Przetargi.pl
Modernizacja urządzeń oznakowania nawigacyjnego w zakresie dostosowania do systemu monitoringu świateł znaków nawigacyjnych

Urząd Morski w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-207 Szczecin, pl. Stefana Batorego 4
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4403423, 4403523 , fax. 091 4403441
  • Data zamieszczenia: 2011-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Morski w Szczecinie
    pl. Stefana Batorego 4 4
    70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4403423, 4403523, fax. 091 4403441
    REGON: 00014501700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ums.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja urządzeń oznakowania nawigacyjnego w zakresie dostosowania do systemu monitoringu świateł znaków nawigacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja urządzeń oznakowania nawigacyjnego w zakresie dostosowania do systemu monitoringu świateł znaków nawigacyjnych 1. Ogólna charakterystyka monitorowanych obiektów: Zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ 2. Telemetryczny system nadzoru (zwany dalej systemem) powinien składać się z następujących elementów: -urządzeń telemetrycznych zbierających informacje z poszczególnych urządzeń oznakowania nawigacyjnego (tabelaryczne zestawienie monitorowanych urządzeń zgodnie z Załącznikiem nr 8) oraz przesyłających dane do serwera, -serwera tzn. komputera z odpowiednim oprogramowaniem, -stacji roboczych tzn. komputera z zainstalowaną aplikacją klienta. 3.Wymagania stawiane dla systemu: a)plikacja oparta na systemie SCADA, posiadająca architekturę klient-serwer składająca się z zasadniczych części: -głównego okna, z umieszczoną, w postaci rysunku wektorowego, mapą obejmującą obszar administrowany przez Urząd Morski w Szczecinie, gdzie będą zobrazowane w postaci piktogramów o odpowiednim kolorze monitorowane urządzenia, -okna obrazującego wszystkie mierzone parametry dla danego obiektu, w postaci graficznej, tabelarycznej i wykresów, -relacyjnej bazy danych, gdzie będą automatycznie archiwizowane i raportowane dane w systemie, gromadzone przez generowane zdarzenia oraz mierzone parametry (tworzenie histogramów), -obsługi alarmów, -obsługi zdarzeń, -obszaru konfiguracji całego systemu, b)serwer pracujący w wydzielonej podsieci z dostępem do jego zasobów tylko z poziomu dedykowanych konsol (tzn. aplikacja klienta zainstalowana na innym komputerze oraz przeglądarka WWW. z odpowiednimi poziomami dostępu definiowanymi przez administratora systemu), c)serwer podłączony do sieci mający wydzielony stały adres IP w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie, Plac Batorego 4, d)możliwość redundancji serwerów, e)otwarta architektura, umożliwiająca włączanie do systemu kolejnych obiektów wymienionych w Załączniku nr 8 bez żadnych zmian w jego konstrukcji (należy przewidzieć włączenie m.in. pław nawigacyjnych, nabieżników nawigacyjnych, sektorów, staw cyplowych, główek wejściowych do portów, bram torowych, dalb nawigacyjnych), f)aplikacja musi przyjmować i przetwarzać dane pobierane z istniejących stacji brzegowych AIS, zgodnie z rekomendacją IALA A-126 zamieszczonej na stronie http://site.ialathree.org/pages/publications/docpdf/recommendations/A-126.pdf g)obsługa standardu ODBC lub JDBC, h)zgodność z OPC, i)wykorzystanie standardu OPC na poziomie Serwera i Klienta, j)baza danych zastosowana w systemie w celu podniesienia bezpieczeństwa powinna być bazą transakcyjną, k)funkcja archiwizacji danych oraz konfiguracji systemu na nośniku wymiennym CD/DVD z poziomu aplikacji serwera oraz aplikacji klienta, l)możliwość drukowania raportów (zawartość drukowanego raportu możliwa do wyboru przez operatora stacji), m)praca z aplikacją serwera, klienta oraz przeglądarką WWW. możliwa jedynie po załogowaniu, n)dane powinny być przechowywane w relacyjnej, SQL-owej bazie danych (dane z obsługi oraz dane konfiguracyjne, np. baza użytkowników, obiektów monitorowanych itp.). o)system musi współpracować z obiektami monitorowanymi wykorzystując w tym celu różnorodne media komunikacyjne (GPRS, PSTN, GSM, LAN, WLAN, pasmo radiowe UHF w zakresie do 470MHz, Internet, AIS), p)komunikacja pomiędzy serwerem a obiektami monitorowanymi poprzez GSM/GPRS z przydzielonym APN przez operatora Plus GSM o statycznym adresie IP, q)komunikacja pomiędzy serwerem a obiektami monitorowanymi poprzez radiomodem w paśmie do 470MHz, r)możliwość zdalnego i testowego załączania świateł nawigacyjnych i synchronizacji (wybranej grupy lub kilku grup), z poziomu aplikacji serwera i klienta oraz z dowolnego komputera mającego dostęp do sieci internetowej lub ethernetowej przez użytkownika mającego odpowiedni poziom dostępu, s)system monitorowania znaków nawigacyjnych musi być zintegrowany z istniejącym systemem załączania świateł nawigacyjnych i ich synchronizacją, t)zabezpieczenie systemu przed możliwością wyłączenia świateł nawigacyjnych i synchronizacji w porze nocnej, u)wprowadzenie ograniczeń poboru mocy z istniejącego systemu zasilania, v)serwer powinien umożliwiać pracę dwóch aplikacji klienta w tym samym czasie, natomiast użytkownicy korzystający z połączenia z serwerem za pośrednictwem komputera z przeglądarką WWW. otrzymują do niego dostęp na zasadzie drugorzędności, w)w przypadku wystąpienia problemu z dostępem do serwera poprzez istniejącą strukturę sieciową Urzędu Morskiego w Szczecinie, komunikacja z serwerem powinna odbywać się przy jednoczesnym wykorzystaniu modemu GSM/GPRS oraz radiomodemu w paśmie radiowym do 470MHz, x)instalowane media transmisyjne, tzn. modemy GSM/GPRS i radiomodemy w paśmie radiowym do 470MHz, muszą być przezroczyste dla transmitowanych danych, y)obsługa aplikacji do zdalnej konfiguracji i diagnostyki zainstalowanych mediów transmisyjnych, z)obsługa protokołów, opisanych w Warstwie aplikacyjnej - komunikacja, z możliwością zainstalowania innych protokołów, a niezbędnych do prawidłowej komunikacji z zarządzanymi urządzeniami, aa)licencja powinna obejmować użytkowanie aplikacji dla Urzędu Morskiego w Szczecinie z dostępem do nieograniczonej ilości wejść danych, 4.Wykaz monitorowanych parametrów i zdarzeń: a)Latarnia morska - Świnoujście - praca głównej lampy, - praca rezerwowej lampy, - brak pracy głównego i rezerwowego źródła światła, - brak zasilania światła nawigacyjnego, - awaria napędu przysłony, - niewłaściwa ilość obrotów, - brak zasilania z sieci energetycznej, - prawidłowa komunikacja, - przejście w tryb nocny, - przejście w tryb dzienny, - zdalne załączenie światła, - zdalne wyłączenie światła, - nieautoryzowane wejście do obiektu, - nieautoryzowane wejście do laterny, - naruszenie urządzeń elektrycznych i elektronicznych. b)Maszynownia LM Świnoujście - brak zasilania z sieci energetycznej, - praca agregatu prądotwórczego, - awaria agregatu prądotwórczego, - nieautoryzowane wejście do obiektu, - niski poziom paliwa w zbiorniku, c)Latarnia morska - Kikut - praca głównej lampy, - ostatnia żarówka (błyskacz typu: APCL-10), - znak nie świeci mimo, że powinien, - napięcie na akumulatorach, - niskie napięcie na akumulatorach, - wysokie napięcie akumulatorów, - pomiar napięcia stałego- zasilacza, - brak zasilania z sieci energetycznej, - prawidłowa komunikacja, - przejście w tryb nocny, - przejście w tryb dzienny, - zdalne załączenie światła, - zdalne wyłączenie światła, - nieautoryzowane wejście do obiektu, - nieautoryzowane wejście do laterny, - naruszenie urządzeń elektrycznych i elektronicznych. d)Latarnia morska - Niechorze - praca głównej lampy, - praca rezerwowej lampy, - brak pracy głównego i rezerwowego źródła światła, - uszkodzenie zespołu napędowego, - brak zasilania światła nawigacyjnego, - brak zasilania stołu obrotowego, - awaria stołu obrotowego(niewłaściwe obroty), - prawidłowa komunikacja, - przejście w tryb nocny, - przejście w tryb dzienny, - nieautoryzowane wejście do obiektu, - nieautoryzowane wejście do laterny, - prace serwisowe w laternie, - naruszenie urządzeń elektrycznych i elektronicznych, - zdalne załączenie światła, - zdalne wyłączenie światła, - praca światła w trybie manualnym. e)Stacja nautyczna Niechorze - brak zasilania z sieci energetycznej, - praca agregatu prądotwórczego, - awaria agregatu prądotwórczego, - nieautoryzowane wejście do obiektu, - niski poziom paliwa w zbiorniku, f)Stałe znaki - 161 szt. - ostatnia żarówka (błyskacz typu: APCL-5 i APCL-10), - znak nie świeci mimo, że powinien, - napięcie na akumulatorach, - napięcie na zaciskach ogniwa słonecznego, - niskie napięcie akumulatorów, - wysokie napięcie akumulatorów, - brak zasilania z sieci energetycznej, - zdalne załączenie światła i synchronizacji, - zdalne wyłączenie światła i synchronizacji, - zdalne ustawianie mocy źródła światła (dotyczy błyskaczy z serii AM i RF), - zdalne ustawianie czułości fotokomórki (dotyczy błyskaczy z serii AM i RF), - zdalny odczyt charakterystyki (dotyczy błyskaczy z serii AM i RF), - zdalna zmiana charakterystyki świecenia (dotyczy błyskaczy z serii AM i RF), - praca światła w trybie lokalnym, - brak synchronizacji, - prawidłowa komunikacja, - autoryzowane wejście, - autoryzowane wyjście, - otwarcie latarni, - nieautoryzowane wejście do stawy nawigacyjnej, - naruszenie urządzeń elektrycznych i elektronicznych. g)Pławy świetlne - 65 szt. - sygnalizacja, ostatnia żarówka (błyskacza typu: APCL-5), - znak nie świeci mimo, że powinien, - napięcie na akumulatorach, - napięcie na zaciskach ogniwa słonecznego, - niskie napięcie akumulatorów, - wysokie napięcie akumulatorów, - zdalne załączenie światła, - zdalne wyłączenie światła, - zdalne ustawianie mocy źródła światła (dotyczy błyskaczy z serii AM), - zdalne ustawianie czułości fotokomórki (dotyczy błyskaczy z serii AM), - zdalny odczyt charakterystyki (dotyczy błyskaczy z serii AM), - zdalna zmiana charakterystyki świecenia (dotyczy błyskaczy z serii AM), - praca światła w trybie lokalnym, - brak łączności ze znakiem nawigacyjnym, - pozycja pławy, - zejście pławy z pozycji, - zderzenie pławy z ruchomym obiektem, - otwarcie latarni, - otwarcie komory/komór akumulatorowej/ych, - sygnalizacja naruszenia urządzeń elektrycznych i elektronicznych. 5.Opis wymaganego rozwiązania Dostarczyć, zainstalować, uruchomić i skonfigurować system monitoringu i synchronizacji oznakowania nawigacyjnego składającego się z trzech warstw: -z warstwy sprzętowej - do, której należy, wyposażenie sprzętu służącego do zdalnego monitorowania, kontrolowania i zarządzania obiektami nawigacyjnymi, łącznie z synchronizacją, -z warstwy komunikacyjnej - komunikacja nadawczo-odbiorcza, obejmująca wytypowane obiekty z możliwością dalszej rozbudowy, -z warstwy aplikacyjnej - oprogramowanie służące do zarządzania systemem monitoringu i synchronizacji, wizualizacja monitorowanych parametrów oznakowania nawigacyjnego, zarządzanie komunikacją podległym oznakowaniem, zarządzanie poziomami dostępu i uprawnień poszczególnych użytkowników (zgodnie ze specyfikacją - 5.3.4.). 5.1 Warstwa sprzętowa: Warstwę tą ma stanowić -istniejące wyposażenie oznakowania nawigacyjnego. Dostarczany system monitoringu i synchronizacji ma być typu otwartego, umożliwiający integrację z istniejącymi urządzeniami nawigacyjnymi lub zapewnić kompatybilność z istniejącymi urządzeniami ( w tym z istniejącymi urządzeniami do synchronizacji znaków nawigacyjnych), pozwalając jednocześnie na dodawanie lub zmianę wyposażenia warstwy sprzętowej w miarę rozwoju technologii w zakresie elektroniki. -nowe wyposażenie oznakowania nawigacyjnego, z uwzględnieniem następujących urządzeń: a) serwer ze switchem i UPS-em, b) transpondery: AtoN (praca w systemie AIS), c) modemy, pracujące w sieci GSM (GPRS) (punkt dostępowy APN zapewni Zamawiający), d) radiomodemy, pracujące w zakresie częstotliwości do 470MHz ( częstotliwość robocza zostanie podana - po określeniu typu radiomodemu- przez Wykonawcę) e) sterowniki programowalne. f) stacje operatorskie (komputery PC) W ramach dostawy i wyposażenia systemu wraz z oprogramowaniem, przewiduje się dostawę 7 nowych urządzeń wraz z ich instalacją i konfiguracją. Dostawie podlegają następujące urządzenia: 1. Modemy GSM/GPRS - szt. 2, 2. Modem lub sterownik - szt. 1, 3. Radiomodemy w zakresie częstotliwości UHF (pasmo do 470MHz) - szt. 3, 4. AtoN typ 2 - szt. 1, Pełne specyfikacje parametrów technicznych, dla dobrania urządzeń, do współpracy z budowanym systemem, przedstawiono w dalszej części opisu. 5.2 Warstwa komunikacyjna: Warstwę tą stanowić mają -Skonfigurowane połączenia zapewniające komunikację systemu w kierunku: wyposażenia istniejącej infrastruktury komunikacyjnej i informacyjnej z dostarczanym oprogramowaniem systemu monitoringu (i odwrotnie). -Serwer dostarczanego oprogramowania systemu monitoringu z wykorzystaniem protokołu TCP/IP w ogólnodostępnej sieci LAN i VPN ze stacjami operatorskimi systemu. -Elementy wyposażenia tworzonej infrastruktury komunikacyjnej i informacyjnej - oprogramowanie systemu monitoringu (i odwrotnie). Dodatkowo powinna istnieć możliwość bezpośredniego podłączenia do serwera, urządzeń nadawczo odbiorczych (moduł transmisyjny GSM/GPRS, radiomodem w paśmie do 470MHz) z wykorzystaniem portów RS232 lub USB. 5.3 Warstwa aplikacyjna: Warstwę tą stanowić mają -Dostarczane oprogramowanie systemu monitoringu oznakowania nawigacyjnego stanowiące trzon systemu - w wykonaniu aplikacji typu klient-serwer opartej na systemie SCADA, umożliwiające dostęp do systemu z wykorzystaniem protokołu TCP/IP oraz sieci VPN. 5.3.1 Warstwa aplikacyjna - specyfikacja wymagań Dla zapewnienia bezpieczeństwa, niezawodności i stabilności pracy dostarczanego oprogramowania systemu monitoringu, wymagane jest, aby aplikacja ta pracowała pod kontrolą systemu operacyjnego Windows SERWER 2008. 5.3.2 Warstwa aplikacyjna - komunikacja Dostarczane oprogramowanie w wersji klient-serwer ma wykorzystywać następujące protokoły: TCP/IP, MODBUS TCP/IP, MODBUS RTU, MODBUS ASCII, ASCII, NMEA0183, NMEA2000, zgodne z systemem AIS, z możliwością rozszerzenia o inne protokoły, w celu komunikacji z podległą mu warstwą sprzętową z wykorzystaniem warstwy komunikacyjnej. Komunikacja ma umożliwić i zapewnić dwukierunkową wymianę danych monitoringu oraz zarządzanie podległym oznakowaniem. Dostarczana aplikacja ma komunikować się z serwerem AIS oraz stacjami brzegowymi AIS typu SAAB R40 z wykorzystaniem protokołu TCP/IP. Komunikacja ta powinna zapewniać monitoring obiektów wyposażonych w AtoN z wykorzystaniem systemu AIS wiadomości typu 21, 6, oraz 8 jak również z poziomu oprogramowania ma pozwalać na tworzenie znaków syntetycznych AIS w miejscach bądź na obiektach oznakowania pozbawionych wyposażenia AtoN lub w miejscach całkowitego braku oznakowania - tzw. wirtualny AIS. W celu zapewnienia monitoringu oznakowania z wykorzystaniem sieci GSM/GPRS, aplikacja ma zapewniać możliwość komunikacji z siecią GSM z wykorzystaniem istniejącego punktu dostępowego APN. Takie samo zadanie ma spełniać radiomodem UHF, tzn. zapewnić bezpośrednią komunikację radiomodemu UHF, po przez sieć LAN i WAN z serwerem systemu z wykorzystaniem protokołu TCP/IP. Oprogramowanie systemu monitoringu ma pozwalać na komunikację z serwerem z wykorzystaniem ogólnodostępnych przeglądarek stron WWW., zapewniając jednocześnie prywatność i bezpieczeństwo dostępu i zróżnicowanie jego poziomów z określonymi dla poszczególnych użytkowników uprawnieniami z zakresu obsługi, monitoringu i konfiguracji systemu. Komunikacja z serwerem oprogramowania ma następować z użyciem średniej klasy stacji operatorskiej - komputera klasy PC (lub laptop) z kartą sieciową, zainstalowanym systemem operacyjnym wraz z dowolną przeglądarką stron WWW. 5.3.3 Warstwa aplikacyjna - wizualizacja Dostarczana aplikacja stanowiąca trzon systemu ma zapewniać wizualizację parametrów monitorowanego oznakowania nawigacyjnego będącego w zasięgu i pod nadzorem dostarczanego systemu monitoringu: -Na statycznym podkładzie mapowym z uwidocznieniem stanów alarmowych ze zróżnicowaniem kolorystycznym oraz dźwiękowym zależnym od rodzaju alarmu i statusem oznakowania (stany przed-alarmowe, stany alarmu zgłoszonego, stany alarmu potwierdzonego) wraz z komunikatem tekstowym o rodzaju alarmu. Wizualizacji mają podlegać następujące stany alarmowe: - alarm zejścia znaku z pozycji, - alarm niewłaściwego napięcia zasilania (akumulatorów), - alarm przepalonej żarówki, - alarm braku zaświecenia żarówki, - alarm ostatnia żarówka, - alarm prądu ładowania regulatora ładowania układu zasilania, - alarm świecenia znaku niezgodnie z zadaną charakterystyką, - alarm brak zasilania z sieci energetycznej, - alarm brak łączności ze znakiem, - alarm silnika napędu optyki (LM Niechorze), - alarm awaria agregatu prądotwórczego (LM Niechorze), - alarm niski poziom paliwa (LM Niechorze i Świnoujście), - alarm awaria napędu przysłony (LM Świnoujście), - alarm awaria agregatu prądotwórczego (LM Świnoujście), - alarm wejście do obiektu i wyjście z obiektu, i inne alarmy nie uwzględnione w wykazie, a będące istotne dla służb pełniących nadzór i kontrolę nad całym systemem. Wybór obserwowanego szczegółowo znaku powinien być możliwy przez zaznaczenie kursorem wybranego znaku na podkładzie mapowym, po czym następować powinno zgłoszenie się komunikatu tekstowego z podstawowymi danymi znaku, po kliknięciu zaś, następować powinno zaznaczenie znaku i jego wybór do wizualizacji i obserwacji dalszych monitorowanych parametrów. W rejestrze alarmów - z możliwością jego archiwizacji i eksportu do plików zewnętrznych -W układzie tabelarycznym z kolorystyczną i dźwiękową sygnalizacją alarmową wybranych zgodnie z ustawieniami konfiguracyjnymi grup oznakowania lub typów oznakowania nawigacyjnego (np. pławy toru podejściowego do portu Szczecin, pławy AtoN, pławy GSM, pławy z radiomodemem w paśmie do 470MHz, stawy nawigacyjne świetlne, itp). -Monitoringu parametrów w postaci graficznej (np.: wskazania napięcia na akumulatorach i pozycji znaku nawigacyjnego), wykresu w funkcji czasu (np.: napięcia na akumulatorach), oraz grafu (np.: położenia znaku nawigacyjnego w zadanym okręgu). -Fotograficzną, dla wybranego znaku nawigacyjnego (zdjęcie wybranego obiektu wywołane wraz z zaznaczeniem obserwowanego obiektu). Dostarczane oprogramowanie ma zostać skonstruowane w taki sposób, by pojemność w zakresie ilości monitorowanego oznakowania nawigacyjnego była nieograniczona systemowo od czynników wewnętrznych oprogramowania, a wynikała jedynie z możliwości komunikacyjnych i przepustowych ogólnodostępnej sieci Ethernet lub systemów zewnętrznych (w tym GSM / GPRS, transmisja radiowa w paśmie do 470MHz). Dla każdego z monitorowanych znaków nawigacyjnych, dostarczane oprogramowanie systemu ma zapewniać wgląd do minimum następujących danych: - nazwa obiektu / znaku, - typ obiektu / znaku, - aktualna pozycja znaku w układzie WGS 84 (dla znaków ruchomych wyposażonych w odbiorniki określania pozycji w oparciu o system GPS), - pozycja odniesienia znaku w układzie WGS 84, - informacja (lub alarm) - czy znak znajduje się na swojej pozycji (dla znaków ruchomych wyposażonych w odbiorniki określania pozycji w oparciu o system GPS) - czy znak ma sprawny akumulator (napięcia na akumulatorze), - czy lampa oznakowania (jeśli jest) jest włączona, czy wyłączona, - czy żarówka lampy (dotyczy lamp z żarówkami żarowymi) jest sprawna, - czas wykonania ostatniego odczytu (w nawiasie podana powinna być liczba minut, które upłynęły od ostatniego pomiaru), - 20 ostatnich wartości pozycji (WGS 84) znaku (dla znaków ruchomych wyposażonych w odbiorniki określania pozycji w oparciu o system GPS), - wartości napięć akumulatorów z n ostatnich pomiarów (n - ilość wykonanych pomiarów definiowana przez użytkownika w konfiguracji systemu), Dostarczane oprogramowanie systemu ma pozwalać na filtrację wizualizacji monitorowanego oznakowania z podziałem na: - znaki sprawne, - znaki niesprawne (stany alarmowe), - wszystkie znaki, - znaki nie monitorowane, - znaki monitorowane Dostarczane oprogramowanie systemu ma cechować się otwartością na dowolną modyfikację w zakresie sposobu wizualizacji podległego monitorowanego oznakowania i interfejsu użytkownika w miarę rozwoju systemu (np.: możliwość powiadamiania użytkowników systemu o pojawiających się alarmach krytycznych z wykorzystaniem usług e-mail oraz SMS). 5.3.4 Warstwa aplikacyjna - bezpieczeństwo dostępu użytkowników Dostarczane oprogramowanie systemu monitoringu ma zapewniać zróżnicowane poziomy dostępu użytkowników systemu odpowiadające różnym poziomom kompetencji użytkowników systemu oraz różnym poziomom dostępu i zarządzania systemem. Oprogramowanie to powinno zapewniać operatorowi na pełną dowolność konfiguracyjną w zakresie monitorowanych znaków oraz parametrów zależnie od ustalonego poziomu dostępu i kompetencji określonych ośrodków zarządzania systemem monitoringu. Oprogramowanie, również, ma zapewniać regionalny podział nadzoru nad monitorowanym i nadzorowanym oznakowaniem nawigacyjnym zgodnie z założonym i zdefiniowanym przez użytkownika kluczem podziału, zależnym od rejonu pracy odpowiednich użytkowników systemu na podległym obszarze, na którym prowadzony będzie monitoring oznakowania. Planowany jest następujący klucz logiczny podziału terytorialnego i kompetencyjnego użytkowników systemu: - Regionalne Centrum Monitoringu VTS Szczecin (monitoring i zarządzanie oznakowaniem w dzień), - Regionalne Centrum Monitoringu VTS Świnoujście (monitoring i zarządzanie oznakowaniem w dzień), - Regionalne Centrum Zarządzania i Monitoringu BON Szczecin (monitoring i pełne zarządzanie podległym monitorowanym oznakowaniem), - Regionalne Centrum Zarządzania i Monitoringu BON Świnoujście (monitoring i pełne zarządzanie podległym monitorowanym oznakowaniem), - Główne Centrum Monitoringu Oznakowania Nawigacyjnego - Urząd Morski w Szczecinie (pełny monitoring podległego oznakowania nawigacyjnego w całości systemu), - Główny operator systemu. W szczególności wymagane jest, aby dostarczane oprogramowanie pozwalało na: - przyporządkowanie regionalne monitorowanych znaków nawigacyjnych do poszczególnych ośrodków monitoringu (regionalnych i głównego), (Rejon Świnoujście - od pławy Reda do Główek Wyjściowych z Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz Latarnie Morskie; Rejon Szczecin - od II Bramy Torowej do portu Szczecin). - przyporządkowanie monitorowanych parametrów podległych na danym obszarze znaków nawigacyjnych do poszczególnych ośrodków (regionalnych i głównego), - przyporządkowanie uprawnień zarządzania podległym oznakowaniem do poszczególnych ośrodków monitoringu i zarządzania, i tak: Regionalne Centrum Monitoringu VTS Szczecin oraz Świnoujście - wymagane jest, by dostarczany system monitoringu wraz z jego oprogramowaniem, pozwalał operatorowi VTS, na selektywne lub całościowe wywołanie zapalenia i zgaszenia oświetlenia nawigacyjnego (latarnie oznakowania np. na torze podejściowym do portu) w dzień (przy jednoczesnym ograniczeniu możliwości ingerencji w pracę systemu oświetlenia nawigacyjnego w nocy) na żądanie własne lub podległych służb (np. służb pilotowych Kapitanatów Portów) w sytuacji zaistnienia takiej konieczności (np. trudne warunki atmosferyczne). Ponadto, system powinien pozwalać na prowadzenie monitoringu sprawności pracy podległego regionalnie oznakowania przynajmniej w zakresie: - otrzymywania alarmów zejścia znaku z pozycji (dla znaków ruchomych, wyposażonych w odbiorniki określenia pozycji w oparciu o system GPS), - otrzymywania alarmów zapalenia / zgaszenia żarówek latarń oznakowania nawigacyjnego, - otrzymywania alarmów o wystąpieniu kolizji ze stałym bądź ruchomym znakiem nawigacyjnym (dotyczy oznakowania wyposażonego w czujniki bezwładnościowe), - otrzymywania informacji o wykonywanych pracach serwisowych na danym znaku nawigacyjnym. Regionalne Centrum Zarządzania i Monitoringu BON Szczecin oraz Świnoujście - wymagane jest, by dostarczany system monitoringu wraz z jego oprogramowaniem pozwalał operatorowi na pełny monitoring parametrów elektrycznych (np. napięcia, prądy, monitoring przepalonej żarówki itp.) i nawigacyjnych (np. monitoring pozycji znaku, alarm wystąpienia kolizji ze znakiem itp.) oraz zarządzanie podległym na danym obszarze oznakowaniem (np. zapalenie i gaszenie żarówek, wejście w tryb serwisowy na wybranym znaku nawigacyjnym) w tym otrzymywanie wszystkich dostępnych w systemie informacji. Regionalne centra zarządzania i monitoringu będą ośrodkami o drugim stopniu uprawnień korzystania z systemu. Główne Centrum Monitoringu Oznakowania Nawigacyjnego w Urzędzie Morskim w Szczecinie - wymaga się, aby w głównym centrum monitoringu dostępne były do wglądu wszystkie monitorowane parametry całości podległego oznakowania nawigacyjnego bez możliwości czynnego udziału w pracy systemu (czynna komunikacja z monitorowanym oznakowaniem). Wobec rozdziału uprawnień dostępu poszczególnych ośrodków monitoringu wymagane jest, by oprogramowanie systemu umożliwiało również monitoring i rejestrowanie zdarzeń występujących w systemie. Przez zdarzenie w systemie należy rozumieć czynności operatorskie wykonywane na poszczególnych poziomach uprawnień. Oprogramowanie powinno umożliwiać prowadzenie rejestru zdarzeń pozwalając na identyfikację, który operator, w jakim czasie, podjął jaką czynność, wobec jakiej sytuacji (alarmu) i jakiego oznakowania. W tym celu użytkownicy systemu powinni zostać oznaczeni i jednoznacznie identyfikowani w systemie (odpowiedni login i hasło dostępu do systemu na określonym poziomie uprawnień). Prowadzony rejestr zdarzeń powinien być archiwizowany w zadanym konfiguracyjnie okresie czasu z możliwością eksportu do plików zewnętrznych. Główny Operator Systemu - za prawidłową pracę systemu odpowiada Wydział Elektroniki i Łączności, zgodnie z przydzielonymi zadaniami. Naczelnik Wydziału Elektroniki i Łączności, jest zobowiązany do wytypowania osoby, która będzie pełnić nadzór nad zarządzanym systemem, a w uzgodnieniu z Wydziałem Oznakowania Nawigacyjnego planować dalszą rozbudowę i dostosowywanie systemu do potrzeb użytkownika.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 512000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: brak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ums.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną