Przetargi.pl
„Modernizacja – zagospodarowanie terenu boiska piłkarskiego „Zapora”, budowa kontenerowego zaplecza szatniowo-sanitarnego”

Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, Marii Konopnickiej
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 221 875, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2019-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji
    Marii Konopnickiej 5
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 338 221 875, , fax. -
    REGON: 24021510000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bbosir.bielsko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja – zagospodarowanie terenu boiska piłkarskiego „Zapora”, budowa kontenerowego zaplecza szatniowo-sanitarnego”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenu i budowa zaplecza szatniowo-sanitarnego na terenie boiska przy ul. Jaworzańskiej 116 w Bielsku-Białej. 2. Zamówienie obejmuje: 1) Zakres I: a) Organizacja placu budowy: - Udrożnienie i prześwietlenie drzewostanu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska w pasie drogi dojazdowej (droga leśna). b) Wytyczenie geodezyjne w terenie (ogrodzenie, fundamenty, parkingi, oświetlenie terenu) c) Rozbiórka istniejącego zaplecza (barak z blachy trapezowej) d) Fundamenty pod zabudowę kontenerów wg rys.: K-OPIS techniczny; F1; K-03; F2; F3; część obliczeniowa str. 20 poz. 5.3.2; str. 20-21 tabela zestawienia obliczeń (poz. 3.1 i 3.4); str. 35 poz.7.7; str. 37 poz. 7.8 -wykopy -zbrojenie fundamentów -przejście pod fundamentem przyłącza wodociągowego zaizolowanego (rys. WK-1) -betonowanie fundamentów (ważne - zachowanie poziomu pod montaż kontenerów) -wypełnienie i zagęszczenie obrysu fundamentów ok 300m2 e) Kanalizacja sanitarna i przyłącze wodociągowe wg projekt zagospodarowania rys. Z01.01; oraz rys. WK-1,(rzut, profil, szczegóły) i włączenie do kolektora w ul. Jaworzańskiej f) Ogrodzenie systemowe wg zagospodarowanie terenu rys. Z01.01, rys. Z0.2, rys. Z0.3; rys. Z0.4; karty techniczne KT1, KT2, KT3, KT4, KT5 (karty w jednym pliku). g) Oświetlenie terenu wg zagospodarowania oświetlenia rys. E3; schemat tablicy rys. E2; karty techniczne KTE1, KTE2, KTE3, KTE4 (w jednym pliku); E-OPIS techniczny elektryczny. 2) Zakres II (wg opisu w specyfikacji): a) Ciągi komunikacyjne, parkingi wg. zagospodarowania terenu rys. Z01.01; rys. P1; rys. P2; rys. P3; karty techniczne KTP1, KTP2, KTP3 (w jednym pliku). 3. Szczegółowe określenie zakresu przedmiotu zamówienia zawarte jest w SIWZ oraz: -Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (zwany dalej „STWiORB”) – załącznik nr 8 do SIWZ, -Projekt budowlany obejmujący zakres I i II opisany w SIWZ (zwany dalej „Projektem”) – załącznik nr 9a do SIWZ oraz – załącznik nr 9b do SIWZ, 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zakresu II robót bez wynagrodzenia dla Wykonawcy co spowodować może zmniejszenie ustalonego w umowie wynagrodzenia o zakres II wyceniony odrębnie w Formularzu ofertowym przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązuje się do nieobciążania Zamawiającego za niezrealizowane roboty określone w postępowaniu (zakres II) i załącznikach do postępowania. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia finansowe lub prawne. 5. Zamawiający wymaga w pierwszej kolejności wykonanie fundamentu co pozwoli na pilne przeniesienia i montaż kontenerów, którego zakres nie jest objęty niniejszym postępowaniem. Przewiezienie i montaż zostanie zlecone odrębnym zleceniem. Wykonawca najpierw wykona fundamenty a potem dalsze roboty z zakresu I. Rozpoczęcie zakresu II uzależnione jest od przewiezienia kompletu kontenerów chyba że Zamawiający postanowi inaczej i zobowiąże Wykonawcę wpisem w Dzienniku budowy do przystąpienia do realizacji zakresu II pomimo nie przewiezienia kompletu kontenerów. 6. Tam, gdzie w SIWZ, STWiORB zostały wskazane w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie albo normy, aprobaty, specyfikacje techniczne lub inne dokumenty odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych albo oferowanie rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych opisanych w dokumentacji projektowej. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga załączenia do oferty „Wykazu materiałów zamiennych" z podaniem nazwy (typy, rodzaje) i producentów przyjętych do wyceny i do zastosowania przy realizacji zamówienia (tj. oferowanych) urządzeń i/lub nazwy przyjętych systemów oraz stosowne dokumenty potwierdzające, że zaoferowane materiały lub urządzenia zapewniają uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej. Zastosowane materiały i urządzenia winny być dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie. W przypadku niewskazania w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SIWZ oraz załącznikach. 7. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wszystkich pracowników faktycznie świadczących roboty ogólnobudowlane, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy. 1) Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy świadczący roboty budowlane w zakresie wskazanym w pkt 7 będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy. 2) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć Zamawiającemu żądany dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 7 czynności w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania jednego bądź kilku następujących dowodów: -oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków powinny być możliwe do zidentyfikowania; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 7 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 7 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 7 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7. Inne uwarunkowania 1) Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wszelkie roboty, dostawy lub usługi towarzyszące, niezbędne do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia. Wykonawca przed przystąpieniem do robót powinien zapoznać się z warunkami technicznymi, wszelkimi dokumentami aby mógł realizować roboty zgodnie z zawartymi w dokumentacji ustaleniami. Zaleca się, aby Wykonawca przed wyliczeniem ceny oferty zapoznał się z terenem budowy i jego otoczeniem oraz uzyskał niezbędne do sporządzenia oferty informacje mające wpływ na cenę np. dotyczące dróg dojazdowych, możliwość zasilania w energię, wodę, możliwości urządzenia zaplecza itp. 2) Wykonawca zobowiązuje się wykonywać roboty będące przedmiotem zamówienia zgodnie z umową, dokumentami stanowiącymi integralną jej część, z dochowaniem należytej staranności i dbałości o interesy Zamawiającego, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, dobrej jakości, sztuki budowlanej, wiedzą techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w szczególności Prawa budowlanego i obowiązującymi normami i instrukcjami producentów pod nadzorem oraz posiadać wszystkie niezbędne zezwolenia/uprawnienia przewidziane prawem do realizacji umowy. 3) Zamawiający wymaga od Wykonawcy dokonywania wpisów w Dzienniku budowy. 4) W trakcie realizacji zamówienia należy stosować materiały i wyroby posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie lub jeśli są przedmiotem Norm Państwowych, zaświadczenie producenta potwierdzające ich zgodność z postanowieniami odpowiednich norm. 5) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów innych niż przyjęte w dokumentacji projektowej (dotyczy materiałów, dla których określono znak towarowy), jednak o parametrach i jakości nie gorszych/równoważnych niż podane w dokumentacji przetargowej. Ciężar udowodnienia, że wyroby przyjęte przez Wykonawcę są równoważne w stosunku do zaproponowanych przez Zamawiającego, spoczywa na Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane wyroby do użytkowania, pozwalające jednocześnie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązań równoważnych Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SIWZ i jej załącznikach. 6) Wszelkie deklaracje zgodności, atesty, świadectwa jakości (certyfikaty) i inne dokumenty stwierdzające jakość wbudowanych materiałów Wykonawca będzie na bieżąco przedkładał Zamawiającemu w trakcie realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązuje się do okazania, na każde żądanie Zamawiającego lub osoby wskazanej z ramienia Zamawiającego w umowie, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu. 7) Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązuje się do przygotowania właściwej dokumentacji odbiorowej robót wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą. Dostarczenie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń, wyniki oraz protokoły badań, pozwalające na ocenę należytego wykonania robót. 8) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w czystości terenu budowy, ciągów komunikacyjnych w obrębie budowy oraz dróg i chodników przylegających do terenu budowy, a także innych, z których Wykonawca korzysta lub które uległy zanieczyszczeniu w wyniku prowadzenia robót, przez cały okres realizacji zamówienia. 9) W przypadku wszelkich szkód powstałych na terenie prowadzonych robót Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowego ich usunięcia w sposób docelowy i skuteczny. 10) Prace budowlane nie powinny spowodować pogorszenia warunków stanu środowiska. 11) Wykonawca zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności podczas wykonywania robót, odpowiedniego wydzielenia, zabezpieczenia i oznakowania terenu prowadzonych robót przestrzegania przepisów bhp i ppoż w trakcie realizacji robót oraz odpowiedniego zabezpieczenia narzędzi i urządzeń mogących stwarzać zagrożenie dla osób trzecich w przypadku ich dostępności. 12) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia prawidłowej gospodarki odpadami wytworzonymi w wyniku realizacji przedmiotu umowy oraz do przestrzegania zasad ochrony środowiska. 13) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów, wyrobów budowlanych zgodnie z wymaganiami SIWZ i jej załączników, dostarczonych własnym staraniem i na własny koszt, wprowadzonych do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami. 14) Wykonawca dokona odtworzenia (naprawy, przywrócenie do stanu pierwotnego) uszkodzonych z winy Wykonawcy dróg dojazdowych, ciągów pieszo-jezdnych, infrastruktury obiektu, urządzeń, i ich elementów, przyległych terenów, w przypadku pogorszenia ich stanu lub zostały naruszone w związku z realizacją niniejszego zamówienia. 15) Wykonawca zobowiązuje się do uporządkowania terenu budowy, usunięcia i likwidacji wszelkich urządzeń, przywrócenia do stanu z dnia przejęcia miejsc zajętych na czas realizacji zamówienia oraz naprawy ewentualnych szkód spowodowanych w trakcie realizacji niniejszego zamówienia nie później niż w terminie przekazania przez Wykonawcę robót. 16) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. 17) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego podczas realizacji zamówienia za wszelkie szkody wyrządzone swoją działalnością lub zaniechaniem działania Zamawiającemu lub/i osobom trzecim przez swoich pracowników oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez pracowników Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy. W szczególności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku którego nastąpiła szkoda materialna, uszkodzenia ciała czy śmierci spowodowaną działalnością Wykonawcy. 18) Koordynowanie prac realizowanych przez podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium na rzecz Bielsko - Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, 43-300 Bielsko - Biała, ul. Marii Konopnickiej 5, w wysokości 15.000,00zł, (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2014r., poz.1804 oraz z 2015r., poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem (wyłącza się możliwość wniesienia wadium w gotówce) na rachunek bankowy Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Banku Pekao S.A. Oddział w Bielsku-Białej, nr konta 49 1240 4142 1111 0000 4828 1489, z podaniem tytułu: „wadium - przetarg na modernizację boiska Zapora” Uwaga! – przy wnoszeniu wadium przelewem, dokument polecenia dokonania przelewu nie jest dowodem wniesienia wadium. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. IX ust. 3 SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy została dołączona do oferty. Uwaga! Termin ważności gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7. W treści gwarancji/poręczenia musi znajdować się zapis, iż „Gwarant/poręczyciel zobowiązuje się do nieodwołalnej, bezwarunkowej i płatnej na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji wypłaty w terminie związania ofertą pełnej kwoty wadium w wysokości: 15.000,00 zł. W gwarancji/poręczeniu winien być także zapis, iż „wypłata gwarancji/poręczenia powstaje w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp” oraz powinno podlegać prawu polskiemu i być realizowana w Polsce. Zamawiający nie wyraża zgody, aby żądanie zapłaty musiało być przekazane za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta gwarancji lub jakiegokolwiek innego banku. Wadium w postaci dokumentu winno zawierać oznaczenie postępowania którego dotyczy. 8. W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia wnoszonego przez Wykonawców występujących wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) zaleca się aby z treści gwarancji lub poręczenia wynikało, że wadium to dotyczy wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 9. Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie wadium ani na uzupełnienie wadium po terminie składania oferty. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunku bankowym wskazanym przez Wykonawcę. 12. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, ponownego wniesienia, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony według załącznika nr 1 do SIWZ, zawierający w szczególności: cenę ryczałtową brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia oraz oświadczenie Wykonawcy iż: a) W cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i efektywnego wykonania przedmiotu zamówienia i że cena oferty jest ceną ostateczną. b) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych innych dodatkowych opłat z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia. c) Zdobyłem/liśmy wszelkie konieczne informacje potrzebne do właściwego wykonania zamówienia oraz sporządzenia oferty. d) Zapoznałem/liśmy się z warunkami przetargu zawartymi w SIWZ oraz z załącznikami do SIWZ i przyjmuje/my te warunki bez zastrzeżeń. e) Pozostaje/my związany/i złożoną przez nas ofertą przez okres 30 dni – bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. f) Udzielam/y rękojmi i gwarancji jakości na przedmiot zamówienia (wyrażonej w liczbie miesięcy) na okres ………………… miesięcy. g) Zobowiązuje/my się do wykonania zamówienia w terminach określonych w rozdziale IV SIWZ. h) Akceptuje/my bez zastrzeżeń warunki zawarte w załączniku nr 7 do SIWZ (istotne postanowienia umowy) wraz z warunkami płatności i zobowiązujemy się w przypadku wybrania naszej oferty do zawarcia umowy na wymienionych warunkach określonych w istotnych postanowieniach umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. i) Zobowiązuje/my się do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości określonej w SIWZ tj. 10% ceny całkowitej (brutto) przed terminem podpisania umowy. j) Podwykonawcom zamierzam/y powierzyć wykonanie następujących części zamówienia: - wykonanie ……. (zakres powierzonej części zamówienia) ………… (firma podwykonawcy wraz z adresem) - wykonanie …….. (zakres powierzonej części zamówienia) ………… (firma podwykonawcy wraz z adresem) k) Niniejsze zamówienie zamierzam/y realizować: - sami*. - jako podmiot zbiorowy (konsorcjum) reprezentowane następująco*: …………………………… - lider konsorcjum, ……………………… - członek konsorcjum, l) Złożona oferta nie będzie / będzie * prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego o którym mowa w art. 91 ust. 3a ustawy Pzp. W przypadku gdy wybór oferty prowadzi do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, podajemy: Lp. Nazwa (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego Wartość towaru lub usługi bez kwoty podatku 1. (...) m) Wypełniłem/liśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem/liśmy w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu. 2) Wykaz materiałów i/lub urządzeń zamiennych wraz z dowodami w języku polskim potwierdzającymi ich równoważność do tych przyjętych przez Zamawiającego – w przypadku zastosowania materiałów i/lub urządzeń zamiennych (równoważnych) odpowiednio do opisu w Rozdziale III ust. 10 i ust 12 pkt 7) SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie nazwy (typy, rodzaje) i producentów przyjętych do wyceny i do zastosowania przy realizacji zamówienia (tj. oferowanych) urządzeń i/lub nazwy przyjętych systemów. 3) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – sporządzony wg załącznika nr 2 do SIWZ; 4) Oświadczenie Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu – sporządzony wg załącznika nr 3 do SIWZ; 5) Pełnomocnictwo (upoważnienie) do podpisania ofert względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, bądź też do podpisywania umów w imieniu Wykonawcy, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia (konsorcja, spółki cywilne itp.) winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – art. 23 ustawy Pzp. Pełnomocnik konsorcjum, spółki cywilnej itp. winien być powołany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. Z pełnomocnictwa powinien wynikać zakres udzielonego pełnomocnictwa. 6) Pisemne zobowiązanie (w oryginale) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu - w przypadku, gdy Wykonawca wskaże, że będzie polegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. 7) Kopia dowodu wniesienia wadium. 8) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (według załącznika nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach