Przetargi.pl
Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych, w obrębie: Bircza, dz. o nr ewid. 145

Gmina Bircza ogłasza przetarg

  • Adres: 37-740 Bircza, ul. Ojca Św. Jana Pawła II
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 016 672 60 91 , fax. 016 672 53 41
  • Data zamieszczenia: 2019-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bircza
    ul. Ojca Św. Jana Pawła II 2
    37-740 Bircza, woj. podkarpackie
    tel. 016 672 60 91, fax. 016 672 53 41
    REGON: 65090047600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bircza.pl / www.bip.bircza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych, w obrębie: Bircza, dz. o nr ewid. 145
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych, w obrębie: Bircza, dz. o nr ewid. 145”. Zakres robót od km 0+085 do km 0+425 tj.: 340,00 m UWAGA!!! pozostały zakres robót objęty dokumentacją został wyłączony z realizacji tj.: od km 0+425 do km 0+630 = 205,00 m. 1. Zagospodarowanie terenu - stan projektowany Projekt przewiduje wykonanie przebudowy drogi poprzez wykonanie nowej konstrukcji jezdni w działce nr 145. Założenia projektowe przewidują korektę istniejących spadków podłużnych i usytuowania niwelety jezdni z uwzględnieniem minimalizacji robót ziemnych, które będą wykonywane na istniejącym stoku. Zaprojektowano nawierzchnię jezdni z tłucznia kamiennego, a w miejscach o dużym pochyleniu podłużnym, nawierzchnię z płyt ażurowych wielootworowych typu JOMB. Rowy drogowe zaprojektowano jako ziemne, na odcinkach drogi o dużym spadku podłużnym umocnione korytkami ściekowymi do umacniania dna rowu (wg KPED 01.13) (tzw. „krakowskie”) oraz odcinkowo dno rowu umocnione ściekiem drogowym korytkowym 60x50x15 cm. Na odcinkach drogi z przebiegiem przez istniejący stok o dużym pochyleniu poprzecznym zaprojektowano umocnienie skarp płytą ażurową skarpową 60x40x8 cm typu MEBA. W km 0+396 w śladzie cieku naturalnego zaprojektowano przepust drogowy rurowy fi 60 cm, dla odprowadzenia wód opadowych z prawostronnego rowu. Dla zapewnienia ciągłości spływu wód opadowych pod istniejącymi zjazdami drogowymi projektuje sie przepusty rurowe fi 60 cm. Rozwiązania projektowe nie wprowadzają zmiany kierunków i sposobów odprowadzania wód opadowych. Spływ wód opadowych odbywać się będzie zgodnie ze stanem istniejącym. Roboty zasadnicze polegać będą na: - wyznaczeniu punktów sytuacyjno-wysokościowych, - wykonaniu robót ziemnych i koryta pod konstrukcję nawierzchni, - wykonaniu przepustów pod koroną drogi i pod zjazdami, - wykonaniu podbudowy mieszanki niezwiązanej - kruszywo naturalne, - wykonaniu nawierzchni z tłucznia kamiennego, - wykonaniu nawierzchni z płyt betonowych ażurowych, - wykonaniu umocnienia rowów drogowych i skarp prefabrykatami betonowymi, - wykonaniu robót wykończeniowych, plantowaniu skarp i uporządkowaniu terenu. Profil podłużny. Projekt przewiduje odcinkowo zmianę istniejącego pochylenia niwelety jezdni, z dostosowaniem niwelety do istniejących warunków terenowych i do projektowanych pochyleń poprzecznych poprzez wykonanie robót ziemnych z uwzględnieniem najkorzystniejszego bilansu robót ziemnych. Niweleta jezdni na poszczególnych odcinkach podnosi się średnio w terenie istniejącym 40 cm i w nasypie ziemnym łącznie do 90 cm. Przekrój poprzeczny Założenia projektowe przewidują uzyskanie jednostronnego spadku poprzecznego jezdni o wartości 3% w kierunku projektowanego rowu drogowego, a na łukach poziomych ze spadkiem jednostronnym 4% oraz uzyskanie spadku 4% na poboczach drogi. Odwodnienie Odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy następować będzie powierzchniowo do istniejącego i projektowanego rowu. Podział spływu wód reguluje istniejące ukształtowanie terenu, gdzie wody opadowe kierowane są do istniejącego jaru. Dla uporządkowania spływu wód i zabezpieczenia konstrukcji jezdni, zaprojektowano prawostronny rów drogowy z włączeniem do projektowanego przepustu drogowego w km 0+395,90. Spływ wód w linii rowu odbywać się będzie poprzez projektowane pod zjazdami drogowymi przepusty rurowe. Projekt nie wprowadza zmian kierunków i sposobu odprowadzania wód opadowych w stosunku do stanu istniejącego. Projektowane przekroje konstrukcyjne Konstrukcja jezdni na odcinkach: od km 0+085,00 do km 0+122,00 ; od km 0+147,00 do km 0+355,00 ; od km 0+380 do km 0+630,00: - 20 cm nawierzchnia z tłucznia kamiennego frakcji 31,5/63 mm, - 20 cm podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/63 mm stabilizowana mechanicznie, - podłoże gruntowe G1. Konstrukcja jezdni na odcinkach: od km 0+122,00 do km 0+147,00 ; od km 0+355,00 do km 0+380,00: - 12,5 cm nawierzchnia z płyt betonowych JOMB 100x75x12,5 cm zbrojone dwuwarstwowo, - 5 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4, - 20 cm podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/63 mm stabilizowana mechanicznie, - podłoże gruntowe G1. Cechy techniczne płyt JOMB : - Wymiary: 100 x 75 x 12,5 cm - płyty winny spełniać wymagania normy: PN-EN 1339 - Klasa betonu użytego do produkcji płyty : C25/30 - Powierzchnia jednej płyty JOMBO brutto: 0,75 m2 - Powierzchnia otworów: 11,6% (0,0874 m2) - Waga: Płyta drogowa typu JOMB o wym. 100 x 75 x 12,5 cm waży około 165 kg Umocnienie rowów i skarp prefabrykatami betonowymi: Na odcinkach od km 0+341,00 do km 0+361,00 oraz od km 0+571,00 do km 0+595,00 zaprojektowano umocnienie dna rowu prefabrykowanymi korytkami ściekowymi wg KPED 01.13 o wymiarach 74 x 68 x 59 cm tzw. "krakowskie", układanymi na ławie z kruszywa naturalnego 0/31,5 mm o grub. 10 cm. Na odcinku od km 0+361 do km 0+381 zaprojektowano umocnienie dna rowu prefabrykowanymi ściekami betonowymi o wymiarach 60 x 50 x 15 cm układanymi na podsypce cementowo-piaskowej 1:4, o grubości 10 cm. Na odcinkach od km 0+341,00 do km 0+361,00 oraz od km 0+571,00 do km 0+595,00 zaprojektowano nad korytkami betonowymi, umocnienie skarp płytami betonowymi ażurowymi skarpowymi typu MEBA o wymiarach 60 x 40 x 8 cm układanymi na warstwie humusu o grubości 5 cm. Instrukcja montażu płyt typu Jomb Przygotowanie podłoża gruntowego: A. Podłoże gruntowe należy wykonać i zagęścić do uzyskania wskaźnika zagęszczenia Is ≥ 0,97 B. Płyty będą montowane na podbudowie z kruszywa naturalnego i podsypce cementowo-piaskowej. Wskaźnik zagęszczenia podbudowy powinien wynosić Is ≥ 1,0. 3. Montaż płyt 1.1. Płyty należy układać w taki sposób, aby zapewnić im przyleganie całą powierzchnią do podłoża. 1.2. W zależności od sposobu układania płyt, zaleca się zapewnić odpowiednią dylatację między płytami. Dla płyt układanych mniejszymi otworami do góry, dylatacja powinna wynosić 0,5-1cm. W płytach układanych większymi otworami do góry spoina dylatacyjna nie jest wymagana z uwagi na występowanie skosów w elemencie. 1.3. otwory w płytach należy zamulić poprzez wypełnienie otworów i szczelin dylatacyjnych pospółką o uziarnieniu 0-10 mm oraz piaskiem. 1.4. Należy zapewnić odpowiednie odwodnienie nawierzchni uzyskują spadek poprzeczny min. 3% Wszelkie prace ziemne należy prowadzić zgodnie z normą PN-S-02205:1998 Drogi samochodowe, Roboty ziemne, Wymagania i badania. Grunt pod zaprojektowaną konstrukcją musi być klasy G1, jeśli nie jest należy go do tej klasy doprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami. Trwałość nawierzchni jezdni uzależniona jest od właściwiej konserwacji nawierzchni. Konstrukcję jezdni i poboczy przedstawiono na rysunku - Przekroje normalne / konstrukcyjne. Przepusty drogowe pod koroną drogi W km 0+0+395,90 zaprojektowano przebudowę istniejącego utwardzonego cieku na przepust pod koroną drogi z rur fi 600 mm układanych na ławie z kruszywa naturalnego o grubości 25 cm. Zakończenie przepustu - wlot i wylot umocniony prefabrykowaną żelbetową ścianką oporową o wymiarach: szer. 125 cm, dług. 90 cm, wysokość 105 cm. Projektowana ścianka oporowa ze skosami winna być wykonana z betonu kruszywowego klasy min. C25/30 MPa, zbrojona drutem stalowym fi 10 mm - zgodnie z załączoną kartą techniczną. Zjazdy drogowe Projekt obejmuje przebudowę istniejących zjazdów drogowych: - w km 0+123,20 strona prawa - zjazd indywidualny, zaprojektowano przepust rurowy o średnicy 60 cm i długości 6 m oraz utwardzenie zjazdu kruszywem łamanym 0/63 mm o grub 20 cm, - w km 0+628,00 strona prawa - zjazd indywidualny, zaprojektowano przepust rurowy o średnicy 60 cm i długości 6 m - nawierzchnia zjazdu gruntowa, - w km 0+ 255,90 strona prawa - zjazd publiczny, zaprojektowano utwardzenie zjazdu kruszywem łamanym 0/63 mm o grub 20 cm, bez przepustu rurowego, - w km 0+ 615,60 strona lewa - zjazd publiczny, zaprojektowano utwardzenie zjazdu kruszywem łamanym 0/63 mm o grub 20 cm, - w km 0+493,00 strona lewa - istniejący zjazd do pól, nawierzchnia gruntowa bez zmian. Elementy wyposażenia drogi W celu zabezpieczenia ruchu drogowego, w tym ruchu pojazdów mechanicznych zaprojektowano odcinkowo bariery ochronne sprężyste SP-06 z odkształceniem do 0,85 m, w kilometrażu: od 0+333,20 do 0+365,20 o dług. 32,0 m oraz od 0+390 do 0+489 o dług. 99,0 m - łączna długość 131,00 m. Zestawienie powierzchni przebudowy projektowanych elementów drogi: 1) nawierzchnia jezdni z tłucznia kamiennego - 1 485,00 m2 2) nawierzchnia jezdni z betonowych płyt ażurowych - 150,00 m2 3) nawierzchnia z kruszywa łamanego na zjazdach - 65,00 m2 4) żelbetowe korytka ściekowe 74x68x59 cm typ "krakowski" - 44,00 m 5) ściek betonowy 60x50x15 cm - 20,00 m 6) bariery ochronne sprężyste SP-06 - 131,00 m na skróconym odcinku bariery 32,00 m OPIS CAŁEGO ODCINKA 0+085 DO 0+630 Roboty drogowe. Roboty drogowe obejmują przebudowę drogi od km 0+085,00 do km 0+630,00 w zakresie wykonania robót ziemnych, koryta i rowów drogowych, wykonania podbudowy z kruszywa naturalnego 0/63 mm, wykonania nawierzchni z tłucznia kamiennego 31,5/63 mm i nawierzchni z płyt ażurowych wielootworowych typu JOMB 100x75x12,5 cm. Roboty obejmują wykonanie umocnienia odcinków dna rowów korytkami ściekowymi do umacniania dna rowu (wg KPED 01.13) (tzw. „krakowskie”) i umocnienia dna rowu ściekiem drogowym korytkowym 60x50x15 cm oraz umocnienia skarp płytą ażurową skarpową 60x40x8 cm typu MEBA. Roboty obejmują wykonanie przepustu drogowego fi 60 cm pod koroną drogi z umocnieniem wlotu i wylotu prefabrykowaną żelbetową ścianką oporową ze skosami o wymiarach: szer. 125 cm, dług. 90 cm, wysokość 105 cm oraz wykonanie przepustów fi 60 cm pod zjazdami z umocnieniem wlotów i wylotów betonową ścianką czołową. Roboty obejmują również odcinkowy montaż barier ochronnych, jako sprężyste SP-06 z odkształceniem do 0,85 m o dług. 32,0 m dług. 99,0 m - łącznie 131,00 m. ROBOTY NALEŻY WYKONAĆ ZGODNIE Z PROJEKTEM TECHNICZNO-WYKONAWCZYM ORAZ ZGODNIE ZE SZCZEGÓŁOWYMI SPECYFIKACJAMI TECHNICZNYMI WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH. OPIS ODCINKA OD KM 0+085 DO KM 0+425 Roboty drogowe. UWAGA: PRZEDMIAR ROBÓT I KOSZTORYS OBEJMUJE WYKONANIE ROBÓT NA ODCINKU 0+085 DO 0+425. POZOSTAŁE ELEMENTY ROBÓT ZOSTAŁY WYŁĄCZONE Z REALIZACJI. Roboty drogowe obejmują przebudowę drogi od km 0+085,00 do km 0+425,00 w zakresie wykonania robót ziemnych, koryta i rowów drogowych, wykonania podbudowy z kruszywa naturalnego 0/63 mm, wykonania nawierzchni z tłucznia kamiennego 31,5/63 mm i nawierzchni z płyt ażurowych wielootworowych typu JOMB 100x75x12,5 cm. Roboty obejmują wykonanie umocnienia odcinków dna rowów korytkami ściekowymi do umacniania dna rowu (wg KPED 01.13) (tzw. „krakowskie”) i umocnienia dna rowu ściekiem drogowym korytkowym 60x50x15 cm oraz umocnienia skarp płytą ażurową skarpową 60x40x8 cm typu MEBA. Roboty obejmują wykonanie przepustu drogowego fi 60 cm pod koroną drogi z umocnieniem wlotu i wylotu prefabrykowaną żelbetową ścianką oporową ze skosami o wymiarach: szer. 125 cm, dług. 90 cm, wysokość 105 cm oraz wykonanie przepustów fi 60 cm pod zjazdami z umocnieniem wlotów i wylotów betonową ścianką czołową. Roboty obejmują również montaż barier ochronnych, jako sprężyste SP-06 z odkształceniem do 0,85 m na odcinku o dług. 32,0 m.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach