Przetargi.pl
Modernizacja wraz z przystosowaniem do obowiązujących przepisów p. poż. klatek K1, K2, K3 obejmująca przygotowanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany i projekty wykonawcze w zakresie nie dostarczonym przez Zamawiającego) oraz roboty budowlane w budynku Wydziału Medycyny Weterynaryjnej przy ul. C.K. Norwida 29-31, 50-375 Wrocław (w 2-ch etapach), numer sprawy RAP.272.24.2015

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-375 Wrocław, ul. C.K. Norwida 25
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3205020 , fax. 71 3205386
  • Data zamieszczenia: 2015-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
    ul. C.K. Norwida 25 25
    50-375 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3205020, fax. 71 3205386
    REGON: 00000186700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.up.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja wraz z przystosowaniem do obowiązujących przepisów p. poż. klatek K1, K2, K3 obejmująca przygotowanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany i projekty wykonawcze w zakresie nie dostarczonym przez Zamawiającego) oraz roboty budowlane w budynku Wydziału Medycyny Weterynaryjnej przy ul. C.K. Norwida 29-31, 50-375 Wrocław (w 2-ch etapach), numer sprawy RAP.272.24.2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa przedmiotu zamówienia: Remont wraz z przystosowaniem do obowiązujących przepisów p.poż Klatek K1, K2, K3 w budynku Wydziału Medycyny Weterynaryjnej przy ul. C.K. Norwida 29-31, 50-375 Wrocław (w 2-ch etapach), 2. Adres obiektu budowlanego: ul. C.K. Norwida 29-31, Wrocław, Klatka K1 - zlokalizowana w narożniku budynku z wejściem od strony ul. C.K. Norwida 31 i od strony dziedzińca, Klatka K2 - zlokalizowana w ok. połowie długości skrzydła usytuowanego od str. Pl. Grunwaldzkiego z wyjściem na teren uczelniany, Klatka K3 - zlokalizowana przy wjeździe od ul. C.K. Norwida na wewnętrzny dziedziniec uczelniany, Przedmiotem zamówienia jest wykonanie n/w zadań wraz z uzyskaniem uzgodnień, zezwoleń i decyzji dla tych zadań które tego wymagają: Klatka K1 wykonanie węzła sanitarnego na parterze, modernizacja węzła dla osób niepełnosprawnych oraz węzła sanitarnego na I p. - na podstawie załączonego projektu aranżacji, oddymianie klatek schodowych nr K1, K2, K3 - na podstawie załączonej ekspertyzy p.poż., zapewnienie poziomu bezpieczeństwa pożarowego poprzez przystosowanie budynku do warunków technicznych remont holu głównego i holu I p. z główną klatką schodową K1 instalacji hydrantowej p.poż. instalacji systemu kontroli dostępu, 3. Zakres projektowy obejmuje wykonanie zadań: 3.1. WĘZŁY SANITARNE : wykonanie nowego węzła sanitarnego na parterze dla osób niepełnosprawnych oraz węzła sanitarnego na I p. - wykonanie sufitów podwieszonych z płyt GK, montaż ścianek systemowych z drzwiami do kabin, powiększenie otworu z wymianą drzwi na nowe kompletne, okładzin ściennych z płytek ceramicznych, posadzek z płytek ceramicznych, - wykonanie nowych instalacji sanitarnych wod.kan., wentylacji mechanicznej, - wykonanie nowych instalacji elektrycznych, oświetleniowych, - wyposażenie w specjalny osprzęt, urządzenia, armaturę, podpory, 3. 2. Zapewnienie poziomu bezpieczeństwa pożarowego poprzez przystosowanie budynku do warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, poprzez wykonanie : A. oddymiania klatek schodowych nr K1, K2, K3: Klatka schodowa K1 zostaje nie zabudowana, oddymiana poprzez okna oddymiające na III piętrze, sterowanie oknami samoczynnie za pomocą czujek poprzez centralkę oddymiania i ręcznie , pozostałe klatki schodowe K2, K3 - na każdej kondygnacji zostaną obudowane odpowiednio do poziomych dróg ewakuacyjnych do klasy odporności ogniowej REI 60 i zamknięte na wszystkich kondygnacjach drzwiami o klasie odporności ogniowej EI 30, pomieszczenia, których drzwi na parterze wychodzą na obudowaną klatkę schodową, okna znajdujące się w ścianach obudowy klatek schodowych K1 i K2 winny być wymienione na okna o odporności EI 60, obudowane klatki schodowe K2, K3 - będą oddymiane poprzez okna na III piętrze dostosowane do oddymiania przez otwieranie siłownikami sterowanie samoczynnie oraz ręcznie otwierane/zamykanie B. przystosowanie klatek schodowych, korytarzy ewakuacyjnych do odpowiedniej klasy p.poż: Na poddaszu klatki schodowe K2, K3 - obudowane zgodnie z wymaganiami, Pomieszczenia użytkowe obudowane od konstrukcji dachu zgodnie z wymaganiami , Strych nieużytkowy - oddzielony drzwiami/klapą wyjściową o odpowiedniej klasie odporności ogniowej, Konstrukcja dachu w klasie odporności ogniowej R30, pokrycie dachu o odporności ogniowej RE 30 zabezpieczona środkami ogniochronnymi do właściwości nierozprzestrzeniania ognia (NRO), Korytarze ewakuacyjne ze względu na długość przekraczającą 50 m, winne być podzielone drzwiami dymoszczelnymi Korytarz II p. (prawa strona) ścianka do usunięcia. Urządzenia zamontowane na istniejącej ściance należy przenieść w inne miejsce z przystosowaniem do warunków p.poż. i uruchomić, Drogi i wyjścia ewakuacyjne zabezpieczone będą w awaryjne oświetlenie ewakuacyjne włączające się samoczynnie po zaniku napięcia podstawowego Oświetlenie awaryjne Instalacja elektryczna wyposażona w przeciwpożarowy wyłącznik prądu przy wejściu do budynku. Wykonanie oddzielenia pożarowego budynku od części budynku czterokondygnacyjnego (klatka K2) części budynku z dwoma salami wykładowymi (II W i III W) poprzez wbudowanie nowej stolarki drzwiowej z klasą odporności ogniowej EI60 (zgodnie z załączoną ekspertyzą p.poż.). 3.3. Zakres prac projektowych objętych zamówieniem w szczególności obejmuje: Wykonanie projektu budowlanego z uzyskaniem decyzji - pozwoleniem na budowę, kompletnej dokumentacji projektowej wykonawczej dla zadań, które tego wymagają (za wyjątkiem zadań, dla których już jest wykonana i załączona do PFU dokumentacja wykonawcza) w tym projektów wykonawczych, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, projektu organizacji placu budowy, projektu organizacji robót, wykonanie mapy do celów projektowych, projekt architektury i projektów branżowych w zakresie instalacji wraz z opinią rzeczoznawców p.poż i BHP, konstrukcji, projektu oddymiania klatek schodowych K1, K2, K3, projektu przystosowania budynku (poza częścią z klatką K4) do wymagań odpowiedniej klasy p.poż., planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, projektu organizacji robót, szczegółowe specyfikacje techniczne warunków wykonania i odbioru robót budowlanych, pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie trwania budowy. 4. Zakres wykonania prac budowlanych obejmuje zadania: A. Wykonanie instalacji hydrantowej p.poż. dla całego budynku ul. C.K. Norwida 29 - 31 B. Wykonanie aranżacji wnętrza holu głównego i klatki schodowej K1 do poziomu II piętra C. Wykonanie systemu kontroli dostępu D. Wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych. 4.1. Zakres ogólny robót budowlanych obejmuje: wykonanie instalacji wyłącznika przeciwpożarowego prądu, wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej z modernizacją istniejącej rozdzielnicy głównej dla: systemów ogrzewania powietrznego (kurtyny powietrzne), instalacji elektrycznej, oświetleniowej i zasilania baterii umywalkowych na fotokomórkę, instalacji wentylacji węzłów sanitarnych, zintegrowanego systemu sterowania klapami oddymiającymi klatek schodowych K1, K2, K3, system alarmu pożaru, oświetlenia ogólnego i ewakuacyjnego, instalacji gniazd wtyczkowych, sieci LAN, telefonicznych, systemu kontroli dostępu, wykonanie systemu oddymiania klatek schodowych, wykonanie systemu kontroli dostępu do wskazanych pomieszczeń poszczególnych katedr i Zakładów mieszczących się w budynku, wykonania instalacji hydrantowej p.poż. wykonanie prac towarzyszących - budowlanych (uzupełnienia, naprawy tynków, uzupełnienia glazury ściennej i podłogowej, wykładzin typu pcv itp.) wynikłych w trakcie realizacji zadań podstawowych, montaż, rozruch i uruchomienie; próby i szkolenie; roboty odtworzeniowe, wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych. uzyskania wymaganych przepisami zezwoleń, uzgodnień, decyzji w imieniu Zamawiającego. Wykonanie węzła sanitarnego dla osób niepełnosprawnych na parterze budynku wraz z niezbędnymi instalacjami oraz przystosowanie do obowiązujących przepisów węzła sanitarnego dla kobiet na parterze - na I piętrze (wg załączonego projektu aranżacji oraz projektu wykonawczego instalacji sanitarnych): -Węzeł sanitarny dla osób niepełnosprawnych na parterze budynku: przystosowanie wskazanego pomieszczenia do funkcji węzła sanitarnego z wykonaniem niezbędnych instalacji sanitarnych, wentylacji, elektrycznych, oświetleniowych, okładzin ściennych i posadzek z płytek ceramicznych, montaż ścianek systemowych i stropu podwieszonego z powiększeniem otworu zapewniającego szerokość przejścia drzwi wejściowych do pomieszczenia węzła sanit. z montażem kompletnych drzwi wraz z wyposażeniem w specjalny osprzęt, urządzenia, armaturę i lampy oświetleniowe , malowanie pomieszczenia. -Węzeł sanitarny - damski na parterze (istniejący): powiększenie otworu zapewniającego szerokość przejścia drzwi wejściowych z montażem nowych kompletnych drzwi, wymiana istniejących ścianek na ścianki systemowe z montażem stropu podwieszonego, wymiana wszystkich instalacji sanitarnych, elektrycznych, wykonanie wentylacji, wykonanie okładzin posadzkowych i ściennych z płytek ceramicznych, montaż specjalnego osprzętu, armatury, urządzeń, lamp oświetleniowych, malowanie pomieszczenia. -Węzeł sanitarny - męski na I piętrze (istniejący): powiększenie otworu zapewniającego szerokość przejścia drzwi wejściowych 90 cm w świetle ościeżnicy, wymiana istniejących ścianek na ścianki systemowe z montażem stropu podwieszonego, wymiana wszystkich instalacji sanitarnych i elektrycznych, wykonanie wentylacji, wykonanie okładzin posadzkowych i ściennych z płytek ceramicznych, montaż specjalnego osprzętu, armatury, urządzeń, lamp oświetleniowych, malowanie pomieszczenia. -W powyższych węzłach sanitarnych należy przewidzieć zasilanie dla baterii bezdotykowych na fotokomórkę oraz zamontowanie samozamykaczy dla drzwi wejściowych. -W węzłach sanitarnych należy przewidzieć montaż wyposażenia. Wykonanie nowej aranżacji holu głównego i głównej klatki schodowej do poziomu II piętra; -Wykonanie nowej posadzki na parterze, I piętrze i klatki schodowej do poziomu II piętra z cokołami i innymi elementami z marmuru białego i czarnego, -Renowacja wszystkich elementów wykonanych z lastrico na klatce schodowej, holu II i III piętra, -Renowacja lub malowanie okładzin ze sztucznego kamienia na wszystkich kondygnacjach, -Podwyższenie balustrady schodów klatki schodowej do wys. 1.10 m, -wykonanie nowego pochwytu drewnianego wszystkich barierek Renowacja elementów stalowych balustrady, -Ukrycie w bruzdach w ścianach wszystkich elementów wszystkich instalacji sanitarnych elektrycznych, słaboprądowych itd., -Wykonanie instalacji : elektrycznej, oświetlenia ogólnego, oświetlenia ewakuacyjnego, nocnego z montażem nowych opraw oświetleniowych, -Wymiana/rozbudowa rozdzielnicy głównej dla wyprowadzenia wlz-ów do zasilania klatek schodowych K2,K3 i K4 oraz zabezpieczenie 10% rezerwy Montaż rozdzielnic piętrowych z wydzieleniem obwodów do zasilania systemu kontroli dostępu i komputerów, -Montaż Wlz-ów od rozdzielnicy głównej do rozdzielnic I,II,III piętra i zasilania windy, -Wymiana istniejących - wyeksploatowanych głowic telefonicznych na nowe oraz wymiana osłony kabla światłowodowego na III piętrze, -Renowacja tablic pamiątkowych i ponowny montaż we wskazane miejsce, -Wymiana drzwi wewnętrznych na nowe drewniane w tym przystosowane do odporności p.poż wg załączonego zestawienia stolarki drzwiowej i okiennej oraz wszystkie wskazane przez Zamawiającego, -Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania, -Wykonanie systemu ogrzewania powietrznego (kurtyna powietrzna) w holu głównym, -Wykonanie zabudowy szatni z profili ze stali nierdzewnej ze szkłem bezpiecznym częściowo piaskowanym z drzwiami i oknem witryny przesuwanym góra-dół, zamykanym na klucz. -Wykonanie renowacji istniejących wieszaków w szatni (demontaż i ponowny montaż), -Klatka schodowa II i III piętra wraz z przyległymi holami : -Renowacja - szlifowanie stopnic i podstopnic schodowych z cokołami z ewentualnym uzupełnieniem ubytków i likwidacją spękań, posadzki holu II i III piętra z cokołami, wymiana wszystkich instalacji, grzejników c.o., lamp oświetleniowych itd. Malowanie ścian, sufitów, stolarki okiennej - zgodnie z załączonym projektem aranżacji, -Wykonanie i montaż gablot, tablic i tabliczek informacyjnych na wszystkich kondygnacjach - wg załączonego projektu aranżacji. -Wykonanie skucia istn. posadzki, położenie nowych warstw posadzki wraz z ociepleniem styropianem xps, położenie płytek gresowych w pom. usługowym i w szatni, -wykonanie ścianki systemowej i renowacja wieszaków w szatni 5.Zapewnienie poziomu bezpieczeństwa pożarowego 5.1. Przystosowanie klatek schodowych, korytarzy ewakuacyjnych, pomieszczeń, konstrukcji budynku do odpowiedniej klasy p.poż: Klatki schodowe K2 i K3: a) prace elektryczne klatka K2: - Wymiana instalacji i oświetlenia ogólnego wraz z wykonaniem oświetlenia ewakuacyjnego i nocnego z oprawami, osprzętem, montaż rozdzielnic parteru, I,II i III piętra (dla potrzeb instalacji teletechnicznych każda rozdzielnica winna posiadać wydzieloną część dla obwodów dedykowanych dla zasilania komputerów, wykonanie instalacji gniazd wtyczkowych z oprzewodowaniem i gniazdami, Montaż Wlz od rozdzielnicy głównej parteru do rozdzielnicy głównej budynku (klatka K1 - parter), Montaż Wlz od głównej klatki K2 (parter) do zasilania rozdzielnic piętrowych I, II, III piętra (osobny wlz dla każdej rozdzielnicy). wykonanie instalacji dla systemów oddymiania i przewietrzania klatki schodowej b) prace teletechniczne Klatka K2: Sieci LAN i telefoniczne: demontaż istniejących listew, wykucie bruzd, zamontowanie osłon na przewodach, ułożenie osłoniętych przewodów w bruzdach, zakrycie bruzd, Wymiana istniejących głowiczek telefonicznych na głowice nowe. c) prace elektryczne klatka K3: Wymiana instalacji i oświetlenia ogólnego wraz z wykonaniem oświetlenia ewakuacyjnego i nocnego z oprawami, osprzętem, montaż rozdzielnic parteru, I,II i III piętra (dla potrzeb instalacji teletechnicznych każda rozdzielnica winna posiadać wydzieloną część dla obwodów dedykowanych dla zasilania komputerów, wykonanie instalacji gniazd wtyczkowych z oprzewodowaniem i gniazdami, wykonanie instalacji dla systemów oddymiania i przewietrzania klatki schodowej , montaż rozdzielnic parteru, I, II i III piętra. Dla potrzeb instalacji teletechnicznych każda rozdzielnica winna posiadać wydzieloną część dla obwodów dedykowanych dla zasilania komputerów, - Montaż Wlz od rozdzielnicy głównej klatki K3 do rozdzielnicy gł. budynku Klatki K1 - parter, - Montaż Wlz od rozdzielnicy głównej klatki K3 do zasilania rozdzielnic piętrowych I,II i III piętra (Osobny wlz dla każdej rozdzielnicy) d) prace teletechniczne dla Klatki K3: - Sieci LAN i telefoniczne: demontaż istniejących listew, wykucie bruzd, zamocowanie osłon na przewodach, ułożenie osłoniętych przewodów w bruzdach, zakrycie bruzd. Wymiana istniejących, wyeksploatowanych głowiczek telefonicznych na głowice nowe. Prace budowlane Klatek schodowych K2 i K3: Po wykonaniu wszystkich prac związanych z przystosowaniem obiektu do przepisów p.poż., oddymianiem klatek schodowych wraz z pracami związanymi z wymianą stolarki drzwiowej należy wykonać wszystkie niezbędne prace budowlane 5.2. Wykonanie instalacji hydrantowej p.poż. a) Zakres prac budowlanych dla instalacji hydrantowej p.poż. : odcinek przyłącza wodociągowego w obrębie piwnic od ściany zewnętrznej do zestawu wodomierzowego należy obudować osłoną EI 60, za zestawem wodomierzowym rozgałęzić instalację wodociągową na instalację p.poż. i instalację bytowo - gospodarczą, za rozgałęzieniem instalacji, na instalacji bytowo gospodarczej zabudować zawór pierwszeństwa , odgałęzienie do instalacji bytowo gospodarczej wyposażyć w zawór antyskażeniowy odgałęzienie do instalacji p.poż. wyposażyć w zawór antyskażeniowy wykonać instalację hydrantową p.poż. z rur ze stali węglowej ocynkowanych z hydrantami DN25 (12 kpl.), istniejące dwa piony hydrantowe wpiąć do nowej instalacji hydrantowej p.poż, po zakończeniu montażu instalacji dokonać próby szczelności, pomiary wydajności hydrantów p.poż. na nowej istniejącej instalacji hydrantowej p.poż. 5.3. Zakres prac budowlanych objętych zamówieniem obejmuje: wykonanie prac związanych z nową aranżacją klatki K1 do poziomu II piętra oraz przedsionka, holu głównego parteru i I piętra. remont pozostałej części klatki schodowej z przyległymi holami, wykonanie prac związanych z wykonaniem węzła dla niepełnosprawnych we wskazanym pomieszczeniu oraz wykonanie prac w toaletach WC damskie na parterze oraz WC męskie na I piętrze (przy holu), wymiana instalacji centralnego ogrzewania na głównej klatce schodowej, wymiana instalacji centralnego ogrzewania w głównym holu na parterze i na I, II, III piętrze, wykonanie system ogrzewania powietrznego poprzez zastosowanie dwóch kurtyn powietrznych z nagrzewnicami wodnymi dla holu głównego, wykonanie oddymiania klatek schodowych K1, K2, K3, dostosowanie klatek schodowych K2,K3 do wymagań p.poż. z wymianą wszystkich instalacji elektrycznych z urządzeniami i rozdzielnicami, dokonanie wymiany wskazanej stolarki okiennej i drzwiowej na odporne p.poż., oraz przystosowanie istniejącej stolarki okiennej do funkcji klap oddymiających, wymiana instalacji elektrycznych i oświetleniowych dla głównej klatki schodowej K1 wraz z przyległymi holami, wykonanie instalacji hydrantowej p.poż., wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych, wykonanie okablowania dla instalacji systemu alarmu pożaru (SAPwykonanie systemu kontroli dostępu do wskazanych pomieszczeń z wykonaniem okablowania instalacji elektrycznej i montażem wskazanego oprzyrządowania i przystosowaniem drzwi dla tego systemu, Wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (np. wygrodzenie i zorganizowanie placu budowy, biura, zaplecza budowy, uporządkowania terenu po pracach itp.), Wykonanie zadaszenia wejść do budynku na poszczególne klatki, Prowadzenie prac w obiekcie czynnym - wymagane zabezpieczenie przejść, pomieszczeń użytkowych przed zapyleniem oraz wejścia do budynku. Opracowanie dokumentacji rozruchowej i eksploatacyjnej dla obiektu i urządzeń, Opracowanie dokumentacji wymaganej przepisami dla uzyskania niezbędnych uzgodnień, zezwoleń, decyzji. Uruchomienie, wykonanie: prób, prób końcowych, wykonanie rozruchu i przekazanie do użytkowania wybudowanych obiektów oraz nadzór nad próbami eksploatacyjnymi, Dokonanie przeszkolenia personelu. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu budowy w okresie trwania realizacji kontraktu, aż do zakończenia odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 742320004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 54.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych) 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) gwarancjach bankowych 4) gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie, tj. Wykonawcy, beneficjenta gwarancji, tj. zamawiającego, gwaranta, tj. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji oraz wskazanie siedziby, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e)zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, f) mieć formę oświadczenia bezwarunkowego i nieodwołalnego, g) wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem RP i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczenia, poręcznie musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać, zgodne co do treści, następujące elementy: a) wskazanie podmiotu za który poręczyciel dokonuje poręczenia, b) precyzyjne wskazanie zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, c) kwotę, do wysokości której poręczyciel będzie zobowiązany, d) wskazanie terminu, z którego upływem wygasa zobowiązanie, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane, e) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, f)mieć formę oświadczenia bezwarunkowego i nieodwołalnego, g) wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem RP i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne, bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełniej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP S.A. Wrocław 62 1020 5242 0000 2102 0029 2045 z dopiskiem Wadium RAP.272.24.2015 7. Wadium w pieniądzu uznaje się za wniesione z chwilą wpłynięcia na wskazane konto Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w pieniądzu podlega oprocentowaniu w wysokości obowiązującej dla rachunków bieżących w PKO BP S.A. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 8. Wadium w poręczeniach lub gwarancjach w formie oryginału należy złożyć w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem gwarancja wadialna lub spięte, zszyte oddzielne od pozostałych części oferty. Natomiast do oferty należy dołączyć tylko kopię dowodu wniesienia wadium tj. kopię gwarancji wadialnej, poręczenia lub przelewu bankowego poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 9. Warunkiem ważności oferty jest wniesienie wadium w wyznaczonej formie wysokości i terminie. 10. Nie wniesienie wadium skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 11. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze ofert najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zatrzymanie wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w następujących przypadkach: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ust Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należnego wykonania umowy; -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Powyższe okoliczności muszą być jednoznacznie określone w treści dokumentu stanowiącego wadium wnoszonego w formie innej niż pieniądz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: skrócenie terminu wykonania I etapu robót
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.up.wroc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach