Przetargi.pl
Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Jarosław - Etap I - Oświetlenie zasilane energią odnawialną

Gmina Jarosław ogłasza przetarg

  • Adres: 37-500 Jarosław, ul. Piekarska 5
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 016 6248610 , fax. 016 6248613
  • Data zamieszczenia: 2010-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarosław
    ul. Piekarska 5 5
    37-500 Jarosław, woj. podkarpackie
    tel. 016 6248610, fax. 016 6248613
    REGON: 65090048200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ug.jaroslaw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Jarosław - Etap I - Oświetlenie zasilane energią odnawialną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn. Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Jarosław - Etap I - Oświetlenie zasilane energią odnawialną. Przedmiotowa inwestycja realizowana będzie w następujących miejscowościach: Morawsko - 30 szt., Munina - 38 szt., Makowisko - 6 szt., Tuczempy - 49 szt., Surochów - 19 szt., Sobiecin - 7 szt., Pełkinie - 42 szt., Kostków - 30 szt., Wólka Pełkińska - 35 szt., Wola Buchowska - 30 szt., Zgoda - 10 szt. i Koniaczów - 17 szt. Łączna ilość punktów oświetleniowych - 313 szt. 2. Zakres robót obejmujących budowę stanowisk słupowych oświetlenia hybrydowego na terenie Gminy Jarosław obejmuje wykonanie między innymi następujących robót: - wykonanie wykopu pod fundament prefabrykowany, - montaż fundamentu, - montaż i stawianie słupa stalowego, - montaż zestawu sterowniczego wewnątrz słupa lub na konstrukcji, - montaż konstrukcji wsporczych, - montaż paneli fotowoltaicznych, - montaż turbiny wiatrowej, - montaż oprawy oświetleniowej wraz z wysięgnikiem, - podłączenie przewodów elektrycznych do aparatów, 3. Linię oświetlenia drogowego projektuje się jako hybrydową, z oprawami oświetleniowymi ulicznymi zabudowanymi na słupach oświetleniowych z blachy stalowej profilowanej. Hybrydowy wiatrowo - słoneczny system oświetleniowy jest systemem samo wystarczającym, niezależnym, eliminującym potrzebę budowania ziemnych łączy elektrycznych, które są typowe dla konwencjonalnych systemów oświetleń ulicznych. Daje on 10-14 godzin oświetlenia i bezpieczeństwa dla miejsc, gdzie budowanie oświetleń kablowych jest zbyt kosztowne. 4. Każdy punkt oświetleniowy wyposażony jest w turbinę wiatrową o mocy min 600 W, dwa ogniwa fotowoltaiczne, każde o mocy min 120 W. Wewnątrz konstrukcji słupa zainstalowany zostanie układ sterujący z panelem elektrycznym, sterownikiem słonecznym, sterownikiem wiatrowym oraz akumulatorami (dwie sztuki). 5. Turbina wiatrowa musi spełniać następujące parametry: - moc znamionowa min: 600 W, - typ łożyska: pełne stałe zawieszenie magnetyczne, - prędkość startowa wiatru: 1,5 m/s, - prędkość włączająca: 2,5 m/s, - prędkość nominalna: 11,0 m/s, - prędkość maksymalna (przeżycia): 50,0 m/s - napięcie wyjściowe przetwornicy: 220V/50Hz, 110V/60Hz, - napięcie: 24 V, - napęd bezpośredni, - typ turbiny: pozioma, - ilość łopat: 3 szt., Do oferty należy dołączyć certyfikat CE potwierdzający normy: EN 61000-6-3:2001+A11: 2004, EN 61000-5-1:2001, ISO9001:2000 oraz broszurę produktu (producenta). 6. Panele fotowoltaiczne - projektuje się dwa ogniwa fotowoltaiczne, które muszą spełniać następujące parametry: - moc znamionowa: 120 Wp, - napięcie prądu mocy maksymalnej (Vmax): 16,10, - natężenie prądu mocy maksymalnej (Imax): 7,45, - napięcie jałowe (Voc): 21,60, - prąd zwarciowy (Isc): 7,90, - tolerancja mocy modułu +/- 10%, - temperaturowy współczynnik mocy (Pmax): 0,47%/oC, - temperaturowy współczynnik napięcia Tc (Voc): 0,385%/oC, - temperaturowy współczynnik prądu Tc (Isc): 0,04%/oC, - NOCT (800W/m2, 20oC, AM 1,5, 1m/s): 46oC, - połączenia lutowane, - folia laminacyjna: EVA, - front modułu: szkło hartowane o niskiej zawartości żelaza, wysoka transmitancja, - typ modułu: wielowarstwowa folia zabezpieczająca, - rama: anodyzowane aluminium, - gniazdka: gniazdka piankowe wypełnione trwale poliuretanem, - kable i złączki: kabel dwużyłowy 2x2,5 mm2 pokryty gumą. Do oferty należy dołączyć deklarację zgodności oraz certyfikaty z dwóch badań laboratoryjnych pochodzące z akredytowanych instytucji potwierdzające spełnienie norm: EN 61215, EN 61730-1, 61730-2(2007). Test akredytowanego laboratorium potwierdzający stopień ochrony IP 67 w oparciu o normy: CEI EN 60529(1997)+CEI EN 60529/A1(2000) oraz certyfikat CE. 7. Do oświetlenia drogowego należy stosować źródła światła i oprawy spełniające wymagania PN-83/E-06305. Oprawy oświetleniowe - oprawy powinny charakteryzować się szerokim rozsyłem światła. Ze względów eksploatacyjnych stosować należy oprawy o konstrukcji zamkniętej, stopniu zabezpieczenia przed wpływami zewnętrznymi komory lampowej IP-66 i klasą ochronności II. Elementy oprawy, takie jak układ optyczny i korpus, powinny być wykonane z materiałów nierdzewnych. Oprawy powinny być przechowywane w pomieszczeniach o temperaturze nie niższej niż -5OC i wilgotności względnej powietrza nie przekraczającej 80% i w opakowaniach zgodnych z PN- 86/O-79100. Oprawa oświetleniowa musi spełniać następujące parametry: - optyka lustrzana, - wandaloodporny klosz z poliwęglanu, - obudowa wykonana z polipropylenu wzmacnianego włóknami szklanymi, odporna na działanie promieniowania UV, - klosz wykonany z poliwęglanu, odporny na działanie promieniowania UV, - klipsy wykonane z poliwęglanu wzmacnianego włóknami szklanymi, odporne na promieniowanie UV, - zawias wykonany z poliwęglanu i elementów stalowych, - oprawa wyposażona w statecznik elektroniczny, - całkowity pobór mocy : 39 W, - IP 65, Do oferty należy dołączyć deklarację zgodności CE potwierdzająca zgodność z normami: PN-EN60598-2-3 , PN-EN 55015, PN-EN 61547, PN-EN 61000-3-2, potwierdzająca stopnień ochrony IP 65 oraz ISO-9001:2001. Źródło światła musi spełniać następujące parametry: - typ: sodowe niskoprężne, - trzonek: BY22d, - pozycja świecenia: Pozioma +/-20? [Pozioma +/-20?], - trwałość średnia 50% :18000 hr, - moc: 36W, - zawartość rtęci (Hg): 0 mg, - temp. barwowa : 1800 K, - strumień świetlny EM:6200 Lm, - temperatura trzonka : 150 0C, - temperatura bańki: 150 0C. Do oferty należy dołączyć certyfikat CE potwierdzający zgodność z normą: EN 62035 oraz z Dyrektywą 2006/95/EC oraz certyfikat ISO 14001:2004 i 18001. Dla źródła światła należy przedstawić również rozkład widmowy i wykresy eksploatacyjne. 8. Słupy oświetleniowe powinny być wykonane jako stożkowe okrągłe wykonane z blachy stalowej profilowanej o grubości 4 mm ocynkowane ogniowo o wysokości 8 m. Słupy do wysokości 40 cm zabezpieczyć dodatkowo przed korozją. Na szczycie słupa zainstalować turbinę wiatrową, poniżej na wysokości 7 m zainstalować panel solarny i na wysokości 6 m od podstawy słupa zamontować wysięgnik z oprawą oświetleniową. Przewody do sterownika prowadzić wewnątrz słupa. Stosować przewody YDY 2,3,4 x 4mm2. Słupy powinny przenieść obciążenia wynikające z zawieszenia opraw, wysięgników, turbiny wiatrowej, paneli fotowoltaicznych oraz parcia wiatru dla I strefy wiatrowej, zgodnie z PN-77/B-0211 [12]. W dolnej części słupy powinny posiadać jedną wnękę zamykaną drzwiczkami. Elementy powinny być proste w granicach dopuszczalnych odchyłek podanych w dokumentacji projektowej i PN-90/B-03200 . Spoiny nie mogą wykazywać pęknięć, a otwory na elementy łączące nie powinny mieć podniesionych krawędzi. Składowanie słupów oświetleniowych na placu budowy, powinno być na wyrównanym podłożu w pozycji poziomej, z zastosowaniem przekładek z drewna miękkiego. Słup powinien być zabezpieczony antykorozyjnie powłoką ocynkowaną. Słupy należy pokryć powłoką antywandalową od wysokości 3 m w górę. Słup powinien spełniać poniższe wymagania parametry techniczne: - słup stalowy, - ocynkowany ogniowo, - wysokość słupa nad gruntem: 8 m, - podstawa słupa nad gruntem przeznaczona na umieszczenie akumulatorów i systemu zarządzania wraz ze sterownikami. Do oferty należy dołączyć deklarację zgodności CE potwierdzającą normy: PN-EN40-5:2004, EN 40-3-3, EN 60529, EN 50102, EN 12767, EN ISO 1461. Pod słupy oświetleniowe stalowe zaleca się stosowanie fundamentów prefabrykowanych według ustaleń dokumentacji projektowej. Ogólne wymagania dotyczące fundamentów konstrukcji określone są w PN-80/B-03322 [1]. W zależności od konkretnych warunków lokalizacyjnych i rodzaju wód gruntowych, należy wykonać zabezpieczenie antykorozyjne według SST, zgodnie z Instrukcją zabezpieczeń przed korozją konstrukcji betonowych. Składowanie prefabrykatów powinno odbywać się na wyrównanym, utwardzonym i odwodnionym podłożu, na przekładkach z drewna sosnowego. Dopuszcza się stosowanie fundamentów wylewanych na mokro. Do zbrojenia zastosować stal typu ST3SX. Wykonawca przed wykonaniem musi przedstawić proponowane rozwiązanie fundamentu łączenie z odpowiednimi atestami, deklaracjami itp. w celu ich zatwierdzenia. 9. Układ sterowniczy oświetlenia wraz z akumulatorami (2 szt. akumulatory żelowe o pojemności min. 230 Ah każdy) jest wyposażony w sterownik wiatrowy i słoneczny oraz zabezpieczenia nadmiarowo-prądowe. Sterownik posiada funkcję załączania poprzez fotokomórki lub sterownie czasowe. Konstrukcja sterownika zapewnia zabezpieczenie wszystkich układów sterowania. Układ sterowniczy wyposażony w system pomiaru wraz z funkcją zapisu danych. Dla wszystkich lamp zastosowano wspólny pilot serwisowy wyposażony w kartę pamięci oraz funkcję zapisu danych wg możliwości ustawienia archiwizacji o cyklu dziennym lub miesięcznym. Na karcie pamięci będą zapisywane dane dotyczące wyprodukowanej energii wiatrowej i słonecznej, które w zależności od potrzeb mogą zostać przetransferowane do komputera i przedstawione w formie graficznej za pomocą oprogramowania. Sterownik wraz z akumulatorami zostanie zainstalowany wewnątrz konstrukcji słupa ponad poziomem terenu. Wykonawca powinien przedstawić broszurę producenta z opisem funkcji. Parametry techniczne: a) Panel sterowania zawiera sterownik słoneczny, sterownik wiatrowy oraz zabezpieczenia nadmiarowo - prądowe. b) sterownik słoneczny wyposażony w wyświetlacz ciekłokrystaliczny dla wyświetlania napięcia akumulatora, prądu ładowania/wyładowania i stanu operacyjnego systemu. Sterownik musi posiadać zabezpieczenie przed odwróconą polaryzacją, przeciążeniem prądowym, przepięciem, wyładowaniem ładunku oraz nadmiernym ładunkiem. Kolorowe wskaźniki LCD, łącznie ze wskazywaniem poziomu baterii. Do oferty należy dołączyć deklarację zgodności CE potwierdzającą normy: EN 60950-1:2001+A11:2004, EN 55022:1998+A1:2000+A2:2003, EN 55024:1998+ A1:2001 + A2:2003, c) sterownik wiatrowy obsługujący turbiny 3-fazowe. Wykonany w zwartej obudowie, przymocowany do panelu sterowania. Tory prądowe zabezpieczone wyłącznikami nadmiarowo - prądowymi. d) akumulator: (2 szt. typ żelowy o pojemności min. 230 Ah każdy). Do oferty należy dołączyć certyfikat potwierdzający spełnienie normy: EN 50081-1/1992, EN 55014 oraz EN 50082-1/1997, EN 55014-2(EN 61000-4-2). e) pilot serwisowy: Układ sterowniczy wyposażony w system pomiaru wraz z funkcją zapisu danych. Dla wszystkich lamp zastosowano wspólny pilot serwisowy wyposażony w kartę pamięci oraz w funkcję zapisu danych wg możliwości ustawienia archiwizacji o cyklu dziennym bądź miesięcznym. Na karcie pamięci będą zapisywane dane dotyczące wyprodukowanej energii wiatrowej i słonecznej, które w zależności od potrzeb mogą zostać przetransferowane do komputera i przedstawione w formie graficznej za pomocą oprogramowania. Do oferty należy dołączyć broszurę producenta z opisem funkcji. Szczegółowy zakres robót został określony w przedmiarze robót - kosztorysie ofertowym - stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ, w projekcie budowlanym - stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiącej załącznik do niniejszej SIWZ. W razie sprzeczności w dokumentacji należy przyjąć, że właściwy zakres robót zawarty jest w przedmiarach robót. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem budowlanym, Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarem robót (kosztorys ofertowy - ślepy). Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną polską normą oraz warunkami technicznymi odbioru robót. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót u Zamawiającego. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. W przypadku podania przez Zamawiającego nazw materiałów, producentów czy znaków towarowych należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Materiały do wykonania zamówienia należy przyjmować w kategorii i jakości nie niższej (równoważne) niż te wskazane w SIWZ i załącznikach do niej. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciąża Wykonawcę. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie prowadzonych robót. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów budowlanych. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości i rękojmi przez okres 60 miesięcy od daty końcowego odbioru robót. W wymienionym terminie Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania ujawnionych wad i usterek. Podpisanie przez strony bez zastrzeżeń Końcowego protokołu odbioru uważa się za termin wykonania robót. Jeżeli w trakcie odbioru zostaną ujawnione wady przedmiotu odbioru lub jego niekompletność, strony wpiszą je do Końcowego protokołu odbioru i wyznaczą termin do ich usunięcia. W takiej sytuacji za dzień końcowego odbioru przyjmuje się dzień, w którym strony podpisały Protokół odbioru usunięcia wad. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały i urządzenia, dokumentację dotyczącą wykonanych robót, w tym geodezyjną inwentaryzację powykonawczą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453161109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 200 000,00 zł. ( słownie: dwieście tysięcy złotych ). Wadium musi być wniesione do dnia 09.11.2010 r. do godz. 12:00 Wadium musi obejmować okres związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ug.jaroslaw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach