Przetargi.pl
Modernizacja i doposażenie budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bestwinie

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 43-512 Bestwina, ul. Krakowska 111
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 215 77 00 , fax. 0-32 215 77 12
  • Data zamieszczenia: 2009-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Krakowska 111 111
    43-512 Bestwina, woj. śląskie
    tel. 032 215 77 00, fax. 0-32 215 77 12
    REGON: 00099044500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bestwina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja i doposażenie budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bestwinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja i doposażenie budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bestwinie oraz remont części usługowo-mieszkalnej budynku przy ulicy Szkolnej 4 i 6 w Bestwinie. 2.Zakres prac obejmuje m.in.: - przebudowę dachu, - remont schodów zewnętrznych, - wymianę stolarki drzwiowej i okiennej, - modernizację wentylacji mechanicznej, - modernizację instalacji wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej, - termomodernizację budynku, - remont pomieszczeń, - doposażenie pracowni specjalistycznych, gabinetów specjalistycznych i laboratorium. 3.Zakres zamówienia opisano w sposób szczegółowy: a)w Specyfikacjach Technicznych: - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, dotycząca Budynku ZOZ i budynku usługowo-mieszkalnego w Bestwinie przy ul. Szkolnej 4 i 6, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, dotycząca wentylacji mechanicznej Ośrodka Zdrowia ST-02, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, dotycząca instalacji elektrycznej w remontowanym budynku Ośrodka Zdrowia, b) Dokumentacji Projektowej: - Aneks do Projektu Budowlanego Remontu Zakładu Opieki Zdrowotnej i Budynku Usługowo-Mieszkalnego w Bestwinie, - Projekt Budowlany - część konstrukcyjna -ANEKS, - Projekt Budowlany instalacji elektrycznej w remontowanym budynku Ośrodka Zdrowia - ANEKS, - Projekt Techniczny z obliczeniem osłon stałych, - Projekt instalacji sanitarnych, - specyfikacja techniczna sprzętu medycznego i wyposażenia specjalistycznego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bestwinie stanowiąca załącznik nr 7 SIWZ. c) Przedmiarach robót : - przedmiar robót- remont pomieszczeń ZOZ - Architektura i Konstrukcja, - przedmiar robót- remont pomieszczeń ZOZ - Termomodernizacja, - przedmiar robót- remont pomieszczeń ZOZ - Instalacja wod-kan, - przedmiar robót- remont budynku usługowo-mieszkalnego- Architektura i Konstrukcja, - przedmiar robót- remont budynku usługowo-mieszkalnego-Termomodernizacja, - przedmiar robót- remont budynku usługowo-mieszkalnego- instalacja wod-kan, - przedmiar-wentylacja mechaniczna dla remontowanego budynku Zakładu Opieki Zdrowotnej i budynku Usługowo-Mieszkalnego w Bestwinie przy ul. Szkolnej 4 i 6, - przedmiar robót - Samodzielny Publiczny Ośrodek Opieki Zdrowotnej w Bestwinie - instalacje wewnętrzne elektryczne, - przedmiar robót - zestawienie mebli i elementów wyposażenia - Ośrodek Zdrowia w Bestwinie,stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). 8.W szczególności na etapie przygotowania oferty, z uwagi na duży zakres inwestycji, oferent zobowiązany jest do sprawdzenia warunków realizacji inwestycji w przedstawionym powyżej zakresie, poprzez przeprowadzenie na własny koszt i ryzyko wizji lokalnej terenu inwestycji, celem zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do przygotowania prawidłowej oferty. Oferent jest zobowiązany do sprawdzenia podanych w opisie przedmiotu zamówienia parametrów i uwzględnienie w ofercie zakresu wynikającego z Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacji Technicznych. Oferent nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentacji przetargowej,a o ich wykryciu winien niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. Wszystkie roboty, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, a nie zostały zgłoszone Zamawiającemu (mimo ich braku w Dokumentacji Projektowej, Specyfikacji Technicznej, Przedmiarze Robót, a wynikające z Prawa Budowlanego, Polskich Norm lub sztuki budowlanej) nie będą wchodziły w zakres robót dodatkowych i będą musiały być wykonane na koszt własny oferenta (wykonawcy). 9.Dodatkowo wykonawcy winni wycenić i doliczyć do ceny ofertowej sprzęt medyczny zgodny ze specyfikacją techniczną sprzętu medycznego i wyposażenia specjalistycznego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bestwinie stanowiącą załącznik nr 7 SIWZ. 10.Niniejsze zadanie jest częścią projektu Poprawa dostępności i jakości usług medycznych na terenie Gminy Bestwina, które będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Z uwagi na powyższe wybrany wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego robót budowlanych i dostaw, w uzgodnieniu z zamawiającym. Harmonogram ten będzie stanowił załącznik do umowy. 11.Zakres robót przedstawiony w dokumentacji projektowej obejmuje roboty, które zostały już częściowo wykonane tj. w części budynku usługowo-mieszkalnego wymieniono stolarkę okienną w obydwu mieszkaniach. W związku z powyższym roboty te nie zostały ujęte w przedmiarze robót. 12.Zamawiający informuje, że w trakcie realizacji inwestycji nie zostanie przerwana obsługa pacjentów,a SP ZOZ będzie funkcjonował w ograniczonym zakresie. Wobec powyższego prace należy prowadzić etapami w uzgodnieniu z użytkownikiem obiektu i zamawiającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452151008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100) 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a.pieniądzu, b.poręczeniach bankowych, c.gwarancjach bankowych, d.gwarancjach ubezpieczeniowych, e.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy Czechowice - Dziedzice - Bestwina, konto nr 78 8453 0002 0000 1717 2000 0010. 4.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego w pok. nr 7. 5.Nie należy załączać dokumentu wadialnego do oferty. 6.Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofert zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwot wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do 20 kwietnia 2009r., do godz. 09:00. 8.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 9.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, a ponadto: a.Posiadają doświadczenie w zakresie robót stanowiących przedmiot przetargu tj. wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie - co najmniej dwa zadania związane z wykonywaniem kompleksowego remontu budynku o charakterze i złożoności porównywalnym z niniejszym zamówieniem. b.Dysponują osobami uprawnionymi do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie, posiadającymi uprawnienia zawodowe niezbędne do kierowania przedmiotowym zakresem robót, będącymi członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego, w zakresie wskazanym w dalszej części SIWZ, c.Są ubezpieczeni w zakresie wskazanym w dalszej części SIWZ, d.Są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymogami ustawowymi i prowadzą działalność której profil odpowiada przedmiotowi zamówienia, w zakresie wskazanym w dalszej części SIWZ, 2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania: a.w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, przedsiębiorcy wchodzący w skład konsorcjum przedstawią wspólnie następujące dokumenty: - formularz ofertowo - cenowy, - kosztorys, - projekt umowy, - wykaz zrealizowanych prac, - uprawnienia kierownika budowy, - polisa. Oznacza to, iż dane dotyczące wykazu prac, uprawnień kierownika budowy, polisy będą sumowane. Pozostałe dokumenty wymienione w rozdziale VI każdy z przedsiębiorców wchodzących w skład konsorcjum musi przedłożyć oddzielnie. b.oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie, c.wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno zostać przedłożone wraz z ofertą. Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. -wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem), -wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę; w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane dotyczące konsorcjum, a nie pełnomocnika konsorcjum. 3.Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, zgodnie z Rozdziałem VI SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony formularz ofertowo-cenowy stanowiący zał. nr 1 nin. specyfikacji. 2.Kosztorys ofertowy wykonany zgodnie z załączonymi przedmiarami robót oraz specyfikacją techniczną sprzętu medycznego i wyposażenia specjalistycznego SP ZOZ Bestwina. 3.Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy - wg zał. nr 2. 4.Oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy, wg zał. nr 3. 5.Wykaz zrealizowanych, co najmniej dwóch prac w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej dwa zadania związane z wykonywaniem kompleksowego remontu budynku o charakterze i złożoności porównywalnym z niniejszym zamówieniem, według zał. nr 4. 6.Każde wymienione w zał. nr 4 zadanie winno być potwierdzone pozytywnym protokołem odbioru lub referencjami zamawiającego, na rzecz którego było wykonywane. 7.Referencje lub protokoły odbioru muszą zawierać co najmniej następujące informacje: a)nazwę Zamawiającego, dla którego zamówienie było wykonywane, b)zakres rzeczowy, c)wartość zamówienia, d)okres realizacji zamówienia, e)informację o należytym wykonaniu zamówienia. 8.Uprawnienia budowlane o specjalności uprawniającej do kierowania przedmiotowym zakresem robót tj. - uprawnienia w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, - uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, osób pełniących funkcje kierowników robót wraz z dokumentem potwierdzającym wpis tych osób do Izby Inżynierów Budownictwa. 9.W przypadku zamiaru powierzenia części zamówienia podwykonawcom należy podać dane dotyczące podwykonawców wg wzoru stanowiącego zał. nr 5 (w przeciwnym wypadku należy wpisać nie dotyczy). 10.Zaparafowany na dowód akceptacji projekt umowy - zał. nr 6. 11.Aktualny odpis z rejestru firm potwierdzający posiadanie uprawnień do występowania w obrocie prawnym w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej potwierdzające, że profil działania Wykonawcy odpowiada przedmiotowi zamówienia (PKD należące do działu 45) dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 12.Aktualne zaświadczenie właściwego Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego - dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert). 13.Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności - dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 14.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4,5,6,7,8 i 9 ustawy - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 15.Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na sumę ubezpieczenia co najmniej 500 000,00 zł. 16.Wykonawca, który nie dysponuje polisą obejmującą pełny okres realizacji zamówienia, winien złożyć oświadczenie, iż zobowiązuje się do wniesienia polisy jw. na cały okres realizacji zamówienia przed wygaśnięciem posiadanej polisy. 17.Dokumenty wymienione w rozdziale VI specyfikacji winny być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem. 18.Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. 19.Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. 20.Nie spełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania. 21.Uzupełnienie wymaganych dokumentów i oświadczeń jest możliwe tylko zgodnie z art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 22.Brak jakiegokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów, lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 23.Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006r. Nr 87,poz. 605). 24.Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane. a)Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. Nr 47 z dnia 8 czerwca 1993 r., poz. 211,z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, tzn. zastrzegł składając ofertę, iż nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania. b)Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. c)Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem tajemnica przedsiębiorstwa, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. d)Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. e)Wykonawca w szczególności nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bestwina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach