Przetargi.pl
Modernizacja i aktualizacja zasobu danych technicznych i eksploatacyjnych. Wykonanie przeglądów 5-letnich dróg gminnych (publicznych, wewnętrznych w Mikołowie).

Gmina Mikołów ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 248 500 , fax. 323 248 400
  • Data zamieszczenia: 2019-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mikołów
    Rynek 16
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. 323 248 500, fax. 323 248 400
    REGON: 27625763000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mikolow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja i aktualizacja zasobu danych technicznych i eksploatacyjnych. Wykonanie przeglądów 5-letnich dróg gminnych (publicznych, wewnętrznych w Mikołowie).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja poniższych zadań: 1. Weryfikacja rozwiązania systemu referencyjnego 2. Fotorejestracja elementów pasa drogowego 3. Inwentaryzacja elementów sieci drogowej 4. Przeprowadzenie okresowego przeglądu stanu technicznego dróg gminnych (publicznych i wewnętrznych) Ad.1. Weryfikacja rozwiązania systemu referencyjnego Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przeprowadził weryfikację obecnie funkcjonującego systemu referencyjnego, opisującego istniejącą sieć dróg publicznych i wewnętrznych, administrowanych przez Zamawiającego. Weryfikacja ma być przeprowadzona pod względem zgodności istniejącego rozwiązania ze stanem aktualnym układu drogowego. W przypadku stwierdzenia braków elementów systemu referencyjnego sieci połączeń drogowych, Wykonawca dokona ich uzupełnienia w postaci elektronicznej, w zakresie niezbędnym dla przeprowadzenia wszelkich usług, objętych przedmiotem zamówienia. Zamawiający, po podpisaniu umowy, przekaże Wykonawcy w wersji elektronicznej dane, opisujące obecnie posiadaną wersję systemu referencyjnego, zapisane w formacie SHP (Załącznik nr 1 – warstwa OSIE DRÓG, warstwa KILOMETRAŻE). Ad. 2. Fotorejestracja elementów pasa drogowego Przygotowana i przekazana przez Wykonawcę fotorejestracja ma być wykonana w dowiązaniu do zweryfikowanego rozwiązania systemu referencyjnego, zgodnie z kierunkiem przebiegu drogi (rosnącym kilometrażem). Minimalna rozdzielczość dla poszczególnych zdjęć ma wynosić 2592x1944 (5 Mpx) dla odcinków dróg, objętych zarówno inwentaryzacją elementów sieci drogowej jak i okresowym przeglądem stanu technicznego dróg. Fotorejestrację pasa drogowego należy wykonać z dokładnością lokalizacji kadru rzędu +/- 10 cm. Zdjęcia należy wykonać jednocześnie: - widok do przodu, - widok do tyłu, - widok prostopadle do osi drogi w lewo, - widok prostopadle do osi drogi w prawo. Jeżeli wykonawca dodatkowo zadeklaruje wykonanie zdjęcia z widokiem w kierunku ruchu uzyska dodatkową ilość punktów w kryterium oceny ofert. Dokumentację fotograficzną należy przekazać Zamawiającemu jako materiał do skopiowania na udostępniony przez Zamawiającego dysk twardy wraz z oprogramowaniem (w nieograniczonej liczbie licencji), umożliwiającym odtwarzanie zgromadzonego materiału poprzez wybranie żądanej lokalizacji na danej drodze, z jednoczesnym wyświetlaniem podkładu mapowego, prezentującego lokalizacje poszczególnych zdjęć na tle poszczególnych odcinków międzywęzłowych przyjętego, zweryfikowanego rozwiązania systemu referencyjnego. Podstawowe wymagania dotyczące oprogramowania (przeglądarki) do przeglądania dokumentacji fotograficznej (fotorejestracji), to możliwość: a) wyboru drogi (odcinka drogi) ulicy z listy, b) wyboru widoku (ów) do przeglądania, c) zapisu przeglądanego widoku do pliku graficznego (np. jpg). Ad. 3. Inwentaryzacja elementów sieci drogowej Sieć dróg Gminy Mikołów, podlegająca inwentaryzacji drogowych danych ewidencyjnych obejmuje drogi publiczne i drogi wewnętrzne, o łącznej długości ok 160,24 km oraz parkingi, zlokalizowane w pasach drogowych poszczególnych dróg. Zamawiający przekaże Wykonawcy obecnie posiadaną bazę danych w formacie plików GDB, w układzie współrzędnych geodezyjnych PUWG 2000 strefa 6, z zachowaniem topologii obiektów. Przekazanie geobazy umożliwi korzystanie z przypisanych do niej domen. Zamawiający może również przekazać dane w formie shp oraz tabele w formacie plików DBF zawierające słowniki domenowe, których wykorzystanie jest wymagane podczas wprowadzania danych. Zamawiający przekaże również pliki: - najnowszej posiadanej ortofotomapy (obecnie z roku 2017), - ulice i numery porządkowe (zgodnie z ewidencją prowadzoną przez urząd) - mapa zasadnicza w zakresie nakładek sytuacyjnej oraz uzbrojenia (S, U). Na wniosek Wykonawcy Zamawiający udostępnieni inne, będące w jego posiadaniu zbiory pomocne Wykonawcy przy realizacji zadania. Inwentaryzacja elementów pasa drogowego objazdami powinna zostać wykonana z dokładnością 0,2 m na podstawie: - fotorejestracji z pozycjonowaniem w trzech osiach (X,Y,Z) wraz z uzyskaniem danych do profili ewidencjonowanych dróg. (szczegóły określono w pkt Ad 2) - ortofotomapy przekazanej przez Zamawiającego - analizy treści mapy zasadniczej (S, U) przekazanej przez Zamawiającego. W przypadku zauważonych rozbieżności w posiadanych materiałach co do lokalizacji niektórych elementów, Wykonawca jest zobligowany do weryfikacji takich sytuacji w terenie. W celu umożliwienia ewentualnego oszacowania nakładu usług Zamawiający udostępni usługę WMS pod adresem: http://gis.mikolow.eu/arcgis/services/WMS/EDiOM_wms_mikolow/MapServer/WMSServer umożliwiającą wizualizację elementów sieci drogowej obecnie wprowadzonych do bazy w systemie informacji przestrzennej Zamawiającego – nie są to jednak dane aktualne. Pozostałe wybiórcze dane można zobaczyć na geoportalu gis.mikolow.eu w module „Sieć drogowa”. Ze względu na fakt braku aktualizacji danych w okresie ponad 2 lata należy wykonać bazy dla całej przedmiotowej sieci drogowej w zakresie danych określonych w Załączniku nr 1. Zamawiający wymaga w pierwszym etapie inwentaryzacji przekazania próbki zaktualizowanych danych dla jednej drogi gminnej wskazanej przez Zamawiającego, celem weryfikacji poprawności i spójności wprowadzonych do zbiorów danych. Po akceptacji przez Zamawiającego próbki danych Wykonawca może przystąpić do realizacji usługi dla kolejnych dróg. Po przekazaniu całości zaktualizowanego materiału w formie zbiorów GDB lub SHP z zachowaną topologią obiektów, w układzie współrzędnych geodezyjnych PUWG 2000 strefa 6, Zamawiający dokona weryfikacji poprawności wykonania zadania w terminie 20 dni roboczych. W przypadku wykazanych nieprawidłowości w realizacji zadania Wykonawca dokona ich poprawy w terminie 10 dni roboczych. Wykonawca przeprowadzi inwentaryzację pasa drogowego w zakresie elementów wymienionych w Załączniku nr 1. Ad. 4. Przeprowadzenie okresowego przeglądu stanu technicznego dróg gminnych (publicznych i wewnętrznych) Działaniami, o których mowa poniżej, objęte będą odcinki dróg Gminy Mikołów o łącznej długości 160,24 km (wykaz dróg gminnych stanowi Załącznik nr 2). Przegląd okresowy dróg objętych niniejszym przedmiotem zamówienia, należy wykonać z zachowaniem następujących warunków: a) przegląd ma być przeprowadzony zgodnie z wymaganiami i w sposób wynikający z obowiązujących przepisów dotyczących przeprowadzania rozszerzonych (5-letnich) przeglądów dróg, b) przegląd ma być przeprowadzony w dowiązaniu do wersji sytemu referencyjnego, zweryfikowanej w ramach omawianego zadania (patrz pkt.1), z szczegółowością odpowiadającą podziałowi dróg objętych systemem referencyjnym na odcinki międzywęzłowe bądź w przypadku wystąpienia takiej potrzeby, z niezbędną dla prawidłowego przebiegu przeglądu, większą dokładnością, uzyskaną dzięki zastosowaniu odpowiednich podziałów wtórnych na wybranych odcinkach międzywęzłowych danej drogi, c) ocena techniczna w ramach przeglądu dróg ma być dokonana w oparciu o uzgodnione z Zamawiającym kryteria oceny, zakładające podział czynności przeglądowych na drodze na przegląd i ocenę cząstkową, nadawaną z uwzględnieniem wymaganej przez Zamawiającego skali punktowej ocen cząstkowych (zakres 0-5 pkt), w odniesieniu do następujących grup elementów składowych drogi, zlokalizowanych w pasie drogowym: - jezdnie i krawężniki, - chodniki i ścieżki rowerowe, - pobocza, skarpy, nasypy, - elementy odwodnienia, - warunki oświetlenia (informacja podstawowa), - elementy (stałej) organizacji ruchu drogowego. d) ocena funkcjonalno-użytkowa w ramach przeglądu dróg ma być dokonana wg uzgodnionych z Zamawiającym kryteriów oceny, zakładających podział czynności przeglądowych na przegląd i ocenę (ocena średnia ważona po długości odcinka), z uwzględnieniem wymaganej przez Zamawiającego skali punktowej ocen cząstkowych (zakres 0-5 pkt), ma obejmować ocenę: - przydatności do użytkowania drogi (wartości użytkowej), - estetyki drogi i jej otoczenia. e) każda ocena punktowa, określająca stan wybranej grupy elementów, występujących na danym odcinku międzywęzłowym drogi, dodatkowo ma być opatrzona indywidualnym, odpowiednim dla danej sytuacji, opisem oraz ewentualnym komentarzem lub zaleceniem, f) w przypadku wystąpienia na ocenianym fragmencie drogi miejsc krytycznych i szczególnie istotnych z punktu widzenia przeprowadzanej oceny stanu technicznego i warunków bezpieczeństwa, dodatkowo do każdego protokołu należy dołączyć odpowiednią dokumentację fotograficzną, g) ocena średnia, wyliczana ma być na podstawie ocen cząstkowych, nadanych w ramach przeprowadzonej oceny technicznej poszczególnych grup elementów danej drogi, ocen cząstkowych, nadawanych w ramach określenia wartości użytkowej danej drogi lub ocen cząstkowych, nadawanych w ramach oceny estetyki jej fragmentów, ma być za każdym razem wyliczana, jako ocena średnia ważona, wyliczana po długości ocenianego odcinka lub jego fragmentu z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, h) wynikowa ocena dla danej drogi, będąca rezultatem przeprowadzonego przeglądu, ma być ustalona na podstawie algorytmu, zakładającego 70% udział w niej wyniku oceny technicznej oraz 30% udział oceny funkcjonalno-użytkowej i estetyki. i) w ramach przeglądu ma być przeprowadzona również ocena stopnia realizacji zaleceń, sformułowanych podczas ostatnio wykonanego przeglądu okresowego (odpowiednie protokoły z przeglądów zostaną udostępnione Wykonawcy przez Zamawiającego po podpisaniu umowy). W podsumowaniu wykonanego przeglądu okresowego dróg mają być przygotowane i przekazane: a) protokoły z przeglądu, podpisane w oryginale w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, sporządzone i wydrukowane w uzgodnionym zakresie oraz zapisane na nośniku danych w postaci cyfrowej (1 kpl. – wydruk i plik w formacie *.PDF), każdy wydrukowany, przekazany protokół ma być podpisany w oryginale przez osobę uprawnioną, posiadającą ważne, odpowiednie uprawnienia budowlane, potwierdzone aktualnym zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, b) uzupełniająca dokumentacja fotograficzna z przeprowadzonej kontroli stanu technicznego dróg, zapisana na nośniku danych (1 kpl. pików *.JPG), w odpowiednio ponumerowanych podkatalogach, zgodnie z przyjęta numeracją dróg, c) analiza statystyczna (wydruk i plik w formacie *.PDF), która ma zestawić ze sobą i podsumować wyniki oceny, uzyskane dla poszczególnych fragmentów dróg (odcinków) oraz porównać je jednocześnie ze średnimi ocenami, uzyskanymi w ramach przeglądu dla całej sieci dróg objętych usługą. Do podstawowych składników analizy mają się zaliczać: - ocena stanu dróg objętych przeglądem okresowym, przedstawiona w ujęciu procentowym (ze wskazaniem oceny średniej, uzyskanej dla wszystkich dróg w ramach przeprowadzonego przeglądu), - zestawienie tabelaryczne wyników (ocen cząstkowych, ocen technicznych, ocen funkcjonalno-użytkowych, wyliczonych w dowiązaniu do przebiegu poszczególnych dróg. W podsumowaniu wykonanych usług, związanych z przeglądem okresowym dróg, Zamawiający wymaga również dodatkowo przygotowania wizualizacji na tle zweryfikowanego systemu referencyjnego wyników przeprowadzonego przeglądu okresowego dróg, opracowanej w formie oddzielnych map tematycznych, przy zastosowaniu odpowiedniej skali kolorystycznej, przedstawiającej wyniki oceny technicznej i wyniki oceny funkcjonalno-użytkowej, uzyskane dla poszczególnych fragmentów dróg objętych przeglądem. Warstwy tematyczne składające się z map należy opracować z dokładnością odpowiadającą odcinkowi drogi bądź większą, w przypadku zaistnienia takiej potrzeby (np. z uwzględnieniem dokonanych dla potrzeb oceny podziałów wtórnych odcinków międzywęzłowych). Opracowane warstwy tematyczne na potrzeby wizualizacji zostaną przekazane Zamawiającemu w formie wydruków (forma A0) oraz w formacie plików *.SHP i *.PDF.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71631480-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 4 800,00 zł (słownie: cztery tysiące osiemset złotych), nie później niż do upływu terminu składania ofert, w formach o jakich mowa w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miasta: Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie Nr 65 84360003 0000 0000 0071 0042 Pozostałe formy wadium, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy, należy złożyć w oryginale do depozytu w kasie Urzędu Miasta, pokój nr 1, w wysokości stanowiącej równowartość powyższej kwoty, nie później niż do upływu terminu składania ofert. Wadium w formie niepieniężnej musi zawierać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, o ile zaistnieje którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy. W przypadku załączenia oryginału wadium w postaci niepieniężnej do oferty zamawiający uzna, że termin wniesienia wadium został dotrzymany. Zamawiający nie jest zobowiązany do udowodnienia, że nieskuteczność wezwania, o którym mowa w art. 26 ust. 3 cyt. ustawy, wynikła z przyczyn leżących lub nie leżących po stronie wykonawcy. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu uważa się wadium znajdujące się (zaksięgowane) do upływu terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert), na rachunku Zamawiającego. W przypadku uchybienia temu terminowi zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W treści przelewu bankowego lub gwarancji należy zamieścić informację o numerze postępowania i nazwie postępowania. O ile wnoszący wadium nie jest podmiotem, który składa ofertę należy w treści przelewu lub gwarancji wskazać na rzecz kogo wadium zostaje wniesione. W przypadku braku możliwości ustalenia, w czyim imieniu zostało wniesione wadium lub jakiego postępowania dotyczy, skutkować to będzie odrzuceniem oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach