Przetargi.pl
Modernizacja budynku OSP w Chudaczewie

Gmina Postomino ogłasza przetarg

  • Adres: 76-113 Postomino, Postomino 30
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Postomino
    Postomino 30
    76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie
    REGON: 770979890
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja budynku OSP w Chudaczewie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja budynku OSP w Chudaczewie”. Gmina Postomino na realizację przedmiotowego zadania uzyskała dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.2. Zamówienie obejmuje:1) Konieczne rozbiórki w tym rozbiórka pokrycia dachowego z eternitu zgodnie z dok. projektową,2) Przebudowę, nadbudowę, rozbudowę i modernizację istniejącego budynku OSP i świetlicy wiejskiej o pow. zabudowy 328 m2 wraz z instalacjami sanitarnymi elektrycznymi, teletechnicznymi i fotowoltaiką zgodnie z dok. projektową, 3) Budowa przyłączy wod-kan oraz wewnętrznej linii zasilającej, wykonanie zbiornika bezodpływowego o poj. 10 m3, wykonanie drenażu opaskowego, przebudowa sieci kanalizacji deszczowej Ø600 mm., zgodnie z dok. projektową,4) Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej z fazą o łącznej pow. 507 m2 zgodnie z dok. projektową,5) Wykonanie nasadzeń zieleni oraz montaż elementów małej architektury w tym wiaty śmietnikowej zgodnie z dok. projektową,6) Wykonanie nowego ogrodzenia panelowego o wysokości 1,5 m z systemową podmurówką prefabrykowaną betonową o wysokości min. 20 cm oraz montażem bramy przesuwnej dł. ca. 10 m otwieranej elektrycznie oraz furtkę szerokości 2 m,7) Po zakończonych robotach tereny zielone wyhumusować i obsiać trawą.3.Uwaga:1) Zamawiający dokonuje zamiany sposobu ogrzewania obiektu oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej – dokonuje się zmiany projektowanego kotła gazowego kondensacyjnego o mocy 28 kW na pompę ciepła o mocy 20kW wraz z zasobnikiem o poj. min. 200 l wraz z automatyką. Należy zastosować pompę ciepła z pełną modulacją mocy grzewczej (parametry od 10 do 100%). COP min. 3,9 dla +7oC obliczeniowe mocy maksymalnej przy temp tz/tp = 45/55°C. Zainstalowane urządzenia wyposażyć w moduł umożliwiający zdalny odczyt parametrów pracy za pomocą aplikacji mobilnej. Dodatkowo Zamawiający rezygnuje z wykonania instalacji c.o. grzejnikowej natomiast należy wykonać instalację c.o. podłogową za pomocą rur PE-RT/AL/PE-RT wraz z rozdzielaczami hydraulicznymi dla pomieszczeń remizy i świetlicy. Dodatkowo na dachu budynku zamontować należy instalację solarną celem przygotowania ciepłej wody użytkowej w buforze. 2) Zamawiający rezygnuje z wykonania detalu architektonicznego oznaczonego na elewacji budynku literą H (płyty elewacyjne żłobkowane). W zamian należy wykonać tynk cienkowarstwowy silikonowy w kolorze dopasowanym do koloru stolarki okiennej i drzwiowej.4. Siatka architektoniczna (oznaczona lit. A na rysunkach elewacji) zastosować siatkę aluminiową (cięto-ciągnioną) heksagonalną 150x56x21,5 grubość blachy min. 1,5 mm. – dopasowana do rodzaju podkonstrukcji i wymagań wg. wybranego producenta. Na etapie montażu należy dokonać formatowania, siatki w celu uniknięcia zamków technologicznych (ciemne pasy na łączeniu arkuszy nie są akceptowane) wymagana kontynuacja wzoru. 5. Porozbiórkowy polbruk oraz wielootworowe prefabrykowane płyty betonowe o wymiarach 1m x0,75m zesztaplować na paletach, zabezpieczyć folią i przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległości do 5 km .6. Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia i uruchomienia systemu DSP z istniejącej remizy do nowej. 7. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca prowadzenia robót budowlanych, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.8. Przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, która jest podstawą określenia ceny, w tym:1) projekt zagospodarowania terenu przebudowy, nadbudowy, rozbudowy i modernizacji budynku OSP i świetlicy wiejskiej wraz z niezbędna infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu,2) projekt architektoniczno-budowlany przebudowy, nadbudowy, rozbudowy i modernizacji budynku OSP i świetlicy wiejskiej wraz z niezbędna infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu,3) projekt techniczny przebudowy, nadbudowy, rozbudowy i modernizacji budynku OSP i świetlicy wiejskiej wraz z niezbędna infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu,4) projekt wykonawczy przebudowy, nadbudowy, rozbudowy i modernizacji budynku OSP i świetlicy wiejskiej wraz z niezbędna infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu,5) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowy świetlicy wraz z niezbędną infrastruktura techniczną i zagospodarowaniem terenu,6) przedmiar robót stanowiący element pomocniczy przy określeniu ceny,7) specyfikacja warunków zamówienia.9. Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi „towarzyszące" realizacji robót, o których mowa w Opisie przedmiotu zamówienia w szczególności: koszty wykonania dokumentacji powykonawczej niezbędnej do wystąpienia z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie, koszty obsługi geodezyjnej, koszty uzyskania niezbędnych badań, koszty wykonania instrukcji przeciwpożarowej wraz z wyposażeniem obiektu w sprzęt gaśniczy, protokoły badań i sprawdzeń: protokoły z pomiarów instalacji elektrycznej wewnętrznej, zewnętrznej i odgromowej, protokół kominiarski o stanie technicznej sprawności przewodów: wentylacyjnych i spalinowych, protokoły szczelności instalacji wodociągowej, kanalizacyjnej, c.o., protokoły odbioru przyłączy do budynku, koszty: zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy oraz wszystkie koszty wywozu/przewozu materiałów pochodzących z rozbiórki oraz wykopów i utylizacji odpadów. Cena musi uwzględniać również koszty dokumentacji geodezyjnej powykonawczej a także podatek VAT.10. Całość robót należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą specyfikacją warunkach. 11. Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnych z deklaracją właściwości użytkowych i kryteriami technicznymi określonymi w PN wyrobu i aprobatach technicznych. 12. Po zakończeniu budowy należy przedstawić certyfikaty i świadectwa jakości, atesty lub równoważne na wbudowane materiały budowlane.13. Zwraca się uwagę, iż przy wynagrodzeniu ryczałtowym przedmiar robót nie jest podstawą do określenia zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze pozycje mają być jedynie pomocą w kalkulacji kosztów inwestycji, wobec tego jest on jedynie dokumentem wspomagającym wycenę.14. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kosztorysów ofertowych/zestawienia robót wraz z kalkulacją cen jednostkowych.15. Kod CPV: 45210000-2 roboty budowlane w zakresie budynków.16. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. 17. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, nie gorsze niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Ewentualne wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu ma jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o tym samym poziomie technologicznym, wydajnościowym i funkcjonalnym zgodnie z założonym opisem przedmiotu zamówienia. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z założeniami SWZ oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji SWZ oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem.18. Zamawiający zobowiązuje się do poddania ewentualnych sporów w relacjach z Wykonawcą o roszczenie cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu. 19. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 12.000,00 zł, słownie: dwanaście tysięcy złotych.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 97 9315 0004 0021 2012 2000 0040. Zaleca się dołączyć do oferty dokument potwierdzający dokonanie przelewu.5. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa powyżej, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) Upływu terminu związania ofertą,2) Zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,3) Unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia8. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,2) którego oferta została odrzucona,3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.9. Złożenie wniosku o zwrot wadium powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej.1. w zakresie doświadczenia - wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, rozbudowie, nadbudowie lub remoncie budynku o powierzchni zabudowy min 430m22. w zakresie kwalifikacji zawodowych – wykażą osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia spełniające niżej określone wymagania:1) kierownik budowy - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi specjalności konstrukcyjno-budowlanej,2) kierownik robót – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi branży sanitarnej,3) kierownik robót – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi branży elektrycznej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-12-08

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach