Przetargi.pl
„Modernizacja infrastruktury drogowej w Zakopanem na cele przygotowań Igrzysk Europejskich w 2023 roku”

Gmina Miasto Zakopane ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, Kościuszki 13
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 20 20 448
  • Data zamieszczenia: 2022-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Zakopane
    Kościuszki 13
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. +48 18 20 20 448
    REGON: 000654948
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zakopane.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja infrastruktury drogowej w Zakopanem na cele przygotowań Igrzysk Europejskich w 2023 roku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie drogowych robót budowlanych, w tym na terenie wpisanym do rejestru zabytków, w ramach zadania inwestycyjnego nr 2022/18 „Modernizacja infrastruktury drogowej w Zakopanem na cele przygotowań Igrzysk Europejskich w 2023 roku” obejmujące następujące zakresy:a) Zakres nr 1 – modernizacja istniejącej nawierzchni parkingu w ramach budowy parkingu buforowego na Spyrkówce przy DK47;b) Zakres nr 2 – modernizacja parkingów na samochody osobowe przy Al. 3 Maja/GRK i DRK;c) Zakres nr 3 – modernizacja parkingu górnego przy Al. 3 Maja/DRK;d) Zakres nr 4 – modernizacja drogi ul. Tuwima;e) Zakres nr 5 – modernizacja drogi gminnej ul. Zwierzyniecka – etap I i II;f) Zakres nr 6 – modernizacja ul. B. Czecha wraz z zatokami postojowymi;g) Zakres nr 7 – modernizacja drogi ul. Jagiellońska;h) Zakres nr 8 – modernizacja ul. Chałubińskiego;i) Zakres nr 9 – modernizacja ul. Droga do Olczy;j) Zakres nr 10 – modernizacja wiat przystankowych i zatok autobusowych;2. Zakres robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:1) Dla Zakresu nr 1 – modernizacja istniejącej nawierzchni parkingu w ramach budowy parkingu buforowego na Spyrkówce przy DK47:a) Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej wraz z wymianą podbudowy i krawężnikowaniem;b) Wykonanie odwodnienia liniowego wraz z włączeniem do sieci kanalizacji deszczowej, wykonaniem studni rewizyjnych, wpustów ściekowych i separatorem produktów ropopochodnych;2) Dla Zakresu nr 2 – modernizacja parkingów na samochody osobowe przy Al. 3 Maja/GRK i DRK:a) Wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej;b) Regulacja pionowa studzienek ściekowych z wymianą wpustu ulicznego;c) Wykonanie wyniesionego przejścia dla pieszych z kostki brukowej wraz z dostosowaniem do niego powierzchni chodnika;d) Naprawa i malowanie barier ochronnych;e) Przełożenie nawierzchni parkingu z kostki brukowej i jej uzupełnienie;f) Wymiana i regulacja pokryw studni teletechnicznych;g) Wymianę słupów oświetlenia ulicznego wraz z wymianą przewodu zasilającego;h) Wykonanie oznakowania poziomego;i) Wykonanie bezpiecznika z kostki brukowej;j) Wykonanie systemu informacji parkingowej;3) Dla Zakresu nr 3 – modernizacja parkingu górnego przy Al. 3 Maja/DRK:a) Wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej;b) Wykonanie odwodnienia;c) Wykonanie peronu postojowego;d) Przełożenie nawierzchni parkingu z kostki brukowej i jej uzupełnienie;e) Wykonanie bezpiecznika z kostki betonowej;f) Wykonanie przejścia dla niepełnosprawnych;g) Wymianę słupów oświetlenia ulicznego;h) Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;4) Dla Zakresu nr 4 – modernizacja drogi ul. Tuwima:Na odcinku ok. 226m:a) Przebudowę jezdni wraz z wymianą podbudowy;b) Przebudowę poboczy na chodniki;c) Budowę odwodnienia drogi;d) Przebudowę oświetlenia ulicznego;e) Budowę kanału technologicznego;f) Regulację zasuw i włazów;g) Przebudowę sieci telekomunikacyjnej;h) Zabezpieczenie sieci energetycznej;Na odcinku ok. 77m:a) Wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej;b) Uzupełnienie poboczy kruszywem;c) Budowę odwodnienia drogi;d) Regulację istniejących zasów i włazów;5) Dla Zakresu nr 5 – modernizacja drogi gminnej ul. Zwierzyniecka:Dla etapu nr I:Na odcinku ok. 187m:a) Przebudowę jezdni wraz z wymianą podbudowy;b) Budowę prawostronnych zatok postojowych dla samochodów osobowych wraz z budową utwardzonego pobocza;c) Budowę lewostronnego chodnika;d) Przebudowę odwodnienia drogi;e) Przebudowę oświetlenia ulicznego;f) Budowę kanału technologicznego;g) Przebudowę kanalizacji sanitarnej;Na odcinku ok. 70m:a) Wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej;b) Przebudowę odwodnienia drogi;Dla etapu nr II:a) Przebudowę jezdni wraz z wymianą podbudowy;b) Budowę prawostronnego ciągu pieszo-rowerowego;c) Budowę lewostronnego chodnika oraz utwardzonego pobocza;d) Budowę odwodnienia drogi;e) Przebudowę oświetlenia ulicznego;f) Budowę kanału technologicznego;g) Przebudowę sieci teletechnicznej;h) Przebudowę sieci elektroenergetycznej o napięciu poniżej 1 kV;i) Przebudowę sieci gazowej;6) Dla Zakresu nr 6 – modernizacja ul. B. Czecha wraz z zatokami postojowymi - na odcinku ok. 750m - w zakresie:a) nawierzchni jezdni wraz z wymianą podbudowy;b) nawierzchni parkingów wraz z wymianą podbudowy;c) regulacji pionową studzienek i wpustów;d) przełożenia i uzupełnienia ścieku przykrawężnikowego z kostki granitowej;e) montażu i malowania słupków odgrodzeniowych;f) wykonania oznakowania poziomego;g) modernizacji oświetlenia ulicznego;7) Dla Zakresu nr 7 – modernizacja drogi ul. Jagiellońska- na odcinku ok. 800m - w zakresie:a) nawierzchni jezdni poprzez wykonanie nowych warstw bitumicznych; b) obustronnych chodników wraz z wymianą podbudowy;c) zatok postojowych;d) pasów zieleni;e) kanalizacji burzowej, wykonanie ścieku ulicznego;f) przebudowy sieci oświetlenia ulicznego wraz z kablem zasilającym;g) wykonania oznakowania poziomego, pionowego, urządzeń BRD;8) Dla Zakresu nr 8 – modernizacja ul. Chałubińskiego – na odcinku ok. 675m - w zakresie:a) jezdni o nawierzchni bitumicznej;b) obustronnych chodników wraz z wymianą podbudowy;c) budowy zatok postojowych;d) kanalizacji burzowej;e) krawężników i obrzeży;f) regulacji i odnowienie istniejących urządzeń BRD;g) budowy oświetlenia ulicznego;h) zjazdów;i) skrzyżowania ul. Chałubińskiego z ul. Jagiellońską, Witkiewicza i Sienkiewicza;j) skrzyżowań ul. Chałubińskiego z ul. Kraszewskiego i ul. Droga do Bristolu;k) wycinki drzew;9) Dla Zakresu nr 9 – modernizacja ul. Droga do Olczy w zakresie:a) nawierzchni bitumicznej;b) odwodnienia liniowego;c) wymiany wiat przystankowych;d) Wymiany oświetlenia;10) Dla Zakresu nr 10 – modernizacja wiat przystankowych i zatok autobusowych:a) Wymianę i uzupełnienie wiat przystankowych;b) Modernizację zatok autobusowych;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych i 00/100).2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 26 listopada 2022 r.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).4. Wadium przetargowe w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Urzędu Miasta Zakopane w PEKAO S.A. w Zakopanem nr: 85124047481111000048718666 z zaznaczeniem, że dotyczy postępowania BZP.271.92.2022. Wadium musi znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpłynięcia środków na rachunek Zamawiającego.5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.6. Zamawiający zaleca załączenie do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu na rachunek bankowy zamawiającego. Czynność ta skróci czas badania ofert.7. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/ poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Miasto Zakopane.2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem,3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) termin ważności gwarancji/poręczenia,5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.8. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum w imieniu całego konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.9. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.10. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 Pzp.11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w okolicznościach o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale X SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej (ust. 3).3. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:1) w zakresie doświadczenia zawodowego:w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonali co najmniej 2 roboty budowlane o zakresie odpowiadającym swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. 2 roboty polegające na przebudowie lub budowie drogi o długości nie mniejszej niż 400m, potwierdzone dowodami określającymi, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,2) w zakresie potencjału technicznego:dysponuje lub będzie dysponował wytwórnią mas mineralno-bitumicznych lub możliwością zakupu masy mineralno-bitumicznej [MMA] z wytwórni do miejsca wbudowania tj. od zakończenia załadunku na środek transportowy do chwili rozpoczęcia napełnienia rozściełacza w ciągu 2,5 godzin.3) w zakresie potencjału kadrowego dysponuje lub będzie dysponował:osobami, które będą pełniły nadzór nad robotami budowlanymi, posiadające kwalifikacjei uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach:- inżynieryjnej drogowej – kierownik budowy,- inżynieryjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,- inżynieryjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,- inżynieryjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,lub odpowiadających wydanych na podstawie wcześniejszych przepisów, tj. nie zawierających w swej treści włączeń uniemożliwiających kierowanie robotami budowlanymi objętymi zamówieniem.Kierownik budowy musi posiadać stosowne uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych w obiekcie położonym na terenie ochrony konserwatorskiej.Wszystkie wykazane osoby musza się legitymować aktualną przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.Zamawiający dopuszcza sytuację, że jedna osoba legitymuje się kilkoma lub wszystkimi wskazanymi wyżej uprawnieniami.Kierownik robót powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r.o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2020, poz. 220).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach