Przetargi.pl
„Modernizacja stacji obsługi pojazdów w zajezdni autobusowej przy ul. Lutomierskiej (budowa budynku technicznego wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej) – zaprojektuj i wybuduj”

Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, ul. Zamkowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 422 254 600 , fax. 422 254 669
  • Data zamieszczenia: 2019-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza
    ul. Zamkowa 16
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    tel. 422 254 600, fax. 422 254 669
    REGON: 51691000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.um.pabianice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja stacji obsługi pojazdów w zajezdni autobusowej przy ul. Lutomierskiej (budowa budynku technicznego wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej) – zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) opracowanie pełnej dokumentacji projektowej; 2) przygotowanie terenu budowy oraz rozbiórki kotłowni i pomieszczeń technicznych w zakresie zgodnym z pkt. 2.5.3 Programu Funkcjonalno-Użytkowego (przy czym prace rozbiórkowe należy przeprowadzić w taki sposób, aby zapewnić nieprzerwane zasilanie energią cieplną istniejącego budynku administracyjnego i stacji obsługi pojazdów w okresie zimowym); 3) wybudowanie budynku technicznego w zajezdni autobusowej przy ul. Lutomierskiej 48 w Pabianicach wraz z wykonaniem wszystkich niezbędnych dla funkcjonowania budynku prac instalacyjnych (instalacje wodociągowe, kanalizacyjne, cieplne, wentylacyjne, klimatyzacyjne), w tym włączenie się do istniejącej sieci gazowej; 4) wybudowanie przyłącza gazowego od gazociągu w ulicy Lutomierskiej do projektowanej kotłowni w budynku technicznym; 5) doprowadzenie przyłączy z projektowanej kotłowni gazowej do istniejącego budynku administracyjnego, istniejącej myjni oraz istniejącej stacji obsługi pojazdów. 2.2. Budynek techniczny przeznaczony będzie dla pracowników Działu Technicznego MZK. Budynek należy zaprojektować na planie prostokąta tak, aby zlicować się z istniejącym budynkiem stacji obsługi pojazdów. Konstrukcja tradycyjna, budynek jednokondygnacyjny bez podpiwniczenia. Dach jednospadowy osłonięty attyką z trzech stron. Budynek składa się z: 1) części szatniowo-socjalnej, 2) magazynowej, 3) technicznej (wulkanizatorni, kotłowni gazowej, rozdzielni elektrycznej) 4) pomieszczeń biurowych. 2.3. W budynku przewiduje się lokalizację kotłowni obsługującej budynek techniczny, budynek warsztatowy, administracyjno-biurowy oraz budynek myjni. Przewiduje się wykonanie zarówno szatni ubrań własnych, jak i szatnię ubrań roboczych wg wskazań rzeczoznawcy do spraw BHP. W razie uzyskania pozytywnej opinii ww. rzeczoznawcy szatnie mogą zostać połączone w jedno pomieszczenie. Budynek należy połączyć komunikacją wewnętrzną z istniejącą stacją obsługi pojazdów. Miejsce połączenia obu budynków przedstawione jest w części graficznej dokumentacji. 2.4. Powierzchnia zabudowy ok. 465 m2, kubatura brutto ok. 2557,5 m3, wysokość ok. 5,5 m. 2.5. Oczekiwane parametry powierzchni użytkowej: PARTER – POWIERZCHNIA UŻYTKOWA 0.01 MAGAZYN CZĘŚCI 69,0 m2 0.02 KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA 14,0 m2 0.03 POM. NA DOKUMENTY 5,0 m2 0.04 POM. NA OLEJE 7,0 m2 0.05 POM. BIUROWE 19,0 m2 0.06 POM.BIUROWE 19,0 m2 0.07 POM. SOCJALNE 17,0 m2 0.08 WULKANIZATORNIA 59,0 m2 0.09 ROZDZIELNIA ELEKTRYCZNA 4,0 m2 0.10 KOTŁOWNIA 31,0 m2 0.11 POM. PORZĄDKOWE 3,0 m2 0.12 WC MĘSKIE 13,0 m2 0.13 SZATNIA BRUDNA 18,0 m2 0.14 ŁAZIENKA 16,0 m2 0.15 SZATNIA CZYSTA 18,0 m2 0.16 MAGAZYN ODZIEŻY 11,0 m2 SUMA 323 m2 PARTER – POWIERZCHNIA RUCHU 0.17 PRZEDSIONEK 11,0 m2 0.18 KOMUNIKACJA 60,0 m2 SUMA 71 m2 2.6. Przyjęte w pkt. 2.5 parametry uważa się za wartości docelowe, od których dopuszczalne są odchylenia w ramach określonego przedziału tolerancji. Maksymalne ujemne i dodatnie odchylenie od założonych parametrów nie mogą przekraczać łącznie 10%. Powyższe rygory nie dotyczą zmiany powierzchni pomieszczeń wynikającej z ich dokładniejszego pomiaru oraz zmian uzgodnionych z Zamawiającym. Powyższe informacje mają charakter informacyjny. Zamawiający oczekuje przedstawienia i zaprojektowania dodatkowych pomieszczeń: WC damskiego oraz biurowego o powierzchni około 15 - 20 m2, wygospodarowanego kosztem zmniejszenia powierzchni ww. pomieszczeń. 2.7. Prace muszą być prowadzone z zachowaniem funkcjonowania zajezdni przez cały okres robót. 2.8. Instalacje elektryczne i teleinformatyczne: 1) na czas robót budowlanych należy zagwarantować zasilanie w energię elektryczną hali napraw i budynku warsztatowo-garażowego; 2) należy wybudować zasilanie od przyłącza pomiarowego przez rozdzielnię w projektowanym budynku technicznym do: • myjni samochodowej (w ziemi), przewidywana zapotrzebowanie w energię musi obejmować zapotrzebowanie jakie będzie po rozbudowie myjni, • budynku administracyjno-biurowego z zapotrzebowaniem na energię obejmującym rozbudowę istniejącego pomieszczenia dyspozytorni, • projektowanego budynku kontenerowego serwerowni, • hali napraw, • oświetlenia zewnętrznego – wyprowadzić (przepustem) z rozdzielni i podłączyć do istniejącej sieci, • pomieszczeń kontenerowych magazynu nr 2 oraz pozostałych kontenerów; • istniejącej stacji paliw. 3) należy wykonać nową instalację teletechniczną i komputerową (przepustem) od serwera do budynku technicznego i rozprowadzić ją po projektowanym budynku technicznym i pozostałych budynkach (hali napraw i budynku warsztatowo-garażowym); 4) należy wykonać przepust od centrali telefonicznej w budynku biurowo-administracyjnym i rozprowadzić po nowym budynku instalację telefoniczną i połączyć ją z istniejącą siecią w budynku hali napraw i budynku warsztatowo-garażowym; 5) wykonać instalację monitoringu w budynku technicznym oraz w pozostałych budynkach i pomieszczeniach zaplecza technicznego i podłączyć ją do istniejącej sieci; 6) w projektowanej rozdzielni należy wykonać 5 dodatkowych pól i przepustów. 2.9. Instalacje wodno-kanalizacyjne: 1) zasilenie w wodę – należy zaprojektować i wybudować wodociąg zgodnie z załącznikiem do PFU (koncepcja zagospodarowania terenu – wariant do realizacji), tj. przyłącze do budynku technicznego od istniejącej sieci wodociągowej; 2) należy wykonać kanalizację deszczową zgodnie z załącznikiem do PFU (koncepcja zagospodarowania terenu – wariant do realizacji), tj. od studni Kdz11-istn. do studni Kdz2, wraz z przyłączami do nowoprojektowanego budynku technicznego, 3) należy wykonać kanalizację sanitarną zgodnie z załącznikiem do PFU (koncepcja zagospodarowania terenu – wariant do realizacji), tj.: od studni Ksz8-istn. do Ksz3, wraz z przyłączem technologicznym z separatorem substancji ropopochodnych do budynku warsztatowego (ks200). 2.10. Instalacje CO i CT i sprężonego powietrza: 1) instalacje CO i CT należy podłączyć od projektowanej kotłowni do istniejących budynków na terenie zajezdni MZK Pabianice Sp. z o.o. 2) instalację sprężonego powietrza, należy zaprojektować i wybudować zgodnie z PFU 2.11. Instalacja gazowa: 1) sieć gazową należy zaprojektować i wybudować zgodnie z PFU; 2.12. UWAGA: Projektant poza ww. uwagami winien uwzględnić w dokumentacji wszystkie niezbędne rozwiązania techniczne gwarantujące prawidłowe funkcjonowanie projektowanego obiektu. Rozwiązania funkcjonalno-użytkowe projektowanego budynku winny być uzgodnione i konsultowane z przyszłym użytkownikiem budynku, tj. MZK Pabianice Sp. z o.o. 2.13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku pn. Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU). Zamawiający informuje, że dołączony PFU prezentuje szerszy – perspektywiczny kontekst prowadzenia prac budowlanych w zajezdni autobusowej (obejmujący również: budowę nowej stacji paliw, budowę Centrum zarządzania ruchem wraz z zapleczem socjalno-administracyjnym, modernizację placu manewrowego, budowę zadaszenia dla parkujących autobusów, budowę drogi lokalnej i zatok autobusowych, myjni autobusowej – zadania nieobjęte niniejszym przetargiem). W zakresie objętym niniejszym przetargiem obowiązuje wyciąg z PFU. 2.14. Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 2195/2002 z 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Dział robót: 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne Grupa robót: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71500000-3 Usługi związane z budownictwem 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 2.15. Rozwiązania równoważne. 1) Program Funkcjonalno-Użytkowy może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca analizując PFU powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". 2) Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 3) Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione, i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5) Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6) Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. 7) Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 8) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 2.16. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; 2) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; 3) spełnienie innych wymagań określonych we wzorze aktu umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 2.17. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. W szczególności na okres realizacji umowy Wykonawca musi zapewnić dysponowanie co najmniej: 1) przedstawicielem Wykonawcy, 2) projektantem w specjalności architektonicznej, 3) projektantem w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, 4) projektantem w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 5) projektantem w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, 6) kierownikiem robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, 7) kierownikiem robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 8) kierownikiem robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, których wymagane kwalifikacje i doświadczenie zostały opisane w Rozdziale IV. Zamawiający dopuszcza łączenie różnych funkcji, określonych w ust 2.17 przez tę samą osobę pod warunkiem spełnienia wszystkich wymagań w zakresie kwalifikacji zawodowych właściwych dla łączonych stanowisk, jakie zostaną im powierzone. 2.18. Wykonawca powinien, o ile uzna to za konieczne, zapewnić swoim specjalistom wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi projektanci, kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, radca prawny, ekspert hydrogeolog, geolog, specjalista ds. ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy. 2.19. Okres rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały wynosi 60 miesięcy. Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały, liczony od dnia odbioru końcowego jest jednym z elementów kryteriów oceny ofert, a Zamawiający informuje, że sposób punktacji za proponowany przez Wykonawcę okres gwarancji określony został w Rozdziale XII specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 2.20. Przedmiotowe zamówienie stanowi element realizowanego przez Zamawiającego projektu pn. „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Działanie III.1 Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie III.1.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT. 2.21. Wykonawca, w toku realizacji umowy, zobowiązuje się do stosowania Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 (dokument dostępny do wglądu na stronie funduszeeuropejskie.gov.pl). 2.22. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3a do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. 3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy. 2.23. Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych (w tym operatorzy sprzętu, kierowcy i prace fizyczne instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.1-2.11 SIWZ) oraz prac techniczno-obsługowych na etapie projektowania. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 2a do SIWZ. 2.24. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia. 2.25. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 40.000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy zł). 6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: w banku: GETIN BANK Nr rachunku: 47 1560 0013 2473 5210 8000 0006 z adnotacją „Wadium w postępowaniu na: modernizację stacji obsługi pojazdów w zajezdni autobusowej przy ul. Lutomierskiej (budowa budynku technicznego wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej) – zaprojektuj i wybuduj (Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu). b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 6.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia ……. – do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, e) klauzule, wymienione we wzorze umowy. 6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6.6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 6.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 6.8. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 6.13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3a do SIWZ; b)Formularz cenowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3b do SIWZ; c)Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii (jeżeli dotyczy); d)Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 poz. 570), a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty; e)Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 SIWZ - jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. f) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. g) Zaleca się aby w celu przyspieszenia procedowania do oferty załączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formie pieniądza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach