Przetargi.pl
Modernizacja kotłowni w Przechlewie z optymalizacją mocy kotłów na biomasę

Zakład Gospodarki Komunalnej ogłasza przetarg

  • Adres: 77320 Przechlewo, ul. Człuchowska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 334 301 , fax. 598 334 631
  • Data zamieszczenia: 2017-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Komunalnej
    ul. Człuchowska 26
    77320 Przechlewo, woj. pomorskie
    tel. 598 334 301, fax. 598 334 631
    REGON: 533229600000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja kotłowni w Przechlewie z optymalizacją mocy kotłów na biomasę
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa z rozbudową kotłowni osiedlowej w Przechlewie opalanej biomasą (słomą) oraz przebudowa odcinków sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Realizacja przedmiotu zamówienia jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, osi priorytetowej 10 Energia, działanie 10.4 Redukcja emisji. Zakres inwestycji obejmuje realizowane kolejno: - przebudowę odcinków sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, - rozbudowę budynku kotłowni (dobudowa hali dla kotła K-3 o mocy 1,2 MW), - demontaż wyeksploatowanego kotła o mocy 2,5 MW i montaż dwóch nowych kotłów o rzeczywistej osiągalnej mocy łącznej 1,6 MW (1,2 MW i 0,4 MW) - wykonanie instalacji fotowoltaicznej. Miejsce realizacji robót budowlanych: Przechlewo, dz. nr 1393. Opis techniczny projektowanej technologii kotłowni W celu poprawy sprawności wytwarzania oraz potrzeby zapewnienia awaryjnego źródła ciepła dla istniejącego kotła K1, przewiduje się wstawienie dwóch mniejszych kotłów o rzeczywistej osiągalnej mocy łącznej 1,6MW w miejsce istniejącego kotła K2. W projektowanej kotłowni zamontowane będą: • dwa kotły wodne K2, K3 niskotemperaturowe o rzeczywistej osiągalnej mocy odpowiednio 400kW i 1200kW, • przenośniki dostarczające paliwo do obu kotłów, • jedno urządzenia odpylające ODP1, filtrujące spaliny wychodzące z kotła K3, • po dwa wentylatory podmuchu powietrza na każdy kocioł (powietrze pierwotne WPP1, WPP2 i wtórne WPW1, WPW2), • dwa agregaty sprężarkowe AS1, AS2, • pompy mieszające PM1, PM2 po jednej na każdy kocioł, Projektowana kotłownia w sezonie grzewczym produkować będzie wodę grzewczą o następujących parametrach: • temperatura 85°/65°C, • ciśnienie maksymalne robocze kotłów 3,5 bar. W sezonie letnim będzie pracować tylko mniejszy kocioł K2 o rzeczywistej osiągalnej mocy 400kW, który zapewni wymaganą moc na c.w.u. dla mieszkańców. Projektowane kotły, podobnie jak w stanie istniejącym, opalane będą słomą. Biomasa magazynowana będzie w istniejącym magazynie słomy. Z magazynu paliwo podawane będzie przenośnikami do kotłów (kotła K-2 o mocy 400 kW, oraz kotła K-3 o mocy 1200kW, które będą w okresie zimowym współpracowały ze sobą, natomiast w okresie letnim pracował będzie tylko kocioł K-2). Podstawowe parametry energetyczne słomy zależą w głównej mierze od gatunku i wilgotności. Opis techniczny kotłów 1) Moc kotłów Dla słomy o wilgotności do 20%, wartość opałowa nie mniejsza niż 13 000GJ Kocioł o mocy rzeczywistej osiągalnej 400KW Kocioł o mocy rzeczywistej osiągalnej 1200KW 2) Budowa kotłów Kotły wyposażone powinny być w paleniska z rusztem samoczyszczącym z napędem hydraulicznym. Nad paleniskiem ze sklepieniem chłodzonym wodą powinna znajdować się komora spalania. Nad komorą spalania, wymiennik 3 ciągowy z by passem omijającym wymiennik w czasie postoju kotła i braku zapotrzebowania na ciepło. By pass ma za zadanie ochronę wymiennika przed korozją. Podane wartości powierzchni czynnej rusztu nie mogą być mniejsze by ograniczyć tworzenie się zgorzeliny w palenisku i nie przegrzewać paleniska - pracując na niższych temperaturach. Poparte jest to doświadczeniem Zamawiającego w spalaniu słomy w dotychczas eksploatowanych kotłach. Budowa kotłów ma zapewniać optymalne spalanie słomy gdzie w palenisku odbywa się zgazowanie słomy a w górnej komorze spalanie. Przekazywanie ciepła odbywa się w palenisku, komorze oraz wymienniku 3 ciągowym. Kotły powinny być wyposażone w wentylatory powietrza: pierwotnego regulowanego zasuwami z serwonapędem oraz wtórnego z recyrkulacją spalin oraz powietrza 3-rzędnego regulowanymi falownikiem. Paliwo w postaci rozdrobnionej słomy podawane będzie na ruszt za pomocą ślimaka z zaworem sektorowym. Kocioł 400KW wyposażony będzie w multicyklony, w kotle 1200KW filtracja spalin odbywać się będzie w oparciu o filtr workowy. 3) Sterowanie kotłów – współpracujące z istniejącym systemem sterowania. Każda z szaf sterujących powinna być wyposażona w sterowanie kotłami i urządzeniami współpracującymi w oparciu o sterownik programowalny PID . Każda z szaf sterujących wyposażona jest w dotykowy kolorowy panel sterujący o przekroju minimum 7,5” oraz modbus. 4) Wyposażenie dodatkowe kotłów 4.1 System podawania paliwa musi być kompatybilny i współpracować z istniejącym systemem, rozdrobniona słoma podawana jest z magazynu paliwa do hali kotłów istniejącymi przenośnikami taśmowymi i dalej poprzez dozownik podawana będzie nowymi przenośnikami z możliwościami: niezależnego zasilania do kotła K-2 i kotła K-3, bądź jednoczesnego do obydwóch kotłów K-2 i K-3. Każdy kocioł powinien posiadać śluzę ogniową do komór spalania kotłów. Śluzy ogniowe zabezpieczają instalację podawania słomy do kotłów przed potencjalnym cofnięciem się płomienia. Cały proces sterowany jest komputerowo i charakteryzuje się wysoką sprawnością spalania oraz elastyczną regulacją mocy kotła. 4.2 Automatyczne usuwanie popiołu - na końcu rusztu zamontowany jest ślimak który usuwa popiół do pojemników stalowych o pojemności 500l z uchylanym dnem. Pojemnik jest na kółkach oraz przystosowany do transportu przez wózek widłowy za pomocą 4 stalowych uchwytów zamontowanych w górnej klapie pojemnika. 4.3 Automatyczne usuwanie popiołu pod multicyklonem (dotyczy kotła 400KW) - popiół odseparowany na multicyklonach usuwany jest do stalowego pojemnika o objętości 180 l za pomocą ślimaka z zaworem sektorowym. 4.4 Automatyczne usuwanie popiołu pod rusztem - popiół który przedostanie się przez rusztowiny i spada pod powierzchnię rusztu automatycznie usuwany jest za mocą metalowego zgrzebła które na całej powierzchni usuwa go do ślimaka paleniska. Napęd zgrzebła odbywa się hydraulicznie z udziałem pompy hydraulicznej napędzającej ruszt. 4.5 Automatyczne czyszczenie wymiennika - wymiennik czyszczony jest w trybie ciągłym za pomocą sprężonego powietrza. Czyszczenie jest maksymalnie skuteczne ponieważ jest współprądowe z kierunkiem spalin. 3 zbiorniki ze sprężonym powietrzem umieszczone są na każdym z ciągów wymiennika. 4.6 Automatyczna zapalarka - urządzenie to pozwala na automatyczne rozpalanie kotła. Składa się z grzałki, zasilanej nadmuchem z wentylatora. System ten wtłacza powietrze o temperaturze około 600°C, wywołując samozapłon paliwa. 5) Filtr workowy Większy z kotłów wyposażony jest w filtr workowy dla zapewnienia emisji poniżej 40mg dla 6% tlenu. Materiał filtrujący z odpornością cieplną nie mniejszą niż 250 stopni. Materiał PTFE klasa 5. Powierzchnia filtrująca worków nie mniejsza niż 89m2 . Filtr wyposażony jest w układ automatycznego czyszczenia za pomocą sprężonego powietrza oraz system gaszenia iskier. 6) Komin dla kotła 400KW Komin stalowy wolnostojący dwupłaszczowy z izolacją zewnętrzną. Średnica wewnętrzna DN300 z redukcją na DN200 na wierzchołku komina Izolacja 100mm W związku z rozbudową kotłowni istnieje potrzeba przełożenia odcinka kanalizacji sanitarnej - do studzienki S3. Nowy odcinek projektuje się jako Ø160. W nowym pomieszczeniu kotłowni przewidziano kanalizację technologiczną do odprowadzania wody zrzutowej z zaworów bezpieczeństwa, spustów, odwodnień urządzeń oraz odwodnienia posadzki. Ścieki technologiczne z kratek ściekowych odprowadzane będą do istniejącej kanalizacji w istniejącej hali kotłów, studzienki schładzającej, a następnie do kanalizacji sanitarnej. Wody opadowe z dachu budynku będą odprowadzane do studzienki D1 rurociągiem o średnicy Ø160. Wymagana temperatura w pomieszczeniu kotłowni i pompowni wynosi +8°C. Z uwagi na zyski ciepła nie projektuje się tam instalacji grzewczej W projektowanym pomieszczeniu hali kotłów zaprojektowano wentylację grawitacyjną nawiewno-wywiewną. Ilość powietrza: nawiewnego 3289m3/h w tym: • powietrza do spalania 2689m3/h; • powietrza do wentylacji 600m3/h; Ilość powietrza: wywiewnego 600m3/h. Wentylacja grawitacyjna nawiewna: • dwie czerpnie ścienne o łącznej pow. 2m2 z żaluzjami umożliwiającymi ograniczenie przepływu do max 50%. Wentylacja grawitacyjna wywiewna: • dwa wywietrzaki dachowe Ø315 (jeden z możliwością zamknięcia przepustnicą odcinającą). Instalacja fotowoltaiczna Instalacja fotowoltaiczna o mocy docelowej 20,28 kWp zostanie wykonana na dachu budynku kotłowni. Jako źródło energii odnawialnej zastosowane zostaną moduły fotowoltaiczne. Moduły zostaną zamocowane do specjalnie przygotowanej konstrukcji bazowej. Moduły PV należy połączyć ze sobą w odpowiednio dobrane łańcuchy, które następnie razem zebrane będą tworzyły generator słoneczny i zostaną podłączone do inwertera. Prognoza roczna uzysku energii z instalacji fotowoltaicznej o mocy 20,28 kWp wyniesie 17762,55 kWh. Instalacja ma zostać podłączona do zbiornika buforowego z grzałkami podgrzewającymi wody powrotne przed dojściem do pieca o pojemności minimum 3000 l 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej, stanowiącej załączniki do SIWZ: - Projekt budowlany (Załącznik nr 9 do SIWZ), - Przedmiar robót (Załącznik nr 10 do SIWZ) - należy traktować jako materiał pomocniczy do określenia przedmiotu zamówienia!, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (Załącznik nr 11 do SIWZ). 4. Podstawą do określenia przedmiotu zamówienia przy kalkulowaniu ceny ryczałtowej jest SIWZ, projekt budowlany oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót. 5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania robót zgodnie zasadami BHP i obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Wykonawca zobowiązany jest stosować w czasie realizacji zamówienia wszelkie obowiązujące przepisy z zakresu prawa budowlanego, ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ppoż. Wykonawca jest zobowiązany pokryć wszelkie opłaty i kary nałożone przez właściwe podmioty, organy i instytucje za dokonane przez Wykonawcę złamanie prawa, przekroczenie norm i przepisów w trakcie realizacji umowy oraz zawinione zaniedbania. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego terenu budowy. 6. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w takim przypadku powinien wskazać w ofercie zakres robót które będą wykonywać podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane. 7. Wymagania stawiane Wykonawcy: - ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy, - określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia, - wykonawca obejmie gwarancją całość przedmiotu zamówienia na okres wskazany w ofercie, licząc od daty odbioru końcowego bez zastrzeżeń w całości, - okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać co najmniej okresowi udzielanemu przez Wykonawcę, - przedłożenie Zamawiającemu pełnej dokumentacji odbiorowej w dniu zgłoszenia do odbioru końcowego. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie. 8. Określona przez Wykonawcę cena w ofercie jest ceną ryczałtową określoną w oparciu o kosztorys ofertowy (uproszczony), który Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu w terminie 5 dni od podpisania umowy. 9. Jeżeli zapisy w przedmiarach robót, STWiOR lub dokumentacji projektowej wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń i materiałów, należy je traktować jako niezobowiązujące propozycje projektanta (służące prawidłowemu zrozumieniu projektu). Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 Pzp dopuszcza oferowanie rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę i opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach. Zastosowane urządzenia winny spełniać funkcje, jakiej mają służyć, być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami tak aby zespół urządzeń dawał zamierzony (zaprojektowany) efekt, nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych. 10. W sytuacji, gdy Wykonawca zamierza zastosować inne materiały i urządzenia niż podane w dokumentacji projektowej (materiały i urządzenia równoważne) winien dołączyć do oferty wykaz zawierający materiały i urządzenia zawarte w dokumentacji projektowej oraz podać ich równoważniki (nazwy materiałów i urządzeń zaproponowanych w ofercie) – Załącznik nr 12 do SIWZ. Do wykazu wówczas należy dołączyć stosowne dokumenty zawierające parametry techniczne zaproponowanych równoważnych materiałów i urządzeń wraz z podaniem miejsca zainstalowania zaoferowanego urządzenia (m.in. certyfikaty, dokumentację techniczno-ruchową, karty katalogowe). Zamawiający zastrzega możliwość skontrolowania wskazanego miejsca zainstalowania urządzenia równoważnego, żądania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia, zaświadczenia niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym. 11. Brak złożenia wraz z ofertą Tabeli równoważności (Załącznik nr 12 do SIWZ) jest równoznaczny z oświadczeniem wykonawcy, iż podczas realizacji inwestycji zastosuje materiały i urządzenia wskazane w dokumentacji projektowej. 12. Zgodnie z art. 30 ust. 5 pzp, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ocena możliwości zastosowania proponowanego urządzenia lub rozwiązania równoważnego powinna zawierać dla każdego urządzenia minimum analizę: • parametrów technologicznych proponowanych urządzeń lub rozwiązań równoważnych, • zgodność parametrów technologicznych proponowanych urządzeń lub rozwiązań równoważnych z pozostałymi zaprojektowanymi urządzeniami lub rozwiązaniami technologicznymi oraz zaprojektowanymi instalacjami technologicznymi, • gabarytów, kształtów i rozwiązań konstrukcyjnych proponowanych urządzeń równoważnych w stosunku do gabarytów zaprojektowanych pomieszczeń oraz przestrzeni na ich montaż w komorach zbiorników, w tym możliwość ich montażu, demontażu i podejść do czynności obsługowych i serwisowych, szerokości przejść dla pracowników obsługi, wielkości otworów drzwiowych, włazów technologicznych itp., • rozwiązań materiałowych, • podejść i połączeń z instalacjami technologicznymi, • ciężaru urządzeń, sprawdzenia obliczeń wytrzymałości stropów, udźwigu urządzeń do czynności obsługowych itp., • innych informacji potwierdzających równoważność proponowanego urządzenia lub rozwiązania. 13. Wykonawca dobierając inne materiały lub urządzenia lub rozwiązania równoważne do zaproponowanych w dokumentacji projektowej, bierze na siebie odpowiedzialność za prawidłowe działanie kotłowni (określone w warunkach gwarancji). Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość zastosowanych materiałów, urządzeń, instalacji i armatury, za montaż i uruchomienie oraz ich zgodność z dokumentacją projektową i wymaganiami specyfikacji technicznej. 14. Zamawiający nie uzna za urządzenia równoważne, spełniające wymagania określone dokumentacją projektową i STWiOR, żadnych urządzeń prototypowych. 21. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.). Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, minimum 4 osób wykonujących roboty sanitarne w zakresie realizacji zamówienia: - montaż 2 kotłów wraz ze sterowaniem i niezbędnymi urządzeniami dostarczającymi paliwo, - podłączenie kotłów do istniejącej instalacji, - montaż rurociągów technologicznych z rur stalowych w kotłowni wraz z armaturą, - przeprowadzenie próby szczelności zamontowanej instalacji technologicznej kotłowni, - rozruch technologiczny kotłowni. 22. W celu potwierdzenia wywiązywania się z obowiązku zatrudnienia w/w osób na umowę o pracę, wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest przedkładać stosowne dowody, na każde żądanie Zamawiającego: a) Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o wywiązywaniu się z obowiązku zatrudnienia, o którym mowa w pkt 21, zawierające w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) Poświadczone za zgodność z oryginałem, odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę, kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, o których mowa w pkt 21 (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać częściowo zanonimizowana (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie, jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS potwierdzające opłacenie przez wykonawcę lub podwykonawcę, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. Zamawiający może żądać wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów oraz przeprowadzić kontrolę na miejscu wykonywania świadczenia. W przypadku, gdy Zamawiający poweźmie informację o nie dopełnieniu w/w obowiązku, Zamawiający naliczy kary umowne, których wysokość została określona we wzorze umowy (kara umowna w wysokości odpowiadającej minimalnemu wynagrodzeniu za pracę w wysokości brutto). Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zobowiązał podwykonawców (np. poprzez zastosowanie odpowiednich zapisów w umowach) do zatrudnienia w/w osób na umowę o pracę, do dokumentowania i przedkładania dokumentów umożliwiających przeprowadzenie kontroli podwykonawcy. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wykonanie tego obowiązku również w stosunku podwykonawców. 23. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników W związku z art. 29 ust. 5 pzp Zamawiający wymaga, aby wejście i dojście do budynku socjalnego, musi być dostosowane do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Drzwi wejściowe nie mogą być węższe niż 90 cm, a maksymalna szerokość drzwi zewnętrznych nie powinna być szersza niż 100 cm. Istotne jest to, żeby grubość skrzydła drzwi po otwarciu nie sprawiła, że pomniejszy się wymiar szerokości otworu w świetle ościeżnicy. Aby umożliwić osobie na wózku pokonanie progu w drzwiach wejściowych, należy zastosować listwę przyprogową z małym spadkiem, wykonaną ze stali, aluminium lub utwardzonej gumy. Wszelkie elementy w drzwiach (wizjer, zamek, blokada) powinny znajdować się w zasięgu osoby niepełnosprawnej. Klamki powinny mieć ergonomiczne kształty i być wygodne; ponadto, drzwi muszą być wyposażone w szeroki uchwyt, który będzie stanowił pomoc dla osób z ograniczonym polem manewru rąk. Podjazd łagodny i dostosowany do wózków inwalidzkich.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wykonawcy zobowiązani są wnieść wadium przed upływem terminu do składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancjach z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2016r. poz. 359 i 2260 oraz Dz. U. z 2017 r. poz. 1089). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Człuchowie O/Przechlewo nr rachunku: 68 9326 0006 0060 2321 2000 0010. Na przelewie należy umieścić informację Wadium do przetargu nieograniczonego na „Modernizacja kotłowni w Przechlewie z optymalizacją mocy kotłów na biomasę”. 4. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 1 i ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zastanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów: a) Wypełniony formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ); b) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3 do SIWZ, aktualne na dzień składania ofert. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; c) dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego – w przypadku, gdy Wykonawcy składają wspólną ofertę, a podpisywana jest przez pełnomocnika; d) stosowne pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, albo z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG); e) dowód wpłaty wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach