Przetargi.pl
Modernizacja drogi gminnej -dojazdowej do gruntów rolnych, o długości 1,674 km w miejscowości Płonne i Rętwiny gmina Radomin

Gmina Radomin ogłasza przetarg

  • Adres: 87-404 Radomin, Radomin 1a
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 6837522
  • Data zamieszczenia: 2013-07-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radomin
    Radomin 1a 1a
    87-404 Radomin, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 6837522
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radomin.pl i www.bip.radomin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja drogi gminnej -dojazdowej do gruntów rolnych, o długości 1,674 km w miejscowości Płonne i Rętwiny gmina Radomin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji istniejącej drogi gminnej, dojazdowej do gruntów rolnych, na długości 1,674 km o złym stanie technicznym nawierzchni, spowodowanym brakiem właściwych remontów oraz brakiem odwodnienia drogi. Na istniejącej drodze występują nierówności, przewężenia pasa jezdnego oraz zawyżone i częściowo zakrzaczone pobocza. Modernizowana droga ma swój początek w miejscowości Płonne - km 0+000. Koniec modernizowanego odcinka - km 1+674 usytuowany jest na skrzyżowaniu z drogą powiatową relacji Radomin - Łubki - Płonne-Plebanka, w miejscowości Rętwiny. Ewidencyjnie, droga położona jest na działce nr 116/1 w obrębie miejscowości Płonne, oraz na działce Nr 33 w obrębie miejscowości Rętwiny, Gmina Radomin. Droga umożliwia bezpośredni dojazd do przyległych gruntów rolnych i zabudowań, łączy miejscowość Płonne z miejscowością Rętwiny Gmina Radomin oraz łączy się z innymi drogami lokalnymi i wewnętrznymi. Celem wykonania modernizacji polegającej na remoncie jest poprawa złego stanu, poprzez wykonanie nowej nawierzchni z kruszywa betonowego i tłucznia oraz powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową z grysami. 1.2 Planowane prace modernizacyjne: Planowana modernizacja drogi polegać będzie na wykonaniu robót przygotowawczo- odwodnieniowych ( prace pomiarowe, mechaniczne ścięcie zawyżonych poboczy) i robot drogowo- nawierzchniowych ( wyprofilowanie podłoża, zagęszczenie, poszerzenie pasa drogowego, wykonanie nowej nawierzchni z gruzu betonowego na warstwie odsączającej). Przebieg modernizowanej drogi projektowany jest w osi i w pasie drogi istniejącej w terenie. Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie istniejącej nawierzchni o szerokości 3,0 m w km 0+000 - 1+674 związane jest z przygotowaniem podłoża poprzez likwidację pofalowań i kolein przed wykonaniem nowej nawierzchni z kruszywa betonowego i tłucznia. Przekrój drogi z najważniejszymi parametrami, przedstawiono na załączonym rysunku -przekroju drogi A-A. 1) Roboty pomiarowe: Prace pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych związanych z wytyczeniem osi drogi , pasa jezdnego o szerokości 4 mb i krawędzi poboczy. Długość odcinka drogi do modernizacji wynosi 1,674 km Uwaga: Wskazanym jest, by realizowany zakres robót modernizacyjnych, poprzedzony był koniecznie wytyczeniem geodezyjnym drogi w celu wyznaczenia granic wykonania robót w pasie drogowym . 2) Roboty przygotowawcze i ziemne: Roboty przygotowawcze to ścięcie spycharkami zawyżonych poboczy obustronnie na całej długości modernizowanego odcinka drogi o szerokości 0,5 m i grubości warstwy 10 cm , wraz z wywozem pozyskanego gruntu samochodem samowyładowawczym 5t, na odległość do 1 km. Zakres robót ziemnych obejmuje także profilowanie i zagęszczanie mechaniczne podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Odwodnienie powierzchniowe polega na odpowiednim wyprofilowaniu nowej nawierzchni drogi, dla odprowadzenia wód opadowych z powierzchni drogi i poboczy oraz niedopuszczenie wód spływających z terenu, do korpusu drogowego. Dla skutecznego funkcjonowania drogi i odwodnienia, należy przyjąć spadki: a) spadek dwustronny jezdni - 2 % na prostych odcinkach b) spadek jednostronny jezdni - 3 % na łukach c) spadek poboczy ( szerokość 0,5 mb na każdej stronie drogi ) - 4% w kierunku otaczającego terenu 3) Nawierzchnia jezdni: Zakres obejmuje wykonanie warstwy wyrównawczej z piasku - grubość 10 cm po zagęszczeniu, wykonanie warstwy dolnej podbudowy z kruszywa betonowego - grubość 20 cm po zagęszczeniu, górnej warstwy podbudowy z tłucznia ( klińca) - grubość 5 cm po zagęszczeniu,. Nawierzchnia zostanie powierzchniowo utrwalona emulsją asfaltową z grysem bazaltowym ( I sprysk i II sprysk). Szerokość nawierzchni jezdni wynosi 4 mb. 4) Pobocze: Po mechanicznym wyprofilowaniu, pobocza zostaną umocnione warstwą o grubości 5 cm z kruszywa łamanego ( kamienia łamanego ), na szerokości 0,50 mb ( po każdej stronie drogi ). Pozostałe 0,50 m od strony przyległych nieruchomości ( po każdej stronie ), zostaje jako pobocze gruntowe. 5) Roboty wykończeniowe: Zakres obejmuje ręczne ścinanie i karczowanie krzaków i podszyć średniej gęstości, wykonanie rowów i plantowanie skarp z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1km, ziemi zmagazynowanej w hałdach, ładowarkami kołowymi. Powierzchnia rowów wynosi 5.022 m2. 1.3 Konstrukcja nawierzchni w km 0+000 - 1+674 a) warstwa odsączająca z piasku: grubość 10 cm po zagęszczeniu, szerokość 4,0 m wykonana w technologii nawierzchni warstwy odsączającej sposobem powierzchniowym, b) warstwa podbudowy z kruszywa betonowego: sortowanego frakcji 1-63 mm wg krzywej przesiewu, grub. 20 cm po zagęszczeniu, szerokości 4,0 m, c) górna warstwa podbudowy: z tłucznia ( kliniec) frakcji 0-31,5 mm, grubość 5 cm po zagęszczeniu, na szerokości 4,0 mb d) powierzchniowe utrwalenie grysami bazaltowymi: na szerokość 4,0 m I sprysk - emulsja 3,5 l/m2, grysy bazaltowe 8-11 mm -15 kg/m2 II sprysk - emulsja 3,0 l/m2, grysy bazaltowe 5-8 mm -13 kg/m2 e) wykonanie poboczy z kamienia łamanego frakcji 0-31,5 mm, grubość 5 cm- szerokość po 0,50m po obu stronach drogi. 1.4. Parametry drogi: 1)szerokość pasa drogowego ogółem - 6,0 mb 2) szerokość nawierzchni do utwardzenia ( jezdni) - 4,0 mb; 3) szerokość poboczy - 2 x 1,00 mb; w tym: a ) pobocze z kamienia łamanego - 2 x 0,5 mb b) pobocze gruntowe ( bez utwardzenia) - 2 x 0,5 mb 4) spadek poprzeczny nawierzchni drogi - 2 % dwustronny na prostych odcinkach 5) spadek poprzeczny nawierzchni drogi - 3 % jednostronny na łukach drogi 6) spadek poprzeczny poboczy - 4,0 % 1.5. Zakres robót, wg tabeli elementów scalonych: 1.1. Roboty pomiarowe 1.2. Roboty ziemne 1.3. Nawierzchnia jezdni 1.4. Pobocze 1.5. Roboty wykończeniowe Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót - kosztorys ofertowy, jako materiał do obliczenia ceny oferty i sporządzenia kosztorysu ofertowego wraz z tabelą elementów scalonych. Sporządzony przez wykonawcę i załączony do oferty, kosztorys ofertowy wraz z tabelą elementów scalonych, stanowi dokument dla oceny poprawności i prawidłowości sporządzenia i obliczenia ceny oferty. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, przedmiar robót z tabelą elementów scalonych oraz projekt budowlany-uproszczona dokumentacja projektowa, dla wykonania zadania, udostępnione są na stronie internetowej Urzędu Gminy Radomin: www.radomin.pl -BIP Radomin -przetargi zamówień publicznych, po uprzednim zamieszczeniu ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych UZP. Wymienione dokumenty będą także udostępniane wykonawcom w siedzibie zamawiającego -Urząd Gminy Radomin pok. Nr 15, w godz. od 8:00 do 15:00 od poniedziałku do piątku. Podane w załączonym projekcie budowlanym oraz w przedmiarze robót, ewentualne nazwy własne ( pochodzenie, producent) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne co, wskazany w dokumentacji, konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza, od jakości określonego w specyfikacji produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Cechy techniczne i jakościowe zastosowanych materiałów i rozwiązań powinny być zgodne z Polskimi Normami przenoszonymi normy europejskie lub w przypadku uczestniczenia w przetargu firm zagranicznych, normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. Zamawiający zobowiązany jest do protokolarnego przekazania placu budowy Wykonawcy, niezwłocznie po podpisaniu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radomin.pl - BIP- przetargi zamówień publicznych
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach