Przetargi.pl
„Modernizacja rynku w ramach zadania: Rewitalizacja centrum miasta wrazz przyległym otoczeniem do pełnienia nowych funkcji społecznych, gospodarczych, kulturalnych i rekreacyjnych poprzez modernizację rynku i parku Jana III Sobieskiego w Szamotułach–zaprojektuji wybuduj.”

Urząd Miasta i Gminy Szamotuły ogłasza przetarg

  • Adres: 64-500 Szamotuły, ul. Dworcowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 927 501 , fax. 612 920 072
  • Data zamieszczenia: 2020-07-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy Szamotuły
    ul. Dworcowa 26
    64-500 Szamotuły, woj. wielkopolskie
    tel. 612 927 501, fax. 612 920 072
    REGON: 52657000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.szamotuly.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja rynku w ramach zadania: Rewitalizacja centrum miasta wrazz przyległym otoczeniem do pełnienia nowych funkcji społecznych, gospodarczych, kulturalnych i rekreacyjnych poprzez modernizację rynku i parku Jana III Sobieskiego w Szamotułach–zaprojektuji wybuduj.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 5.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja rynku w ramach zadania: Rewitalizacja centrum miasta wraz z przyległym otoczeniem do pełnienia nowych funkcji: społecznych, gospodarczych, kulturalnych i rekreacyjnych, poprzez: modernizację rynku i parku Jana III Sobieskiego-zaprojektuj i wybuduj” Celem przedmiotowych prac jest zaprojektowanie i wykonanie prac remontowych i przebudowy rynku w Szamotułach. Realizacja powyższego zadania polega na odnowie starej części miasta, poprzez utrzymanie funkcji społeczno – gospodarczych rewitalizowanego obszaru Szamotuł. Program funkcjonalno - użytkowy zawiera szereg działań i rozwiązań projektowych mających na celu rewitalizację centrum Szamotuł.Teren realizacji zadania jest objęty ochroną konserwatorską.Rewitalizacja centrum miasta Szamotuł ma na celu wykorzystanie potencjałuhistorycznego i turystycznego opracowywanych terenów. Poprawa jakościinfrastruktury, zapewnienie monitoringu, modernizacja oświetlenia, wprowadzenie szeregu atrakcji przeznaczonych zarówno dla mieszkańców jak i turystów, wpłyniena poprawę jakości jakości życia mieszkańców oraz ożywi gospodarczo centrummiasta tworząc być może dodatkowe miejsca pracy. Rewitalizacja Rynku wSzamotułach pozwoli aktywnie konkurować z innymi ośrodkami w Polsce. Każda zomawianych przestrzeni posiada odmienne atrybuty i możliwości ich wykorzystania,które zostały wymienione w założeniach inwestycyjnych.W celu zaspokojenia oczekiwań Inwestora, projektując rewitalizację Rynku w Szamotułach, bezwzględnie należy ująć niżej opisane rozwiązania: 1. Pierzeje: A) Część wschodnia: 1. Linia zabudowań zewnętrznych 2. Chodnik zewnętrzny 3. Ścieżka rowerowa 4. Jezdnia dwu pasmowa 5. Plac „główny” 6. Chodnik wewnętrzny 7. Linia zabudowań wewnętrznych B) Część południowa 1. Linia zabudowań zewnętrznych 2. Chodnik zewnętrzny 3. Ścieżka rowerowa 4. Jezdnia dwu pasmowa 5. Droga przejazdowa jednokierunkowa 6. Plac „miejsce pamięci” (strona wschodnia) 7. Plac pary szamotulskiej ( wstęp do otwarcia na park J. III Sobieskiego) 8. Linia zabudowań wewnętrznych C) Część zachodnia 1. Linia zabudowań zewnętrznych 2. Chodnik zewnętrzny 3. Ścieżka rowerowa 4. Linia miejsc parkingowych 5. Jezdnia dwu pasmowa 6. Linia miejsc parkingowych 7. Plac 8. Chodnik wewnętrzny 9. Linia zabudowań wewnętrznych D) Część północna 1. Linia zabudowań zewnętrznych 2. Chodnik zewnętrzny 3. Ścieżka rowerowa 4. Linia miejsc parkingowych 5. Jezdnia dwu pasmowa 6. Linia miejsc parkingowych 7. Plac 8. Chodnik wewnętrzny 9. Linia zabudowań wewnętrznych 2. Place narożne A/B Rynek południowo-wschodni 1. Linia zabudowań zewnętrznych 2. Chodnik wewnętrzny 3. Ścieżka rowerowa 4. Jezdnia dwu pasmowa 5. Plac „główny” 6. Chodnik zewnętrzny 7. Linia zabudowań wewnętrznych B/C Rynek południowo-zachodni 1. Linia zabudowań zewnętrznych 2. Chodnik zewnętrzny 3. Ścieżka rowerowa 4. Jezdnia dwu pasmowa 5. Plac pary szamotulskiej (otwarcie na park J. III Sobieskiego) 6. Droga przejazdowa/ postój dla taksówek 7. Chodnik wewnętrzny 8. Linia zabudowań wewnętrznych C/D Rynek północno-zachodni 1. Linia zabudowań zewnętrznych 2. Chodnik zewnętrzny 3. Ścieżka rowerowa 4. Jezdnia dwu pasmowa 5. Plac św. Nepomucena / zegarowy 6. Chodnik wewnętrzny 7. Linia zabudowań wewnętrznych D/A Rynek północno-wschodni 1. Linia zabudowań zewnętrznych 2. Chodnik zewnętrzny 3. Ścieżka rowerowa 4. Jezdnia dwu pasmowa 5. Plac z krzyżem 6. Chodnik wewnętrzny 7. Linia zabudowań wewnętrznych 3. Toaleta miejska – obiekt zagłębiony, poniżej poziomu gruntu, usytuowany nanarożu B/C, do całkowitego wyburzenia. Powstałe zagłębienie, po usunięciu iutylizacji materiałów powstałych w trakcie procesu wyburzeniowego, można wykorzystać do aranżacji terenu zielonego połączonego z małą architekturą.Rozbiórkę, wyburzenia i utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i aktami wykonawczymi do niego. Przed projektowaniem rozbiórki i wyburzeń zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej przedmiotowego terenu. Zakres prac obejmuje zaprojektowanie i wykonanie m.in. 1) Opracowanie koncepcji na podstawie PFU; 2) Sporządzenie projektu budowlano-wykonawczego, przedmiarów, kosztorysów inwestorskich i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót (wszystkie branże-budowlana, instalacja wod-kan., instalacje elektryczne, instalacje słaboprądowych); 3) Wykonanie robót budowlanych na podstawie powyższego projektu 5.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zgodnie z załącznikami do SIWZ: A. Program funkcjonalno-użytkowy - załącznik nr 10 do SIWZ; B. Program funkcjonalno-użytkowy uszczegółowiony - załącznik nr 11 do SIWZ; C. Warunki renowacji kanalizacji w tym raport badanych odcinków, mapa i zdjęcia- załącznik nr 12 do SIWZ; D. Warunki ENEA – załącznik nr 13 do SIWZ E. Badania geotechniczne – załącznik nr 14 do SIWZ. F. Koncepcja sieci ciepłowniczej – załącznik nr 15 do SIWZ, G. Wytyczne ogólne_zał. graficzny – załącznik nr 16 do SIWZ. 5.3. Kody CPV (podane poniżej) 5.4. Jeżeli w dokumentach przetargowych zamieszczone zostały rozwiązania opatrzone nazwami własnym lub nazwami producenta należy to rozumieć w ten sposób, że towarzyszy im określenie „lub równoważne”.Przez pojęcie „lub równoważne” Zamawiający rozumie oferowanie materiałów gwarantujących realizację zadania w zgodzie z wymaganiami Zamawiającego oraz zapewniających uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidzianych w pierwotnej dokumentacji, ani do zmiany ceny, anido naruszenia przepisów prawa. 5.5. Użyte materiały i urządzenia winny posiadać odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniać sprawność eksploatacyjną, winny odpowiadać obowiązującym normom oraz spełniać wymogi określone w ustawie –Prawo budowlane (tj. Dz.U z 2016r, poz. 290 ze zm.) oraz ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych(Dz.U. z 2014r.,poz. 883 ze zm.). 5.6. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.), tj.robotników budowlanych wykonujących roboty budowlane pod kierownictwem Kierownika Budowy. Wymagane jest, aby umowy o pracę były zawarte co najmniej na okres realizacji umowy. 5.7. Brak zatrudnienia powyższych osób (pkt. 5.6.) na umowę o pracę skutkować będzie nałożeniem sankcji zgodnie z treścią zawartą w we wzorze umowy – załącznik nr 9 do SIWZ. 5.8. Podwykonawcy 5.8.1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 5.8.2. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w Ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 5.8.3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5.8.4. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 5.8.5. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawiaoświadczenie, o którym mowaw art. 25a ust. 1 Ustawy, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 5.8.6. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 5.8.7. Przepisy pkt 5.8.5. i 5.8.6. stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 5.8.8. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 5.9. Zamawiający rekomenduje Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej na obiekcie. W celu ustalenia terminu wizji Wykonawcy powinni kontaktować się z osobą wskazaną w punkcie 9 niniejszej SIWZ. Zakres umowy obejmuje następujące części: 1. Część I - zaprojektowanie, obejmujące: a. wykonanie projektu budowlanego, w tym elementów projektów branżowych w ilości egzemplarzy zgodnej z (PFU) w zakresie umożliwiającym zgłoszenia robót właściwym organom administracji, przygotowanie dokumentów do wystąpienia o wymagane decyzje administracyjne (przygotowane przez Wykonawcę stosowne wnioski z załącznikami do podpisu przez Zamawiającego), uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień, sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów oraz wymagań określonych w programie Funkcjonalno–Użytkowym (PFU), stanowiącymi załącznik do niniejszej umowy; b. zgłoszenie przez Wykonawcę robót budowalnych niewymagających pozwolenia na budowę (zgodnie z wymogami art. 30 ustawy Prawo budowlane - Dz. U z 2010 r., Nr 43, poz. 1623 z późn. zm.) z zastrzeżeniem pkt „c)” oraz musi zostać opracowana w stopniu umożliwiającym jej uzgodnienie z Zamawiającym i realizację robót budowlanych na podstawie wcześniejszego uzgodnienia z Zamawiającym; c. w przypadku gdy właściwy organ administracji nałoży obowiązek uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, Wykonawca w ramach niniejszej umowy zobowiązuje się przygotować w tym celu wymagane przez przepisy prawa dokumenty oraz uzyskać taką decyzje w imieniu Zamawiającego oraz wszystkie wymagane przepisami prawa pozwolenia, zgody, opinie i uzgodnienia, jak również sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 2. Część II – budowa, obejmująca: a. wykonanie projektów wykonawczych wszystkich branż w ilości zgodnej z (PFU); b. wykonanie robót budowlanych, zwanych dalej „Robotami” oraz dokumentacji powykonawczej, zakończonych odbiorem końcowym, c. dokonanie w imieniu Zamawiającego zgłoszenia wykonywania robót opisanych powyżej właściwym organom administracji i reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniu, a w przypadku nałożenia obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę – przygotowanie niezbędnej dokumentacji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 12.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 200.000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) 12.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 12.3. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: w pieniądzu: przelewem na konto 65 9072 0002 2004 0402 9089 0003 z adnotacją: wadium do przetargu nieograniczonego na:Przetarg nieograniczony pn.: „„Modernizacja rynku w ramach zadania: Rewitalizacja centrum miasta wraz z przyległym otoczeniem do pełnienia nowych funkcji: społecznych, gospodarczych, kulturalnych i rekreacyjnych, poprzez: modernizację rynku i parku Jana III Sobieskiego - zaprojektuj i wybuduj” (za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zamawiający przyjmuje termin wpłynięcia środków na rachunek Zamawiającego), 12.3.1. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, 12.3.2. w gwarancjach bankowych, 12.3.3. w gwarancjach ubezpieczeniowych, 12.3.4. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.); Wadium wnoszone w innej formie niż w wymieniona w pkt 12.1, należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego, Gmach A Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły w holu windy (wejście od dziedzińca, od strony ul. Wojska Polskiego)ul. Dworcowa 26, 64-500 Szamotuły w zamkniętym, nieprzezroczystym opakowaniu opisanym wadium na: Przetarg nieograniczony pn.: „Modernizacja rynku w ramach zadania: Rewitalizacja centrum miasta wraz z przyległym otoczeniem do pełnienia nowych funkcji: społecznych, gospodarczych, kulturalnych i rekreacyjnych, poprzez: modernizację rynku i parku Jana III Sobieskiego - zaprojektuj i wybuduj” 12.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub w formie poręczeń z treści przedmiotowego dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż służy on pokryciu roszczeń Zamawiającego, o jakich mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 12.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub w formie poręczeń winne one być nieodwołalne, realizowane na każde żądanie Zamawiającego. 12.6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 tejże ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie sprecyzowano warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA 8.1. Oświadczenie wykonawcy 8.1.1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia: 8.1.1.1. dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania 8.1.1.2. dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, których wzór stanowią załączniki 2,3 do siwz. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 8.1.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotachw oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 8.1.3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu,o którym mowaw ust. 1, 8.1.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczeniaw zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8.2. Dokumenty składane przez Wykonawcę 8.2.1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających: 8.2.1.1. spełnianie warunków udziału w postępowaniu – wskazanych w pkt 8.3.siwz 8.2.1.2. brak podstaw wykluczenia – wskazanych w pkt 8.4. siwz 8.2.2. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu,a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne,do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8.2.3. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskaćza pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 orazz 2016 r. poz. 352). 8.2.4. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają: 8.2.4.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 8.2.4.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 8.2.4.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 8.2.4.4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 8.2.5. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 8.4.siwz. 8.2.6. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 8.4. siwz, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Ustawy. 8.2.7. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8.5. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 8.5.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: a) pkt 8.4.ppkt 1) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.5.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.6. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt 8.3. oraz 8.4. siwz. 8.7. Forma oświadczeń i dokumentów 8.7.1. Oświadczenia, o których mowa w pkt 8, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale, 8.7.2. Dokumenty, o których mowa w pkt 8, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 1), składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, 8.7.3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą, 8.7.4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej, 8.7.5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w pkt 8, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, 8.7.6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wrazz tłumaczeniem na język polski. UWAGA: Wykonawca nie załącza do oferty dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt 8.3., 8.4., które są składane zgodnie z procedurą wskazaną w pkt 8.2. 9. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW 9.1. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa sięza pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub e-maila. 9.2. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu/e-maila, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 9.3. Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. 9.4. Zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 22.06.2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw: oświadczenia, składa się w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej. 9.5. Ze strony Zamawiającego uprawnionym do kontaktów z wykonawcami są: Krzysztof Kulczak, Paweł Gładysiak - telefon: +48 61 29 27 568.,+48 61 29 27 576. 10. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 10.1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 10.2. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), o ile prawodo podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 10.3. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 10.4. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Każdy dokument składającysię na ofertę powinien być czytelny. 10.5. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, etc. powinno być parafowane i pieczętowane przez Wykonawcę, w przeciwnym razienie będzie uwzględnione. 10.6. Strony oferty powinny być trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. W treści oferty powinna być umieszczona informacja o liczbie stron. 10.7. W przypadku gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty zawierały informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec oraz wykazać, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje te powinny być umieszczonew osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączonei ponumerowane. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podawane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie. 10.8. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane następująco: Miasto i Gmina Szamotuły, ul. Dworcowa 26, 64 – 500 Szamotuły oraz opisane: Przetarg nieograniczony pn.: „Modernizacja rynku w ramach zadania: Rewitalizacja centrum miasta wraz z przyległym otoczeniem do pełnienia nowych funkcji: społecznych, gospodarczych, kulturalnych i rekreacyjnych, poprzez: modernizację rynku i parku Jana III Sobieskiego-zaprojektuj i wybuduj” Nie otwierać oferty przed dniem 21.08.2020 r. godz. 10:00 Przed złożeniem oferty należy zadzwonić pod nr 61 29 27 501 w celu odbioru przez pracownika tut. Urzędu Państwa oferty. Uwaga! Nie należy wrzucać oferty do urny umieszczonej w holu windy 10.9. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Oświadczeniao wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak,jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”. 11. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY 11.1. Cena oferty jest ceną ryczałtową brutto. 11.2. Wartości poszczególnych robót należy wykazać w tabeli umieszczonej w formularzu ofertowym w pkt. 1. 11.3. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W złotych polskich będą prowadzone rozliczenia między stronami. 11.4. Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego. 11.5. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami 11.6. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadził do powstaniau zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach