Przetargi.pl
LIKWIDACJA ZAGROŻENIA DLA ŚRODOWISKA POPRZEZ USUNIĘCIE ODPADU NIEBEZPIECZNEGO W POSTACI POREAKCYJNEGO KWASU SIARKOWEGO, ZMAGAZYNOWANEGO W MIEJSCU NA TEN CEL NIEPRZEZNACZONYM TJ. W DWÓCH ZBIORNIKACH STACJONARNYCH ZLOKALIZOWANYCH NA TERENIE BYŁEJ RAFINERII NAFTY „GLIMAR”, PRZY UL. WYSZYŃSKIEGO 2 W GORLICACH I PODDANIE GO ODZYSKOWI LUB UNIESZKODLIWIANIU

Miasto Gorlice ogłasza przetarg

  • Adres: 38-300 Gorlice, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 183 551 252 , fax. 183 551 212
  • Data zamieszczenia: 2018-01-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Gorlice
    ul. Rynek 2
    38-300 Gorlice, woj. małopolskie
    tel. 183 551 252, fax. 183 551 212
    REGON: 491893204
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorlice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    LIKWIDACJA ZAGROŻENIA DLA ŚRODOWISKA POPRZEZ USUNIĘCIE ODPADU NIEBEZPIECZNEGO W POSTACI POREAKCYJNEGO KWASU SIARKOWEGO, ZMAGAZYNOWANEGO W MIEJSCU NA TEN CEL NIEPRZEZNACZONYM TJ. W DWÓCH ZBIORNIKACH STACJONARNYCH ZLOKALIZOWANYCH NA TERENIE BYŁEJ RAFINERII NAFTY „GLIMAR”, PRZY UL. WYSZYŃSKIEGO 2 W GORLICACH I PODDANIE GO ODZYSKOWI LUB UNIESZKODLIWIANIU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Usunięcie w ramach wykonania zastępczego w toku postępowania egzekucyjnego w administracji, prowadzonego na podstawie tytułu wykonawczego wydanego przez Burmistrza Miasta Gorlice dnia 18.12.2017r. znak GK.3160.1.2017 ok. 220 m3 tj. ok. 330 Mg ciekłego odpadu niebezpiecznego, w postaci poreakcyjnego kwasu siarkowego o stężeniu na poziomie ok. 60%, zanieczyszczonego substancjami organicznymi oraz metalami ciężkimi w tym głównie cynkiem, chromem i wanadem, z dwóch zbiorników stacjonarnych oznaczonych O-1 i O-4, zlokalizowanych na terenie byłej Rafinerii Nafty „Glimar” przy ul. Wyszyńskiego 2 w Gorlicach (dz. nr 517/217), jego dostarczenie do miejsca docelowego zagospodarowania oraz poddanie go odzyskowi lub unieszkodliwianiu. Zbiorniki w których znajduje się odpad są o pojemności 333 m3 każdy, przeznaczone są do magazynowania paliw, usytuowane w obmurzu zabezpieczającym przed możliwością rozprzestrzeniania się gromadzonych w nich substancji na wypadek awarii. Zbiornik oznaczony O-1 wypełniony jest w ok. 1/3 części, zbiornik O-4 w ok. 1/4 części. 2. Przetransportowanie odpadu do miejsca jego przetwarzania (miejsca odzysku lub unieszkodliwienia), przy użyciu cysterny, w sposób dostosowany do rodzaju usuwanego odpadu oraz zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2200), ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1834 ze zm.) oraz ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.) przez podmiot posiadający decyzję zezwalającą na transport odpadów niebezpiecznych, o co najmniej następujących kodach: 16 03 03* - nieorganiczne odpady zawierające substancje niebezpieczne, 16 03 05* - organiczne odpady zawierające substancje niebezpieczne, 16 07 09* - odpady zawierające inne substancje niebezpieczne. 3. Podczas usuwania odpadu ze zbiorników, zabezpieczenie terenu w pobliżu miejsca wykonywania przedmiotowych czynności przed dostępem osób trzecich oraz zastosowanie zabezpieczeń przed możliwością zanieczyszczenia środowiska. Zapewnienie bezpieczeństwa chemicznego i ekologicznego podczas wszystkich czynności związanych z usuwaniem odpadu i jego transportem do miejsca przetwarzania. 4. W razie uwolnienia się odpadów, natychmiastowe podjęcie działań naprawczych i zapobiegawczych, w celu ograniczenia ewentualnego negatywnego oddziaływania na środowisko. 5. Poddanie usuniętego odpadu przetwarzaniu (odzyskowi lub unieszkodliwianiu), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.) oraz posiadaną aktualną decyzją zezwalającą na przetwarzanie odpadów. 6. Sporządzanie raportów z każdorazowego przystąpienia do usunięcia odpadu, zawierających informację o przebiegu czynności (termin wywozu, opis przebiegu czynności - bezproblemowy, problemowy – opis utrudnień lub zagrożeń jakie wystąpiły, podjęte działania), dane dotyczące transportu (dane podmiotu wykonującego transport, rodzaj pojazdu i naczepy, nr rej. pojazdu i naczepy, imię i nazwisko kierowcy), ilość w Mg usuniętego odpadu, którą należy określić w miejscu usuwania odpadu poprzez dokonanie ważenia na wadze wskazanej przez Zamawiającego (Zamawiający zapewni możliwość wykonania ważenia środków transportu przed załadunkiem i po załadunku, celem ustalenia ilości usuniętego odpadu) - w obecności przedstawiciela Zamawiającego, ilość w Mg usuniętego odpadu wraz z raportem wagowym z czynności ważenia w miejscu przetwarzania, miejsce przetwarzania, dokument potwierdzający dostarczenie określonej ilości odpadu do miejsca przetwarzania) i ich przekazywanie do Urzędu Miejskiego w Gorlicach (skan ww. dokumentów, opatrzonych podpisami osób uprawnionych - drogą elektroniczną na adres um@um.gorlice.pl do dnia następnego po dniu dokonania czynności, egzemplarz papierowy w oryginale w terminie do 3 dni od dnia dokonania czynności). 7. Każdorazowe informowanie Zamawiającego (drogą e-maliową i telefoniczną) z dwudniowym wyprzedzeniem o planowanym terminie (data i przewidywana godzina) przystąpienia do usunięcia odpadu. 8. Opracowanie raportu końcowego, zawierającego dane o ilości usuniętego i poddanego przetwarzaniu odpadu, o sposobie jego przetworzenia (rodzaju procesu odzysku lub unieszkodliwiania), opatrzonego podpisem osoby uprawnionej ze strony Wykonawcy, i jego przedłożenie Zamawiającemu wraz z kartami przekazania odpadów, potwierdzającymi, iż usunięty odpad został dostarczony do miejsca przetwarzania i dokumentami potwierdzającymi, iż został on poddany procesowi odzysku lub unieszkodliwiania. 9. Zapewnienie osoby koordynującej realizację zadania w zakresie usuwania odpadu z terenu nieruchomości przy ul. Wyszyńskiego 2 w Gorlicach i jego dostarczanie do miejsca przetwarzania odpadu. 10. Przedmiot zamówienia zostanie uznany za zrealizowany w sytuacji, gdy zbiorniki stacjonarne oznaczone O-1 i O-4, zlokalizowane na terenie byłej Rafinerii Nafty „Glimar” przy ul. Wyszyńskiego 2 w Gorlicach (dz. nr 517/217), zostaną opróżnione ze znajdującego się w nich ciekłego odpadu niebezpiecznego, w postaci poreakcyjnego kwasu siarkowego, a usunięty odpad zostanie przetworzony (poddany odzyskowi lub unieszkodliwianiu) lub gdy z ww. zbiorników zostanie usunięte 330 Mg odpadu i zostanie on przetworzony (poddany odzyskowi lub unieszkodliwianiu). 1.2. Informacja o miejscu występowania odpadu. Dwa zbiorniki z których należy usunąć odpad – kwas siarkowy, oznaczone O-1 i O-4, zlokalizowane są na terenie byłej Rafinerii Nafty „Glimar” przy ul. Wyszyńskiego 2 w Gorlicach. Nieruchomości położone przy ul. Wyszyńskiego 2 w Gorlicach, w tym dz. nr 517/217 na której zlokalizowane są zbiorniki, jak i działki po których przebiega wewnętrzna droga dojazdowa do tych zbiorników, znajdują się w użytkowaniu wieczystym ISAD Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach przy ul. Plebiscytowej 1. Do zbiorników prowadzi dojazd od bramy głównej zakładu, drogą wewnętrzną o nawierzchni utwardzonej, w pobliżu zespołu zbiorników, wśród których znajdują się dwa ww. zbiorniki, zlokalizowany jest utwardzony plac manewrowy. Tereny utwardzone w obrębie byłej rafinerii są skanalizowane, a wody opadowe zbierane z tych terenów odprowadzane są na zakładową oczyszczalnię ścieków. Zamawiający poinformuje użytkownika wieczystego nieruchomości przy ul. Wyszyńskiego 2 w Gorlicach o Wykonawcy zadania, celem zapewnienia Wykonawcy dostępu do miejsca magazynowania odpadu oraz o terminach usuwania odpadu. 1.3. Od momentu udzielenia zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dokonać co najmniej raz w tygodniu odbioru partii odpadu i jego dostarczenia do miejsca przetwarzania. 1.4. Wykonawca zobowiązany jest do osobistego wykonania zadania. Dopuszcza się zlecenie części zadania podwykonawcom w części dotyczącej wyłącznie transportu odpadów oraz doradztwa ds. bezpieczeństwa w transporcie towarów niebezpiecznych (doradca ADR). 1.5. Zamawiający zapewnia Wykonawcom możliwość udziału w wizji lokalnej. Zamawiający informuje iż w dniu 09.01.2018 r. przewiduje umożliwienie Wykonawcom dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania usługi w zakresie usunięcia odpadu. W przypadku zainteresowania Wykonawców udziałem w wizji należy stawić się w dniu 09.01.2018 r. o godz. 11:00 w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Gorlicach, Rynek 2, 38- 300 Gorlice. Następnie zgłaszający Wykonawcy udadzą się wraz z Zamawiającym na miejsce wykonywania usługi. Zamawiający nie zapewnia transportu na miejsce wizji lokalnej. Wykonawcy będą mieli możliwość podczas wizji lokalnej terenu pobrać próbki odpadów do własnych badań w celu umożliwienia Wykonawcom jak najbardziej precyzyjnej wyceny przedmiotu zamówienia. Ewentualne pobranie próbek odbywać się będzie za pomocą personelu wykonawcy, z wykorzystaniem sprzętu Wykonawcy, ze zbiornika na wysokości ok. 8 metrów. W związku z położeniem i charakterem odpadów Wykonawca biorący udział w wizji lokalnej przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność w zakresie zabezpieczenia BHP oraz posiadania odpowiednich badań lekarskich, pozwoleń i kwalifikacji przez osoby które będą dokonywać wizji w imieniu wykonawcy. W związku z charakterem usługi i terenu jej wykonywania nie przewiduje się dodatkowych lub innych terminów dokonania wizji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie zł: cztery tysiące 00/100) Wadium musi obejmować okres związania ofertą to jest 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Zamawiający poza formami wnoszenia wadium ww. nie dopuszcza innych form jego wnoszenia. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Nr 59 2030 0045 1110 0000 0160 8370 W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Uznanie rachunku Zamawiającego musi nastąpić najpóźniej w terminie składnia ofert. Wadium w formie innej niż pieniądz należy wnieść najpóźniej w terminie składnia ofert, wraz z ofertą jako oddzielny dokument lub złożyć w kasie Zamawiającego: Kasa UM Gorlice (czynna: poniedziałek w godz. 8.30 – 14.30, wtorek do piątek 8.00 – 14.30). Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału. W przypadku wadium wnoszonego w poręczeniach lub gwarancjach data wygaśnięcia poręczenia lub gwarancji obejmować musi co najmniej 30 dniowy termin związania ofertą. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. b) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Wykonawca posiada decyzję zezwalającą na przetwarzanie odpadów niebezpiecznych, o co najmniej następujących kodach: 16 03 03* - nieorganiczne odpady zawierające substancje niebezpieczne, 16 03 05* - organiczne odpady zawierające substancje niebezpieczne, 16 07 09* - odpady zawierające inne substancje niebezpieczne, zezwalającą na przetworzenie co najmniej 330 Mg odpadów niebezpiecznych w postaci poreakcyjnego kwasu siarkowego, w okresie realizacji zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. Na ofertę składają się: 1. Wypełniony formularz „OFERTA”, który należy sporządzić ściśle wg wzoru formularza stanowiącego zał. nr 2 do SIWZ. Formularz musi być podpisany przez osobę/osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych wykonawcy, 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu wykonawcy lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów; 1.2.Jeżeli Wykonawca, który na podstawie art. 22a ustawy Pzp, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, składa wraz z ofertą zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia a na wezwanie Zamawiającego dokumenty dotyczące tych podmiotów, wymienione w par. 5 pkt 1-9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 1.3. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634) celem zbadania czy nie zachodzi przesłanka wykluczenia wykonawcy z postępowania określona w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wykonawca może wykorzystać wzór oświadczenia stanowiącego zał. nr 7 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach