Przetargi.pl
Modernizacja - remont pięciu odcinków dróg dojazdu rolnego w gminie Harasiuki

Gmina Harasiuki ogłasza przetarg

  • Adres: 37-413 Harasiuki, Harasiuki
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 791 306 , fax. 158 791 306
  • Data zamieszczenia: 2018-09-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Harasiuki
    Harasiuki 112 A
    37-413 Harasiuki, woj. podkarpackie
    tel. 158 791 306, fax. 158 791 306
    REGON: 83040937600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.harasiuki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja - remont pięciu odcinków dróg dojazdu rolnego w gminie Harasiuki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zamówienia pn. „Modernizacja - remont pięciu odcinków dróg dojazdu rolnego w gminie Harasiuki.” na które składają się następujące części : 1).Część I – Modernizacja – remont drogi dojazdu rolnego na dz. nr ewid. 1506 w miejscowości Harasiuki” Zakres robót obejmuje : roboty przygotowawcze, wykonanie koryta, zagęszczenie podłoża, wykonanie podbudowy tłuczniowej z mieszanki wielofrakcyjnej na odcinku 500 mb, roboty wykończeniowe. 2).Część II – „Modernizacja – remont drogi dojazdu rolnego na dz. nr ewid. 2065/2 w miejscowości Nowa Wieś” Zakres robót obejmuje : roboty przygotowawcze, profilowanie i zagęszczenie istniejącego podłoża, wykonanie podbudowy tłuczniowej z mieszanki wielofrakcyjnej na odcinku 283 mb, roboty wykończeniowe. 3). Część III – Remont drogi dojazdu rolnego na dz. nr ewid. 694 w miejscowości Krzeszów Górny, Remont drogi dojazdu rolnego na dz. nr ewid. 78, w miejscowości Hucisko, Remont drogi dojazdowej do budynków w miejscowości Sieraków za Tanwią. Zakres remontu obejmuje : profilowanie istniejącej podbudowy, wykonanie remontu przy użyciu materiału kamiennego. ( odcinki remontu dróg wskaże inwestor). 3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - stanowi Załącznik nr 6 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (zwanej dalej SIWZ), tj. projekt techniczny , specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót stanowiące załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. 3.3.Przedmiot zamówienia określony w ust. 1 pkt. 1 i 2 ( Część I i część II ) zostanie wykonany w oparciu o: 1) dokumentację projektową, w tym projekt budowlany, 2) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, 3) przedmiary robót, 4) Przedmiot zamówienia określony w ust. 1 pkt. 3 zostanie wykonany w oparciu o załączone przedmiary robót 3.4. Istotne uwagi dotyczące przedmiotu zamówienia: Dołączony przez Zamawiającego przedmiar robót ( dot. części I i II ) jako materiał pomocniczy do dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych służą ustaleniu ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia, a wymagania wyszczególnione choćby w jednym z nich są obowiązujące dla Oferenta (Wykonawcy) tak, jakby zawarte były w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów obowiązuje kolejność: dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót, umowa oraz SIWZ. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia wszelkich niezgodności w załączonej dokumentacji Zamawiającemu w sposób określony w pkt 8 niniejszej SIWZ. Wprowadzenie zmian, bez zgody zamawiającego, zostanie uznane za zmianę przedmiotu zamówienia i będzie skutkowało odrzuceniem oferty.). 3.6. Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z wymogami ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) 3.7. Roboty muszą być wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dokumentacją projektową, wykonawczą, techniczną oraz należytą starannością w ich wykonaniu, dobrą jakością, właściwą organizacją pracy oraz z zachowaniem wymagań i obowiązujących przepisów w szczególności bhp, ppoż. i branżowych. 3.8. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w każdym przypadku, gdzie wskazano lub użyto w niniejszej SIWZ oraz załącznikach znaków towarowych, lub odniesienie do norm, europejskich, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów referencji technicznych, patentów, pochodzenia materiałów oraz nazw producentów czy konkretnych modeli należy rozumieć, że dopuszcza się stosowanie materiałów równoważnych o porównywalnych (nie gorszych) parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych niż te, które wskazano w projekcie, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Ponadto zgodnie z art. 30 ust. 4 ww. ustawy, ilekroć w niniejszej SIWZ lub załącznikach w opisie przedmiotu zamówienia wskazano określone normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy referencji technicznych, należy rozumieć, iż Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 3.9. Pod pojęciem „równoważności” rozwiązania w szczególności rozumie się : wykazanie ,że oferowane rozwiązanie posiada co najmniej takie same lub lepsze – opisane dana normą lub znakiem- parametry techniczne i funkcjonalne cechy jakościowe, które dotyczą wartości użytkowych przedmiotu zamówienia, odpowiednich dla zastosowania materiału, komponentu produktu takie jak : funkcjonalność, wydajność, wytrzymałość , żywotność, odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo, komforty użytkowania, standard wykończenia oraz cechy, które opisują fizyczne właściwości przedmiotu zamówienia takie jak wielkość ( długość, szerokość, wysokość), kubaturę, gęstość, kształt, kolorystykę, strukturę, rodzaj materiału i komponentu 3.10. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do projektu budowlanego, projektu wykonawczego oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. 3.11. Wykonawca robót ponosi odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz zastosowanych materiałów i urządzeń. 3.12. Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.: - roboty w zakresie podbudowy. 3.13.Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 3.12 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę z zastrzeżeniem ust. 3.19. 3.14.Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do ust. 3.12 Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 3.12, ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności określone w ust. 3.12. 3.15.Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust. 3.12 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/podwykonawcę z pracownikami. 3.16.Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 3.12. 3.17.Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 3.14 lub 3.15 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. 3.18.W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.14, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.15 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 60 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego w ust. 3.14 dla drugiego wezwania lub upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w ust. 3.12. 3.19.W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowę o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust. 3.12, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w ust. 3.14. 3.20.Wykonawca w przypadku opóźnienia lub nienależytego wykonania robót z winy wykonawcy zwróci zamawiającemu w pełnej wysokości korzyści wynikające z utraty dotacji, lub innej formy dofinansowania zadania będącego przedmiotem umowy a spowodowanej opóźnieniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach