Przetargi.pl
Modernizacja sieci wodociągowych o dużej awaryjności

Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Mickiewicza 28/30
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 4504901 , fax. (056) 4504934
  • Data zamieszczenia: 2009-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o.o.
    ul. Mickiewicza 28/30 28/30
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 4504901, fax. (056) 4504934
    REGON: 87048561800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodociagi.grudziadz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja sieci wodociągowych o dużej awaryjności
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane pn. Modernizacja sieci wodociągowych o dużej awaryjności, polegające na wymianie istniejących sieci wodociągowych o średnicy od 100 mm do 150 mm wykonanych z rur żeliwnych na sieci wodociągowe wykonane z rur PE o łącznej długości 3876 m, w tym: sieci wodociągowej o średnicy 150 mm na Starym Mieście o długości 1014 m, sieci wodociągowej o średnicy100 mm na Starym Mieście o długości 769 m, sieci wodociągowej o średnicy 150 mm w Centrum o długości 1704 m, sieci wodociągowej o średnicy 100 mm w Centrum o długości 389 m, przebudowę około 192 przyłączy wodociągowych o średnicy 32 - 110 mm o łącznej długości 1920 m. Zamówienie obejmuje: wymianę przewodów wodociągowych, przebudowę przyłączy wodociągowych, wykonanie włączeń wymienionych przewodów do istniejącej sieci, odtworzenie nawierzchni drogowych i chodnikowych po robotach związanych z wymianą przewodów i przyłączy wodociągowych, odtworzenie terenów zielonych, wykonanie dokumentacji powykonawczej. Zamówienie podzielono na dwie części: Część 1 - wymiana przewodów wodociągowych na terenie Starego Miasta o łącznej długości 1783 m, wraz z przebudową przyłączy; Część 2 - wymiana przewodów wodociągowych wraz z przebudową przyłączy na terenie Centrum, o łącznej długości 2093 m. Lokalizację istniejących przewodów wodociągowych do wymiany, wraz z wymianą przyłączy, pokazano w projekcie wykonawczym. Na czas prowadzonych prac Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bieżącą dostawę wody dla mieszkańców Centrum i Starego Miasta, o jakości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. z 2007 r., Nr 61, poz. 417). Na wykonane roboty budowlane Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na okres co najmniej 3 lat, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Części III niniejszej SIWZ. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy z wykonawców może złożyć ofertę na wybraną przez siebie część zamówienia lub na obydwie części. Poszczególne części zamówienia zostały opisane szczegółowo w pkt IV IDW i Części III SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451110008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium: Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 50 000 PLN dla obydwu części zamówienia. Wadium dla każdej części wynosi: Część 1 - 25000 PLN; Część 2 - 25000 PLN. 2. Forma wadium: 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym ; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity - Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz. 27, z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji oraz których części zamówienia dotyczy i w jakich kwotach, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3) Postanowienie pkt. XI.2.2. IDW stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt. XI.2.1.b. i XI.3.1.e. IDW. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Nazwa Zamawiającego: Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o. o., Adres: ul. Mickiewicza 28/30, 86-300 Grudziądz, Numer konta: 91 1160 2202 0000 0000 6088 4611, Kod Swift: BIGBPLPWXXX, IBAN: PL 91 1160 2202 0000 0000 6088 4611, Bank: Bank Millennium z adnotacją: WADIUM - Modernizacja sieci wodociągowych o dużej awaryjności. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w sposób następujący: a) oryginał dokumentu - w kasie Zamawiającego (czynna codziennie oprócz sobót, niedziel i świąt w godz. od 7:30 do 14:30), przy przekazaniu dokumentu osoba go składająca otrzyma odpowiednie potwierdzenie; b) kopia dokumentu - w ofercie; Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 4. Termin wniesienia wadium: 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 2) Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą. Wniesienie wadium na czas krótszy niż okres związania ofertą Zamawiający będzie traktował tak, jakby wadium nie zostało wniesione. 3) Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. 5. Zwrot wadium: Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. 6. Utrata wadium: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) Posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. 2) Nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 3) Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): A) legitymować się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych polegających na wykonaniu jednego lub dwóch rurociągów ciśnieniowych PE do przesyłu wody lub do odprowadzania ścieków o średnicy min. 100 mm i o łącznej długości co najmniej 1000 m. B) dysponować co najmniej następującymi narzędziami i urządzeniami: 1 koparka o pojemności łyżki min 0,3 m3, 1 samochód ciężarowy z wywrotką o ładowności 6 ton, 1 ubijak do gruntu, 1 zagęszczarka płytowa, nacisk min. 300 kg, 2 pompy spalinowe do wypompowywania wody z wykopów, 1 zgrzewarka doczołowa, 1 zgrzewarka elektrooporowa. C) mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowane osoby, które będą uczestniczyły w wykonaniu niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi wskazać kierownika budowy, który ma posiadać doświadczenie - w okresie ostatnich 5 lat licząc od dnia wszczęcia postępowania - w zakresie kierowania budowami rurociągów polegające na wykonaniu jednego lub dwóch rurociągów ciśnieniowych PE do przesyłu wody lub do odprowadzania ścieków o średnicy min. 100 mm i o łącznej długości co najmniej 1000 m. Kierownik budowy, który będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia ma posiadać (wymagane ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2003 r. nr 207, poz. 2016 z późn. zm.): uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów; przynależność do izby inżynierów budownictwa; wpis do centralnego rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego. D) posiadać przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat (2006, 2007, 2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, w wysokości co najmniej 15 pracowników produkcyjnych w każdym kolejnym roku. 4. Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): A) posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej: na część 1 - 200 000 PLN, na część 2 - 200 000 PLN. W przypadku składania ofert na dwie części Wykonawca musi wykazać się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę co najmniej 400 000 PLN. B) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę co najmniej: na część 1 - 200 000 PLN, na część 2 - 200 000 PLN. W przypadku składania ofert na dwie części Wykonawca musi wykazać się posiadaniem ww. ubezpieczenia na kwotę co najmniej 400 000 PLN. 5. Spełniać warunków udziału w postępowaniu i nie podlegać wykluczeniu z postępowania. Opis sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dostarczonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów, według formuły: spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć następujący dokument: aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich): A) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; B) aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Pzp , wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, C) aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz że dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, Wykonawcy są zobowiązani dostarczyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): A) wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie; B) oświadczenie, o którym mowa w pkt IX.1.5 IDW, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW; C) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca (kierownik budowy) i które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do IDW, D) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia - wyłącznie w przypadku, gdy w wykazie, o którym mowa powyżej, Wykonawca wskazał osobę (kierownik budowy), którą będzie dysponował; E) dokument potwierdzający nadanie uprawnień budowlanych - kierownik budowy; F) dokument potwierdzający przynależność do izby inżynierów budownictwa - kierownik budowy; G) zaświadczenie o wpisie do centralnego rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dotyczy osób, które uzyskały uprawnienia po 1 stycznia 1995r.) - kierownik budowy; H) informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; Zamawiający dopuszcza złożenie rocznych sprawozdań Z-06 o pracujących, wynagrodzeniach i czasie pracy, lub oświadczeń Wykonawcy. 4. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): A) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym posiadają rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert Informacja musi potwierdzać, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej: na część 1 - 200 000 PLN, na część 2 - 200 000 PLN. W przypadku składania ofert na dwie części informacja powinna potwierdzać posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę co najmniej 400 000 PLN; B) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności wraz z dowodem potwierdzającym opłacenie składek. 5. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu z postępowania Wykonawca musi złożyć oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.) w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. IX.1.1, IX.1.2. lit. a. i IX.1.2. lit. c. IDW, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. IX.1.2. lit. b. IDW, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp. 3) Dokumenty, o których mowa w pkt. IX.2.1. lit. a., pkt. IX.2.1. lit. c. i IX.2.2. IDW powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. IX.2.1. lit. b. IDW powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. IX.2.1. i pkt. IX.2.2. IDW, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienie pkt. IX.2.3. IDW stosuje się odpowiednio. 5) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający przeliczy dane finansowe, o których mowa w pkt. IX.1.4. lit. a., IX.1.4. lit. b. IDW z waluty obcej na PLN wg średniego kursu NBP z dnia wszczęcia postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.wodociagi.grudziadz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach