Przetargi.pl
Modernizacja placu przy siedzibie Nadleśnictwa Krzystkowice II - etap I

Nadleśnictwo Krzystkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 66-010 Nowogród Bobrzański, ul. Leśna 1
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 327 65 32 , fax. 68 327 65 33
  • Data zamieszczenia: 2016-02-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Krzystkowice
    ul. Leśna 1 1
    66-010 Nowogród Bobrzański, woj. lubuskie
    tel. 68 327 65 32, fax. 68 327 65 33
    REGON: 97004014900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_krzystkowice
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja placu przy siedzibie Nadleśnictwa Krzystkowice II - etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem planowanego zakresu I-go etapu robot budowlanych jest modernizacja nawierzchni przy budynku biurowym Nadleśnictwa Krzystkowice, budynku oznaczonego numerem ewidencyjnym 866t na działce nr 51;49 na terenie administrowanym przez Nadleśnictwo Krzystkowice w obrębie 002 Nowogród Bobrzański. ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU. Teren objęty modernizacją nawierzchni zajmuje południowo-wschodnią część działki nr 51;49 o powierzchni 1, 0017ha. Od strony południowo-zachodniej zlokalizowany jest dwupiętrowy budynek administracyjny Nadleśnictwa oraz parterowe budynki gospodarczo-garażowe. Dojazdy i place przy nadleśnictwie są utwardzone, posiadają nawierzchnię z płyt betonowych, asfaltu i kostki betonowej; średni poziom terenu wokół biura to 80, 60m n.p.m. Teren przy garażach i budynku Nadleśnictwa jest płaski o niewielkiej deniwelacji, ok. 30 cm. w kierunku rzeki (wiaty). PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU. Zagospodarowanie terenu nie ulegnie zmianie. Przewiduje się modernizację nawierzchni na drodze dojazdowej do obiektów Nadleśnictwa, polegającą na ułożeniu kostki betonowej i granitowej, odwodnienie bez zmian na teren przyległy i do istniejących zmodernizowanych wpustów (odwodnienia liniowe włączone do istniejących studzienek osadnikowych). Przewiduje się również: wymianę istniejącej dwuskrzydłowej bramy od strony wschodniej na bramę przesuwną, jednoskrzydłową. STAN TECHNICZNY - OPINIA TECHNICZNA Nawierzchnie - to głównie nawierzchnie z płyt betonowych; z uwagi na nierówności nadają się jako podbudowy pod nową warstwę z kostki betonowej i granitowej, w większości bez obrzeży. Jezdnia na przedmiotowym odcinku posiada zmienną szerokość. Nawierzchnia jezdni - zdeformowana, posiada ślady przeprowadzanych corocznie remontów cząstkowych. Stan nawierzchni wymaga wykonania gruntownych prac modernizacyjnych. Uzbrojenie terenu -Utwardzone place i drogi dojazdowe,-Instalacja zasilania energetycznego nn,-Instalacja i przyłącza wody,-Instalacja i przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej, -Instalacja i przyłącza gazu. ZESTAWIENIE POWIERZCHNI Wykonanie projektowanych robót budowlanych nie zmienia istniejącego bilansu terenu.-powierzchnia terenu -5099+10017=15116 m? -powierzchnia zabudowy 1180 m? w tym: - wiata 288 m2 - budynek biurowy 382 m? - pozostałe budynki gospodarcze i garażowe 510 m2 -powierzchnia dróg, placów, opasek 4830 m? w tym: - drogi, dojazdy, place - modernizowane w I-szym etapie 1530 m? - modernizowane w II-gim etapie 1000 m? - drogi, dojazdy, place (pozostałe) 2050 m2 - chodniki i opaski 250 m? -powierzchnia zieleni -9106 m? -procent powierzchni czynnej biologicznie 60,2 %. FORMA: W ramach prac modernizacyjnych planuje się ujednolicenie rodzaju nawierzchni, zaplanowano wykonanie nawierzchni z kostki granitowej i betonowej (10x20cm i gr.8cm). Główna droga wewnętrzna obecnie w części asfaltowa będzie drogą o nawierzchni z kostki betonowej, pobocza i ścieki przy krawężnikowe z kostki granitowej, krawężniki i obrzeża z prefabrykatów betonowych. Pozostałe wewnętrzne drogi dojazdowe z kostki granitowej o różnej fakturze i kolorach. Całość formą i kształtem będzie nawiązywała do charakteru obiektów na terenie Nadleśnictwa. FUNKCJA: Nadleśnictwo posiada dogodny wjazd z drogi gminnej (ulica Leśna). W ramach inwestycji przewidziano modernizację nawierzchni dróg i parkingów wewnętrznych od bramy wjazdowej do budynku biurowego oraz budynków garażowych z utwardzeniem kostką betonową i kamienną przystosowaną dla ruchu ciężarowego i osobowego, do celów projektowych nawierzchni przyjęto: klasa drogi- wewnętrzna, niepubliczna, dojazdowa, projektowana - prędkość 30km h, szerokość drogi - zmienna min 4,0m, spadek poprzeczny - projektowany 2%, min istn. 1,5%, spadki podłużne - min 0,7%, zgodne z ukształtowaniem terenu. WARUNKI OGÓLNE Podstawą opracowania projektu jest : a) Inwentaryzacja obiektu i wymagania Użytkownika. b) Przepisy i wymagania BHP. c) Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994-Dz.U. nr 89,poz.414 z 1994 r. z późniejszymi zmianami; d) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie( Dz.U. Nr 75, poz.690 z 2002 r.); PROGRAM UŻYTKOWY. Organizacja pracy Nadleśnictwa musi zapewnić dogodny dojazd sprzętu (w tym ochrony przeciwpożarowej). W ramach modernizacji istniejąca nawierzchnia jezdni zostanie częściowo rozebrana w miejscu ułożenia nowoprojektowanej nawierzchni drogowej na istniejących rzędnych, w pozostałych miejscach poprzez wykonanie robót ziemnych metodą korytowania, celem wyrównania i wzmocnienia podłoża terenu istniejącego. Na odcinku wjazdowym oraz przy obecnym placu parkingowym o nawierzchni betonowej istnieje kanalizacja deszczowa. W związku z tym, na tym odcinku planuje się spadki w kierunku wpustów na tej instalacji. W ramach robót wykonane zostanie lub przebudowane odwodnienie nawierzchni poprzez nadanie odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych z odprowadzeniem wód opadowych do wpierw do ścieków przy krawężnikowych oraz odwonień liniowych zamontowanych do istniejących wpustów ulicznych. Na przygotowanym podłożu, w celu uzyskania właściwej nośności drogi, projektuje się podbudowę kruszywa naturalnego, na której ułożona zostanie nawierzchnia z kostki granitowej 8;10cm i kostki betonowej gr.8cm (10x20cm) . Całość należy obramować krawężnikiem betonowym, koryta spływowe i chodniki obramować kostką granitową 15;17. Z kostki 15;17 wykonać również obramowania, chodników, koryt i zieleńców. Nawierzchnie z kostki granitowej zaprojektowano w kolorze szarym w układzie rzędowym lub rozetowym. Miejsca postojowe wyznaczone kostką granitową w kolorze czarnym. Chodniki i dojścia w kolorze brązowym (rudym) z elementami z kostki bazaltowej czarnej. Planuje się również przebudowę istniejącego murku przy nadleśnictwie z cegły klinkierowej oraz przestawienie masztu flagowego. W ramach planowanych prac należy wymienić istniejącą bramę boczną na nową przesuwną, stalową ocynkowaną o szerokości 5,0m i wysokości 1,5m malowana na kolor szary RAL7030, wypełnienie z płaskownika. Przebudowa ma na celu polepszenie i usprawnienie komunikacji kołowej i pieszej oraz poprawienie estetyki otoczenia obiektów Nadleśnictwa. ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE: Projektuje się warstwy konstrukcyjne: miejsca postojowe, drogi i ciągi piesze. - Kostka granitowa grubości 8;10 cm z zasypką granitową lub bazaltową 0-2 mm -Podsypka cementowo-piaskowa gr. 4cm (0-4mm) -Podbudowa gr. 10-20cm, kruszywo łamane 0-31,5mm, -Zagęszczone podłoże gruntowe lub istniejąca nawierzchnia lub -Kostka betonowa grubości 8 cm z zasypką granitową lub bazaltową 0-2 mm -Podsypka cementowo-piaskowa gr. 4cm (0-4mm) -Podbudowa gr. 10-20cm, kruszywo łamane 0-31,5mm, -Zagęszczone podłoże gruntowe lub istniejąca nawierzchnia. Uwaga: Wszystkie krawędzie chodników i koryt (ścieków) umocnione kostką granitową 15;17cm na ławie betonowej. Rozwiązania wysokościowe: wszystkie rzędne wysokościowe należy dowiązać do istniejących rzędnych występujących w terenie. Planuje się odwodnienie powierzchniowe z odprowadzeniem wód do istniejących i projektowanych odwodnień lub na przyległy teren. DOSTĘPNOŚĆ DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH Do budynku w ramach robót zaplanowano wykonanie rampy dla osób niepełnosprawnych. WYPOSAŻENIE INSTALACYJNE Odwodnienie: odbywać się będzie poprzez istniejące, z zmodernizowane studzienki wpustów deszczowych oraz odwodnienia liniowe klasy D400 o szerokości kraty min 20cm w pasie drogowym z pokrywą żeliwną oraz o szerokości kraty min 15cm klasy A15 wzdłuż elewacji wejściowej budynku do istniejącego systemu kanalizacji deszczowej oraz na teren przyległy w granicach działki, przy zachowaniu odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych. Urządzenia obce: na modernizowanym odcinku drogi występują urządzenia obce - sieci uzbrojenia podziemnego. Zbiornik ppoż. oraz hydrant do przesunięcia na teren zielony. Maszt flagowy przy wejściu do przebudowy. Wszystkie prace wykonywane w pobliżu urządzeń infrastruktury technicznej należy wykonać ręcznie pod nadzorem przedstawiciela firmy eksploatującej. Roboty należy zabezpieczyć zgodnie z PN i obowiązującymi przepisami BHP. ROBOTY WYKOŃCZENIOWE. Po zakończeniu robót tereny zieleńców zahumusować na głębokość 10 cm i obsiać trawą. WPŁYW OBIEKTU NA ŚRODOWISKO. Realizacja modernizacji obiektu (przy zachowaniu wymogów i reżimów technologicznych wykonywania robót budowlanych) nie wpłynie na środowisko naturalne, na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie. Realizacja obiektu pozostanie bez wpływu na istniejący drzewostan, gleby i wody podziemne. Inwestycja nie narusza interesu osób trzecich, a uciążliwości związane z realizacją i eksploatacją budynku nie przekraczają standardów jakości środowiska tj. przekroczenia granicznych wielkości emisyjnych w zakresie: dopuszczalnego poziomu hałasu, ochrony powietrza atmosferycznego, ochrony gleby i wody oraz wytwarzania odpadów poza granicami terenu, do którego Inwestor posiada tytuł prawny. Zgodnie z treścią Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 09.11.2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, przedmiotowa inwestycja nie wymaga decyzji środowiskowej. Charakterystyka wpływu na środowisko: zaopatrzenie w wodę - nie dotyczy, odprowadzenie ścieków- wody deszczowe odprowadzone do istniejącej kanalizacji, bez zmian, odpady - nie dotyczy, hałas- bez zmian, od sprzętu agrorolniczego i pojedynczych samochodów. WARUNKI OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ. Podstawowe akty prawne. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. 2009, Nr 178, poz. 1380) . Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, (Dz. U. 2010, Nr 109, poz. 719) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. 2009, Nr 124, poz. 1030) .Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2002, Nr 75, poz. 690) .(Zgodnie z § 5 ust.1 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. 2009, Nr 178, poz. 1380)) .Do Nadleśnictwa prowadzi utwardzony układ drogowy w odległości od 5 do 15 m, o minimalnej szerokości drogi 4 m. Droga zapewnia przejazd bez konieczności zawracania. DOPUSZCZALNE ZMIANY. Dopuszczalne jest stosowanie materiałów budowlanych zamiennych o parametrach zgodnych z założonymi wymogami technicznymi i eksploatacyjnymi. UWAGA: Wyroby budowlane, stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych mają spełniać wymagania polskich przepisów a Wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu zgodnie z regulacjami ustawy o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane parametry. Wyroby budowlane wytwarzane według zasad określonych w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych będą wymagały przeprowadzenia badań potwierdzających, że spełniają oczekiwane parametry. Koszty przeprowadzenia tych badań obciążają Wykonawcę, a potrzebę danych badań i ich częstotliwość określają specyfikacje techniczne. INNE INFORMACJE -Zapewniono swobodny dostęp niepełnosprawnym do projektowanych obiektów. -Planowana inwestycja nie narusza interesu osób trzecich, a uciążliwości związane z realizacją i eksploatacją budynku nie przekraczają granic opracowania. UWAGI KOŃCOWE i ODBIÓR ROBÓT. Wszystkie prace montażowe wykonać zgodnie z przepisami i normami oraz: a) Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych, b) Roboty prowadzić w warunkach bezpiecznych dla zatrudnionych pracowników i użytkowników terenu, przy wszystkich pracach montażowych należy przestrzegać przepisów BHP. c) Roboty zanikowe należy zgłaszać do odbioru inspektorowi przed ich zakryciem. d) Materiały przed zastosowaniem należy uzgodnić z inspektorem nadzoru inwestorskiego. Wszystkie zastosowane materiały winny mieć stosowne do zastosowania aprobaty i dopuszczenia. e) Roboty wykonywać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. f) Dokumentacja odbioru powinna zawierać: -wymagane certyfikaty techniczne oraz deklaracje zgodności na wbudowane materiały-inwentaryzację powykonawczą przez uprawnionego geodetę. UWAGA . Wszelkie niejasności dotyczące niniejszego projektu oraz ewentualne zmiany zastosowanych rozwiązań, należy bezwzględnie, na bieżąco, w ramach nadzoru autorskiego konsultować i uzgadniać z jednostką projektową i upoważnionymi przez nią projektantami. Wszelkie prace budowlane przy wykonywaniu obiektu należy wykonać solidnie, zgodnie z projektem, normami i normatywami PN, sztuką i wiedzą budowlaną, pod właściwym kierownictwem osoby uprawnionej oraz z zachowaniem przepisów BHP. Całość prac budowlanych należy wykonać zgodnie ze specyfikacją techniczną, będącą oddzielnym opracowaniem. Kody CPV przedmiotu zamówienia: 1.Wytyczenie obiektów kod CPV:45111200-0. 2.Prace przygotowawcze i rozbiórkowe kod CPV:45111200-0. 3.Roboty ziemne kod CPV:45111200-0. 4.Roboty drogowe kod CPV:45233120-6 5.Roboty instalacyjne kod CPV:45240000-1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisują poniższe załączniki do SIWZ: -dokumentacja projektowa- załącznik nr 7 do SIWZ -szczegółowa specyfikacja techniczna - załącznik nr 9 do SIWZ -przedmiar robót - załącznik nr 9 A do SIWZ. 2. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: a) roboty budowlane należy wykonać zgodnie z zawartą umową, dokumentacją projektową, szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, niniejszą SIWZ oraz złożoną przez Wykonawcę ofertą, a także zasadami wiedzy technicznej i budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz normami, b) roboty należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP w budownictwie, c) protokół końcowego odbioru robót podpisany bez uwag i usterek jest podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę, d) wszelkie nazwy materiałów należy rozumieć, jako przykładowe - o parametrach pożądanych przez Zamawiającego; oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym przypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu, jakości, trwałości, funkcjonalności (w tym kosztów utrzymania) oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia, uwaga: w przypadku zastosowania materiałów równorzędnych wykonawca wpisuje w kosztorysie ofertowym proponowany materiał z dopiskiem równoważny. e) dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych w specyfikacji technicznej rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych, co m. in. wyraża się niedopuszczeniem przez Zamawiającego składania ofert wariantowych, f) Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia śmieci (powstałych w wyniku jego działań) z powierzchni, na której prowadzone będą prace budowlane, g) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu atestów i aprobat technicznych na wbudowane materiały, h) w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązuje się posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł. W przypadku gdyby okres ubezpieczenia był krótszy niż okres trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłużenia okresu obowiązywania polisy i przedłożenia Zamawiającemu kopii polisy poświadczonej za zgodność z oryginałem. i) należność będzie płatna przelewem na konto Wykonawcy w terminie do 30 dni od daty złożenia faktury pod warunkiem wcześniejszego rozliczenia z podwykonawcą za wykonane prace. j) Po zakończeniu robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu, na którym prowadzone były prace budowlane. k) Zamawiający nie dopuszcza stosowania materiałów pochodzących z rozbiórek innych obiektów budowlanych, jak również innych materiałów powstałych, jako odpady.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451112000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wysokości 7500,00 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych 00;100).1.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 20007 r. nr 42, poz. 275, z póź. zm.). 2.Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ BNP PARIBAS S.A. O. Zielona Góra nr rachunku: 52 2030 0045 1110 0000 0234 3950 z dopiskiem, wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na Modernizacja placu przy siedzibie Nadleśnictwa Krzystkowice II - etap I 3.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty. 4.Z treści gwarancji, poręczenia (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalnie i bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 29.02.2016 r., do godz. 900. 6.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie w chwili uznania tego rachunku bankowego przed terminem składania ofert tj. najpóźniej do dnia 29.02.2016r., do godz. 900 , gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. 7.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy), a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art. 24 ust 4 oraz art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy). 8.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana z zastrzeżeniem ust. 11. 9.Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczania należytego wykonania umowy. 10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego tj. 3 dni. 13. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1)odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczania należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, oraz w świetle przepisu art. 45 ust.7 ustawy Pzp wniesienie wadium w formie pieniężnej może być dokonane tylko poprzez udzieloną bankowi przez Wykonawcę dyspozycję obciążenia jego rachunku kwotą wadium i uznania tą kwotą rachunku Zamawiającego. 15. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną forma wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_krzystkowice/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach