Przetargi.pl
„Modernizacja i adaptacja na cele wystawiennicze obiektów Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu oddział Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu - etap III Budynek 1,3,5"

Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu ogłasza przetarg

  • Adres: 09-200 Sierpc, ul. Narutowicza
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 242 752 883 , fax. 242 755 820
  • Data zamieszczenia: 2019-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu
    ul. Narutowicza 64
    09-200 Sierpc, woj. mazowieckie
    tel. 242 752 883, fax. 242 755 820
    REGON: 70108810000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mwmskansen.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: wojewódzka samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja i adaptacja na cele wystawiennicze obiektów Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu oddział Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu - etap III Budynek 1,3,5"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem Zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Modernizacja i adaptacja na cele wystawiennicze obiektów Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu oddział Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu - etap III Budynek 1,3,5” wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 2. Zadanie realizowane będzie na terenie Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu oddział Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Prace prowadzone będą przy obiektach: 1) Budynek nr 1 - Dom poety, położony przy ul Zamkowa 4, na działce o nr ewidencyjnym 1065/8, który przewidziany jest do przebudowy i adaptacji na cele wystawiennicze; 2) Budynek nr 3 – Spichlerz położony przy ul. Zamkowa 4, na działce o numerze ewidencyjnym 1065/8 który przewidziany jest do przebudowy i adaptacji na cele wystawiennicze; 3) Budynek nr 5 – Ekspozycyjny położony przy ul. Stary Rynek 19, na działce o numerze ewidencyjnym 1067, który przewidziany jest do przebudowy, rozbudowy i zmiany sposobu użytkowania istniejącego budynku administracyjno – ekspozycyjnego na potrzeby ekspozycyjne Muzeum; 4) Zagospodarowanie terenu – działki o nr ewidencyjnych 1067,1065/8, 1066/1 na których posadowione są obiekty Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu; 5) Budowa drenażu opaskowego wraz z odprowadzeniem wód gruntowych do rzeki Wkry na działkach o nr ew. 1067,1063,522,530. 3. Podstawowe założenia w zakresie prac modernizacyjno - adaptacyjnych: 1) Budynek nr 1 - Dom poety Powierzchnia całkowita: 187 m2, powierzchnia użytkowa: 139,56 m2. Drewniany budynek z XIX wieku, wpisany do rejestru zabytków pod nr A-247 przewidziany do przebudowy i adaptacji na cele wystawiennicze. Stan techniczny budynku oceniono jako zły. Obiekt w aktualnym stanie nie spełnia podstawowych wymagań w zakresie bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa użytkowego. Stopień zużycia budynku jest na tyle duży, że kapitalny remont i przebudowa związana z dostosowaniem do obowiązujących wymagań funkcjonalno – eksploatacyjnych byłaby bardzo skomplikowana i nieopłacalna. Dlatego też planuje się całkowitą rekonstrukcję budynku przy założeniu znacznego stopnia wykorzystania istniejących elementów. Poprzez zastosowanie odpowiednich materiałów, odpowiedniego sposobu kształtowania detalu oraz zachowania gabarytów w obecnym stanie, przebudowany budynek w pełni będzie harmonizował z otaczającą zabudową, utrzymując swoje dotychczasowe walory, jako jeden ze składników zabudowy Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu, nie zmieniając swojej dotychczasowej formy architektonicznej. W budynku planuje się rekonstrukcję wnętrz mieszkalnych poety (salonik, jadalnia, sypialnia, kuchnia, biblioteka) oraz gabinetu urzędującego w tym budynku w XIX wieku ostatniego burmistrza Bieżunia Józefa Blocha. W budynku przewidziano następujące funkcje pomieszczeń: parter – sień główna, przysień, gabinet burmistrza, 3 pomieszczenia na bibliotekę, sień ogrodowa, kuchnia, 2 sypialnie, salon; poddasze użytkowe – spocznik. Roboty prowadzone będą w branży: budowlano - konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej. 2) Budynek nr 3 – Spichlerz Obiekt z początku XIX wieku, powierzchnia całkowita: 99,94 m2. Ze względu na zły stan techniczny obiektu oraz adaptację na cele wystawiennicze, istniejący budynek spichlerza przewidziano do całkowitej przebudowy, obejmującej swym zakresem rozbiórkę substancji istniejącej i budowę w jej miejsce obiektu nowego. Nie przewiduje się możliwości wykorzystania istniejących elementów ze względu na ich zły stan techniczny, szczególnie porażenia korozją biologiczną i uszkodzeniami wynikającymi z działalności owadów – technicznych szkodników drewna. Przebudowywany budynek w znacznym stopniu swym wyglądem i kształtem będzie odwzorowaniem istniejącego, a jednocześnie dostosowany zostanie do aktualnych przepisów technicznobudowlanych, właściwych dla nowych funkcji poszczególnych pomieszczeń. W spichlerzu zostaną zrekonstruowane charakterystyczne dla małego miasteczka warsztaty rzemieślnicze. W budynku przewidziano następujące funkcje pomieszczeń; ekspozycyjne, pomieszczenie gospodarcze, 2 antresole. Roboty prowadzone będą w branży: budowlano - konstrukcyjnej, elektrycznej i teletechnicznej. 3) Budynek nr 5 – Ekspozycyjny Budynek dawnego szpitala z przełomu XVIII i XIX w., wpisany do rejestru zabytków pod nr A-246, przewidziany do przebudowy, rozbudowy i zmiany sposobu użytkowania na potrzeby wystawiennicze Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu. Stan techniczny budynku oceniono jako dobry. Wpływ na ten wynik miał przeprowadzony na początku lat 80-tych ubiegłego wieku remont budynku. Wówczas budynek został zmodernizowany i przebudowany, w wyniku czego obiektowi nadano obecny kształt. Budynek wymaga jednak przeprowadzenia szeregu prac modernizacyjnych. W budynku przewidziano następujące funkcje pomieszczeń: piwnica – magazyny zbiorów, kotłownia, magazyn opału, komunikacja, przedsionek; parter – sień główna, sień ogrodowa, 6 sal ekspozycyjnych, pomieszczenie porządkowe, pomieszczenie pomocnicze; poddasze użytkowe – 2 sale ekspozycyjne, archiwum, 2 magazyny podręczne, komunikacja, pomieszczenia gospodarcze. Roboty prowadzone będą w branży: budowlano - konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej. 4) Zagospodarowanie terenu Zagospodarowanie terenu obejmuje prace w zakresie ukształtowania terenu działek, wykonanie elementów małej architektury, ogrodzenia wraz z bramą wjazdową i furtką. 5) Budowa drenażu opaskowego wraz z odprowadzeniem wód gruntowych do rzeki Wkry. 4. Zakres przedmiotu zamówienia został szczegółowo opisany w Dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią Załącznik nr 11 do SIWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 10 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Szczegółowe zasady wnoszenia wadium zawarte są w SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa w ogłoszeniu o niniejszym zamówieniu oraz SIWZ warunków udziału w postępowaniu dot. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Poza oświadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postepowaniu Zamawiający żąda złożenia w załączeniu oferty: 1) Zobowiązania na podstawie art. 22 a Ustawy do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wg Załącznika Nr 5 do SIWZ, jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu; 2) uwierzytelnionego odpisu pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale, jeżeli Wykonawca działa przez pełnomocników. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 Ustawy przepisy i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia warunki wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ mogą być spełnione łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13–23 i ust. 5 pkt 1 i 8 Ustawy. 4. Zgodnie z art. 22 a Ustawy Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, opisanych w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ Zamawiający wskazuje, iż w przypadku gdy w dokumentach złożonych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia ich spełnienia, wskazane są wartości w innych walutach niż PLN, Zamawiający dla oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu przyjmie średni kurs NBP (tabela A) z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 7. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Wykonawca, działając zgodnie z art. 24 ust.11 Ustawy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy, które można sporządzić wg Załącznika Nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą uczestniczącym w niniejszym przetargu nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w przedmiotowym postępowaniu. 8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej, sporządzone wg Załącznika Nr 6 do SIWZ, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach