Przetargi.pl
Modernizacja serwerowni w zakresie przeniesienia jej do innego pomieszczenia i dostosowania pomieszczenia do obowiązujących przepisów prawa

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Specjalistyczny MSWiA ogłasza przetarg

  • Adres: 05-400 Otwock, ul. Bolesława Prusa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 794 671 , fax. 227 794 671
  • Data zamieszczenia: 2019-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Specjalistyczny MSWiA
    ul. Bolesława Prusa 42372
    05-400 Otwock, woj. mazowieckie
    tel. 227 794 671, fax. 227 794 671
    REGON: 10158710000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozmswia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka ochrony zdrowia

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja serwerowni w zakresie przeniesienia jej do innego pomieszczenia i dostosowania pomieszczenia do obowiązujących przepisów prawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja serwerowni w zakresie przeniesienia jej do innego pomieszczenia oraz dostosowanie tego pomieszczenia do obowiązujących przepisów prawa w szczególności do wymogów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, określające m.in. wymagania przeciwpożarowe i ewakuacyjne dla budynków. Zamówienie w ramach projektu pn. „Elektroniczna platforma usług medycznych Otwarty Otwock”. 2. Przedmiot zamówienia będzie polegał na: 2.1. Wykonanie prac budowlano-instalacyjnych, w tym: 1) montażu i wykonaniu instalacji klimatyzacji, prace polegać będą na: a) demontażu istniejącego klimatyzatora – jednostki zewnętrznej i wewnętrznej wraz z przekazaniem urządzeń Zamawiającemu, b) montażu dwóch jednostek wewnętrznych klimatyzatora typu split i jednej jednostki zewnętrznej, c) wykonaniu instalacji pomiędzy jednostkami wewnętrznymi, a zewnętrzną, d) wykonaniu odprowadzenia skroplin. 2) montażu i wykonaniu instalacji systemu SUG, prace polegać będą na: a) montażu rurociągów stalowych o połączeniach gwintowanych, b) montażu i podłączeniu zbiornika systemu gaśniczego do instalacji, c) montażu obejmy zbiornika, d) montażu węża pilotowego, e) montażu węża wypływowego, f) montażu zaworu przelotowego i zwrotnego dla wyzwalacza elektromagnetycznego, g) montażu zaworu przelotowego dla wyzwalacza ręcznego, h) montażu zaślepek na zawory, i) dostawie środka gaśniczego, j) instalacji dyszy gazowej, k) instalacji układu sterowania elektrycznego zaworem elektromagnetycznym, l) instalacji układu do pomiaru przepływu, różnicy ciśnień, m) sprawdzeniu instalacji poprzez trzykrotne przedmuchanie, n) sprawdzeniu instalacji gazowej poprzez próbę ciśnieniową, o) sprawdzeniu instalacji hydraulicznej systemu gaszenia, p) wykonaniu testu szczelności pomieszczenia, q) montażu systemów zawiesi dla rurociągów gaśniczych, r) opracowaniu instrukcji obsługi systemu, s) montażu uchwytów pod rury winidurowe, t) montażu rur winidurowych, u) montażu kanału ochronnego z pokrywą i klamrą o odporności ogniowej, v) ułożeniu przewodów kabelkowych w powłoce polwinitowej, w) oznaczeniu przewodów kabelkowych na ich końcach oraz na trasie, x) montażu puszki PIP-1A, y) montażu sygnalizatora akustycznego wewnętrznego, z) montażu kompaktowej centrali alarmowej, aa) montażu przycisku uruchomienia PU-61, przycisku wstrzymania PW-61, sygnalizatora pożarowego akustyczno-optycznego SW-1, adaptera napięcia 24VDC na 12 VDC, bb) montażu czujek pożarowych, cc) rozbudowie budynkowej pętli sygnalizacji pożaru o moduł wejść wraz z programowaniem istniejącej centrali p.poż., dd) przeprowadzeniu testu sprawności SUG. 3) montażu i wykonaniu instalacji systemu WDD, prace polegać będą na: a) montażu kompaktowej centrali alarmowej – systemu zasysającego, detektora do systemu zasysającego, b) montażu rurociągów z tworzyw sztucznych, c) montażu zasilacza do urządzeń ochrony p.poż z akumulatorami, d) programowaniu WDD do centrali IGNIS, e) przeprowadzeniu testu sprawności WDD. 4) montażu i wykonaniu instalacji systemu bezpieczeństwa, prace polegać będą na: A. Instalacja okablowania – systemów bezpieczeństwa a) mechanicznym przebijaniu otworów w ścianach lub stropach, b) montażu listew ściennych z PCV na ścianach i sufitach, c) montażu przewodów kabelkowych w powłoce polwinitowej , B. System sygnalizacji włamania i napadu i kontroli dostępu a) montażu czujek ruchu, b) montażu czujek otwarcia, c) montażu elementów systemu kontroli dostępu, d) montażu zasilacza buforowego, e) sprawdzeniu i uruchomieniu linii dozorowych, f) testowaniu systemu alarmowego, g) montażu elektrozwor, C. System telewizji dozorowej a) montażu elementów systemu telewizji użytkowej – kamer, 5) montażu okablowania strukturalnego, prace polegać będą na: a) montażu szaf teleinformatycznych 42U 800 x 1200, b) montażu przewodów kabelkowych w powłoce polwinitowej, c) montażu paneli rozdzielczych RJ45 z okablowaniem ekranowych w przygotowanych stelażach 19”, d) wykonaniu pomiarów okablowania, e) ułożeniu kabli światłowodowych, f) montażu mufy światłowodowej dla 48 połączeń, g) przełożeniu wraz z ponownym zaspawaniem kabla światłowodowego dla 48 połączeń, h) montażu przewodów kabelkowych – przewodu telefonicznego 50 par, i) montażu mufy do kabli miedzianych, j) przełożeniu panela telefonicznego wraz z ponownym zarobieniem kabla, k) przeniesienia światłowodu zewnętrznego, l) montażu konsoli Rack KVM 4portowej 17”, 6) wykonaniu instalacji elektrycznych, prace polegać będą na: a) montażu korytek o szerokości do 300 mm, b) montażu korytek o szerokości do 400 mm, c) montażu kompletu baterii do zasilacza UPS, d) montażu karty komunikacyjnej do zasilacza UPS, e) montażu rozdzielnicy elektrycznej dla potrzeb zasilania serwerowni, f) wymianie kabli pomiędzy UPS a bateriami, g) montażu przewodów kabelkowych w powłoce polwinitowej, h) montażu łączników instalacyjnych natynkowych jednobiegunowych, i) pomiarach 1-fazowego obwodu elektrycznego niskiego napięcia, j) pomiarach 3-fazowego obwodu elektrycznego niskiego napięcia, k) montażu listw zasilających trójfazowych 7) wykonaniu uszczelnień p.poż., prace polegać będą na wykonaniu uszczelnień p.poż. wszystkich przejść przez strefy pożarowe, zgodnie z opisem w dokumentacji projektowej. 8) montażu i wykonaniu systemu monitoringu środowiska i infrastruktury, prace polegać będą na: a) montażu kontrolera systemu monitorowania środowiska i infrastruktury, b) montażu czujnika temperatury, c) montażu czujnika temperatury i wilgotności, d) montażu kompletnego okablowania systemowego, e) uruchomieniu, testowaniu i opracowaniu wizualizacji systemu 2.2. Relokacji urządzeń aktywnych, polegać będzie na: 1) inwentaryzacji połączeń z wykonaniem mapy połączeń między urządzeniami w starej serwerowni, 2) przeniesieniu urządzeń do nowej serwerowni wraz z odtworzeniem połączeń miedzianych i światłowodowych, 2.3. Wykonaniu prac porządkowych, będzie polegać na wykonaniu prac porządkowych po pracach budowlanych i instalacyjnych – odkurzanie, mycie, odpylenie, etc., 2.4. Opracowaniu dokumentacji powykonawczej, będzie polegało na opracowaniu dokumentacji powykonawczej z realizacji inwestycji, zastosowanych rozwiązań, systemów, instalacji oraz dostarczeniu dokumentacji Zamawiającemu. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja techniczna, stanowiąca Załącznik nr 1 (Załączniki nr 1 A – 1 C) do SIWZ. 4. W zakres dokumentacji technicznej wchodzą: 4.1. Projekt Wykonawczy – dokumentacja wielobranżowa, 4.2. Przedmiar, 4.3. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Projekt wykonawczy zawiera szczegółowe informacje dotyczące rozwiązań projektowych, systemowych, zaleceń i wymogów jakie Wykonawca musi wypełnić aby przedmiot zamówienia mógł zostać odebrany przez Zamawiającego. Kosztorys ofertowy stanowi jedynie dokument pomocniczy. Podstawą do prawidłowej wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. 5. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 5.1. ponoszenia odpowiedzialności za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności i operacji na terenie budowy, metod budowy, metod użytych przy budowie oraz za ich zgodność z dokumentacją stanowiącą integralną część niniejszej SIWZ i prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z aktualnie obowiązującymi normami polskimi, polskim prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi do niego i innymi obowiązującymi przepisami; 5.2. stosowania podczas realizacji robót objętych przedmiotem zamówienia wyłącznie wyrobów nowych dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.). Materiały i urządzenia powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w ustawie z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 266); 5.3. na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego Wykonawca obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych wyrobów deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z obowiązującymi normami; 5.4. do niezwłocznego wykonania robót nieobjętych zamówieniem, jeżeli są one niezbędne ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią; 5.5. zapewnienia ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy, w szczególności pod względem przeciwpożarowym oraz BHP; 5.6. pisemnego powiadomienia Zamawiającego o planowanym odbiorze końcowym – z wyprzedzeniem co najmniej 4 dni; 5.7. przekazania Zamawiającemu certyfikatów na znaki bezpieczeństwa, certyfikatów zgodności i aprobat technicznych na zastosowane materiały zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane; 5.8. zabezpieczenia i oznakowania terenu robót zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie instrukcjami i przepisami prawa oraz uporządkowania terenu po zakończeniu robót. 5.9. ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji robót budowlanych oraz za szkody wynikające z wadliwego wykonania robót, ujawnione w okresie gwarancji jakości; 5.10. bieżącego oczyszczenia i usunięcia materiałów powstałych w czasie robót budowlanych oraz odtworzenia przyległego terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego; 5.11. udzielenia Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty. W okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca obowiązany jest do nieodpłatnego usuwania stwierdzonych wad. 6. Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w niniejszej SIWZ, wzorze umowy, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz dokumentacji projektowej przedmiarach i pozostałej dokumentacji stanowiącej załącznik do niniejszej SIWZ. 7. Wykonawca zobowiązuje się do delegowania do prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia personelu posiadającego niezbędne doświadczenie, uprawnienia i kwalifikacje, w szczególności osób wskazanych w ofercie Wykonawcy. 8. Wykonawca zapewni do obsługi przedmiotu zamówienia kierownika robót budowlanych. 9. We wszystkich pozycjach, gdzie w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej oraz przedmiarze podano przy określeniu wyrobów lub technologii nazwy własne lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza rozwiązania i wyroby równoważne. Za równoważne Zamawiający przyjmuje technologie i wyroby budowlane spełniające wymagania określone dla nich w przedmiarze i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. W przypadku zastosowania innych rozwiązań niż podane w przedmiarze, dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, udowodnienie równoważności proponowanych rozwiązań spoczywa na Wykonawcy. Wykonawca musi zapewnić całkowitą kompatybilność zastosowanych przez niego materiałów z urządzeniami i elementami określonymi w przedmiarze, dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 10. Wykonawca zapewni materiały i urządzenia niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy leży po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający umożliwi Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca wykonywania przyszłych prac przed terminem składania ofert na wniosek Wykonawcy. Tryb udzielania wyjaśnień został określony w Rozdziale VII SIWZ. Podczas wizji lokalnej Zamawiający nie udziela wyjaśnień dotyczących treści SIWZ. 12. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, dokumentacja projektowa oraz przedmiary stanowią dokument pomocniczy do obliczenia wartości zamówienia, nie jest wyłączną podstawą obliczenia wartości zamówienia. 13. Zamawiający informuje, że nie zapewni pomieszczeń socjalnych ani magazynowych. 20. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, które obejmują aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem, które związane będą z warunkami udziału w postępowaniu lub/i oceną ofert w przyjętych kryteriach. 21. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2019, poz. 1040 z późn. zm.) osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) Roboty ogólnobudowlane Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na umowę o pracę osób, którymi Wykonawca zobowiązany jest wykazać się w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej i zawodowej. Zamawiający wymaga, aby osoby, którymi Wykonawca będzie się posługiwał przy wykonywaniu robót budowlanych, określonych w ust. 21 pkt 1 będących przedmiotem zamówienia w całym okresie obowiązywania umowy, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia oświadczenia o liczbie zatrudnionych osób, wykonujących czynności na rzecz Zamawiającego najpóźniej w dniu podpisania umowy, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do SIWZ. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 21 pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 21 pkt 1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 9 ust. 1 pkt 11 umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 21 ust. 1. czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 22. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215140-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4.000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy w BGK Bank Gospodarstwa Krajowego nr: 65 1130 1017 0020 1464 0920 0004, z dopiskiem na przelewie: „Modernizacja serwerowni”. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczególnych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie oraz nie wymaga od Wykonawców złożenia innych środków dowodowych niż oświadczenia, o którym mowa w rozdziale VI. Pkt. 2 SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia formularza ofertowego, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualny na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ. 3. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualny na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VI. ust. 3 niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 5. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VI. ust. 3 niniejszej SIWZ. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VI. ust. 2 i 3 niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów. 7. W przypadku, gdy Wykonawca polega na sytuacji finansowej, zdolnościach technicznych lub zawodowych, innych podmiotów, Wykonawca składa wraz z ofertą dowód, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienie oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Dowód określa w szczególności: (1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, (4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Dowodem takim jest w szczególności pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 9. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 10. W zakresie nieuregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 11. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI. ust. 2 i 3 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 3. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 9. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna itd.) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Potwierdzenie wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach