Przetargi.pl
MODERNIZACJA FONTANN ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE PARKU PAŁACOWEGO W ŻAGANIU – ETAP IV : Remont fontanny z Wazą, fontanny z Nereidami i uskrzydlonym Amorem oraz fontann Kamienistej, Kwiatowej i Kaskady przy fosie”.

Gmina Żagań o Statusie Miejskim ogłasza przetarg

  • Adres: 68100 Żagań, Plac Słowiański
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 771 040 , fax. 684 771 017
  • Data zamieszczenia: 2018-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żagań o Statusie Miejskim
    Plac Słowiański 17
    68100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 684 771 040, fax. 684 771 017
    REGON: 52679400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.um.zagan.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    MODERNIZACJA FONTANN ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE PARKU PAŁACOWEGO W ŻAGANIU – ETAP IV : Remont fontanny z Wazą, fontanny z Nereidami i uskrzydlonym Amorem oraz fontann Kamienistej, Kwiatowej i Kaskady przy fosie”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Opis przedmiotu zamówienia: Teren, na którym planowana jest inwestycja, zlokalizowany jest w Żaganiu przy ul. Szprotawskiej, obejmuje działkę o nr ew. 799, która stanowi park przypałacowy. Obecnie teren parku jest strefą wypoczynkowo-rekreacyjną dla mieszkańców miasta. Nieruchomość objęta jest ochroną konserwatorską i wpisana jest do rejestru zabytków. Obecny stan techniczny fontann włącznie z przyłączami instalacjami wodno-kanalizacyjnymi jest zły pod względem architektoniczno-wizualnym jak i funkcjonalno - użytkowym. W nawiązaniu do realizowanych obecnie prac rewitalizacyjnych kompleksu parkowo-pałacowego remonty fontann będą uzupełnieniem poprawiającym funkcjonalność i wizerunek architektoniczny parku pałacowego w Żaganiu. Odtworzenie i modernizacja fontann i urządzeń wodnych pomoże przywrócić część dawnej świetności tego miejsca i podniesie jego walory estetyczne. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na pięć części i dopuszcza składanie ofert częściowych, zgodnie z wyborem Wykonawcy odrębnie albo na jedną część, albo na kilka wybranych części (odrębnie na każdą wybraną część) albo na wszystkie części zamówienia ( odrębnie na każdą część). Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania w zakresie: 1. Remont istniejącej „Fontanny Kamienistej” przed pałacem. 2. Remont istniejącej „Kaskady wodnej” na zboczu fosy. 3. Remont z rekonstrukcją „Fontanny z Wazą”. 4. Remont z rekonstrukcją „Fontanny z Nereidami i uskrzydlonym Amorem”. 5. Rekonstrukcja nieistniejącej „Fontanny Kwiatowej” 3.2. Zakres przewidywanych robót w szczególności obejmuje ( w rozbiciu na poszczególne części zamówienia) : 3.2.1. CZĘŚĆ 1 - Fontanna „Kamienista przed Pałacem”: 1) Oczyszczenie powierzchni kamieni 2) Rozebranie istniejącego, wtórnego zwieńczenia fontanny i zastąpienie go rekonstrukcją wykonaną na podstawie materiałów archiwalnych 3) Wykonanie nowego doprowadzenia i odprowadzenia wody w systemie obiegu zamkniętego, instalacja dysz wylotowych wodotrysku, 4) Wykonanie kanalizacji umożliwiającej spust wody z fontanny 5) Wykonanie instalacji elektrycznej zapewniającej prawidłową pracę pompy wodnej oraz oświetlenia 6) Wykonanie nowego podłoża zbiornika spływającej po kamieniach wody wg norm budowlanych 7) Uruchomienie fontanny, 8) Uporządkowanie terenu budowy, zaplecza i otoczenia wokół budowy oraz tras komunikacyjnych i transportowych użytkowanych w czasie realizacji inwestycji (w tym odtworzenie stanu pierwotnego dróg dojazdowych i napraw ewentualnych uszkodzeń zieleni w obrębie dojazdu na budowę: ścieżki komunikacyjne, zieleń parkowa – trawniki i inne nasadzenia tj. byliny, krzewy, drzewa), 9) Przeszkolenie wyznaczonego przez Zamawiającego pracownika w zakresie obsługi i konserwacji fontanny. 3.2.2. CZĘŚĆ 2 – Fontanna „Kaskada wodna na zboczu fosy”: 1) Oczyszczenie powierzchni kamieni, 2) Stabilizacja obluzowanych i popękanych elementów kaskady, wypełnienie rys, zamkniecie przypadkowych otworów i rekonstrukcja brakujących fragmentów stylizowanego kamiennego rumowiska, 3) Wykonanie nowego podłoża dla zbiornika fontanny, 4) Umieszczenie w dole kaskady, zbiornika wody który pozwalał by na odbieranie spływającej wody i ponowne przepompowanie jej do wylotu wodotrysku w systemie obiegu zamkniętego. (Zbiornik wody powinien być jak najmniej widoczny, najlepiej jeżeli byłaby to forma niewielkiego oka wodnego którego brzegi licują z powierzchnią fosy, otoczony kamieniami). 5) Wykonanie nowego doprowadzenia i odprowadzenia wody w systemie obiegu zamkniętego, 6) Montaż i instalacja nowego pełnego systemu dysz wylotowych wodotrysku kaskady, 7) Wykonanie kanalizacji umożliwiającej spust wody z fontanny, 8) Wykonanie instalacji elektrycznej dla zasilenia pompy wodnej oraz oświetlenia, 9) Wykonanie nowego podłoża zbiornika spływającej po kamieniach wody. 10) Uruchomienie fontanny, 11) Uporządkowanie terenu budowy, zaplecza i otoczenia wokół budowy oraz tras komunikacyjnych i transportowych użytkowanych w czasie realizacji inwestycji (w tym odtworzenie stanu pierwotnego dróg dojazdowych i napraw ewentualnych uszkodzeń zieleni w obrębie dojazdu na budowę: ścieżki komunikacyjne, zieleń parkowa – trawniki i inne nasadzenia tj. byliny, krzewy, drzewa), 12) Przeszkolenie wyznaczonego przez Zamawiającego pracownika w zakresie obsługi i konserwacji fontanny, 3.2.3. CZĘŚĆ 3 - Fontanna „Z wazą”: 1) Rozebranie istniejących, wtórnych elementów architektonicznych fontanny, usunięcie środkowego postumentu (i zabezpieczenie go w magazynie pałacowym) 2) Demontaż zachowanych oryginalnych kamiennych elementów fontanny i poddanie ich pracom konserwatorsko – restauratorskim. 3) Wykonanie nowego doprowadzenia i odprowadzenia wody w systemie obiegu zamkniętego, instalacja dysz wylotowych wodotrysku, 4) Wykonanie kanalizacji umożliwiającej spust wody z fontanny, 5) Wykonanie instalacji elektrycznej zapewniającej prawidłową pracę pompy wodnej oraz oświetlenia, 6) Wykonanie nowego podłoża zbiornika fontanny wg norm budowlanych, 7) Wykonanie ścian cembrowiny wg pierwotnego układu oraz kształtu, 8) Rekonstrukcja środkowego postumentu wg materiałów archiwalnych, 9) Przeprowadzenie prac konserwatorsko – restauratorskich przy dwóch postumentach stojących po bokach fontanny, 10) Rekonstrukcja figur zdobiących postumenty, 11) Uporządkowanie terenu wokół fontanny, projekt skweru z ławkami łączącego dwa boczne postumenty. 12) Uruchomienie fontanny, 13) Uporządkowanie terenu budowy, zaplecza i otoczenia wokół budowy oraz tras komunikacyjnych i transportowych użytkowanych w czasie realizacji inwestycji (w tym odtworzenie stanu pierwotnego dróg dojazdowych i napraw ewentualnych uszkodzeń zieleni w obrębie dojazdu na budowę: ścieżki komunikacyjne, zieleń parkowa – trawniki i inne nasadzenia tj. byliny, krzewy, drzewa), 14) Przeszkolenie wyznaczonego przez Zamawiającego pracownika w zakresie obsługi i konserwacji fontanny, 3.2.4. CZĘŚĆ 4 Fontanna „Z Nereidami i uskrzydlonym Amorem”: 1) Rozebranie istniejących elementów fontanny (ściany cembrowiny, usunięcie podłoża, środkowego postumentu wraz z zamontowanymi na nim figurami) 2) Wykonanie nowego doprowadzenia i odprowadzenia wody w systemie obiegu zamkniętego, instalacja dysz wylotowych wodotrysku, 3) Wykonanie kanalizacji umożliwiającej spust wody z fontanny 4) Wykonanie instalacji elektrycznej zapewniającej prawidłową pracę pompy wodnej oraz oświetlenia 5) Wykonanie nowego podłoża zbiornika fontanny wg norm budowlanych 6) Wykonanie ścian cembrowiny wg pierwotnego układu oraz kształtu przy zachowaniu norm budowlanych właściwych dla tego typu obiektów 7) Wykonanie w środkowej części fontanny postumentu z zachowaniem zabytkowych kształtów (dwóch brył na bazie graniastosłupów prawidłowych ośmiokątnych) z odtworzeniem nieistniejących detali – girlandów i zwieńczenia postumentu kopułą, na której spoczywa grupa rzeźb z brązu, wykonanie tynków o charakterze zabytkowym, o odpowiedniej kolorystyce i fakturze, 8) Ustawienie i montaż zrekonstruowanego zespołu rzeźb wykonanych w brązie (po wcześniejszych ustaleniach i decyzji konserwatorskich) wg zdjęć archiwalnych i stanu obecnego - przed montażem przedstawić do akceptacji przez Zamawiającego, 9) Uruchomienie fontanny, 10) Uporządkowanie terenu budowy, zaplecza i otoczenia wokół budowy oraz tras komunikacyjnych i transportowych użytkowanych w czasie realizacji inwestycji (w tym odtworzenie stanu pierwotnego dróg dojazdowych i napraw ewentualnych uszkodzeń zieleni w obrębie dojazdu na budowę: ścieżki komunikacyjne, zieleń parkowa – trawniki i inne nasadzenia tj. byliny, krzewy, drzewa), 11) Przeszkolenie wyznaczonego przez Zamawiającego pracownika w zakresie obsługi i konserwacji fontanny, 3.2.5. CZĘŚĆ 5 - Fontanna „Kwiatowa” (nie istniejąca): 1) Odkopanie pozostałości fontanny, rozpoznanie ich stanu zachowania oraz rozmieszczenia poszczególnych elementów, 2) Rozebranie istniejących elementów fontanny (ściany cembrowiny, usunięcie podłoża, środkowego postumentu – jeżeli takowe elementy się zachowały), 3) Wykonanie nowego doprowadzenia i odprowadzenia wody w systemie obiegu zamkniętego, instalacja dysz wylotowych wodotrysku, 4) Wykonanie kanalizacji umożliwiającej spust wody z fontanny, 5) Wykonanie instalacji elektrycznej zapewniającej prawidłową pracę pompy wodnej oraz oświetlenia, 6) Wykonanie nowego podłoża zbiornika fontanny wg norm budowlanych, 7) Wykonanie ścian cembrowiny wg pierwotnego układu oraz kształtu przy zachowaniu norm budowlanych właściwych dla tego typu obiektów, 8) Wykonanie w środkowej części fontanny postumentu nawiązującego wielkością i kształtem do pierwotnie istniejącego. 9) Uruchomienie fontanny, 10) Uporządkowanie terenu budowy, zaplecza i otoczenia wokół budowy oraz tras komunikacyjnych i transportowych użytkowanych w czasie realizacji inwestycji (w tym odtworzenie stanu pierwotnego dróg dojazdowych i napraw ewentualnych uszkodzeń zieleni w obrębie dojazdu na budowę: ścieżki komunikacyjne, zieleń parkowa – trawniki i inne nasadzenia tj. byliny, krzewy, drzewa), 11) Przeszkolenie wyznaczonego przez Zamawiającego pracownika w zakresie obsługi i konserwacji fontanny. 3.3. UWAGA odnosi się do każdej części zamówienia : 1) Do obowiązków Wykonawcy będzie również należeć odtworzenie istniejących nawierzchni utwardzonych, nasadzeń i innej zieleni w rejonie prowadzonych robót, które ulegną naruszeniu lub uszkodzeniu w ramach realizacji zadania. 2) URZĄDZENIA I OPIS INSTALACJI: a) Przepływ wody w instalacji fontann podzielony jest na dwa niezależnie pracujące obiegi: uzdatniania wody i zasilania dyszy. b) W obiegu uzdatniania woda pobierana (zasysana) będzie z niecki fontanny przez pompę filtracyjną dwoma koszami ssawnymi. Za pomocą pompy woda podawana będzie na filtr piaskowy i dezynfekowana, a następnie kierowana z powrotem do niecki dennymi dyszami napływowymi. c) Do niecki fontann dostarczana będzie woda wodociągowa do pierwszego napełnienia oraz pokrycia bieżących ubytków eksploatacyjnych, które będą odczytywane czujnikiem poziomu wody i uruchamiane elektrozaworem. d) Odprowadzenie nadmiaru wody z niecki fontanny odbywać się będzie przez przelew awaryjny bezpośrednio do kanalizacji. e) Spust wody z niecki fontanny odbywa się przez spust denny z zasuwą. f) W obiegu zasilania dyszy fontannowej woda zasilana będzie z niecki fontannowej przez pompę obiegową jednym koszem ssawnym. g) Wszystkie odcinki instalacji pod zbiornikami wody należy wykonać przed wykonaniem dna niecki, a elementy przejścia przez dno jako gotowe elementy zamontować przed betonowaniem. h) Pompy fontann pracują w obiegu zamkniętym i będą wyłączane okresowo. i) Urządzenia : - pompy filtracji (PF), - filtr piaskowy (FP) z zaworem sześciodrogowym (ZS), - śluza dozująca (SD), - czujnik poziomu wody (CP), - dysze fontanny, - pompa obiegowa (PO). 3) UZGODNIENIA BRANŻOWE a) Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków - Decyzja z dn. 29.05.2015, znak pisma ZN.5142.23.2015 [mZag]3, – w załączeniu. Warunek dotyczący obowiązku zapewnienia przez Inwestora wykonywania badań archeologicznych w granicach inwestycji, na które należy uzyskać pozwolenie od wojewódzkiego konserwatora zabytków powołując archeologa, który będzie pełnił nadzór archeologiczny, zostaje przekazany przez Zamawiającego w kompetencje i obowiązek Wykonawcy. b) Żagańskie Wodociągi i Kanalizacje sp. z o.o. w Żaganiu – „Warunki przyłączenia do sieci wod - kanal.” z dn. 12.12.2014r. określają min. Warunki techniczne dostawy wody, Warunki techniczne odbioru ścieków - w załączeniu. 3.4. Dodatkowe informacje związane z przedmiotem zamówienia –odnoszą się do każdej części przedmiotu zamówienia : 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności objęte przedmiotem zamówienia na zasadach przewidzianych w projekcie umowy. Wymóg zatrudnienia na umowę nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie lub osób posiadających uprawnienia wydane na podstawie innych przepisów, które upoważniają do samodzielnego wykonywania prac, bez nadzoru, w tym kierownika budowy, konserwatora zabytków, archeologa, geodety; 2) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i dostępną dokumentacją ikonograficzną; 3) Załączony przedmiar robót służy wyłącznie celom informacyjnym. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia przedmiaru robót z dokumentacją projektową. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie opisu przedmiotu zamówienia nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania w ramach wynagrodzenia ryczałtowego. W przypadku rozbieżności pomiędzy projektem a przedmiarem robót należy przyjąć zakres robót i ich ilość wynikającą z projektu i dokumentacji technicznej; 4) W przypadku rozbieżności w projekcie wykonawczym należy wystąpić do zamawiającego o ich wyjaśnienie; 5) W przypadku, gdy dokumentacja projektowa nie podają w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu przedmiotu zamówienia, bądź też nie precyzują dostatecznie rodzaju i standardu materiałów, wykonawca zobowiązany jest wystąpić do zamawiającego o wyjaśnienie; 6) Jeżeli w dokumentacji projektowej podana jest nazwa własna, to oznacza, że została użyta i podana przykładowo. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne lecz o parametrach technicznych i jakościowych takich samych lub lepszych, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej; 7) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną oraz zawartą z zamawiającym umową; 8) Zwraca się uwagę na wykonywanie robót ziemnych, które powinny być prowadzone ze szczególną ostrożnością tak, aby nie spowodować większych uszkodzeń w terenie, mogących być nieodwracalnymi i stwarzać problem z odtworzeniem istniejącego stanu. 9) Zaleca się aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu gdzie mają być wykonywane roboty oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i koszt wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego, tel. 68 4771041. 3.5. Informacje dotyczące materiałów i urządzeń- odnoszą się do każdej części zamówienia : 1) Przedmiot umowy winien być wykonany z materiałów oraz urządzeń wykonawcy. Wykonawca dostarczy na teren budowy wszystkie materiały i urządzenia, określone, co do rodzaju, standardu i ilości w dokumentacji projektowej oraz ponosi za nie pełną odpowiedzialność; 2) Materiały i urządzenia, o których mowa w ust. 1, muszą być nieużywane i fabrycznie nowe oraz odpowiadać wymogom dotyczącym wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, a także wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej oraz nie mogą posiadać zastrzeżonego prawa ich własności; 3) Przed dostarczeniem na teren budowy materiałów, elementów wyposażenia lub urządzeń wykonawca zobowiązany jest uzyskać ich akceptację przez zamawiającego, a materiały użyte do prac konserwatorsko-restauratorskich podlegają zatwierdzeniu przez LWKZ (zarówno rodzaj zastosowanego materiału jak i kolorystyka i faktura). Wykonawca w tym celu przedłoży zamawiającemu Kartę Zatwierdzenia Materiału zawierającą propozycję materiału, elementu wyposażenia lub urządzenia wraz dokumentacją sporządzoną w języku polskim potwierdzającą dopuszczenie materiału, elementu wyposażenia lub urządzenia do stosowania w budownictwie oraz potwierdzającą, że przedstawiony do zatwierdzenia materiał, element wyposażenia lub urządzenie spełnia wszystkie cechy opisane w dokumentacji projektowej np. atesty, deklaracje zgodności z normami i aprobatami technicznymi. Karta Zatwierdzenia Materiału podlega zatwierdzeniu przez właściwego inspektora nadzoru inwestorskiego oraz przedstawiciela zamawiającego. Akceptacja przez nadzór inwestorski i przedstawiciela zamawiającego bądź odmowa akceptacji winna być udzielona w terminie 7 dni od daty przedstawienia przez wykonawcę kompletnego wniosku; 4) Wykonawca jest zobowiązany posiadać i na każde żądanie zamawiającego lub inspektora nadzoru okazać, w stosunku do wskazanych materiałów lub urządzeń dokumenty stwierdzające ich dopuszczenie do obrotu i powszechnego stosowania np. certyfikat na znak bezpieczeństwa, certyfikat lub deklarację zgodności, aprobatę techniczną; 5) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zapewni niezbędne oprzyrządowanie, potencjał ludzki oraz materiały wymagane do zbadania jakości robót oraz do sprawdzenia jakości użytych materiałów. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia badań, o których mowa we wzorze umowy ( paragraf dot. obowiązków wykonawcy punkt 6 ), okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, to koszty tych badań obciążają wykonawcę, jeżeli zaś wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z umową, to koszty tych badań obciążają zamawiającego; 6) Wykonawca jest zobowiązany wykonać montaż dostarczonych maszyn, urządzeń, instalacji przez wyspecjalizowany personel dostawcy lub autoryzowany serwis producent posiadający uprawnienia zapewniające gwarantowaną odpowiedzialność na zamontowane maszyny, urządzenia, instalacje.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający żąda wniesienia odrębnych wadiów na wybrane części przedmiotu zamówienia - o które Wykonawca ubiega się : Dla części 1 w kwocie 2 000 zł. słownie: (dwa tysiące złotych) Dla części 2 w kwocie 2 000zł. słownie: (dwa tysiące złotych) Dla części 3 w kwocie 5 000 zł. słownie: (pięć tysięcy złotych) Dla części 4 w kwocie 7 000 zł. słownie: (siedem tysięcy złotych) Dla Części 5 w kwocie 2 000 zł. słownie :(dwa tysiące złotych) 9.2. Wadia wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 9.3. Wadia mogą być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp ( odrębnie dla wybranych części ) : 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 9.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy – jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia., c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.5. Wadia wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadia wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BZ WBK S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101. Kopie poleceń przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą (na każdą część, o którą Wykonawca ubiega się ) . 9.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego- na daną cześć zamówienia będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium dla danej części zamówienia (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 9.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp Wykonawca składa wraz z ofertą na daną cześć zamówienia. Zamawiający odrzuca ofertę na daną część zamówienia, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 9.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9.10. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na Modernizację fontann znajdujących się na terenie Parku Pałacowego w Żaganiu – etap IV : remont fontanny z Wazą, fontanny z Nereidami i uskrzydlonym Amorem oraz fontann Kamienistej, Kwiatowej i Kaskady przy fosie - cześć ……( wskazać część, której dotyczy). 9.11. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium na dana część zamówienia. 9.12. W przypadku wniesienia wadium na daną cześć zamówienia w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet należnego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na daną część zamówienia- jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 i ust.5 pkt.2 i 4 Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. – i na potwierdzenie spełnienia tych warunków złożą stosowne oświadczenia ( zał. 2 i zał. 3). 5.2. Warunki udziału w postępowaniu: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, c) zdolności technicznej lub zawodowej - określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 5.2.2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 5.2.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.2.4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5.2.5.Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.3. Określenie warunków udziału w postępowaniu 5.3.1. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ., Zamawiający nie stawia żadnego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp Wykonawca składa wraz z ofertą na daną cześć zamówienia. 2.Jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa się stosowne pełnomocnictwo. 3. Wykonawcy, których oferty zostaną uznane za najkorzystniejsze na poszczególne części zamówienia zobowiązani będą do przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umów kosztorysów ofertowych wraz z harmonogramami rzeczowo – finansowymi robót, z wyszczególnieniem zastosowanych w kosztorysach ofertowych składników cenotwórczych (stawka r-g w zł, Kp – koszty pośrednie w % od R i S; Kz – koszty zakupu w % od M; Z- zysk w % od R, S, Kp). Kosztorysy ofertowe i podane stawki będą służyły wyłącznie do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy lub rezygnacji Zamawiającego z wykonania części przedmiotu umowy lub w przypadku wystąpienia robót zamiennych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach