Przetargi.pl
Modernizacja systemu realizującego pomiary natężenia przepływu wody w indywidualnych kanałach paliwowych Reaktora MARIA

Narodowe Centrum Badań Jądrowych ogłasza przetarg

  • Adres: 05-400 Otwock, Andrzeja Sołtana 7
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Narodowe Centrum Badań Jądrowych
    Andrzeja Sołtana 7
    05-400 Otwock, woj. mazowieckie
    REGON: 001024043
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.ncbj.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja systemu realizującego pomiary natężenia przepływu wody w indywidualnych kanałach paliwowych Reaktora MARIA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja systemu realizującego pomiary natężenia przepływu wody w indywidualnych kanałach paliwowych Reaktora MARIA. Przedmiot zamówienie obejmuje wykonanie projektu, dostawę materiałów, wraz z uruchomieniem systemu i przeprowadzeniem testów funkcjonalnych, w tym sprawdzenia zdolności Systemu do realizacji założonych funkcji.2. Przedmiot zamówienia obejmuje:1) Przeprowadzenie wizji lokalnej obiektu wraz z inwentaryzacją istniejących systemów współpracujących z SPNPW, 2) Opracowanie koncepcji modernizacji w celu przedstawienia i akceptacji przez Departament Eksploatacji Obiektów Jądrowych (dalej zwany w skrócie: DEJ), 3) Opracowanie Wykonawczego Projektu Technicznego, uwzględniającego istniejące instalacje i systemy scharakteryzowane w trakcje wizji lokalnej, spełniającego wymagania załączonego Opisu Przedmiotu Zamówienia, celem akceptacji przez zespół Departamentu Eksploatacji Obiektów Jądrowych (dalej zwany w skrócie: DEJ), 4) Opracowanie harmonogramu uwzględniającego: prefabrykację szaf sterowniczych, dostawy kompletnych szaf sterowniczych oraz przeprowadzenie testów FAT (Factory Acceptance Test), instalację, integrację oraz realizację testów SAT (Site Acceptance Tests), 5) Uzyskanie zgody Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki (zwanego dalej w skrócie: Prezes PAA), na przeprowadzenie modernizacji wg Wykonawczego Projektu Technicznego, 6) Prefabrykowanie szaf sterowniczych wg Wykonawczego Projektu Technicznego zaakceptowanego przez Prezesa PAA, 7) Przeprowadzenie testów akceptacyjnych FAT w siedzibie wykonawcy, mających na celu sprawdzenie zgodności zbudowanego systemu z zamówieniem i wcześniej zaakceptowanym przez Prezesa PAA Wykonawczym Projektem Technicznym, 8) Dostawa i instalacja kompletnych szaf sterowniczych w budynku R2-A, kompleksu Reaktora MARIA, zgodnych z zaakceptowanym przez Prezesa PAA Wykonawczym Projektem Technicznym, z uwzględnieniem rezerw sprzętowych, 9) Wykonie instalacji kablowych i instalacja pozostałych urządzeń zgodnie z zaakceptowanym przez Prezesa PAA Wykonawczym Projektem Technicznym, 10) Integracja systemu SPNPW z istniejącymi systemami wskazanymi w wizji lokalnej obiektu zawartymi w zaakceptowanym przez Prezesa PAA Wykonawczym Projekcie technicznym, 11) Przeprowadzenie testów po instalacyjnych SAT, kompletnego Systemu SPNPW, po stronie wykonawcy, 12) Przeprowadzenie testów potwierdzających zakładaną funkcjonalność, kompletnego Systemu SPNPW, po stronie zamawiającego. 13) Wykonanie Powykonawczego Projektu Technicznego odzwierciedlającego faktyczny stan zainstalowanego systemu SPNPW, 14) Przeprowadzenie szkolenia personelu zamawiającego w zakresie obsługi, konserwacji i konfiguracji, przekazanych urządzeń i całego systemu SPNPW dla minimum 4 osób, 15) Uzyskanie zgody Prezesa PAA na ponowne uruchomienie reaktora MARIA z zainstalowanym i uruchomionym systemem SPNPW. Po stronie Wykonawcy leży realizacja wszystkich powyższych zadań z wyłączeniem punktów: 5, 12, 15.Na wniosek Prezesa PAA lub DEJ wykonawca zobowiązany jest przedstawić DEJ dodatkowe materiały i dowody potwierdzające zgodność Systemu SPNPW z dokumentacją techniczną i oczekiwaną funkcjonalnością, w tym dokumentację poszczególnych komponentów Systemu SPNPW, w szczególności wymaganych świadectw dopuszczenia, DTR, kart katalogowych, jeśli są one niezbędne w celu realizacji zadań wymienionych w punktach 5, 12, 15.3. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w VI Etapach. Szczegółowy opis i zakres określony został w Tomie III SWZ (OPZ).4. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w Tomie III SWZ (OPZ) i warunki realizacji w Tomie II SWZ (PPU). 5. Minimalny wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy licząc od dnia odbioru bez zastrzeżeń Etapu V.6. Zamawiający wymaga odbycia wizji lokalnej przez Wykonawcę, przed złożeniem oferty. Uczestnictwo w wizji jest obowiązkowe. Udział w wizji wymaga wcześniejszego zgłoszenia poprzez Platformę zakupową https://platformazakupowa.pl/pn/ncbj i Formularz „Wyślij wiadomość”, w celu uzyskania przepustki. Do wejścia na teren NCBJ konieczne jest posiadanie dokumentu potwierdzającego tożsamość osób biorących udział w wizji.Zamawiający wyznacza termin odbycia wizji lokalnej: w dniu 24.10.2023r. o godz. 12:00.Do wejścia na teren NCBJ konieczne jest uzyskanie przepustki i posiadanie dokumentu potwierdzającego tożsamość osób biorących udział w wizji.W celu wyrobienia przepustki konieczne jest przekazanie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wizji wraz z podaniem danych: imię i nazwisko, nr dowodu osobistego lub PESEL, które należy przesłać do Zamawiającego za pośrednictwem platformazakupowa.pl https://platformazakupowa.pl/pn/ncbj i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” najpóźniej do dnia 23.10.2023 do godz. 12:00.Po odbyciu wizji lokalnej konieczne jest podpisanie protokołu potwierdzającego uczestnictwo w wizji lokalnej.Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 Pzp złożenie oferty bez odbycia obligatoryjnej wizji lokalnej powoduje konieczność odrzucenia oferty.7. Zamawiający przewiduje możliwość sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego, tj. dokumenty dotyczące propozycji projektu wykonawczego (rysunki, schematy i opisy) oraz projekt pulpitów sterowniczych w nastawni (rozmieszczenie aparatury).Dokumentacja powyższa zostanie udostępniona do zapoznania się przez Wykonawców, podczas obowiązkowej wizji lokalnej. Zapoznanie się z ww. dokumentacją nie jest obowiązkowe i nie będzie skutkowało odrzuceniem oferty z art. art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy PZP.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 35113210-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych i 00/100).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały okres związania ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia należy wskazać – „Narodowe Centrum Badań Jądrowych, ul. Andrzeja Sołtana 7, 05-400 Otwock NIP: 532-010-01-25, REGON 001024043”W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści wskazanie adresu e-mail lub adresu pocztowego na który Zamawiający prześle oświadczenie o zwolnieniu wadium.Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.4. Wadium w pieniądzu (PLN) należy wnieść najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, przelewem na konto:Dla wykonawcy krajowego: Nr konta PKO BP XII O/W-wa 95 1020 1026 0000 1902 0173 4110 z dopiskiem „Wadium, nr sprawy EZP.270.89.2023”Dla wykonawcy zagranicznego: Nr rachunku 95 1020 1026 0000 1902 0173 4110, IBAN PL 95 1020 1026 0000 1902 0173 4110, SWIFT BPKOPLPW,PKO Bank Polski SA, II Regionalne Centrum Korporacyjne w Warszawieul. Nowogrodzka 35/41, 00-950 Warszawa.Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.6. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) dotyczącej Wykonawcya) Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się doświadczeniem wykonania lub wykonywaniem w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw urządzeń automatyki elektrycznej lub automatyki zabezpieczeń lub automatyki pomiarowej wraz z instalacją i uruchomieniem o wartości nie mniejszej niż 450.000,00 zł brutto każda,2) dotyczącej osób: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które spełniają następujące wymagania:a) Projektant, który posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zamawiający dopuszcza składanie przez osoby będące obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym dokumentów potwierdzających nabycie kwalifikacji zawodowych do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wraz z odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7.7.1994 r. - Prawo budowlane z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 r., poz. 65).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-30

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną