Przetargi.pl
Modernizacja infrastruktury energetycznej PIMOT wraz z dostosowaniem stacji transformatorowych do zwiększonego obciążenia

Przemysłowy Instytut Motoryzacji PIMOT ogłasza przetarg

  • Adres: 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 777 000 , fax. 227 777 020
  • Data zamieszczenia: 2018-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przemysłowy Instytut Motoryzacji PIMOT
    ul. Jagiellońska 55
    03-301 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 227 777 000, fax. 227 777 020
    REGON: 3604400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pimot.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: instytut badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja infrastruktury energetycznej PIMOT wraz z dostosowaniem stacji transformatorowych do zwiększonego obciążenia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja Infrastruktury Energetycznej Instytutu w zakresie wymiany wyeksploatowanych linii kablowych SN 15kV oraz dostosowania istniejącej struktury do potrzeb nowych stanowisk badawczych, odpowiednio dla każdego z zadań (żadne z niżej wymienionych zadań nie stanowi odrębnej części zamówienia w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych): Część A: 1.Wymiana przyłączy kablowych SN 15kV relacji: Stacja transformatorowa bud nr 2 - Rozdzielnia Główna SN PIMOT. 2. Wykonanie przyłącza elektroenergetycznego 0,4kV z Rozdzielni Głównej nN bud nr 2 do projektowanego złącza ZK-10, usytuowanego w pobliżu bud nr 14 Część B: 1. Modernizacja rozdzielnicy SN w stacji transformatorowej bud nr 2. 2.Wymiana przyłącza linii kablowej SN 15kV relacji: Stacja transformatorowa bud nr 22 - Rozdzielnia Główna SN PIMOT. 3.Wykonanie przyłącza elektroenergetycznego SN 15kV relacji: Stacja transformatorowa bud nr 22 - Projektowana stacja transformatorowa v 15/0,4kV 2x1600kVA. 4. Wymiana rozdzielnicy SN 15kV w stacji transformatorowej bud nr 22. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SIWZ - SOPZ 2. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w istotnych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 9 do SIWZ. 3. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne 45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego 45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 4. Zamawiający dołożył należytej staranności w celu dokonania opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy, jednak specyfika przedmiotu zamówienia powoduje brak możliwości opisania przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. Podane w SOPZ nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy Pzp a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Za urządzenia bądź materiały równoważne Zamawiający uzna te, które posiadają nie gorsze lub korzystniejsze parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w SOPZ. 5. Ewentualnie zawarte w SOPZ nazwy materiałów, urządzeń podano jako przykładowe, będące podstawą do wykonania obliczeń technicznych i określające ich standard techniczny i estetyczny. W realizacji można stosować materiały i urządzenia innych firm, które odpowiadają standardowi określonemu w SOPZ lub też standard ten podwyższają. Udowodnienie „równoważności” spoczywa na Wykonawcy. 6. Wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać atesty bezpieczeństwa i aprobatę techniczną oraz dopuszczenie do stosowania na terenie Polski. Do wykonania zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń nowych, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w specyfikacji technicznej i dokumentacji projektowej, odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, przenoszących te normy. W przypadku odniesienia się w Opisie Przedmiotu Zamówienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca ma obowiązek, na etapie realizacji zamówienia, posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 7. Zamawiający nie uzna za urządzenie/materiały równoważne, spełniające wymagania SOPZ, żadnych urządzeń prototypowych. 8. UWAGA! Zamawiający wymaga aby osoby wykonujące czynności polegające na świadczeniu najemnej pracy fizycznej pod nadzorem (robotnicy) w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia były zatrudniane przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Minimalna liczba osób jak również wymiar etatu dla poszczególnych osób określa Wykonawca mając na uwadze konieczność terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. Wymogi dotyczące obowiązków zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dla poszczególnych osób nie znajdą zastosowania w przypadku w którym Wykonawca lub podwykonawca zgłosi daną osobę jako odpowiednio podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę w rozumieniu art. 2 pkt 9b ustawy Pzp. Brak zgłoszenia danej osoby jako podwykonawcy w treści Formularza ofertowego lub przed przystąpieniem do wykonania zamówienia, zgodnie z Rozdziałem VII punktem 4, nie oznacza braku możliwości zgłoszenia takiej osoby na etapie realizacji zamówienia na zasadach wskazanych w Istotnych Postanowieniach Umowy. Wymagania dotyczące: a) sposobu dokumentowania zatrudnienia osób o których mowa w tym punkcie b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań, oraz sankcje z tytułu ich niespełnienia opisane są w treści Istotnych Postanowień Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45310000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wadium w wysokości 30.000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu należy je wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego nr 78 1560 0013 2414 8520 3000 0060 z adnotacją „Wadium - numer postępowania 10/RB/RT/2018 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X punkt 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został zapakowany w odrębną kopertę i wraz z ofertą złożony w opakowaniu oznaczonym wg wytycznych zawartych w rozdziale XII pkt 8 niniejszej SIWZ. Kopię dokumentu należy załączyć do oferty. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie formułuje wymagań w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale IX. 6. 2) lit. a) i b) oraz litera d) SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 8. Dokumenty, o których mowa w rozdziale IX. 7. lit. b) niniejszej SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w X. 7. lit a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdziale IX. Punkt 7 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt 8 stosuje się. 10. W zakresie nieuregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz.1126). 11. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w rozdz. IX punkt 1. niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty będą niekompletne, będą zawierać błędy lub budzić wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 13. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 14. Do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczęcia postępowania, tj. opublikowania Ogłoszenia o zamówieniu i SIWZ na stronie internetowej Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach