę obiektu) organizację robót umożliwiającą wejście w teren tego Wykonawcy. Mając powyższe na uwadze Wykonawca winien zapewnić możliwość: a) ewentualnego przejęcia (zakupu) przez przyszłego Wykonawcę istniejących podpór lub, b) wydzierżawienia istniejących podpór lub, c) zamontowanie przez przyszłego Wykonawcę własnych podpór z jednoczesnym demontażem istniejących podpór przy zachowaniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Koszt demontażu istniejących podpór ponosi Wykonawca wyłoniony w drodze niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: a) Ustawą z dnia 20 czerwca 1999 Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) b) Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015r., poz. 460 z pózn. zm.) c) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywaniu nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. z 2003r., Nr 177 poz.1729 z późn. zm.) d) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003. Nr 220 poz. 2181 z późn. zm.) e) Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 poz.1409 z późn. zm.) 6. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej a) Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 600.000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych). Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy. Nie później niż w ostatnim dniu ważności ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy o przedłużonym terminie ważności. b) Wykonawca zobowiązuje się do posiadania nieprzerwanej ochrony ubezpieczeniowej w okresie obowiązywania umowy, na warunkach nie gorszych niż w pierwotnej polisie. c) W przypadku zmiany terminu obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłużyć ważność polisy. 7. Rozwiązania równoważne Wskazane w dokumentacji znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w dokumentacji - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy. W związku z tym: 1. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego nazwą producenta. 2. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację usług zgodnie z dokumentem, o którym mowa w pkt. 3.3. ppkt. 3 lit. d SIWZ oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania przepisów art. 29 i 30 Ustawy przy opracowywaniu dokumentacji technicznej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 442123174
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 6.000, 00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A. - konto nr 57 1560 0013 2002 3620 7000 0049 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym z uwzględnieniem art. 46 ust.4 Ustawy. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną przez Wykonawcę. 4. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Księgowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna pokój nr 320, III piętro. Do oferty należy dołączyć kserokopię złożonego dokumentu. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji. 5. Zwrot wadium - zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 Ustawy. 6. Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 Ustawy. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust.3 Ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą zostaną wykluczeni z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2 Ustawy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas reakcji na zaistniałe zdarzenie drogowe
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach