Przetargi.pl
Modernizacja oświetlenia drogowego oraz dobudowa nowych punktów i linii oświetleniowych w Gminie Ełk wraz z zapewnieniem finansowania

Gmina Ełk ogłasza przetarg

  • Adres: 19300 Ełk, ul. Kościuszki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 619 45 00, , fax. 87 619 45 01
  • Data zamieszczenia: 2017-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ełk
    ul. Kościuszki
    19300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 619 45 00, , fax. 87 619 45 01
    REGON: 79067109900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.elk.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja oświetlenia drogowego oraz dobudowa nowych punktów i linii oświetleniowych w Gminie Ełk wraz z zapewnieniem finansowania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja oświetlenia drogowego oraz dobudowa nowych punktów i linii oświetleniowych w Gminie Ełk w systemie „Zaprojektuj i wybuduj” wraz z zapewnieniem finansowania. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: 1) wymiana istniejących opraw oświetlenia ulicznego starego typu na oprawy LED w ilości 1153 szt. na terenie Gminy Ełk, zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ -Wytyczne dla opraw oświetleniowych LED. Obecne łączne zużycie energii elektrycznej przez 1153 oprawy to 624569kWh. Wykonawca jest zobowiązany dostosować istniejący wysięgnik do zakładanej, nowej oprawy LED. Zamawiający zakłada, że w przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę podczas wymiany opraw na nowe, bardzo złego stanu technicznego wysięgnika, wymianie podlegać będzie ilość do 10% wysięgników i należy to wkalkulować w cenę zadania. Wykonawca odpowiada za demontaż obecnie zamontowanych opraw sodowych oraz ich utylizację a także montaż nowych opraw oświetlenia ulicznego LED. Zamawiający wymaga przed przystąpieniem do prac budowlanych opracowania przez wykonawcę projektu modernizacji oświetlenia uwzględniającego klasy dróg i kategorie oświetlenia, zapewniającego osiągnięcie wymaganych normami parametrów (spełnienie wymagań określonych w normie oświetlenia drogowego PN-EN 13201 lub równoważnego systemu odniesienia) wraz z uzgodnieniami i obliczeniami fotometrycznymi. 2) budowa oświetlenia na terenie Gminy Ełk (słupy ocynkowane, wysięgniki, linia kablowa, oprawa LED), w tym: a) budowa łącznie 185 nowych punktów świetlnych na istniejących słupach sieci przesyłowej PGE, zgodnie z Załącznikiem nr 8a – Lokalizacja nowych punktów świetlnych na istniejących liniach, oraz Załącznikiem nr 7 - Wytyczne dla opraw oświetleniowych LED. Zamawiający nie posiada uzgodnień z PGE Dystrybucja SA w zakresie dobudowy nowych punktów, uzyskanie wszelkich niezbędnych zgód i uzgodnień leży po stronie wykonawcy, jak również uzyskanie późniejszych odbiorów i zatwierdzeń. Wykonawca odpowiada również za ewentualny demontaż obecnie zamontowanych opraw i słupów oraz linii oraz ich utylizację, b) łącznie 51740 metrów nowych linii napowietrznych i kablowych podziemnych dla nowych punktów świetlnych na nowych liniach (ilość szacunkowa), zgodnie z PFU i załącznikami do PFU (załącznik nr 8b – lokalizacja nowych punktów świetlnych na nowych liniach oraz Załącznik nr 7 - Wytycznymi dla opraw oświetleniowych LED), w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Zamawiający dopuszcza w przypadkach długich odcinków kablowych zasilających małą ilość opraw zastosowanie rozwiązań alternatywnych zaproponowanych przez wykonawcę po uzyskaniu akceptacji zamawiającego. Wytyczne dla opraw oświetleniowych LED - Wskazane przez zamawiającego parametry należy traktować jako przykładowe do minimalnych parametrów i wymogów technicznych. Przyjęte oprawy oświetlenia LED (wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia) zostały użyte przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. c) łącznie 20000 mb dwużyłowej linii zasilającej oprawy (ilość szacunkowa) zastępującej starą linię jednożyłową, zgodnie z PFU i załącznikami do PFU. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed przystąpieniem do prac budowlanych przeprowadził inwentaryzację istniejących sieci zasilających z uwzględnieniem długości linii napowietrznych jednożyłowych, które będą podlegały wymianie na linie dwużyłowe. Ostateczna długość linii wyniknie z inwentaryzacji i zatwierdzonego przez zamawiającego projektu modernizacji linii zasilającej napowietrznej. W miejscach wskazanych przez zamawiającego wykonawca będzie zobowiązany zastosować zasilanie kablowe podziemne, ze względu na specyfikę terenu i funkcję obszaru. Ostateczną propozycję wymiany przewodów zasilających zatwierdzi zamawiający, i taki zatwierdzony projekt będzie podstawą do wyliczenia dodatkowej wartości zamówienia, d) łącznie 40 nowych szafek oświetleniowych SOU (ilość szacunkowa) w miejsce dotychczasowych szafek zabudowanych w stacjach transformatorowych (wymóg PGE Dystrybucja SA). Zamawiający wymaga, aby wykonawca przed przystąpieniem do prac budowlanych przeprowadził inwentaryzację istniejących szafek zasilających zlokalizowanych w stacjach trafo, oraz docelowo zaproponował zmniejszenie liczby istniejących szafek SOU poprzez połączenie niektórych obwodów zasilania i redukcję ilości liczników. Ostateczną propozycję wyniesienia szafek SOU oraz redukcji obwodów zasilania zatwierdzi zamawiający, i taki zatwierdzony projekt będzie podstawą do wyliczenia dodatkowej wartości zamówienia. Po wykonaniu montażu zamawiający oczekuje od wykonawcy sporządzenia inwentaryzacji powykonawczej, określającej ilości szafek SOU oraz poziomy zainstalowanej mocy opraw na każdym indywidualnym obwodzie z szafką SOU – celem wystąpienia do OSD z wnioskiem o redukcję mocy zainstalowanej, e) montaż łącznie 50 sztuk kompensatorów mocy biernej (ilość szacunkowa) zainstalowanych w szafkach SOU. Zamawiający wymaga, aby przed przystąpieniem do montażu kompensatorów wykonawca przedłożył projekt ilościowo-wartościowy, wskazujący miejsca zainstalowania urządzeń, jak również miejsca, gdzie instalacja urządzeń nie będzie miała uzasadnienia ekonomicznego (zbyt mała ilość punktów objętych kompensacją). Ostateczną propozycję ilości urządzeń kompensacyjnych zatwierdzi zamawiający, i taki zatwierdzony projekt będzie podstawą do wyliczenia dodatkowej wartości zamówienia, f) budowa łącznie około 90 instalacji wyprowadzającej zasilanie do opraw ozdobnych we wskazanych przez zamawiającego punktach (ilość szacunkowa). Zamawiający wymaga aby wyprowadzenie przewodów zasilających pozwoliły na podpięcie pod zasilanie opraw ozdób świątecznych i innych okazjonalnych instalacji. Przewidywana wysokość punktu zasilania ozdób to 4,5m. 3) montaż i uruchomienie systemu sterowania/zarzadzania oświetleniem drogowym. 4) ubezpieczenie na okres 36 miesięcy od daty odbioru końcowego inwestycji, obejmujące zamontowane oprawy oświetleniowe oraz nowe słupy i wszystkie pozostałe elementy zadania objętego niniejszym postępowaniem. Cena za w/w ubezpieczenie musi być ujęta w cenie oferty. Ubezpieczenie powinno obejmować co najmniej: - zdarzenia i katastrofy naturalne: powódź, huragan, gradobicie, uderzenie pioruna, trzęsienie ziemi, osunięcie lub zapadanie się ziemi, lawina, napór śniegu lub lodu, zalanie cieczami, eksplozja, pożar, mróz, dym, sadza, upadek drzewa lub innych elementów naturalnych; - wandalizm, rabunek, celowe uszkodzenie oraz kradzież z włamaniem, - katastrofa budowlana, upadek lub osunięcie się kominów, budynków, masztów, dźwigów oraz innych elementów architektury i wytworów człowieka, - uderzenie pojazdu, uderzenie fali dźwiękowej, - inne nienazwane ryzyka. 5) dokumentację powykonawczą w geodezyjnym układzie odniesienia "1992", "2000/5" – format zapisu *.SHP zawierającą szczegółową inwentaryzację nowobudowanego i istniejącego oświetlania, stacji zasilających oraz linii drogowego oświetlenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia przez wykonawców wadium w wysokości 100.000, 00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium należy wnieść w jednej z form podanych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp: 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: PKO S.A. Nr 11 1240 5745 1111 0010 4463 2844 z dopiskiem: „Modernizacja oświetlenia drogowego oraz dobudowa nowych punktów i linii oświetleniowych w Gminie Ełk wraz z zapewnieniem finansowania.” 5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, o której mowa w pkt 3 ppkt 2-5 oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot bez naruszenia integralności całej oferty. Dokumenty te powinny precyzyjnie określać „beneficjenta” oraz cel ustanowionego zabezpieczenia, musza być przypisane do konkretnego postepowania. W gwarancji należy wskazać przypadki, w których nastąpi zapłata gwarantowanej kwoty - albo opisowo albo też poprzez przywołanie art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. Powinny także zawierać klauzule o nie odwoływalności gwarancji, jej bezwarunkowości oraz dokonaniu zapłaty na pierwsze żądanie. Koperta powinna być oznaczona napisem „Wadium na modernizację oświetlenia drogowego oraz dobudowę nowych punktów i linii oświetleniowych w Gminie Ełk”. Dokument ten należy złożyć przed upływem terminu składania ofert. 8. Zwrotu wpłaconego wadium wykonawcom, zamawiający dokona w trybie art. 46 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 46 pkt 4a i 5.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów oryginał zobowiązania podmiotu udostępniającego swoje zasoby na potrzeby wykonawcy składającego ofertę winien w szczególności określać: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach