Przetargi.pl
Montaż odnawialnych źródeł energii na terenie posesji prywatnych w Gminie Żarki

Gmina Żarki ogłasza przetarg

  • Adres: 42310 Żarki, ul. Kościuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 148 036 , fax. 343 148 036
  • Data zamieszczenia: 2017-03-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żarki
    ul. Kościuszki
    42310 Żarki, woj. śląskie
    tel. 343 148 036, fax. 343 148 036
    REGON: 15139853400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż odnawialnych źródeł energii na terenie posesji prywatnych w Gminie Żarki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie zostanie nieobowiązkowo opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części Część I: Przedmiotem zamówienia jest: 1. budowa instalacji solarnych systemów grzewczych centralnej wody użytkowej – łącznie 320 instalacji; Zakres zamówienia: 1. Opracowanie zmian do istniejącej dokumentacji projektowej (jeżeli będzie konieczna) niezbędnej do zainstalowania kompletnego zestawu solarnego na potrzeby przygotowania C.W.U dla użytkowników prywatnych -3 kpl. w wersji papierowej + 1 elektroniczna Wykonawca opracuje dokumentację projektową: - przedmiar robót w oparciu o dokumentację techniczną umożliwiający etapowe rozliczanie inwestycji, - dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy, - instrukcje eksploatacji, obsługi urządzeń. 2. Wykonanie niezbędnych ekspertyz Przed przystąpieniem do realizacji Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do realizacji prac zgodnie z dokumentacją techniczną każdego z obiektów przedstawionych przez Zamawiającego. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, otrzyma od Zamawiającego: - wykaz osób i budynków objętych realizacją przedmiotu umowy (zamówienia), - ankiety doboru instalacji solarnej. Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie do weryfikacji przekazanych przez Zamawiającego danych oraz informowania Zamawiającego o zauważonych w nich występujących istotnych rozbieżnościach w odniesieniu do stanu faktycznego. 3. Wykonanie inwentaryzacji i wizji lokalnej Przed złożeniem oferty Wykonawca winien odbyć wizytacje terenu budowy oraz jego otoczenia w celu oceny na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszystkich czynników koniecznych do przygotowania rzetelnej oferty, obejmującej wszelkie niezbędne prace przygotowawcze, zasadnicze i towarzyszące zarówno do prowadzenia robót budowlano – montażowych. 4. Wykonanie projektu konstrukcji pod kolektory słoneczne (o ile wymagany) 5. Wykonanie projektów elektrycznych ( o ile wymagany). 6. Uzyskanie wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń, zgłoszeń, zezwoleń, itp. Wykonawca uzyska wszelkie wymagane zgodnie z prawem polskim uzgodnienia, opinie, i decyzje niezbędne do wybudowania i uruchomienia instalacji. 7.Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót 8. Wykonanie robót budowlano-instalacyjnych polegających na montażu kompletnych systemów solarnych. 9. Podłączenie do istniejącej instalacji C.W.U., C.C.W. i Z.W. wraz z zabezpieczeniami przed wzrostem ciśnienia w instalacji. 10. Podłączenie drugiego źródła ciepła (źródeł ciepła jeżeli istnieją inne) do górnej wężownicy zasobnika solarnego w oparciu o wykonaną dokumentację. 11. Wykonawca ma obowiązek sporządzić raport z osiągnięcia efektu ekologicznego określającego wartość poniższych wskaźników po zakończeniu realizacji zadania: - dodatkową zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych [MWt], - szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2] - stopień redukcji PM 10 [tony/rok]. 2. budowa instalacji pompy ciepła do przygotowania ciepłej wody użytkowej – łącznie 17 instalacji. Zakres zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie zmian do istniejącej dokumentacji projektowej (jeżeli będzie konieczna) niezbędnej do zainstalowania pompy ciepła o mocy 2,57 kW ze zbiornikiem 200 litrów 2W (z dwiema wężownicami) do istniejącej instalacji CWU w budynku na potrzeby przygotowania c.w.u. -3 kpl w wersji papierowej + 1 elektroniczna 2. Wykonanie inwentaryzacji i wizji lokalnej Przed złożeniem oferty Wykonawca winien odbyć wizytacje terenu budowy oraz jego otoczenia w celu oceny na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszystkich czynników koniecznych do przygotowania rzetelnej oferty, obejmującej wszelkie niezbędne prace przygotowawcze, zasadnicze i towarzyszące zarówno do prowadzenia robót budowlano – montażowych. 3. Prace budowlano- montażowe: W trakcie robót należy wykonać następujące czynności: - do istniejącego pomieszczenia technicznego (kotłownia) wstawić urządzenie – pompa ciepła w sposób trwały. - następnie należy wykonać przebicia otworów przez ścianę zewnętrzną celem wyprowadzenia obiegu powietrza do pompy. Po osadzeniu przewodów przepływu powietrza należy otwory obrobić zaprawą oraz uszczelnieniem elastycznym. - kolejnym krokiem jest wykonanie instalacji podłączenia zasilania CWU z zasobnika 200l (nowo projektowanego) do zasilania ZW (zimnej wody) istniejącego już zasobnika CWU wraz z ręcznym zaworem trójdrogowym umożliwiającym przełączanie priorytetu użytkowania danego zasobnika CWU (zima – lato). Dopuszcza się także demontaż starego zbiornika CWU – wtedy należy podłączyć górną wężownicę zasobnika 200l do istniejącego kotła C.O. Przewody wykonać z rur PEX lub PP, dopuszcza się również miedz oraz stal. Przewody prowadzić po ścianie lub pod stropem trwale montując je poprzez uchwyty o średnicy dn25. Przewody należy zaizolować termicznie otulinami typu Thermaflex. Przewody prowadzone powinny być w sposób, który umożliwi ich konserwację lub naprawę oraz w sposób nieograniczający obsługę i dostępu do urządzeń w kotłowni. - na końcu należy podłączyć obieg CWU istniejący do pompy ciepła rurami z materiału, z jakiego wykonano istniejącą instalację CWU. 4. Po wykonaniu robót montażowych należy rozpocząć uruchamianie całego układu i przeprowadzenia niezbędnych prób. 5. Wykonawca ma obowiązek sporządzić raport z osiągnięcia efektu ekologicznego określającego wartość poniższych wskaźników po zakończeniu realizacji zadania: - dodatkową zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych [MWt], - szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2] - stopień redukcji PM 10 [tony/rok]. Wszystkie roboty wykonywać zgodnie z : - Dokumentacja Techniczno-Rozruchowa pompy ciepła - Sztuką budowlaną - Obowiązującymi normami budowlanymi - Przepisami prawa - Zasadami BHP CZĘŚĆ II: Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wybudowanie 134 instalacji fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną o optymalnej mocy szacunkowej na budynkach domków jednorodzinnych na terenie Gminy Żarki. a. Prace projektowe: W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie przygotowania do realizacji prac, Wykonawca wyłoniony w drodze przetargu sporządzi ewentualne zmiany do istniejących dokumentów technicznych, ponadto przedłoży: - przedmiar robót umożliwiający etapowe rozliczanie inwestycji, - dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy, - skuteczne zgłoszenie mikroinstalacji do Sieci Elektroenergetycznej z niezbędnymi załącznikami po zakończonym montażu i odbiorze prac. b. Roboty montażowe i instalatorskie: W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie wykonawstwa, Wykonawca wykona prace budowlane obejmujące: - wybudowanie instalacji paneli fotowoltaicznych o mocy nie mniejszej niż 2; 2,5; 3; 3,5;4 kW ( moc sumaryczna będzie zależna od mocy pojedynczego panela fotowoltaicznego) dla każdego z obiektów wskazanych w dokumentacji technicznej, - wykonanie niezbędnych konstrukcji dla instalacji paneli PV, - wykonanie zabezpieczeń pod konstrukcje, jak także dla przewodów i zabezpieczenie ich, - położenie okablowania do podłączenia paneli PV, - zamontowania rozdzielnicy dla obsługi paneli PV, - podłączenia rozdzielnicy paneli PV do systemu elektroenergetycznego inwestora, - wykonanie prac porządkowych (np. malowanie, tynkowanie) mających na celu doprowadzenie obiektu do stanu pierwotnego. c. Prace organizacyjno-szkoleniowe: W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie wykonawstwa, Wykonawca wykona prace organizacyjno- szkoleniowe: - przeszkolenie wszystkich uczestników projektu w poszczególnych budynkach mieszkalnych ujętych w wyciągu z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanymi z użytkowaniem zainstalowanej instalacji fotowoltaicznej, - posiadanie przez wykonawcę 24 godzinnego serwisu urządzeń, dostępnego przez 24 godziny doradztwa technicznego, - czas dojazdu serwisanta do klienta będzie nie dłuższy niż 36 godzin od powiadomienia serwisu. d) Wykonawca ma obowiązek sporządzić raport z osiągnięcia efektu ekologicznego określającego wartość poniższych wskaźników po zakończeniu realizacji zadania: dodatkową zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych [MWt], - szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2] - stopień redukcji PM 10 [tony/rok]. Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa dla instalacji fotowoltaicznych została przygotowana w oparciu o panele o wymiarach 2 m x 1 m, w przypadku złożenia oferty na panele o wymiarach znacząco odbiegających od wymiarów wskazanych w projektach oferent winien przedłożyć projekty zamienne celem ustalenia faktycznych możliwości montażu instalacji. Szczegółowo przedmiot i zakres zamówienia określa wyciąg z dokumentacji technicznej, przedmiar robót dołączony do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w formie załączników. Zamawiający wymaga, aby wszyscy robotnicy budowlani wykonujący roboty budowlane pod kierownictwem Kierownika Budowy lub Kierownika robót byli zatrudnieni przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego, które spełniają wymagania norm i przepisów oraz założone parametry projektowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45300000-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: - dla części I zadania - 70 000 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych) - dla części II zadania - 40 000 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 10.05.2017r do godz. 10:00. 3. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz dokument należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy Żarki pok. 16 z zachowaniem określonego wyżej terminu. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: MBS Myszków O/Żarki 51 8279 1036 0400 0016 2004 0002 liczy się data wpływu środków na konto Zamawiającego); b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach