Przetargi.pl
Modernizacja oczyszczalni ścieeków w m. Brodniki, Gmina Gryfice

Zakład Usług Komunalnych w Gryficach ogłasza przetarg

  • Adres: 72-300 Gryfice, ul. Zielona
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 913 842 047 , fax. 913 842 214
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych w Gryficach
    ul. Zielona 5
    72-300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie
    tel. 913 842 047, fax. 913 842 214
    REGON: 36120134500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zuk.gryfice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja oczyszczalni ścieeków w m. Brodniki, Gmina Gryfice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja oczyszczalni ścieków w m. Brodniki, Gmina Gryfice, działka nr 18/21, obręb Brodniki. 2. Ogólny opis przedmiotu zamówienia 2.1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja oczyszczalni ścieków zlokalizowanej na działce nr 18/21, obręb Brodniki, Gmina Gryfice. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać roboty budowlane polegające na wykonaniu planu przebudowy (modernizacji) oczyszczalni ścieków w m. Brodniki, gmina Gryfice, w zakresie oczyszczalni biologicznej i gospodarki osadowej. Wymagania Zamawiającego należy rozumieć i stosować w powiązaniu z pozostałymi dokumentami tworzącymi całość dokumentacji przetargowej. Niniejszy dokument zawiera informacje i wymagania Zamawiającego do opracowania niezbędnych planów oraz wykonania robót budowlanych w ramach projektu pn: „Modernizacja oczyszczalni ścieków w m. Brodniki” w zakresie dostosowania do najlepszej dostępnej techniki. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania dokumentacji m.in. w zakresie wymaganej przez Zamawiającego przebudowy (modernizacji). Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać wszelkie uzgodnienia i decyzje w zakresie realizacji przedsięwzięcia. W celu oceny i uwzględnienia w ofercie pełnego zakresu wszystkich prac niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia i uwzględnienia pełnych kosztów z tym związanych, Zamawiający wyznaczy termin przed złożeniem oferty dokonania wizji lokalnej przez potencjalnych Wykonawców na terenie oczyszczalni ścieków w Brodnikach. W ramach zadania Wykonawca jest zobowiązany uszczegółowić rozwiązania. 2.2. Wymagania modernizacji biotechnologicznej części oczyszczalni Celem zamówienia jest przebudowa (modernizacja) oczyszczalni ścieków w Brodnikach, przy zachowaniu obecnej przepustowości Qśrd=10m3/d przy zastosowaniu sekwencyjnego reaktora biologicznego z wewnętrznym selektorem modułowym zapewniającym płynną regulację obciążania osadu. Qmaxh=1,3 m3/d. Qmaxd=25 m3/d. RLM = 80. Planowana modernizacja ciągu biotechnologicznego musi zostać powiązana hydraulicznie z pozostałymi obiektami części mechanicznej oczyszczalni. Dla części biologicznej należy zapewnić własny układ rozdzielczo – sterowniczy. Praca wszystkich urządzeń technologicznych winna odbywać się w sposób automatyczny z możliwością sterowania ręcznego. Każde urządzenie musi zostać wyposażone w czujnik pozwalający stwierdzić, że urządzenie uległo awarii. Planowany reaktor biologiczny z selektorem modułowym ma pracować porcjowo z ciągłym napływem i nieciągłym odpływem. Praca reaktora ma być w pełni automatyczna sterowana sterownikiem mikroprocesorowym w funkcji ilości dopływających ścieków i parametrów mierzonych w reaktorze – wysokości napełnienia. 2.3. Charakterystyczne parametry określające wielkość oczyszczalni i zakres planowanych robót Na podstawie przedstawionego poniżej stanu aktualnego oraz zgodnie z wymaganiami dla zaplanowania i wykonania przebudowy (modernizacji) oczyszczalni ścieków w Brodnikach oraz wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego, zadaniem Wykonawcy będzie wykonanie planu przebudowy (modernizacji) oczyszczalni ścieków, jego realizacja oraz uzyskanie wymaganych efektów parametrów biotechnologicznych i technicznych zgodnie z Pozwoleniem Wodnoprawnym [Zał. 1], a w przypadku konieczności przeprowadzenia procedury zmiany pozwolenia wodnoprawnego koszt przeprowadzenia pełnej procedury administracyjnej. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w cenie oferty wszelkich kosztów związanych z kompleksowym wykonaniem Przedmiotu Zamówienia, w tym wszelkich kosztów wykonania dokumentacji, przeniesienia praw autorskich, pełnienia nadzoru autorskiego, odbiorów, uzgodnień wynikających z przepisów prawa, Umowy, a także koszty wszelkich innych działań wskazanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jako zobowiązania Wykonawcy. Przebudowę (modernizację) oczyszczalni należy prowadzić przy zachowaniu ciągłej pracy oczyszczalni (zgodnie z wymaganiami odpowiednich przepisów) i parametrów ścieków oczyszczonych odprowadzanych do odbiornika. Wykonawca powinien opracować i przekazać szczegółowy harmonogram robót zapewniający ciągłość pracy oczyszczalni przed przystąpieniem do robót. Wykonawca ponosić będzie koszty związane z wykonaniem robót tymczasowych niezbędnych dla utrzymania ciągłości eksploatacji (np. budowa, utrzymanie, demontaż obejść („by-passów”) obiektów, tymczasowe przepompowywanie ścieków). Koszty utrzymania, wynikające z bieżącej eksploatacji oczyszczalni nie będą ponoszone przez Wykonawcę. Wykonawca zapewni we własnym zakresie obsługę do przeprowadzenia rozruchu obiektu, szkolenie personelu, jak również przygotuje instrukcję obsługi danych urządzeń. Wykonawca opracuje instrukcje przeprowadzenia rozruchu biotechnologicznego. Komisja rozruchowa zostanie powołana przez Inwestora zgodnie z założeniami przedstawionymi przez Inwestora. Wyżej wyszczególnione koszty nie podlegają oddzielnej zapłacie. 2.4. Charakterystyka istniejącej oczyszczalni Oczyszczalnia ścieków w Brodnikach jest oczyszczalnią mechaniczno – biologiczną, pracującą w oparciu o reaktor sekwencyjny. Reaktor (zbiornik walcowy z urządzeniami wewnętrznymi) ma konstrukcję stalową spawaną z blachy o grubości 8 mm. Zbiornik wykonano i zamontowano w 1984 r. Właz do komory reaktora ma wymiary 1,3 x 6,0 m. Otwór jest zamykany pokrywami z blachy żeberkowej. Komory pomocnicze, tj. komora dmuchaw i komora dopływu ścieków z koszem mają kształt prostokątny. Zostały wykonane z blachy gładkiej 4-6 mm. Pokrywy również stalowe z blachy żeberkowej z izolacją termiczną styropianową od spodu. W skład oczyszczalni wchodzą następujące obiekty: a) Komora krat – koszokrata b) Przepompownia ścieków surowych c) Reaktor biologiczny MINIBLOK M9: - krata na dopływie ścieków, - komora oczyszczania z urządzeniem napowietrzającym „Hydromix” i korytem pływającym, - osadnik wtórny. d) Poletko osadu nadmiernego (wyłączone z eksploatacji, osad nadmierny wywożony jest na oczyszczalnię w Gryficach). Oczyszczalnia ścieków w Brodnikach funkcjonuje od lat osiemdziesiątych. W trakcie eksploatacji nie była poddawana gruntownej modernizacji, co spowodowało, że zarówno obiekty technologiczne jak i urządzenia są wyeksploatowane oraz ze względu na wiek energochłonne. Dla zapewnienia ciągłości odbioru ścieków, zapewnienia efektu ekologicznego oraz dostosowania oczyszczalni do najlepszej dostępnej techniki istnieje pilna potrzeba modernizacji reaktora biologicznego MINIBLOK. Ścieki surowe dopływające do oczyszczalni to ścieki socjalno – bytowe pochodzące wyłącznie z budynków mieszkalnych. Ścieki z kanalizacji dopływają do komory kraty, gdzie pozbawione zostają skratek. Z komory kraty ścieki przepływają do przepompowni ścieków surowych, z której tłoczone są dwiema pompami do oczyszczalni biologicznej, którą stanowi reaktor MINIBLOK. W reaktorze prowadzone są procesy usuwania związków organicznych w oparciu o osad czynny poddawany zmiennym warunkom tlenowym. Zasadniczo proces oczyszczania ścieków w oczyszczalni biologicznej oparty jest na bazie reaktora sekwencyjnego. W wyniku oczyszczania ścieków powstają osady nadmierne, które muszą być okresowo odprowadzane. Odprowadzanie (dekantacja) ścieków oczyszczonych prowadzona jest do rowu melioracyjnego w działce nr 18/28 obręb Brodniki. Rów ma długość 185 m i uchodzi do kanału Brodniki w km 2+375. Aktualne pozwolenie wodnoprawne stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 2.5. Charakterystyka ciągu biotechnologicznego podlegającego modernizacji - reaktor biologiczny MINIBLOK M9 Dla realizacji biologicznego oczyszczania ścieków wykonano reaktor biologiczny typu MINIBLOK. Reaktor stanowi cylindryczny zbiornik metalowy (stalowy walec) o średnicy 2,4 m i długości 10 m. W reaktorze zastosowano napowietrzanie realizowane urządzeniem napowietrzającym „Hydromix” Właściwe funkcjonowanie komory osadu czynnego polega na zapewnieniu ściekom odpowiednio długiego czasu zatrzymania, tj. 20-30 godzin, właściwego napowietrzania w zakresie 2-4 mg O2/l oraz dobrego wymieszania osadu czynnego ze ściekami oczyszczanymi. Aby zapewnić skuteczne oczyszczanie ścieków w komorach osadu stężenie biomasy utrzymywane jest na poziomie 3-4 kg smo/m3. Odprowadzenie ścieków następuje po wyłączeniu napowietrzania i sedymentacji osadu. Do odprowadzania ścieków oczyszczonych służy pływające koryto przelewowe. Obiekty i urządzenia zamontowane w części biologicznej oczyszczalni mają umożliwić bezobsługową pracę automatyczną. 2.6. Jakość ścieków surowych Na podstawie wyników akredytowanych badań w próbach średniodobowych jakość ścieków surowych przyjęta do realizacji zadania nie może być niższa od: BZT5 – 270,00 mg O2/dm3 ChZT – 680,00 mg O2/dm3 Zawiesina ogólna – 170,00 mg/dm3 2.7. Wymagana jakość ścieków oczyszczonych Zgodnie z Pozwoleniem Wodnoprawnym wydanym przez Starostę Powiatu Gryfickiego znak RLiOŚ.6341.70.2016(K) z dnia 31.01.2017r. (załącznik nr 9 do SIWZ) wymagana jakość ścieków odprowadzanych z oczyszczalni w Brodnikach wynosi odpowiednio: BZT5 – 25,00 mg O2/dm3 ChZT – 125,00 mg O2/dm3 Zawiesina ogólna – 35,00 mg/dm3 2.8. Zakres przedmiotu zamówienia Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) uzyskanie warunków technicznych, wszystkich wymaganych uzgodnień, opinii, dokumentacji i decyzji administracyjnych w zakresie wykonywanych robót modernizacyjnych, b) zgodne z zasadami planowania i wiedzą inżynierską wykonanie dokumentacji planowanej modernizacji w zakresie niezbędnym do zrealizowania robót przebudowy (modernizacji) dla przedmiotowej oczyszczalni celem uzyskania niezawodności funkcjonowania przebudowywanych obiektów, uzyskania wymaganych w nowym pozwoleniu wodnoprawnym parametrów odprowadzanych do odbiornika ścieków oczyszczonych, poprawy właściwości funkcjonalno-użytkowych, c) zgłoszenie wykonywania robót nie wymagających pozwolenia na budowę lub w przypadku konieczności uzyskanie pozwolenia na budowę d) właściwe i zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie robót budowlano-montażowych dla przedmiotowej modernizacji, e) utrzymanie przebudowywanych obiektów „w ruchu” w trakcie wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych, polegające na zapewnieniu parametrów ścieków odprowadzanych do odbiornika o parametrach zgodnych z wymogami pozwolenia wodnoprawnego, f) uruchomienie i rozruch instalacji i obiektów stanowiących przedmiot zamówienia, zgodnie z przygotowanymi instrukcjami technologicznymi, g) przeprowadzenie prób eksploatacyjnych w niezbędnym zakresie, h) przeprowadzenie szkoleń personelu technicznego Zamawiającego w zakresie obsługi, eksploatacji i BHP dla obiektów będących przedmiotem zamówienia, i) osiągnięcie efektu oraz parametrów techniczno — biotechnologicznych zdefiniowanych w niniejszej specyfikacji, j) zapewnienie gwarancji należytego wykonania robót i serwisu pogwarancyjnego, k) uzyskanie wszelkich dokumentów i spełnienie wszelkich wymogów w trybie przekazania obiektu do eksploatacji. 2.9. Dokumentacja – plan robót Wykonawca opracuje dokumenty obejmujące co najmniej: - dokumentację wykonawczą dla celów realizacji przebudowy (modernizacji) oczyszczalni i przedstawia Zamawiającemu do akceptacji, - dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie robót wraz z inwentaryzacją geodezyjną oraz fotograficzną wykonanych sieci, instalacji i obiektów jeśli takie będą wykonane, - instrukcje rozruchowe, eksploatacyjne i konserwacji oraz instrukcje BHP dla obsługi w warunkach normalnego użytkowania i sytuacjach awaryjnych, - sprawozdanie z rozruchu opracowane nie później niż 7 dni przed terminem odbioru końcowego, w którym Wykonawca przedstawi akredytowane wyniki analiz ścieków oczyszczonych w zakresie pozwalającym na potwierdzenie uzyskania wymaganego w pozwoleniu wodnoprawnym efektu ekologicznego, wskaźników eksploatacyjnych, - parametrów wynikłych z badań jakości wykonanych robót, pomiarów, prób eksploatacyjnych, wskaźników limitowanych w innych opracowaniach związanych z realizacją zamówienia. Zamawiający może dokonać wyrywkowej kontroli ww. parametrów. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do realizacji zamierzenia przedstawione przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy (w tym biotechnologiczne), inwentaryzacje uzupełniające oraz ekspertyzy techniczne niezbędne dla prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdził, że Dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań zamówienia. 2.10. Uzgodnienia i decyzje administracyjne Wykonawca uzyska wszelkie wymagane zgodnie z prawem polskim uzgodnienia, opinie, dokumentacje i decyzje administracyjne niezbędne dla zaplanowania modernizacji, uruchomienia i przekazania obiektu po modernizacji Zamawiającemu do użytkowania. − Mapy do celów projektowych dostarcza Zamawiający . − Nadzory i uzgodnienia stron trzecich Wykonawca winien uwzględnić w cenie wszelkie koszty nadzorów, opinii i sporządzenia dokumentacji wymaganych przez właścicieli obiektów, sieci lub urządzeń. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Zamawiającego nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z Umowy. − Plany i koncepcje Zamawiającego Przedstawiona specyfikacja jest tylko materiałem wyjściowym i pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań dla wykonania zadań wchodzących w skład przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji podanych rozwiązań, poprzez wykonanie własnych obliczeń technologicznych, hydraulicznych i konstrukcyjnych dla zadań wchodzących w skład zamówienia. W przypadku wyniknięcia uzasadnionych względami wydajnościowymi i ekonomicznymi rozbieżności w rozwiązaniach przedstawionych przez Zamawiającego a opracowanymi przez Wykonawcę, Wykonawca nie będzie rościł praw do dodatkowego wynagrodzenia. − Dostępność placu robót Wszelkie roboty przygotowawcze, tymczasowe, budowlane, montażowe, wykończeniowe, będą zrealizowane i wykonane według dokumentacji opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego pod kątem niniejszych wymagań i pozostałych dokumentów przedmiotu zamówienia oraz uzupełnień i zmian, które zostaną dołączone zgodnie z warunkami zamówienia. Zamawiający uznaje, że na etapie przygotowania planu modernizacji Wykonawca uzyska wszelkie informacje o dostępie do placu budowy (będącego we władaniu Zamawiającego) i trasach dostępu. Roboty wykonywane będą na terenie istniejącej oczyszczalni ścieków, zlokalizowanej na wydzielonym geodezyjnie terenie. − Rozpoczęcie robót Warunkiem rozpoczęcia Robót w ramach kontraktu jest zatwierdzenie dokumentów Wykonawcy oraz wypełnienie pozostałych wymagań wynikających ze specyfikacji. − Wizytacja terenu robót Przed złożeniem oferty Wykonawca powinien przeprowadzić wizytację terenu robót oraz jego otoczenia w celu oceny, na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszystkich czynników koniecznych do przygotowania jego rzetelnej oferty, obejmującej wszelkie niezbędne prace przygotowawcze, zasadnicze i towarzyszące zarówno do prowadzenia robót budowlano – montażowych i instalacyjnych jak i przygotowania planu do uzyskania niezbędnych uzgodnień. Zamawiający wyznacza termin wizytacji terenu na dzień 08.01.2021 r. o godz. 12.00 w centrum wsi Brodniki, Gmina Gryfice. 2.11. Zakres robót Zakres robót obejmuje: 1) Przygotowanie terenu robót 2) Wykonanie modernizacji obiektu biotechnologicznego - sekwencyjnego reaktora biologicznego z selektorem, przetrzymaniem osadów nadmiernych, sterownią, 3) Połączenie obiektu z siecią technologiczną międzyobiektową, 4) Montaż instalacji elektrycznych i AKPiA, 5) Przełączenie ścieków na nowo zmodernizowany obiekt technologiczny, 6) Przeprowadzenie rozruchu przebudowywanych ciągów technologicznych z uzyskaniem wymaganego efektu ekologicznego, 7) Przeprowadzenie szkolenia dla obsługi oczyszczalni z zakresu prawidłowej eksploatacji modernizowanych ciągów technologicznych, 8) Opracowanie dokumentacji porozruchowej: sprawozdania z rozruchu, instrukcji obsługi, bhp i itp., 9) Opracowanie dokumentacji powykonawczej. 2.12. Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia W postępowaniu przetargowym mogą wziąć udział wyłącznie wykonawcy niewykluczeni z postępowania, spełniający wszystkie warunki udziału w postępowaniu, którzy złożą komplet oświadczeń dokumentów i opracowań, wymienionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Plan modernizacji musi być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego, na każdym etapie jego wykonywania. W trakcie realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia stałego odbioru i oczyszczania ścieków, współpracując w tym względzie z Zamawiającym. Jakość ścieków odprowadzanych do odbiornika po przebudowie (modernizacji) oczyszczalni ścieków musi odpowiadać parametrom określonym w nowym Pozwoleniu Wodnoprawnym. Wykonawca musi przedstawić zestawienie urządzeń planowanych do zamontowania w ramach modernizacji pod kątem ich energochłonności. Zamawiający oczekuje minimalnego 24 miesięcznego okresu gwarancji na proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie. 3. Wykonawca powołując się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. Zamawiający dopuszcza zmianę technologii, pozwolenia wodnoprawnego, jednakże czas wykonania przedmiotu umowy musi obejmować konieczne procedury administracyjne do czasu rozruchu i osiągnięcia efektów ekologicznych. 5. Wykonawca może zlecić wykonanie części robót podwykonawcom tylko za zgodą Zamawiającego. 6. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania firm podwykonawców. W przypadku braku powyższych informacji, zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie osobiście (siłami własnymi) bez udziału podwykonawcy. 7. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdziale VI pkt. 2 SIWZ. 8. W przypadku zlecenia robót podwykonawcom, rozliczenia finansowe za wykonane roboty Zamawiający dokona bezpośrednio z podwykonawcą. 9. Kierowanie robotami będzie sprawowane przez pracowników Wykonawcy lub podwykonawcy posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. Zmiana osób pełniących funkcje kierownicze na budowie, w stosunku do wykazu zawartego w ofercie przetargowej a także w trakcie trwania budowy, wymaga każdorazowo akceptacji i pisemnej zgody Zamawiającego. 10. Zamawiający dopuszcza rozliczenia częściowe w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 11. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i dostarczenia zamawiającemu przed końcowym odbiorem robót dokumentację powykonawczą, dokumentację technologiczną i dokumentację rozruchową. 12. Kod CPV : 45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków 71320000-7 – Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 54252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia 18.01.2021 r. do godziny 10.00. Decyduje data wpływu środków na konto Zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu, powinno zostać przesłane na rachunek Zamawiającego w banku: 07 9376 0001 2001 0000 0433 0002 z adnotacją: „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Brodnikach”; sygnatura sprawy: TT 04/12/2020”; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (z tym iż poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) – w Urzędzie Miejskim w Gryficach, pok. nr 120 od poniedziałku do piątku od 8:00 – 14:00, najpóźniej do dnia 18.01.2021 r. do godziny 10.00. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony, a oferta uznana za odrzuconą. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) spowodował, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie, 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 14. W ofercie należy wpisać nr konta, na które Zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy oraz na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1,2,3,4 ustawy Pzp (wykluczenie nastąpi w przypadku posiadania dowodów), zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, które zostały określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ , zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: Opis sposobu oceny spełniania warunku: Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez przedłożenie oświadczenia z art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną