Przetargi.pl
Modernizacja centrali telefonicznej i świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej na potrzeby Urzędu Miejskiego w Koninie

Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 62-500 Konin, pl. Wolności
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-63 2401286 , fax. 0-63 242 99 30
  • Data zamieszczenia: 2019-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego
    pl. Wolności 1
    62-500 Konin, woj. wielkopolskie
    tel. 0-63 2401286, fax. 0-63 242 99 30
    REGON: 13912500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: konin.eu/zoum

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja centrali telefonicznej i świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej na potrzeby Urzędu Miejskiego w Koninie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Załącznik nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu telefonii stacjonarnej w siedzibie Za-mawiającego wg poniższych wymagań: 1) dostawa i montaż systemu telekomunikacyjnego składającego się z centrali telefonicznej (sprzętowej lub programowej) oraz telefonów IP (sprzętowych i programowych) w siedzibie Urzędu Miejskiego w Koninie, zlokalizowanej w przy ul. Plac Wolności 1; 2) szkolenie 15 pracowników działu IT Zamawiającego w zakresie obsługi centrali oraz insta-lacji i konfiguracji telefonów IP; 3) usługa minimum 3-letniego wsparcia technicznego dotyczącego systemu telekomunikacyj-nego wraz z oprogramowaniem. 4) świadczenie usług telefonii stacjonarnej (transmisja głosu, faksów, danych, wideo-konferencji), usługi SIP (usługi VOIP) w zakresie połączeń wychodzących lokalnych i strefowych, międzystrefowych, międzynarodowych i do sieci komórkowych w naliczaniu sekundowym generowanych z lokalizacji Zamawiającego, połączeń przychodzących, w tym zapewnienie łączy dla połączeń przychodzących i wychodzących do centrali Zama-wiającego oraz objęcie w/w usługami numerów telefonów nie podłączonych do centrali Zamawiającego, do 31.12.2021. Średnia ilość rozmów: a) lokalne i strefowe 110 godziny b) międzystrefowe 40 godzin c) komórkowe 100 godzin d) infolinia 80 20 godzin e) infolinia 70 1 godzina f) międzynarodowych stacjonarnych w 1 strefie 20 godzin. Specyfikacja usługi operatorskiej: a. Usługa SIP Trunk – 60 jednoczesnych połączeń wchodzących i wychodzących b. Przeniesienie obecnej usługi do proponowanego operatora c. Plan taryfowy Wykonawca dostarczy, zainstaluje, skonfiguruje i uruchomi system Systemu Komunikacji głoso-wej IP, o poniższych wymaganiach i elementach składowych: I. System VOIP PBX rozumiany jako w pełni funkcjonalny kompletny system telefoniczny o parametrach nie gorszych niż: 1. Obsługa minimum 500 terminali abonenckich (kont SIP) z możliwością rozbudowy do po-ziomu obsługi co najmniej 2000 terminali bez konieczności rozbudowy sprzętowej, 2. Obsługa standardowych protokołów komunikacyjnych oraz współpraca z bramami głoso-wymi : SIP - w zakresie: komunikacji z terminalami IP i bramami głosowymi oraz trunka-mi IP/SIP do innych systemów telekomunikacyjnych, 3. Możliwość jednoczesnego prowadzenie minimum 200 rozmów, 4. Obsługa kodeków G.711a/u, G.722, G729a , T.38 5. Obsługa transcodingu, 6. Możliwość tworzenia własnych planów numeracyjnych, 7. IVR (interactive voice response) co najmniej 3 poziomowy – interaktywna obsługa osoby dzwoniącej, 8. Możliwość masowej wysyłki faxów z serwera pocztowego Lotus Zamawiającego, odbiór faksów na skrzynkę pocztową serwera pocztowego Lotus Zamawiającego – Zamawiający dopuszcza zrealizowanie tej funkcjonalności przy użyciu zewnętrznych aplikacji lub ze-wnętrznych systemów - w zależności od zaproponowanego rozwiązania Wykonawca do-starczy wszystkie niezbędne licencję i usługi na okres trwania umowy, 9. Obsługa funkcji sekretarsko dyrektorskich dla klawiszy BLF/BLA terminali abonenckich z prezentacją zajętości linii, 10. Funkcjonalność definiowania grup sekretarsko-dyrektorskich z możliwością monitorowa-nia linii telefonicznej dyrektora oraz możliwością definiowania filtrów połączeń bezpo-średnich kierowanych do dyrektora, 11. Możliwość nagrywania wszystkich rozmów, 12. Możliwość uruchomienia poczty głosowej na centrali, 13. Możliwość wysyłania zapisów poczty głosowej na adres e-mail dla wszystkich abonentów, 14. Możliwość blokady numerów o podwyższonej opłacie, 15. Możliwość generowania bilingów oraz raportów połączeń CDR (Call Detail Record) za-wierających przynajmniej numer telefonu abonenta wywołującego, wywoływanego, datę wykonania połączenia oraz czas rozmowy, 16. Obsługa telekonferencji wielostronnej (co najmniej 6 stronnej), 17. Obsługa wideokonferencji wielostronnej (co najmniej 6 stronnej) – Zamawiający dopusz-cza zrealizowanie tej funkcjonalności przy użyciu innej zewnętrznej platformy odsługują-cej wideokonferencje co najmniej sześciostronne - Wykonawca dostarczy wszystkie wy-magane licencje do wykonywania wideokonferencji na okres 36 miesięcy od daty do-stawy, 18. Obsługa grup huntingowych , 19. Obsługa połączeń oczekujących, kolejkowanie połączeń, 20. Przełączenie połączeń do innych użytkowników oraz numerów, 21. Przekierowywanie połączeń, 22. Wstrzymywanie połączeń, 23. Music On Hold, 24. Możliwość podejmowania połączenia do innego użytkownika za pomocą kodu z klawiatu-ry własnego aparatu, 25. Możliwość podejmowania połączenia do zdefiniowanej grupy użytkowników za pomocą kodu z klawiatury własnego aparatu, 26. Możliwość zaparkowania połączenia w systemie a następnie ponownego podjęcia na in-nym aparacie, 27. Możliwość zdefiniowania grup rozdzwaniania aparatów wraz z przyjętą strategią: tj. usta-lona kolejność - dzwoni do wszystkich po kolei lub jednocześnie - możliwość zdefiniowa-nia ograniczenia czasowego po którym następuje przełączenie na wybrany numer, 28. Możliwość warunkowego przekazania połączeń gdy abonent rozmawia albo nie odbiera połączenia, oraz bezwarunkowo wszystkich połączeń, 29. Możliwość przypisanie jednego numeru telefonu do wielu terminali (stacjonarnych i mo-bilnych), 30. Prezentacja nazwy abonenta, 31. Prezentacja numerów przychodzących i wewnętrznych, 32. Obsługa numeracji wewnętrznej – skróconej, 33. Szybkie wybieraniu numerów wewnętrznych przypisanych do klawiszy telefonu 34. DDI (Direct Dial-In) - możliwość dzwonienia bezpośrednio na numer abonenta we-wnętrznego dla co najmniej 500 końcówek (kont SIP) z możliwością rozbudowy do co najmniej 2000 końcówek, 35. DISA (Direct Inward System Access) - możliwość dzwonienia na numer abonenta we-wnętrznego bez pośrednictwa telefonistki, 36. Usługi klasy 5 – rozumiane jako możliwość uruchomienia usług oferowanych abonentom: a) CLIP ( Calling Line Identification Presentation) – wyświetlanie numeru telefonu osoby dzwoniącej, b) CLIR (Calling Line Identification Restriction) – blokada wyświetlania numeru tele-fonu osoby dzwoniącej, c) ACR (Anonymous Call Rejection) - odrzucanie wywołań anonimowych, d) OCB (Outgoing Call Barring) - blokowanie lub ograniczanie połączeń wychodzą-cych, e) CW (Call Waiting) - obsługa połączenia oczekujące, f) CFU (Call Forward Unregistered) – bezwarunkowe przekierowanie rozmowy, g) CFB (Call Forward Busy) - przekierowanie rozmowy gdy użytkownik jest zaję-ty, h) CFNR (Call Forwarding No Reply) - przekierowanie rozmowy gdy użytkownik nie odpowiada, i) DND (Do Not Disturb) – zajęty, j) Call Transfer – transfer połączeń, k) możliwość odrzucenia połączeń, l) parkowanie połączeń, m) identyfikacja połączeń przychodzących, n) przejmowanie rozmów przychodzących w ramach jednej grupy, o) podgląd stanu innych linii/numerów, p) możliwość transferowania połączeń, 37. Rozwiązanie powinno mieć możliwość pracy w modelu redundantnym (aktywne – pa-sywne z krótkim czasem przełączania lub aktywne – aktywne) umożliwiające dalsze ska-lowanie bez konieczności wymiany platformy sprzętowej do poziomu 2000 końcówek. Każdy pojedynczy moduł powinien być w stanie obsłużyć całość generowanego ruchu nawet po awarii drugiego modułu – przy czym Zamawiający nie wymaga wdrożenia mo-dułu redundantnego w momencie wdrożenia, 38. Obsługa końcówek SIP zza NAT, 39. Obsługa protokołu RTP, SRTP, TLS, 40. Obsługa protokołu DHCP, 41. Monitoring po SNMPv2 i/lub SNMPv3, 42. API do integracji z systemami backoffice, 43. Mechanizmy zabezpieczające przed włamaniami, atakami DoS/DDoS, 44. Centralna książka adresowa, 45. Globalna książka telefoniczna aktualizowana automatycznie na końcówkach telefonicz-nych, 46. Możliwość przypisanie jednego numeru telefonu do wielu terminali (stacjonarnych i mo-bilnych), 47. Możliwość automatycznego wybierania przez system drogi realizacji połączeń, 48. Wsparcie dla możliwości zestawienia połączeń szyfrowanych przy wykorzystaniu protoko-łu SRTP pomiędzy terminalami telefonicznymi oraz pomiędzy terminalem telefonicznym a oferowanym systemem telefonicznym, 49. Możliwość współpracy z aplikacją programowego terminala (SIP softphone) uruchamianą na urządzeniach stacjonarnych lub mobilnych (np. smartfonach) z realizacją funkcjonalno-ści odpowiadającej fizycznemu terminalowi IP dla minimum 500 urządzeń, 50. Zaproponowane rozwiązanie powinno być zgodne lub umożliwiać integrację z założeniami Unified Communications (minimum audio), 51. Wykonawca dostarczy System VOIP PBX z funkcjonalnością auto-provisioning dla apa-ratów telefonicznych - minimalne funkcje wymagane realizowane przez ww. systemy to: a) automatyczna konfiguracja konta SIP, b) automatyczne przesyłanie na końcówkę telefonu centralnej książki adresowej, c) dynamiczna aktualizacja oprogramowania na terminalach abonenckich, d) ustawienie adresu serwera NTP, e) ustawienie strefy czasowej, f) inne funkcje …. Wymóg auto-provisioning-u dotyczy tylko stacjonarnych aparatów telefonicznych, przy czym dane wysyłane poprzez auto-provisioning powinny być wysyłane przez bezpieczne i szyfrowane połączenie. 52. Możliwość zestawienia usługi SIP TUNK do kilku operatorów. Wykonawca dostarczy System VOIP PBX jako maszyna wirtualna roli Hiper-V systemu Win-dows Serwer Standard Core 2016 wraz z: 1. Serwerem o parametrach odpowiednich dla zapewnienia prawidłowej pracy systemu i możliwością zrealizowania wszystkich powyższych funkcjonalności bez konieczności rozbudowy sprzętowej przy czym nie gorszych niż : a) procesorem o wyniku nie mniejszym niż 10000 punktów w Passmark z minimum 4 rdzeniami, b) dyski o możliwej do wykorzystania łącznej pojemności min. 2 TB pracujące w modelu redundantnym co najmniej RAID 1 lub wyższym, c) pamięć RAM minimum 16 GB, d) dwa zasilacze pracujące w modelu redundantnym, e) obudowa typu Rack f) minimum cztery porty 10/100/1000 Gigabit Ethernet (1000BASE-T) mogące pra-cować w grupie NIC TEAMING Windows Server. 2. Licencją na system operacyjny Windows Server Standard Core 2016 Government OLP 16 Licenses NoLevel CoreLic - 9EM-00227 – 1 sztuka. II. Aparaty telefoniczne 1. Aparat telefoniczny VOIP biurowy – 260 sztuk o parametrach nie gorszych niż: a) wyświetlacz LCD, b) obsługa min. 3 kont SIP, c) minimum trzy klawisze funkcyjne programowalne, d) możliwość zasilania przez Power over Ethernet zgodnie ze standardem IEEE 802.3af, oraz poprzez tradycyjny adapter AC, e) dołączony zasilacz - adapter AC, f) wbudowany w telefon przełącznik z dwoma portami 10/100/1000 Gigabit Ethernet (1000BASE-T) dla sieci LAN i komputera PC, g) np.: aparat Yealink T23G lub równoważny zgodny ze specyfikacją znajdując się w opisie 2. Aparat telefoniczny sekretarsko-dyrektorski z modułem sekretarsko dyrektorskim – 8 sztuk o parametrach nie gorszych niż: a) wyświetlacz LCD, b) obsługa min. 6 kont SIP, c) minimum sześć klawiszy funkcyjnych programowalnych, d) obsługa co najmniej dwóch modułów rozszerzających (tzw. przystawek sekretarskich), e) moduł rozszerzający (tzw. przystawka sekretarska) z. min. 20 programowanymi klawi-szami, f) możliwość zasilania przez Power over Ethernet zgodnie ze standardem IEEE 802.3af, oraz poprzez tradycyjny adapter AC, g) dołączony zasilacz - adapter AC, h) wbudowany w telefon przełącznik z dwoma portami 10/100/1000 Gigabit Ethernet (1000BASE-T) dla sieci LAN i komputera PC, i) np.: aparat Yealink T58V lub równoważny zgodny ze specyfikacją znajdując się w opisie 3. Aparat telefoniczny z możliwością realizacji wideokonferencji wielostronnych z kamerą – 3 sztuki o parametrach nie gorszych niż: a) kolorowy dotykowy wyświetlacz LCD min. 4.3”, b) obsługa min. 16 kont SIP, c) USB, do podłączenia kamery, d) wymienna kamera minimum USB 2 Mpx, e) obsługa lokalna dwustronnych wideokonferencji, f) współpraca z Systemem VOIP PBX w zakresie obsługi wideokonferencji dwustronnej, g) współpraca z dostarczonym systemem odsługującym wideokonferencje co najmniej sześciostronne - Wykonawca dostarczy wszystkie wymagane licencje do wykonywania wideokonferencji na trzech oferowanych wideoterminalach na okres 36 miesięcy od daty dostawy, f) możliwość zasilania przez Power over Ethernet zgodnie ze standardem IEEE 802.3af lub 802.3at Type 2 "PoE+ oraz poprzez tradycyjny adapter AC, g) dołączony zasilacz - adapter AC, h) wbudowany w telefon przełącznik z dwoma portami 10/100/1000 Gigabit Ethernet (1000BASE-T) dla sieci LAN i komputera PC, i) np.: Yealink T58V lub równoważny zgodny ze specyfikacją znajdując się w opisie 4. Telefon (słuchawka) bezprzewodowy ze stacją bazową IP z możliwością zalogowania dodatkowych telefonów (słuchawek) bezprzewodowych o parametrach nie gorszych niż: a) około 40 sztuk telefonów (słuchawek) bezprzewodowych, b) ilość stacji bezprzewodowych IP odpowiednia do zalogowania około 40 telefonów (słuchawek) bezprzewodowych, c) dobrana konfiguracja powinna umożliwić jednoczesne wykonywanie połączeń ze wszystkich telefonów (słuchawek) bezprzewodowych, d) telefon (słuchawka) sparowana ze stacją bazową z wykorzystaniem technologii DECT, e) możliwość zalogowania min. 4 telefonów (słuchawek) bezprzewodowych do stacji bazowej, f) obsługa min. 4 kont SIP przez stację bazową, g) czas rozmów minimum do 10 godzin bez ładowania baterii w słuchawce, h) czasu czuwania telefonu (słuchawki) minimum do 100 godzin bez ładowania baterii, i) zasięg pracy w pomieszczeniu do 50m, j) możliwość zasilania przez Power over Ethernet zgodnie ze standardem IEEE 802.3af, oraz poprzez tradycyjny adapter AC, k) dołączony zasilacz - adapter AC, l) Wbudowany w telefon minimum jeden port 10/100 Fast Ethernet (100Base-TX) dla sieci LAN, m) Np.: baza Yealink W60B i słuchawka Yealink W56H lub równoważny zgodny ze spe-cyfikacją znajdując się w opisie . Wszystkie dostarczane aparaty telefoniczne powinny posiadać dodatkowo poniższe parametry nie gorsze niż:: 1. Obsługa standardu bezpieczeństwa kontroli dostępu do sieci IEEE 802.1X – (uwierzy-telnianie z użyciem protokołu PEAP tj. uwierzytelnianie terminala telefonicznego bez-piecznym hasłem EAP-MSCHAP v2 a serwera uwierzytelniania Network Policy Server z użyciem certyfikatu) z uwzględnieniem współpracy z przełącznikami Zamawiającego tj. Cisco Catalyst 2960 oraz 2960-X z możliwością uwierzytelniania jednocześnie wielu kont użytkowników na jednym porcie przełącznika oraz możliwością jednoczesnego uwierzy-telniania na porcie telefonu IP i komputera PC podłączonego za telefonem, automatycz-nego (dynamicznego) przypisania telefonu IP i komputera PC do właściwej sieci VLAN (domeny rozgłoszeniowej) oraz współpracą z rolą Network Policy Server systemu Micro-soft Windows Serwer 2012 R2, 2. Współpraca z bezpiecznym protokołem Transport Layer Security (TLS), 3. Współpraca z protokółem głosowym SIP v.1 i 2, 4. Wsparcie protokołu SIP w sieciach z NAT (włączając w to wsparcie dla serwera STUN), 5. Możliwość nawiązywania zaszyfrowanych połączeń głosowych via SRTP, 6. Obsługa kodeków głosowych: G.711 (A-law and μ-law), G.729A, G.722 7. Jitter buffer: adaptacyjne, 8. Możliwość zdalnej administracyjny i zarządzania, 9. Możliwość administracji i zarządzania z użyciem bezpiecznego i szyfrowanego połączenia, 10. Zarządzanie poprzez klawiaturę telefonu w wykorzystaniem wyświetlacza, 11. Provisioning przez HTTPS, HTTP, TFTP,FTP, 12. Możliwość wysyłania danych auto-provisioningu poprzez bezpieczne i szyfrowane połączenie, 13. Przesyłanie konfiguracji do telefonu w postaci zabezpieczonej podpisem cyfrowym lub szyfrowanej, 14. Obsługa VLAN tagging 802.1p/Q - quality of service (QoS), 15. Obsługa Simple Network Time Protocol (SNTP), 16. Obsługa protokołów LLDP/CDP/DHCP dla VLAN discovery, 17. Klawisze programowalne z możliwością realizacji między innymi funkcji Busy Lamp Field (BLF), Bridged Line Appearance (BLA), przypisania linii telefonicznej i innych, 18. Obsługa funkcji sekretarsko-dyrektorskich dla programowanych klawiszy terminali abo-nenckich z prezentacją zajętości linii, 19. Jakość dźwięku HD Voice, 20. Lokalne 3-stronne telekonferencje, 21. Współpraca w oferowanym System VOIP PBX w zakresie telekonferencji wielostronnej, 22. Lokalny plan numeracyjny, 23. Rejestr zdarzeń - system logujący, 24. Tryb głośnomówiący, 25. Wsparcie obsługi poczty głosowej, 26. Możliwość przekazywania rozmów, 27. Możliwość transferu odebranego połączenia, 28. Możliwość zawieszenie połączeń, 29. Obsługa połączeń oczekujących, 30. Lokalna książka telefoniczna, 31. Dostępu do centralnej książki telefonicznej, Wraz z aparatami telefonicznymi Wykonawca dostarczy system do ich centralnego zarządza-nia jako osobne oprogramowanie do zainstalowania w zasobach Zamawiającego lub jako usługa w chmurze z licencja na minimum 36 miesięcy od daty dostawy, minimalne funkcje wymagane realizowane przez system to: a) konfiguracja konta SIP, b) dynamiczna aktualizacja oprogramowania na terminalach abonenckich, c) możliwość konfiguracji protokołu SNMP, d) możliwość konfiguracji standardu IEEE 802.1X e) ustawienie adresu serwera NTP, f) ustawienie strefy czasowej, g) inne funkcje konfiguracji i zarządzania końcówkami telefonicznymi, h) graficzny interface. III. Wykonawca dostarczy kable sieciowe, paczkordy oraz inne niezbędne materiały i osprzęt do zamontowania, zainstalowania i uruchomienia oferowanego Systemu Komunikacji głosowej IP. IV. Wykonawca dostarczy usługę głosową SIP TRUNK - 60 kanałów, min. 500 DDI (Direct Dial-In) - możliwość dzwonienia bezpośrednio na numer abonenta wewnętrznego. Wymagania dodatkowe 1. Oferowany System Komunikacji głosowej IP w tym System VOIP PBX będzie do-starczony jako w pełni otwarty dla Zamawiającego umożliwiając Zamawiającemu samo-dzielną realizuje zadań administracyjnych lub powierzenie realizacji usługi innym podmio-tom w wypadku zaprzestania świadczenia usługi przez Wykonawcę. Dotyczy to także możliwości konfiguracji w dostarczonym Systemie VOIP PBX usługi głosowej SIP TRUNK u innego operatora. 2. Wykonawcę zobowiązuje się do wykonania poniższych czynności: 1.1. Dokonać analizy istniejącego systemu telekomunikacyjnego Zamawiające-go oraz wykonać planu migracji na nowy dostarczany System Komunikacji głoso-wej IP w uzgodnieniu z Dyrektorem Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego oraz Kierownikiem Wydziału Informatyki w Koninie, 1.2. Wszystkie elementy Systemu Komunikacji głosowej IP dostarczyć do Zamawiającego, fizycznie zainstalować w docelowym miejscu ich przeznaczenia miedzy innymi: a) System VOIP PBX podłączyć do sieci DMZ oraz do zasilacza UPS (dostar-czonego przez Wykonawcę) podłączonego do sieci energetycznej kompute-rowej, b) aparaty telefoniczne podłączyć do sieci LAN tj. do tego samego portu prze-łącznika i kabla sieciowego LAN co istniejące w sieci LAN komputery PC, na-tomiast komputery PC podłączyć do drugiego portu aparatu telefonicznego, c) zainstalować zasilacze panelowe POE typu Midspan IEEE 802.3at Type 2 PoE+ (dostarczone przez Wykonawcę) w szafach krosowych, zasilacze AC, zasilacze awaryjne UPS (dostarczone przez Wykonawcę) oraz odpowiednio zasilić aparaty telefoniczne, d) dokonać przedłużenia lub wymiany istniejących paczkordów sieci LAN oraz przedłużaczy listwowych sieci energetycznej – komputerowej na 271 stanowi-skach komputerowych w celu zwiększenia ich długości o 1,5 m i swobodnego montażu dostarczonych aparatów telefonicznych. e) dostarczyć i podłączyć wymagane kable sieciowe, paczkordy oraz niezbędne materiały i osprzęt, 1.3. Zainstalować, skonfigurować i uruchomić wszystkie niezbędne elementy oferowanego Systemu Komunikacji głosowej IP w tym Systemu VOIP PBX, terminale abonenckie, zasilacze POE (dostarczone przez Wykonawcę), usługę głosową SIP TRUNK w taki sposób, aby była możliwa pełna realizacja usług gło-sowych wewnętrznych i zewnętrznych na wszystkich aparatach telefonicznych, 1.4. Dokonać konfiguracji parametrów standardu IEEE 802.1x na terminalach abonenckich, instalacji certyfikatów, konfiguracji VLAN, ustawienia adresu ser-wera NTP, strefy czasowej i innych parametrów oraz doprowadzić do poprawnego uwierzytelniania się telefonów na porcie przełączników w sieci LAN, z uwzględnieniem współpracy z przełącznikami dostępowymi LAN w urzędzie tj. Cisco Catalyst 2960 oraz Cisco Catalyst 2960-X z jednoczesnym uwierzytelnianiem wielu kont użytkowników na jednym porcie przełącznika tj. jednoczesnym uwierzytelnianiem na porcie telefonu IP i komputera PC podłączo-nego za telefonem, automatycznego (dynamicznego) przypisania telefonu IP i komputera PC do właściwej sieci VLAN (domeny rozgłoszeniowej) oraz współ-pracą z rolą Network Policy Server systemu Microsoft Windows Serwer 2012 R2 zgodnie z przekazanymi wytycznymi w czasie wdrożenia, 1.5. Dokonać innych konfiguracji związanych z bezpieczeństwem na termina-lach telefonicznych oraz centrali zgodnych z wytycznymi w czasie wdrożenia - między innymi uruchomić możliwość bezpiecznego zarządzania i administracji przy użyciu bezpiecznego szyfrowanego połączenia, skonfigurować protokół SNMP, 1.6. Uruchomić co najmniej poniższe funkcjonalności centrali: a) usługi głosowe wewnętrzne i zewnętrzne, b) DDI (Direct Dial-In) dla 500 numerów, c) stworzyć plan numeracyjny, d) funkcje sekretarsko-dyrektorskie na dostarczonych aparatach telefonicznych sekretarsko-dyrektorski z modułem sekretarsko- dyrektorskim z zaprogramo-waniem klawiszy BLF/BLA oraz możliwością monitorowania stanu linii tele-fonicznej dyrektora oraz zdefiniować filtry połączeń bezpośrednich kierowa-nych do dyrektora, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, e) IVR (interactive voice response) zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, f) możliwość wykonywania telekonferencji wielostronnych (co najmniej 6 stron-nych) na dostarczonych aparatach telefonicznych z możliwością realizacji wi-deokonferencji wielostronnych z kamerą, g) pocztę głosową na adres e-mail dla wszystkich abonentów, h) zdefiniować grupy rozdzwaniania aparatów ze strategią zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, i) zdefiniować przekazywanie połączeń gdy abonent rozmawia albo nie odbiera połączenia lub bezwarunkowo wszystkich połączeń dla wskazanych grup nu-merów zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, j) prezentacje nazwy abonenta, k) prezentację numerów przychodzących i wewnętrznych, l) obsługę numeracji wewnętrznej – skróconej, m) szybkie wybieranie numerów wewnętrznych przypisanych do klawiszy telefo-nu na wskazanych terminali zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, n) globalną książkę telefoniczna aktualizowana automatycznie na końcówkach te-lefonicznych, o) przypisanie jednego numeru telefonu do wielu terminali (stacjonarnych i mo-bilnych) na terminalach wskazanych przez Zamawiającego, p) blokadę numerów o podwyższonej opłacie, q) mechanizm generowania bilingów oraz raportów połączeń CDR (Call Detail Record) zawierających przynajmniej numer telefonu abonenta wywołującego, wywoływanego, datę wykonania połączenia oraz czas rozmowy, 1.7. Zainstalować, skonfigurować i uruchomić darmową aplikację programowe-go terminala (SIP Softphone) na ok. 10 urządzeniach mobilnych (np. smartfonach) z realizacją podstawowych usług głosowych wewnętrznych i zewnętrznych na łączu VPN Zamawiającego, 1.8. Uruchomić mechanizm masowej wysyłki faxów z serwera pocztowego Lotus Zamawiającego, odbiór faksów na skrzynkę pocztową serwera pocztowego Lotus Zamawiającego - w zależności od zaproponowanego rozwiązania Wyko-nawca dostarczy wszystkie niezbędne licencję i usługi na okres 36 miesięcy od da-ty dostawy, 1.9. Uruchomić funkcjonalność auto-provisioning dla aparatów telefonicznych na dostarczonym systemie System VOIP PBX - minimalne wymagane funkcje to: a) automatyczna konfiguracja konta SIP, b) automatyczne przesyłanie na końcówkę telefonu centralnej książki adreso-wej, c) dynamiczna aktualizacja oprogramowania na terminalach abonenckich, d) ustawienie adresu serwera NTP, e) ustawienie strefy czasowej, Wymóg auto-provisioning-u dotyczy tylko stacjonarnych aparatów telefonicz-nych, przy czym dane wysyłane poprzez auto-provisioning powinny być wysy-łane przez bezpieczne i szyfrowane połączenie, 1.10. Uruchomić system do centralnego zarządzania telefonami jako osobne oprogramowanie do zainstalowania w zasobach Zamawiającego lub jako usługa w chmurze z licencja na minimum 36 miesięcy od daty dostawy, minimalne funkcje wymagane realizowane przez system to: a) konfiguracja konta SIP, b) dynamiczna aktualizacja oprogramowania na terminalach abonenckich, c) możliwość konfiguracji protokołu SNMP, d) możliwość konfiguracji standardu IEEE 802.1X, e) ustawienie adresu serwera NTP, f) ustawienie strefy czasowej, g) inne funkcje konfiguracji i zarządzania końcówkami telefonicznymi, h) graficzny interface. 1.11. Dokonać pełnej migracji numerów telefonicznych z aktualnie wykorzysty-wanego przez Zamawiającego systemu łączności DGT (podłączone około 310 nu-merów analogowych i innych) do dostarczonego systemu, 1.12. Kompleksowo załatwić wszystkie formalności związanych ze zmianą opera-tora z przeniesieniem numerów do operatora oferowanej usługi SIP TRUNK, 1.13. Przetestować całość funkcjonowania Systemu Komunikacji głosowej IP w tym ruch przychodzący i wychodzący oraz funkcjonalności PBX w tym prze-prowadzić testy akceptacyjne prawidłowości działania Systemu VOIP PBX, 1.14. Przeprowadzić szkolenie dla administratorów z zakresu instalacji, obsługi, administracji oraz rozwiązywania możliwych do wystąpienia problemów z funkcjonowaniem oferowanego rozwiązania, 1.15. Przeprowadzić szkolenie wskazanych przez Zamawiającego użytkowników obejmujące użytkowanie aparatów telefonicznych oraz korzystanie z używanych przez nich usług głosowych, 1.16. Opracować szczegółową dokumentację powykonawczą wraz z instrukcją obsługi i konfiguracji zaproponowanego rozwiązania zawierającej minimum opis wszystkich czynności wykonanych podczas wdrożenia, 1.17. Przekazać wszystkie niezbędne licencje i pozwolenia na użytkowanie Sys-temu Komunikacji głosowej IP, 1.18. Przekazać uprawnienia administracyjne do wszystkich elementów wcho-dzących w skład Systemu Komunikacji głosowej IP, 1.19. Wyżej wymienione prace przeprowadzić w taki sposób aby nie powodowa-ły przerw w działaniu środowiska produkcyjnego Zamawiającego w tym systemu telefonicznego, 1.20. Dokonać inne niezbędne czynności w celu uruchomienia Systemu Komuni-kacji głosowej IP. 3. Wykonawca zapewni bezpłatne wsparcie techniczne (konfiguracje, aktualizacje, usu-wanie awarii) oraz pomoc administracyjną nad oferowanym Systemem Komunikacji gło-sowej IP w tym na aparaty telefoniczne i inny dostarczony sprzęt w tym usuwanie awarii przez okres do 31 grudnia 2021 r. od daty dostawy w postaci personelu technicznego dostawcy przez okres do 31 grudnia 2021 r. od daty dostawy w formie telefonicznej i za pośrednictwem sieci Internet - czas reakcji na zgłoszenie 1 godzina. Pomoc powinna do-prowadzić do całkowitego rozwiązania problemu w ciągu czterech godzin. Dostępność wsparcia min. 7 dni w tygodniu oraz min. 16 godzin w ciągu dnia. 4. Minimalne warunki gwarancyjne dla dostarczonego Systemu Komunikacji głosowej IP w tym na aparaty telefoniczne i dostarczony sprzęt: 36 miesięcy od daty dostawy. 5. Warunki serwisu gwarancyjnego na System Komunikacji głosowej IP w tym aparaty tele-foniczne i dostarczony sprzęt: a. maksymalny czas liczony od chwili zgłoszenia awarii do chwili uzyskania pełnej funkcjonalności Systemu Komunikacji głosowej IP (możliwa tymczasowa pod-miana urządzeń do czasu usunięcia awarii) – cztery godziny, b. możliwość zgłaszania reklamacji min. 7 dni w tygodniu, oraz min. 16 godzin w ciągu dnia. 6. Dostarczone urządzenia muszą być fabrycznie nowe (wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dostawą), nieużywane we wcześniejszych projektach. 7. Z urządzeniami ma być dostarczona dokumentacja techniczna urządzeń. 8. Z urządzeniami należy dostarczyć dodatkowe oprogramowanie jeśli jest niezbędne do je-go wdrożenia. 9. Urządzenia muszą być dostarczone z najnowszym dostępnym oprogramowaniem (firmwa-re/system operacyjny). 10. Wymagana jest możliwość bezpłatnego korzystania z najnowszych aktualizacji wersji oprogramowania dla dostarczonych urządzeń (firmware) udostępnionych przez producen-ta przez okres co najmniej 36 miesięcy od daty dostawy. 11. Całość dostarczanego sprzętu i oprogramowania musi pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producentów na rynek polski. V. Zasilacze elektryczne aparatów telefonicznych 1. Aparaty telefoniczne należy zasilić z użyciem zarządzalnych panelowych wieloporto-wych zasilaczy POE typu Midspan zgodnych ze standardem IEEE 802.3at Type 2 PoE+ podłączonych do zasilaczy UPS podłączonych do sieci energetycznej kompute-rowej. 2. Ilość zasilaczy POE typu Midspan IEEE 802.3at Type 2 PoE+, ilość portów: 2.1 14 sztuk - 24 portowych: a) 24 porty Data Input Ports RJ45 b) 24 porty Data + Power Output Ports RJ45 zgodnych z IEEE 802.3at Type 2 PoE+ 2.2 6 sztuk - 12 portowych: a) 12 portów Data Input Ports RJ45 b) 12 portów Data + Power Output Ports RJ45 zgodnych z IEEE 802.3at Type 2 PoE+ 3. Parametry zasilaczy POE typu Midspan IEEE 802.3at Type 2 PoE+ nie gorsze niż: a) możliwość zamontowania w szafie typu RACK – o wymiarach, które odpowiadać będą możliwości zamontowania w szafach RACK Urzędu b) zgodność ze standardem IEEE 802.3at Type 2 PoE+, b) możliwość zdalnego zarządzanie każdym portem zasilacza w szczególności jego monitorowania oraz wyłączania i włączania na nim napięcia, c) współpraca z przełącznikami dostępowymi znajdującymi się w sieci LAN urzędu tj. Cisco Catalyst 2960 oraz Cisco Catalyst 2960-X, 3Com 4210, 3Com 4210G, d) współpraca z portami 10/100/1000 Gigabit Ethernet przełącznika sieciowego tj. co najmniej ze standardami Ethernet 10BASE-T, 100BASE-TX oraz 1000BASE-T, e) minimalny zasięg do 100m, f) zapewnienie wysokiego bezpieczeństwa tj. przed podaniem właściwego napięcia urządzenie zasilające będzie testować połączenie prądem o małym natężeniu oraz przeprowadzać badanie łącza i urządzenia na zgodność ze standardem IEEE 802.3at Type 2 PoE+ oraz zabezpieczać przed podłączeniem napięcia do urządzeń niezgodnych ze standardem, g) współpraca z kablem Ethernet typu skrętką min. kat. 5/5e i wyższej. 4. W miejscach gdzie nie ma możliwości bezpośredniego dostarczenia napięcia po kablu typu Ethernet przez zasilacz Power over Ethernet w serwerowni zgodne ze standar-dem IEEE 802.3at Type 2 PoE+ (po drodze od przełącznika dostępowego w serwe-rowni do telefonu znajdują się inne urządzania np. przełączniki) tj. w budynkach przy pl. Wolności 1 - Budynek A oraz ul. Przemysłowa telefony należy zasilić tradycyjnym zasilaczem AC podłączonym do zasilacza awaryjnego UPS podłączonym do sieci energetycznej komputerowej. VI. Zasilacze awaryjne UPS zapewniające zasilenie elementów systemu w przypadku zaniku napięcia Ilość zasilaczy UPS – 11 sztuk, Parametry zasilaczy UPS nie gorsze niż: 1. Zasilacze awaryjne UPS o architekturze - technoligii typu on-line, 2. Odpowiednia mocy do podtrzymania napięcia na zasilaczach panelowych POE (IEEE 802.3at Type 2 PoE+) typu Midspan aparatów telefonicznych przez czas minimum 30 mi-nut po zaniku napięcia w sieci energetycznej komputerowej w celu zapewnienia komuni-kacji z telefonem oraz z komputerami PC podłączonymi do drugiego portu ethernet tele-fonu, 3. Typ obudowa Rack o wymiarach odpowiednich do zamontowania w szafach RACK Urzędu lub stojąca Tower w zależności od miejsca i możliwości montażu. 4. Możliwość przełączenia z zasilania gwarantowanego na zasilanie z linii podstawowej tzw. wewnętrzny bypass i odwrotnie, 5. Oprogramowanie monitorująco-zarządzające.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32500000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: I. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy oraz dodatkowo na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 1. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 lub ust. 5 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione przez Wykonawcę, o których mowa powyżej. II. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca prowadzi działalność regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018r. – Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 646 ze zm.) i jest wpisany do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych wydane na postawie art. 11 w zw. Z art. 10 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2018r., poz. 1954 ze zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach