Przetargi.pl
Modernizacja ul. 3-go Maja od ul. Zamojskiej do LO im. ONZ w Biłgoraju.

Gmina Miasto Biłgoraj ogłasza przetarg

  • Adres: 23400 Biłgoraj, Plac Wolności
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 869 600 , fax. 846 869 665
  • Data zamieszczenia: 2018-01-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Biłgoraj
    Plac Wolności 16
    23400 Biłgoraj, woj. lubelskie
    tel. 846 869 600, fax. 846 869 665
    REGON: 95036902000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: umbilgoraj.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja ul. 3-go Maja od ul. Zamojskiej do LO im. ONZ w Biłgoraju.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest przebudowa ulicy 3-go Maja na odcinku od ul. Zamojskiej do ul. Piłsudskiego wraz z chodnikami i zjazdami. W ramach zadania przewiduje się także wykonanie odcinka kanalizacji teletechnicznej oraz elementów stałej organizacji ruchu. I. Ulica 3-go maja Zakres zadania obejmuje między innymi: a) Roboty przygotowawcze – pomiary, wycinka, b) Roboty rozbiórkowe c) roboty ziemne - wykonanie wykopów, d) profilowanie i zagęszczanie podłoża, e) wykonanie podbudowy na jezdni, zatokach postojowych, zjazdach, chodnikach f) elementy ulicy - krawężniki, obrzeża g) wykonanie nawierzchni zjazdów i chodników z kostki betonowej h) wykonanie nawierzchni jezdni i zatok postojowych z klinkieru drogowego i) roboty wykończeniowe – plantowanie powierzchni gruntu wraz z obsianiem mieszanką traw, j) wykonanie elementów stałej organizacji ruchu – oznakowanie poziome i pionowe, barierki, k) inwentaryzacja powykonawcza, l) roboty branży teletechnicznej Stan istniejący Ul. 3-Maja jest zlokalizowana w Śródmiejskiej części miasta Biłgoraja. Na odcinku od ul. Lubelskiej do ul. Zamojskiej jest to droga sklasyfikowana jako droga lokalna (L) zaś od ul. Lubelskiej do ul. Piłsudskiego i od ul. Piłsudskiego do ul. Bankowej jest to droga sklasyfikowana jako dojazdowa (D). Począwszy od ul. Zamojskiej, ul. 3-go Maja na odcinku od km 0+000 do km 0+075 posiada nawierzchnię bitumiczną a od km 0+075 do ulicy Ks. Samoleja nawierzchnię z klinkieru drogowego. Od ul. Ks. Samoleja do ul. Piłsudskiego występuje nawierzchnia bitumiczna wymagająca frezowania. Stan techniczny istniejącej nawierzchni jest niezadowalający ze względu na występujące koleiny i załomy. Brak odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych uniemożliwia swobodne odprowadzenie wód opadowych. Przyjęte parametry techniczno – użytkowe: a) Droga jednojezdniowa dwupasowa dwukierunkowa. b) Kategoria drogi – gminna. c) Klasa techniczna drogi – L (lokalna), Dojazdowa (D). d) Przekrój uliczny. e) Podstawowa szerokość jezdni –6,0 m. Jezdnia, zatoki postojowe, chodniki i zjazdy Projektuje się przebudowę ul. 3-go Maja na odcinku od ul. Zamojskiej do ul. Piłsudskiego. Klasa drogi na całym odcinku zostaje zachowana i utrzymuje się odpowiednio jako droga klasy L na odcinku od ul. Zamojskiej do ul. Lubelskiej i droga klasy D na odcinku od ul. Lubelskiej do ul. Piłsudskiego. W ramach przebudowy szerokość jezdni ul. 3-go Maja ulegnie zwężeniu i ostatecznie wyniesie 6m. Zwężeniu ulegną również chodniki. Ich szerokość po przebudowie będzie zmienna od 1,50m do 3,0m. Zwężenie jezdni i chodników pozwoli na wyodrębnienie obustronnego pasa dla utworzenia zatok postojowych. Na całym odcinku projektowana droga przebiega przez teren zabudowany. W związku z tym zaprojektowano ujednolicenie wszystkich zjazdów indywidualnych i publicznych, dostosowując ich szerokość do szerokości istniejących bram na posesje. Ze względu na nowo wykonano przebudowę ul. Lubelskiej okolicę skrzyżowania ul. Lubelskiej z ul. 3-go Maja pozostawia się w nienaruszonym stanie zgodnie z zaleceniami Zamawiającego. Ponadto zgodnie z zaleceniami Zamawiającego nawierzchnię nowo projektowanej ul. 3-go Maja należy wykonać z klinkieru drogowego typu CRH PISA(lub równoważny). Przed przystąpieniem do robót nawierzchniowych należy wykonać roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni jezdni, chodników oraz pozostałych elementów ulic. W trakcie wykonywania robót rozbiórkowych klinkier, kostkę brukową należy rozbierać ręcznie, segregować, układać na paletach i wywozić w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Analogicznie należy postępować ze wszystkimi materiałami rozbiórkowymi nadającymi się do ponownego wbudowania. Przed wykonaniem warstwy z klinkieru należy wykonać regulację wysokościową urządzeń infrastruktury podziemnej. Przed każdym przejściem dla pieszych należy ułożyć po obu stronach przejścia 2 rzędy płyt chodnikowych z wybrzuszeniem o wym. 40x40x6 koloru żółtego na całą szerokość przejścia. Wszystkie włazy kanałowe, zasuwy oraz inne napotkane urządzenia uzbrojenia podziemnego należy obrobić kostką trapezową w kolorze nawierzchni, w jakiej występuje napotkane urządzenie. Nawierzchnie zjazdów należy wykonać z betonowej kostki brukowej gr. 8cm typu Holland z fazą w kolorze grafitowym. Konstrukcja nawierzchni jezdni (na odcinku od ul. Lubelskiej do ul. Ks. Samoleja) - przekrój uliczny (wg planu sytuacyjnego), - jezdnia –6,0m, - spadek poprzeczny jezdni – 2% - klinkier drogowy CRH PISA 20x10x5,2 lub równoważny – 5,2cm; - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – 5cm; - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5mm – 25cm; - krawężnik betonowy 15x30cm. Konstrukcja zatoki postojowej - szerokość –2,5 m (równoległe), 5,0 m (prostopadłe), - spadek poprzeczny – 2% - klinkier drogowy CRH TYTAN N 20x10x5,2 lub równoważny – 5,2cm; - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – 5cm; - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5mm – 20cm; - krawężnik betonowy 15x30cm. Uwaga! Wydzielenie miejsc postojowych klinkierem w innym kolorze. Konstrukcja chodnika - kostka brukowa betonowa typu Holland z fazą – gr. 6cm (kolor oliwka) - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – gr. 5cm - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 15cm - obrzeże betonowe 8x30cm Konstrukcja zjazdów indywidualnych - kostka brukowa betonowa typu Holland z fazą – gr. 8cm (kolor grafitowy) - podsypka cementowo-piaskowa – gr. 5cm - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 15cm - krawężnik betonowy 15x30cm. Konstrukcja nawierzchni jezdni (na odcinku od ul. Pilsudskiego do ul. Ks. Samoleja) - przekrój uliczny (wg planu sytuacyjnego), - jezdnia –6,0m ( miejscowe przewężenia wg PZT), - spadek poprzeczny jezdni – 2% - klinkier drogowy CRH PISA 20x10x5,2 lub równoważny – 5,2cm; - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – 3-5cm; - istniejąca nawierzchnia bitumiczna po frezowaniu do odpowiedniego profilu; Konstrukcja zatoki postojowej - szerokość –zmienna ( zgodnie z planem sytuacyjnym) - spadek poprzeczny – 2% - klinkier drogowy CRH TYTAN N 20x10x5,2 lub równoważny – 5,2cm; - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – 3-5cm; - istniejąca nawierzchnia betonowa po frezowaniu do odpowiedniego profilu; Uwaga! Wydzielenie miejsc postojowych klinkierem w innym kolorze. Konstrukcja chodnika - kostka brukowa betonowa typu Holland z fazą – gr. 6cm (kolor oliwka) - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – gr. 3-5cm - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 15cm ( na części chodników pozostawia się istniejącą podbudowę dokonując tylko wymiany kostki na nową) - obrzeże betonowe 8x30cm Konstrukcja zjazdów indywidualnych - kostka brukowa betonowa typu Holland z fazą – gr. 8cm (kolor grafitowy) - podsypka cementowo-piaskowa – gr. 5cm - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 20cm - krawężnik betonowy 15x30cm. Konstrukcja pobocza z płyt ażurowych - Płyta betonowa ażurowa – gr. 10 cm (kolor szary) - podsypka cementowo-piaskowa – gr. 5cm - podbudowa z kruszywa 0/31,5mm wg. WT-4 dla KR1-2 z 2010 r. – gr. 20cm - krawężnik betonowy 15x30cm. Odwodnienie Ze względu na brak kanalizacji deszczowej projektuje się odwodnienie powierzchniowe jezdni poprzez spadki poprzeczne do ścieku przy krawężnikowego utworzonego z zaniżenia dwóch rzędów klinkieru drogowego i odprowadzenie wód opadowych spadkiem podłużnym w kierunku krat ściekowych zaprojektowanych na skrzyżowaniu ul. 3-go Maja z ul. Ks. Samoleja. Roboty branży teletechnicznej Zaprojektowano odcinek kanalizacji teletechnicznej miejskiej biegnącej od budynku Urzędu Miasta do ul. Zamojskiej. Wszystkie studnie zaprojektowano jako SK-2. W wykopach układać rury RHDPEp 110/6,3. Inne roboty towarzyszące: Rozbiórki, roboty pomiarowe, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza wszystkich branż. W/w roboty będą realizowane w zakresie n/w branż: DROGOWA TELETECHNICZNA STAŁA ORGANIZACJA RUCHU Dodatkowe informacje: 1. Dopuszcza się możliwość korekty lokalizacji zaprojektowanych zjazdów w uzgodnieniu z Zamawiającym i właścicielem działki przyległej. 2. Urządzenie zieleni do granicy projektowanego pasa drogowego. 3. Wykonawca uzgodni z Zamawiającym sposób docinania kostki na chodnikach i zjazdach. Obróbka studni, zaworów i pokryw urządzeń podziemnych kostką trapezową. 4. Nadmiar gruntu wynikający z bilansu robót ziemnych, wszystkie materiały pochodzące z rozbiórki takie jak klinkier, kostka betonowa, krawężniki, obrzeża, materiał pochodzący z frezowania nawierzchni asfaltowej (destrukt) oraz pozostałe niewymienione wyżej materiały pochodzące z rozbiórki stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca uwzględni w ofercie koszt ułożenia na palecie kostki betonowej z rozbiórki (palety dostarczy Zamawiający). Ww. materiały Wykonawca przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 3 km. 5. Wszystkie prace przebiegające w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót, przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. Przy realizacji zadania Wykonawca powinien respektować wszystkie wymagania określone w warunkach technicznych wydanych przez właścicieli urządzeń infrastruktury, opiniach, uzgodnieniach. 6. Wybrany wykonawca w przypadku zaistnienia potrzeby wyrażonej przez Zamawiającego, udostępni pas drogowy innemu podmiotowi (PGK, PGE, PGNIG, ORANGE, BPEC, ARMA itd.) w celu zrealizowania ewentualnej przebudowy przez zarządcę sieci uzbrojenia podziemnego istniejącego w obrębie pasa drogowego a nie objętego przedmiotowym projektem. 7. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz obowiązującymi normami i normatywami. 8. Wykonawca uwzględni w ofercie koszt: opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z niezbędnymi uzgodnieniami. 9. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 9.1Zamawiający wymaga, aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych związanych z wykonaniem całego zamówienia o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę, podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy. 9.2Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia: a. Czynności związane z pracami brukarskimi. b. Czynności związane z pracami polegającymi na wykonaniu kanalizacji teletechnicznej. 10. Dopuszcza się możliwość wykonania robót zamiennych nieskutkujących wykroczeniem poza przedmiot zamówienia, gdy: a. zmiany sposobu wykonania jakiegoś elementu robót pod warunkiem że nie zostanie zwiększony zakres ilościowy a jedynie zmieniana technologia, zastosowane inne materiały lub zmienione miejsce wykonywanych prac ale w ramach tego obiektu. b. wykonawca zaproponował w ofercie zastosowanie materiałów określonych w dokumentacji, a w trakcie budowy z uzasadnionych względów np. zaprzestanie produkcji, pojawienia się materiałów nowej generacji, technologii, chce użyć innego równoważnego materiału spełniającego warunki określone w specyfikacjach technicznych. c. Zamienność powyższa będzie możliwa w przypadku zapewnienia rozwiązań projektowych, materiałów i urządzeń o parametrach, co najmniej takich samych, które stanowiły podstawę wyboru oferty, stosownie do zaistniałych zmian warunków realizacji robót i pod warunkiem nie zwiększania wynagrodzenia. odrębnego postępowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Każdy wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium. kwota wadium: - 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na konto bankowe Zamawiającego, prowadzone w Banku PKO BP O/Biłgoraj, Nr konta bankowego 72 1020 5385 0000 9202 0004 2549 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158, ze zm.). Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – ul. 3-go Maja” 4 W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 3 ppkt 2)-5) SIWZ muszą zawierać określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art.46 ust. 5 PZP. Kserokopię dokumentów potwierdzających wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał gwarancji/poręczenia należy załączyć do oferty w sposób uniemożliwiający jego zaginięcie, pozwalający jedna na jego zwrot bez dekompletowania oferty. 5 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 6 Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 12 7 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9 Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesienie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust 1 oświadczenia o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,(jeżeli dotyczy) 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty 2. Oświadczenia wzór zał. 2 i 3 do SIWZ 3. Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego jeżeli dotyczy 5. Dowód wniesienia wadium W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert wykonawca zobowiązany jest przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. Powyższe dokumenty opisano szczegółowo w rozdziale XI SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach