Przetargi.pl
Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Górkach, gmina Dębe Wielkie

Gmina Dębe Wielkie ogłasza przetarg

  • Adres: 05-311 Dębe Wielkie, ul. Strażacka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 257 564 700 , fax. 257 564 734
  • Data zamieszczenia: 2020-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dębe Wielkie
    ul. Strażacka 3
    05-311 Dębe Wielkie, woj. mazowieckie
    tel. 257 564 700, fax. 257 564 734
    REGON: 71158264100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.debewielkie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Górkach, gmina Dębe Wielkie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest dokonanie „Modernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Górkach, gmina Dębe Wielkie”, wraz dostosowaniem przedmiotowego budynku do obowiązujących przepisów oraz potrzeb Inwestora. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa: ‒ Projekt zamienny - Rysunki zamienne do projektu rozbudowy Szkoły Podstawowej we wsi Górki – branża architektura – opracowany przez firmę BATRO Barbara Trojanowska – architekt z siedzibą ul. Mińska 38B, Stojadła, 05-300 Mińsk Mazowiecki (opracowanie grudzień 2019 r.); ‒ Projekt zamienny - Rysunki zamienne do projektu rozbudowy Szkoły Podstawowej we wsi Górki – branża elektryczna (Budowa instalacji elektrycznych wewnętrznych) – opracowany przez ELEKTROMAR Marek Rechnio ul. T. Kościuszki 13/53, 05-300 Mińsk Mazowiecki (opracowanie listopad 2019 r.); ‒ Projekt zamienny - Rysunki zamienne do projektu rozbudowy Szkoły Podstawowej we wsi Górki – branża konstrukcyjna – opracowany przez mgr inż. Rafał Szkup (opracowanie grudzień 2019 r.); ‒ Projekt zamienny - Rysunki zamienne do projektu rozbudowy Szkoły Podstawowej we wsi Górki – branża sanitarna – opracowany przez firmę BATRO Barbara Trojanowska – architekt z siedzibą ul. Mińska 38B, Stojadła, 05-300 Mińsk Mazowiecki (opracowanie grudzień 2019 r.); Rysunki zamienne obejmują przebudowę szkoły wraz z wykonaniem w robot umożliwiających w przyszłości zmianę sposobu użytkowania na 4-oddziałowe przedszkole oraz nadbudowę o pomieszczenia szkolne wg odrębnego projektu. Dokumentacja obejmuje dostosowanie obiektu do obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej z uwzględnieniem planowanej w przyszłości zmiany sposobu użytkowania części parteru szkoły na przedszkole i nadbudowy szkoły stanowiących odrębne strefy pożarowe. Zgodnie z wymaganiami przepisów ukształtowano chodnik z nachyleniem umożliwiającym wjazd wózkami osobom niepełnosprawnym, zaprojektowano w strefie ogólnodostępnej wc dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Zlikwidowano schody na strych zastępując je wyłazem w klasie EI30 powiększając tym salę zajęć dla dzieci. W obrębie budynku zaprojektowano szatnie i łazienki dla chłopców i dziewcząt korzystających z sali gimnastycznej oraz magazyn sprzętu sportowego. Na parterze wydzielono 4 sale zajęć dla dzieci z bezpośrednim dostępem do łazienek. Do 2 sal wejście przez szatnię dla dzieci z indywidualnymi szafkami. Dla 2 sal przewidziano wspólną szatnię dla dzieci dostępną z korytarza. Dla personelu wydzielono pomieszczenie socjalne z szafkami, miejscem spożywania posiłków, z łazienką i miejscem do przebierania. Z korytarza dostępne będzie zamykane pomieszczenie porządkowe ze zlewem porządkowym, szafką na środki czystości i mopy. Zaprojektowano pomieszczenie administracyjne, które w przyszłości, w przypadku nadbudowy, zostanie przebudowane na klatkę schodową – wg odrębnego opracowania. Na parterze przy wejściu umieszczono szatnię wieszakową oraz sanitariaty ogólnodostępne, w tym dla niepełnosprawnych. Sala gimnastyczna bez zmian. Na zapleczu sali planowana jest przebudowa szatni, łazienki i magazynu sprzętu sportowego. Założono, że przy sali gimnastycznej będzie znajdować się szatnia i łazienka dla dziewcząt. Szatnia i łazienka dla chłopców została zaprojektowana na parterze, w części 3-kondygnacyjnej szkoły, dostępna z korytarza łącznika. Łącznik nie zmienia swojej funkcji. Zaprojektowano wewnętrzną pochylnię ułatwiającą poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich w korytarzu prowadzącym do Sali gimnastycznej. Przewiduje się wyposażenie obiektu w instalacje wg stanu istniejącego: ‒ wodociągowa i ppoż- z przyłącza wodociągowego ‒ kanalizacyjna do zbiornika bezodpływowego na działce wg odrębnego opracowania ‒ c.o.. z kotłowni olejowej w odrębnym budynku na działce ‒ c.w.u z lokalnych podgrzewaczy wody ‒ wentylacja grawitacyjna i ze wspomaganiem mechanicznym ‒ elektryczną gniazd wtykowych, oświetlenia podstawowego i awaryjnego, zasilania urządzeń instalacji sanitarnych, odgromową. ‒ Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – ogólna specyfikacja techniczna; ‒ Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – budowa wewnętrznej instalacji wodociągowej wody zimnej i ciepłej; ‒ Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – budowa wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej; ‒ Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – izolacje cieplne instalacji; ‒ Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – budowa instalacji centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego; ‒ Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – instalacja wentylacji mechanicznej; ‒ Przedmiar robót – branża budowlana - pomocniczo do wyceny wartości robót; ‒ Przedmiar robót – branża elektryczna – pomocniczo do wyceny wartości robót; ‒ Przedmiar robót – branża sanitarna (Instalacja centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego) – pomocniczo do wyceny wartości robót. ‒ Przedmiar robót – branża sanitarna (Instalacja Instalacje wodno-kanalizacyjne) – pomocniczo do wyceny wartości robót. ‒ Przedmiar robót – branża sanitarna (Instalacja wentylacji mechanicznej) – pomocniczo do wyceny wartości robót. W/w dokumenty stanowią załącznik nr 4 do SIWZ. Zakres do wykonania objęty niniejszym postępowaniem przetargowym obejmuje: W zakresie branży budowlanej: ‒ Roboty rozbiórkowe; ‒ Roboty murowe i G-K; ‒ Konstrukcje stalowe; ‒ Posadzki; ‒ Stolarka okienna i drzwiowa; ‒ Tynki i oblicowania; ‒ Roboty zewnętrzne. W zakresie branży elektrycznej: ‒ Montaż rozdzielnic; ‒ Montaż korytek; ‒ Montaż przewodów i kabli; ‒ Montaż opraw; ‒ Montaż osprzętu; ‒ Instalacja odgromowa i uziemiająca, pomiary; ‒ Sieć strukturalna; ‒ System CCTV; ‒ System KD; ‒ Telewizja DVB-T; ‒ Pomiary elektryczne. W zakresie branży sanitarnej ‒ Instalacja centralnego ogrzewania; ‒ Instalacja ciepła technologicznego; ‒ Instalacja zimnej, ciepłej wody użytkowej i hydrantowej; ‒ Instalacja kanalizacyjna; ‒ Wentylacja mechaniczna; Dla właściwego przygotowania oferty należy szczegółowo zapoznać się z w/w projektami, Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Przedmiarami robót i pozostałymi zapisami określonymi w niniejszej SIWZ. Wycena robót winna być dokonana z uwzględnieniem przedmiarów robót, a także z uwzględnieniem zasad i warunków skalkulowania wartości zamówienia opisanych w niniejszym punkcie SIWZ. Wszystkie użyte materiały winny posiadać wymagane atesty i odpowiadać Polskim Normom. Przed przystąpieniem do przetargu Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania co do ryzyka trudności jakie mogą wpłynąć na wykonawstwo przyjętych robót. Jeżeli w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 4 do SIWZ użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę – zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją stanowiącą załącznik nr 4 do SIWZ (wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego dostosowania, posiadający parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia). Roboty budowlane będące przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego należy podzielić na dwa etapy, tj. w pierwszym etapie w okresie - od dnia 1 maja 2020 roku do dnia 15 czerwca 2020 roku należy wykonać roboty budowlane związane z modernizacją sali gimnastycznej, natomiast w drugim okresie od dnia 27 czerwca 2020 roku do dnia 30 września 2020 roku należy wykonać pozostałe roboty budowlane objęte postępowaniem przetargowym znak: SR.271.3.2020. Z uwagi na bezpieczeństwo dzieci i dla zmniejszenia zabrudzeń w budynku miejsca prowadzonych prac na czas ich prowadzenia wydzielić od pozostałej części szkoły tymczasowymi trwałymi przegrodami. UWAGA! Przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową (w zakresie objętym postępowaniem przetargowym znak: SR.271.3.2020). Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót elementów niezbędnych do wykonania zamówienie nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej (ryczałtowej). Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres wskazany w formularzu oferty. Minimalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy, maksymalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru ostatecznego robót. Wykonawca zobowiązany jest również udzielić gwarancji na wbudowane materiały, elementy i zamontowane oraz dostarczone urządzenia na okresy, określone w kartach gwarancyjnych producenta, jednak nie krótsze niż 24 miesiące, które rozpoczną swój bieg od dnia podpisania protokołu odbioru ostatecznego robót. Do wyceny w ramach wyszczególnionych pozycji kosztorysowych należy doliczyć wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214200-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 30 000,00 PLN (słownie: trzydziestu tysięcy zł i 00/100), 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Mińsku Mazowieckim o/Dębe Wielkie numer konta: 91 9226 0005 0001 6724 2000 0040 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: SR.271.3.2020”. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego. 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika Nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach