Przetargi.pl
Modernizacja sieci LAN w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie

Sąd Okręgowy w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35-959 Rzeszów, Pl. Śreniawitów
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 178 756 200, , fax. 178 756 299
  • Data zamieszczenia: 2020-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Rzeszowie
    Pl. Śreniawitów 3
    35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 178 756 200, , fax. 178 756 299
    REGON: 32425700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://rzeszow.so.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Sąd Powszechny

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja sieci LAN w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia 1. Prace wymienione w załączniku nr 1 do SIWZ są objęte następującymi kodami ze Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 32420000-3 – Urządzenia sieciowe 72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia 2. Wymagania Zamawiającego: 1. Przedmiotem umowy jest modernizacja obecnej sieci LAN Sądu Okręgowego w Rzeszowie. Należy to wykonać poprzez wymianę istniejących urządzeń aktywnych w punktach dystrybucyjnych na nowe urządzenia aktywne wymagane przez Zamawiającego, oraz udzielenia gwarancji, asysty stanowiskowej ( organizacja szkolenia) oraz opieki serwisowej. 2. Zakres prac obejmuje w szczególności, demontaż dotychczas użytkowanych urządzeń, dostawę nowych urządzeń i ich montaż, przekazanie dokumentacji technicznej, zapewnienie gwarancji producenta na prawidłowe działanie urządzeń, przeprowadzenie szkolenia; świadczenie usługi opieki serwisowej. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ, a Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich czynności w celu prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 4. Wykonawca dostarczy, zamontuje i uruchomi przedmiot zamówienia szczegółowo opisany w Załączniku nr 1 do SIWZ, własnym transportem, na własny koszt i na własne ryzyko, a także zdemontuje dotychczas używany sprzęt informatyczny stanowiący sieć. 5. Ilekroć w treści SIWZ, w tym w opisie przedmiotu zamówienia, użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, a także normy, Zamawiający (zgodnie z art.30 ust.4 ustawy Pzp) dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach technicznych i wymogach jakościowych nie niższych niż wskazane przez Zamawiającego. 6. Zamawiający informuje, że zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który złoży ofertę zawierającą rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Wobec czego Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał i opisał parametry techniczne rozwiązania, które oferuje Zamawiającemu jako równoważne do opisanego przez Zamawiającego oraz załączył do każdego opisu odpowiedni dokument (kartę katalogową, folder lub inny dokument). 7. Przez produkt równoważny dla wyspecyfikowanego przedmiotu zamówienia rozumie się produkt o parametrach i wymaganiach minimalnych wyszczególnionych (wymienionych) i określonych w szczegółowym zakresie, opisie przedmiotu zamówienia zawartym w załączniku nr 1 do SIWZ. 8. Przez normę jakościową równoważną rozumie się taką, która potwierdza, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z normami jakościowymi lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z równoważnymi normami jakościowymi odwołującymi się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich lub potwierdza odpowiednio stosowanie przez Wykonawcę równoważnych środków zapewnienia jakości. 9. Wykonawca ma obowiązek protokolarnego przekazania przedmiotu zamówienia Zamawiającemu. 10. Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonywanie zamówienia do czasu wygaśnięcia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego. 11. Zamawiający wymaga należytej staranności przy realizacji zobowiązań umowy, rozumianej jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 12. Dostarczony przedmiot zamówienia musi posiadać niezbędne dokumenty, instrukcje i gwarancje. Dokumenty, kartę gwarancyjną lub dokumenty potwierdzające udzielenie gwarancji przez producenta urządzęń oraz instrukcję obsługi Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wraz z przedmiotem zamówienia. Zamówienie powinno być zrealizowane na podstawie poniższych wymagań: Zestawienie pozycji dla zadania modernizacja sieci LAN: Przełącznik CORE: ilość: 2 ( ilość portów na przełącznik: 12) - Przełącznik szkieletowy 10G. Każdy z punków pośrednich zostanie zapięty do tego przełącznika. Przełączniki będą pracowały w stacku - dedykowany link połączeniowy. Przełącznik typ I : ilość: 12 (ilość portów na przełącznik: 48) - Przełącznik dostępowy oraz zapewniający dostęp do przełącznika szkieletowego 10G. Przełącznik typ II: ilość: 8 (ilość portów na przełącznik: 48) - Przełącznik dostępowy - pracujący w stacku. Wymagania dotyczące instalacji i konfiguracji. Zamawiający umożliwi Wykonawcy dostęp do infrastruktury w ustalonym wcześniej terminie w celu dokonania analizy i przygotowania procedur wdrożenia, migracji do nowego środowiska. Dostęp do infrastruktury będzie możliwy pod nadzorem Zamawiającego i po spełnieniu warunków wynikających z Polityki Bezpieczeństwa. Zamawiający udzieli Wykonawcy wszelkich niezbędnych informacji niezbędnych do przeprowadzenia wdrożenia. W ramach oferty Zamawiający wymaga przeprowadzenia wdrożenia na zasadach projektowych z pełną dokumentacją wdrożeniową. Zamawiający wymaga następującego zakresu usług realizowanego w porozumieniu z Zamawiającym: 1) Sporządzenia Planu Wdrożenia uwzględniającego fakt wykonania wdrożenia bez przerywania bieżącej działalności Zamawiającego oraz przewidującego rozwiązania dla sytuacji kryzysowych wdrożenia. 2) Sporządzenia Dokumentacji Systemu według której nastąpi realizacja. 3) Dokumentacja Systemu musi być uzgodniona z Zamawiającym i zawierać wszystkie aspekty wdrożenia. W szczególności: a) testy systemu uwzględniające sprawdzenie wymaganych niniejszą specyfikacją funkcjonalności, b) sposób odbioru uzgodniony z Zamawiającym, c) listę i opisy procedur, wypełnianie których gwarantuje Zamawiającemu prawidłowe działanie systemu. d) opis przypadków, w których projekt dopuszcza niedziałanie systemu, Realizacja wdrożenia nastąpi według Planu Wdrożenia po zakończeniu którego Wykonawca sporządzi Dokumentację Powykonawczą. Odbiór wdrożenia nastąpi na podstawie zgodności stanu faktycznego z Dokumentacją Powykonawczą. Miejsce i termin instalacji. Wszystkie wymienione prace wdrożeniowe muszą zostać wykonane wspólnie z przedstawicielem Zamawiającego, z każdego etapu prac powinien zostać sporządzony protokół. Powyższe czynności należy wykonać w okresie realizacji zamówienia, w ramach jednego weekendu (Piątek godz. 16:00 – Niedziela godz. 22:00) po wcześniejszym uzgodnieniu harmonogramu wdrożenia z Zamawiającym. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wsparcia technicznego w postaci dwóch osób w siedzibie Zamawiającego w ciągu pierwszych dwóch dni roboczych następujących po pracach wdrożeniowo – instalacyjnych w godzinach od 7.30 do 16.00. W tym czasie przedstawiciele Wykonawcy zobowiązani są do rozwiązywania problemów technicznych, które wystąpią na etapie oddawania systemu do eksploatacji. Dodatkowo przedstawiciele Wykonawcy dokonają także przeszkolenia dwóch pracowników Zamawiającego z zakresu zastosowanych technologii oraz poprawnej eksploatacji wdrożonych rozwiązań. Montaż i fizyczne uruchomienie systemu. Zamawiający wymaga zainstalowania całości dostarczonego rozwiązania w pomieszczeniu serwerowni, jak i innych wskazanych miejscach co najmniej w zakresie: a) Wniesienie, ustawienie i fizyczny montaż wszystkich dostarczonych urządzeń w szafach rack w pomieszczeniach (miejscach) wskazanych przez Zamawiającego z uwzględnieniem wszystkich lokalizacji. b) Urządzenia, które nie są montowane w szafach teleinformatycznych, powinny zostać zamontowane w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, oraz skonfigurowane i dołączone do infrastruktury Zamawiającego. c) Usunięcie opakowań i innych zbędnych pozostałości po procesie instalacji urządzeń. d) Podłączenie całości rozwiązania do infrastruktury Zamawiającego. e) Wykonanie procedury aktualizacji firmware dostarczonych elementów do najnowszej wersji oferowanej przez producenta sprzętu. f) Dla urządzeń modularnych wymagany jest montaż i instalacja wszystkich podzespołów. g) Wykonanie połączeń kablowych pomiędzy dostarczonymi urządzeniami w celu zapewnienia komunikacji – Wykonawca musi zapewnić niezbędne okablowanie (np.: patchordy miedziane kat. 6 UTP lub światłowodowe uwzględniające typ i model interfejsu w urządzeniu sieciowym). h) Wykonawca musi zapewnić niezbędne okablowanie potrzebne do podłączenia urządzeń aktywnych do sieci elektrycznej (np.: listwy zasilające). Połączenia sieciowe. Zamawiający wymaga stworzenia połączeń sieciowych pomiędzy wszystkimi lokalizacjami PD (punktami dystrybucyjnymi) występującymi w projekcie według topologii gwiazdy, oraz zaproponowanego schematu. Połączenia światłowodowe pomiędzy lokalizacjami powinny zostać zakończone (podłączone) na portach SFP/SFP+: • pomiędzy lokalizacjami z wykorzystaniem istniejących łączy światłowodowych, należy wykorzystać istniejące patchpanele zakończone w istniejących szafach, • przełączników CORE – na dwa przełączniki celem zapewnienia niezawodności, redundancja i agregacji połączeń, • punktów pośrednich - połączenie (lokalizacja zdalna – serwerownia centralna) powinno zostać zrealizowane poprzez 2 połączenia SFP/SFP+ (porty) (4 włókna) z wykorzystaniem redundancji i agregacji połączeń. Zamawiający wymaga wykonania połączeń sieciowych (łącznika), który należy wykonać w oparciu o okablowanie miedziane kat. 6U/UTP pomiędzy: • szafa nr 2 – szafa nr 3 – pomieszczenie CPD (liczba połączeń 48 szt.; 2xpatchpanel 24 porty RJ45 kat 6. U/UTP na szafę; szacowana długość 5 m). • szafa nr 1 – szafa nr 3 – pomieszczenie CPD (liczba połączeń 24 szt.; 1xpatchpanel 24 porty RJ45 kat 6. U/UTP na szafę; szacowana długość 15 m). Wykonane połączenia mają służyć do podłączenia urządzeń serwerowych zlokalizowanych w szafie nr 3 do nowej, zmodernizowanej struktury sieci LAN. Wykonawca wraz z przełącznikami musi dostarczyć: • odpowiednie porty (GBIC – SFP/SFP+) dla uzyskania połączeń światłowodowych o wymaganych przepustowościach oraz redundancji. • odpowiednie moduły i okablowanie do stackowania. • odpowiednie patchordy światłowodowe i miedziane. Instalacja i konfiguracja. Konfiguracja dostarczanych przełączników w zakresie: a) Stworzenia odpowiednich konfiguracji STACK z wykorzystaniem dedykowanych modułów. b) Stworzenia odpowiednich konfiguracji redundancji zasilania dla przełączników CORE (zapewnienie zasilania przełącznika CORE #1 z wykorzystaniem zasilaczy przełącznika CORE #2 i odwrotnie) . c) Konfiguracja protokołu STP. d) Konfiguracja sieci wirtualnych VLAN – taka liczba sieci wirtualnych aby odseparować różne typy ruchu, ale nie mniej niż: • VLAN’y Pracownicze (odzwierciedlające strukturę organizacyjną), • VLAN WLAN, • VLAN Klient, • VLAN Serwer, • VLAN Public, • VLAN DMZ, • VLAN SAN – dla ruchu do systemu macierzowego SAN. e) Konfiguracja połączeń pomiędzy przełącznikami sieci LAN z wykorzystaniem połączeń światłowodowych oraz miedzianych. f) Agregacja połączeń celem uzyskania pasma nx1/10Gbps w obu kierunkach ruchu. g) Dołączenie i konfiguracja przełączników CORE do istniejących urządzeń firewall – klaster (urządzenia firmy Fortinet: Fortigate 100F). h) Konfiguracja klastra HA firewall: a. Modernizacja konfiguracja klastra HA firewall w trybie active-active. b. Segmentacja sieci w oparciu o protokół 802.1q. c. Konfiguracja routingu pomiędzy sieciami VLAN. d. Konfiguracja polityk dostępu pomiędzy strefami. e. Konfiguracja dostępu zdalnego dla różnych grup użytkowników z wykorzystaniem zewnętrznego serwera RADIUS. f. Konfiguracja uwierzytelniania dwuskładnikowego dla wybranych użytkowników. g. Konfiguracja funkcji bezpieczeństwa w zakresie: skanowanie antywirusowe, moduł IPS, moduł web-filter, inspekcja protokołu https. h. Konfiguracja połączenia VPN – pomiędzy lokalizacja główną a punktem zdalnym. i. Konfiguracja automatycznego backupu konfiguracji. i) Konfiguracja serwerów DHCP na przełącznikach na użytek urządzeń końcowych, które zostaną przyłączone do portów w poszczególnych sieciach VLAN j) Implementacja mechanizmów bezpieczeństwa sieci LAN: • Mechanizm monitorowania przydziału adresów IP przez serwery DHCP, ochrona przed nieautoryzowanymi serwerami DCHP. • Mechanizm monitorowania prawidłowego użycia protokołu ARP przez stacje końcowe w celu zapobieżenia nadużyciom oraz atakom typu „man in the middle”. • Mechanizm filtrujący ruch na portach dostępowych, do których przyłączone zostaną stacje końcowe, zezwalając na ruch jedynie z adresu IP przydzielonego przez serwer DHCP. • Implementacja mechanizmów 802.1x na wybranych portach z wykorzystaniem dostarczanego serwera uwierzytelniającego wbudowanego w system domenowy, tak aby w przypadku braku autoryzacji dozwolony był ruch np. tylko do Internetu, a w przypadku poprawnej autoryzacji możliwy był dostęp do zasobów sieciowych. Uwierzytelnienie powinno zostać oparte o certyfikat komputera jak i użytkownika (dynamiczna zmiana sieci VLAN w oparciu o przynależność do grupy użytkowników w systemie domenowym). k) Konfiguracja dostępu do urządzeń z wykorzystaniem mechanizmów AAA w oparciu o serwer uwierzytelniający wbudowany w istniejący system domenowy. Administrator ma podlegać autentykacji, autoryzacji wykonywanych operacji administracyjnych lub konfiguracyjnych na urządzeniu oraz wszelkie wykonywane operacje mają być logowane na serwerze uwierzytelniającym. l) Zapewnienie bezpiecznego środowiska zarządzającego dla urządzeń – dostęp jedynie z dedykowanej stacji zarządzającej, jeżeli to możliwe zbudowanie odseparowanego segmentu zarządzającego wykorzystującego interfejsy kart zarządzających out-of-band management (jeżeli zaproponowane urządzenia będą posiadać interfejsy tego typu). m) Implementacja dostępnych mechanizmów Quality of Service: • Konfiguracja kolejkowania traktującego ruch pochodzący od serwerów oraz ruch zarządzający jako priorytetowy. • Implementacja mechanizmów zapobiegających wysycaniu pasma na łączach pomiędzy przełącznikami, routerami oraz firewall’em poprzez niepożądany ruch sieciowy np. ruch generowany przez stacje zainfekowane wirusem (Scaveger QoS). n) Przepięcie obecnej infrastruktury serwerowo-macierzowej Sądu Okręgowego w Rzeszowie na nową sieć LAN. o) Testowanie obsługi ruchu sieciowego. p) Testowanie skuteczności zabezpieczeń. 2.3 Opracowanie dokumentacji powykonawczej. Zamawiający wymaga opracowania szczegółowej dokumentacji technicznej użytkownika (w formie papierowej i elektronicznej) obejmującej wszystkie etapy wdrożenia całości systemu. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania w formie papierowej i elektronicznej procedur eksploatacyjnych systemu. 1. Wszelkie zmiany w stosunku do Dokumentacji systemu z podaniem ich powodów. 2. Konfiguracje urządzeń (lub opisy konfiguracji w przypadku sprzętu lub oprogramowania nieumożliwiającego eksportu konfiguracji do pliku tekstowego bądź posiadające rozproszoną konfigurację). 3. Dyski instalacyjne dostarczonego oprogramowania, jeżeli takowe występowały. 4. Kody dostępowe oraz klucze licencyjne, jeżeli takowe występowały. 5. Opis typowych czynności, prac administracyjnych, które pozwalają na codzienną obsługę dostarczonego sprzętu, systemów. 2.4 Warunki gwarancji i dostępności serwisu. Warunki gwarancji i wsparcia technicznego dla sprzętu i oprogramowania: a) Dostarczone przełączniki powinny posiadać gwarancje lifetime (ograniczona gwarancja dożywotnia do 5 lat od wycofania z produkcji / sprzedaży przez producenta). b) Na dostarczany sprzęt musi być udzielony min. 12-miesięczne wsparcie oparta na gwarancji producenta rozwiązania; serwis gwarancyjny świadczony ma być w miejscu instalacji sprzętu; czas naprawy i reakcji na zgłoszony problem (rozumiany jako podjęcie działań diagnostycznych i kontakt ze zgłaszającym oraz zakończenie naprawy) nie może przekroczyć jednego dnia roboczego - NBD; c) Tryb gwarancji 7/24; d) Serwis urządzeń musi byś realizowany przez producenta lub autoryzowanego partnera serwisowego producent; e) Całość sprzętu i oprogramowania musi pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producenta; f) Całość kupowanego sprzętu musi być nowa, (wyprodukowana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dostawą), nie używana we wcześniejszych projektach; g) Wykonawca ma obowiązek przyjmowania zgłoszeń serwisowych przez telefon (w godzinach pracy Wnioskodawcy), fax, e-mail lub WWW (przez całą dobę); Wykonawca ma udostępnić pojedynczy punkt przyjmowania zgłoszeń dla dostarczanych rozwiązań; h) W przypadku sprzętu, dla którego jest wymagany dłuższy czas na naprawę sprzętu, Zamawiający dopuszcza podstawienie, na czas naprawy, sprzętu o nie gorszych parametrach funkcjonalnych. Naprawa w takim przypadku nie może przekroczyć 31 dni roboczych od momentu zgłoszenia usterki; i) Zamawiający otrzyma dostęp do pomocy technicznej producenta (telefon, e-mail lub WWW) w zakresie rozwiązywania problemów związanych z bieżącą eksploatacją dostarczonych rozwiązań w godzinach pracy Zamawiającego w okresie trwania wsparcia; j) Zamawiający otrzyma dostęp do aktualizacji oprogramowania układowego firmware przełączników w okresie trwania wsparcia. Asysta stanowiskowa. Asysta stanowiskowa ma obejmować 40 godzin szkoleniowych w ujęciu 8 godzin na jeden dzień. Całość powinna się zamknąć w okresie 5 dni i ma dotyczyć autorskiego rozwiązania zrealizowanego w ramach podmiotowego wdrożenia. Asysta musi zostać podzielona na bloki dziedzinowe: • Blok pierwszy (2 dni – 16 godzin) musi zostać przeprowadzony w centrum kompetencyjnym (poza terenem Sądu) i mieć na celu zapoznanie uczestników z elementami technologicznymi, które składają się na całość rozwiązania modernizacji sieci LAN. • Blok drugi (3 dni – 24 godziny) musi zostać przeprowadzony w siedzibie Zamawiającego i musi ściśle dotyczyć podstawowych procedur administracyjnych, które są typowe dla codziennej pracy administratora celem zapewnienia poprawnej pracy wdrożonego rozwiązania sprzętowego jako platformy teleinformatycznej. Zakres asysty stanowiskowej: • Architektura sieci LAN – przełączniki sieciowe. • Punkt styku z Internetem – firewall. Asysta będzie skierowana do administratorów sieci LAN Sądu Okręgowego w Rzeszowie (2 osoby). Asysta musi być warunkiem dopuszczający do przekazania rozwiązania technicznego do wykorzystania produkcyjnego. Asysta stanowiskowa musi zostać odebrana i zatwierdzona protokołem odbioru sygnowanym przez obie strony projektu tj. Wykonawcę oraz Zamawiającego. Opieka serwisowa. Zamawiający wymaga świadczenia opieki serwisowej przez okres minimum 12 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego (telefoniczna, zdalna, mailowa, na miejscu u klienta) z czasem reakcji na zaistniałe problemy wynoszącym 2 godziny. Czas reakcji jest rozumiany jako podjęcie działań mających na celu rozwiązanie zaistniałych problemów technicznych. Zamawiający wymaga świadczenia pomocy technicznej i merytorycznej dla dostarczonego i wdrożonego rozwiązania modernizacji sieci LAN. Okres opieki serwisowej stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, Wykonawca może zaoferować dłuższy okres opieki serwisowej niż 12 miesięcy. Szczegółowe zasady przyznawania punktów zostały opisane w SIWZ. Wykonawca zapewni przyjmowanie zgłoszeń w Godzinach Roboczych, przez które rozumie się godziny od 7.00 do 17.00 w Dni Robocze. Prace serwisowe mogą być realizowane po godzinach pracy Sądu w tym również w dni wolne. Termin realizacji prac wyznacza Zamawiający, a Wykonawca je przyjmuje. W ramach opieki serwisowej Zamawiający wymaga dwóch wizyt serwisowych w siedzibie Sądu. Czas pojedynczej wizyty serwisowej 8 godz. – jeden dzień roboczy. Liczba wizyt będzie uwarunkowana zaoferowanym przez Wykonawcę okresem opieki serwisowej przy założeniu że jedna wizyta przypada na okres 6 miesięcy. W przypadku jeżeli producent sprzętu komputerowego udostępni jakiekolwiek aktualizacje, nowe wersje, patche, zmiany itp. (dalej łącznie zwane aktualizacjami), Wykonawca w ramach Usług Serwisu zapewni Zamawiającemu takie aktualizacje niezwłocznie po ich udostępnieniu. Łączny wymiar usług związanych z opieką serwisową nie przekroczy 240 godzin przy założeniu – okresu 12 miesięcznej opieki serwisowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32420000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKONAWCA składa Zamawiającemu w oryginale ( na podstawie art.24 ust.11 ustawy Pzp)w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji (po otwarciu ofert), o których mowa w art.86 ust.5 ustawy Pzp – aktualne na dzień złożenia oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp - zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej każdy z wykonawców może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu. Dokumenty te mogą zostać złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w swoich oświadczeniach z art. 25a ust.1 pkt1 ustawy Pzp tj.: - w swoim oświadczeniu dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SIWZ (zgodnie z wymaganiami pkt VIII.3.1) SIWZ ) , podpisanym przez wykonawcę i - w swoim oświadczeniu dotyczącym spełniania warunków udziału w postępowaniu -załącznik nr 3 do SIWZ ( zgodnie z wymaganiami pkt VIII.3.2) SIWZ) , podpisanym przez wykonawcę . b)Ponadto w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda również od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty tj.: - zgodnie z wymaganiami pkt. VIII.4.1) SIWZ aktualny na dzień złożenia odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. c) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust.2 ustawy Pzp, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca wraz z ofertą, składa powyższe zobowiązanie z art. 22a ust.2 ustawy Pzp podmiotu trzeciego, z którego musi wynikać: zakres udostępnianych zdolności przez podmiot trzeci oraz to w jaki sposób i w jakim zakresie podmiot ten będzie wykonywał zamówienie, jak również musi wynikać, że zdolności te będą dostępne przez cały czas realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie, zapewniającym należyte wykonanie zamówienia. PODWYKONAWCY niebędący PODMIOTEM, na którego zasoby powołuje się wykonawca Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach : - w swoim oświadczeniu dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SIWZ (zgodnie z wymaganiami pkt VIII.3.1) SIWZ ) , podpisanym przez wykonawcę. Wykonawcy zagraniczni. a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt VIII.4.1) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b) Dokumenty, o których mowa w pkt. VIII.6.4) lit.a) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. c) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt VIII.6.4) lit.a) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. VIII.6.4) lit.b) SIWZ stosuje się. d)W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. e) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. f) Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymaganych w niniejszym postępowaniu w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu FORMA OŚWIADCZEŃ i DOKUMENTÓW 1. Oświadczenia, o których mowa w rozdziale VIII pn. INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM` dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp ( w tym zobowiązanie tych podmiotów, o którym mowa w art.22a ust.2 ustawy Pzp) oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale w języku polskim, w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 2. Dokumenty, o których mowa w niniejszym ROZDZIALE VIII pn. INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM inne niż oświadczenia, o których mowa w VIII.7. pkt 1 składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 1) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 2) Poświadczenie za zgodność z oryginałem w formie pisemnej następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 3) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 4) Poświadczenie za zgodność z oryginałem elektronicznej kopii (zdjęcie lub skan wersji papierowej) dokumentu lub oświadczenia następuje przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. 5) Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6) Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów (zgodnie z par.10 ust.1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. UZUPEŁNIANIE dokumentów Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1. Ustawy Pzp. PODMIOT TRZECI Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust.1 ustawy Pzp ( na którego zasoby powołuje się wykonawca), nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia (w zakresie zgodnym z wymaganiami niniejszego postępowania), zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust.1ustawy Pzp w zakresie zgodnym z wymaganiami niniejszego postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach