Przetargi.pl
„Likwidacja dzikich wysypisk-rekultywacja gruntów”

Prezydent Miasta Legnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 59-220 Legnica, pl. Słowiański
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 767 212 100 , fax. 767 212 115
  • Data zamieszczenia: 2020-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Legnicy
    pl. Słowiański 8
    59-220 Legnica, woj. dolnośląskie
    tel. 767 212 100, fax. 767 212 115
    REGON: 39064725100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.bip.legnica.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Likwidacja dzikich wysypisk-rekultywacja gruntów”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi związane z usuwaniem odpadów komunalnych z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania (tzw. nielegalnych wysypisk odpadów/ dzikich wysypisk) z terenów należących do Gminy Legnica, na zgłoszenie Zamawiającego. Przedmiot zamówienia obejmują wszelkie czynności związane z zebraniem odpadów zgromadzonych z terenu nieruchomości, czynności związane z uporządkowaniem terenu w tym w razie konieczności ręczne zebranie nagromadzonych odpadów komunalnych wraz wyrównaniem terenu jak również czynności polegające na mechanicznym lub ręcznym załadunku odpadów na środki transportowe. W zależności od przyjętej technologii, ręczny, bądź mechaniczny załadunek odpadów na środki transportowe. Prace porządkowe, w tym również sprzątanie powierzchniowe luźno rozrzuconych odpadów powinno odbywać się w obszarze wyznaczonego terenu, wg mapy załączonej do każdego zlecenia. Zgodnie z art. 9e ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 13.09.1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 poz. 2010 t.j. z dnia 23.10.2019 ze zm.) Wykonawca zapewnia niezwłoczny wywóz odpadów zebranych z terenu nieruchomości do Instalacji Komunalnej wpisanej na listę prowadzoną przez Marszałka województwa oraz ich zagospodarowanie. Ponadto Wykonawca przekaże Zamawiającemu zestawienia z wagi (raport wagowy) wystawione przez administratora Instalacji oraz zestawienia wygenerowane z systemu BDO umożliwiające identyfikację pojazdu wraz z kodami odpadów i wagą oddawanych odpadów. Odpady wymagające usunięcia z terenów nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego w ramach realizacji niniejszego zadania zostały sklasyfikowane do grupy „20” częściowo do grupy „17” (nie zawierające odpadów niebezpiecznych), oraz do grupy „16” (zużyte opony, szkło, tworzywa sztuczne, metale nieżelazne, metale żelazne) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r. poz. 10). Po zakończonych czynnościach porządkowych na terenie nieruchomości Wykonawca zamieści w miejscu usunięcia „dzikiego wysypiska” tabliczkę informacyjną na metalowym słupku, o treści „Zakaz wyrzucania gruzu, śmieci oraz odpadów zielonych pod groźbą grzywny”. Dane techniczne tabliczki informacyjnej: Tablica jednostronna, wykonana z blachy aluminiowej o grubości 1 mm. Napis wykonany drukiem solventowym twardym o rozdzielczości 720 dpi. Tablica zabezpieczona folią ochronną anty-UV. Wymiary tablicy 500mm x 300mm. Tablice mają posiadać czerwone tło oraz napisy i obwódkę w kolorze białym. Dla każdej tablicy zapinki w celu zamontowania do słupa. Tablicę należy zamontować na metalowym słupku na metalowe taśmy mocujące. W zakresie należy uwzględnić montaż tablic klamrami do słupa ok. Ø40mm, słup ocynkowany o wysokości 3m, montowany do podłoża na czop betonowy 30cmx30cm. – 10 szt. Szacowana ilość odpadów do zebrania i usunięcia w 2020 r. w ramach przedmiotowego zamówienia wynosi ok. 300 ton. Usługi należy wykonać z należytą starannością, zachowaniem szczególnej ostrożności, zgodnie z przepisami bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia, w sposób nieuciążliwy dla środowiska, przy wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu i technologii. Dodatkowo Zamawiający wymaga przekazania dokumentacji fotograficznej, wykonanej „przed i po” usunięciu wysypiska w formie elektronicznej i papierowej. 1. Szczegółowe czynności oraz warunki do wykonania podczas realizacji usługi Zakres usług wykonywany będzie każdorazowo po telefonicznym zawiadomieniu Wykonawcy, następnie udział we wspólnej wizji terenowej, w celu przekazania przez Zamawiającego terenu, na którym zgromadzone są odpady wymagające usunięcia w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanie oględzin terenu, dokonanie wyboru odpowiedniej technologii usunięcia odpadów oraz ustalenie zakresu rzeczowego prac oraz terminu ich wykonania. 1) wykonanie prac w szczególności: a. oznakowanie bądź zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich terenu, na którym prowadzone będą prace związane z usunięciem odpadów zgromadzonych na tym terenie; b. zabezpieczenie drzew i innej roślinności przed ewentualnym ich uszkodzeniem; c. usunięcie roślinności uniemożliwiającej bądź utrudniającej wykonanie prac, której wycięcie nie wymaga uzyskania decyzji, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2020r. poz.55 j.t.), usunięcie i wywóz powstałej biomasy; d. zbieranie odpadów z wyznaczonego terenu nieruchomości, zgromadzonych w hałdach lub skupiskach jak i również odpadów luźno rozrzuconych, w zależności od przyjętej technologii odpadów; ręczny bądź mechaniczny załadunek odpadów na środki transportowe; e. przeprowadzenie segregacji zebranych odpadów w celu wydzielenia odpadów nadających się do odzysku lub wykorzystania; f. plantowanie i wyrównanie terenu do poziomu przyległej nieruchomości, uporządkowanie terenu w miejscu i w obrębie prowadzonych prac; g. po zakończonych czynnościach porządkowych na terenie nieruchomości zamieszczenie w miejscu usunięcia „dzikiego wysypiska” tabliczkę informacyjną na metalowym słupku o treści: „Zakaz wyrzucania gruzu, śmieci i odpadów zielonych pod groźbą grzywny”; h. transport odpadów do Instalacji Komunalnej, zgodnie z przepisami ustawy o transporcie drogowym, pojazdami przystosowanymi do transportu odpadów, w sposób nie powodujący zanieczyszczenia tras przejazdu; i. postępowanie z odpadami, przewidzianymi do usunięcia w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami i wymaganiami ochrony środowiska określonymi w przepisach z zakresu gospodarowania odpadami oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa miejscowego; j. udokumentowanie przez Wykonawcę przekazania odpadów do Instalacji Komunalnej poprzez przekazanie zestawienia z wagi (raport wagowy) wystawionego przez administratora Instalacji oraz zestawienia wygenerowanego z systemu BDO umożliwiającego identyfikację pojazdu wraz z kodami odpadów i wagą oddawanych odpadów. Realizacja wykonanych robót ma być potwierdzona przez przekazanie Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej wykonania usługi („przed” i „po”) w formie elektronicznej i papierowej; k. utrzymanie na czas prowadzenia prac w należytym porządku i czystości nawierzchni dróg i terenu w rejonie prowadzonych prac, a po ich zakończeniu uprzątnięcie i pozbycie się błota i innych zanieczyszczeń, powstałych w wyniku prowadzonych przez wykonawcę robót, z nawierzchni dróg przyległych do terenu, na którym wykonywane były prace porządkowe. 2) sposób przystąpienia do realizacji przedmiotu zamówienia: a. zawiadomienia o ujawnieniu odpadów w miejscu nie przeznaczonym do ich składowania i magazynowania będą przekazywane Wykonawcy przez Zamawiającego telefonicznie lub mailowo, b. w sytuacjach nadzwyczajnych, kiedy wymagane jest natychmiastowe wykonanie prac porządkowych polegających na usunięciu odpadów zgromadzonych w miejscach do tego celu nieprzeznaczonych, dopuszcza się zawiadomienie Wykonawcy na dzień przed wykonaniem zleconych prac. 3) obowiązki Wykonawcy: a. przystąpienie (czas reakcji) do usunięcia odpadów w ciągu…… dni (max 5 dni), b. wykonanie prac objętych przedmiotem zamówienia z należytą starannością, przy wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu i technologii, c. zapewnienie stałej gotowości do wykonania powierzonych prac, utrzymania sprzętu, urządzeń i pojazdów w stałej sprawności i gotowości technicznej oraz zapewnienia w pełnym zakresie materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do wykorzystania przy realizacji usługi, d. zapewnienie na czas trwania niniejszego zamówienia pracowników posiadających odpowiednie kwalifikacje wymagane przepisami prawa do obsługi sprzętu oraz urządzeń przeznaczonych do realizacji niniejszego zamówienia, e. zapewnienie i wyznaczenie osoby upoważnionej do kontaktu z Zamawiającym oraz sprawującej nadzór nad przebiegiem prac, f. oznakowanie i zabezpieczenie terenu prowadzonych robót oraz zachowania szczególnej ostrożności z uwagi na możliwość występowania urządzeń infrastruktury technicznej, g. zapewnienie we własnym zakresie i na własny koszt higienicznych i bezpiecznych warunków pracy pracownikom wykonującym prace objęte przedmiotem zamówienia, h. wykonywanie czynności objętych przedmiotem zamówienia w sposób nie zagrażający dla życia, zdrowia i mienia osób przebywających w obrębie wykonywanych prac a nadto w sposób nie uciążliwy dla środowiska, i. Wykonawca informować będzie o pracach koniecznych do wykonania, a nie ujętych w zakresie prac w ramach niniejszego zamówienia. 4) W niniejszym postępowaniu Wykonawca, z dniem podpisania umowy, przy każdorazowym przekazaniu terenu przez Zamawiającego i rozpoczęciu prac objętych przedmiotem zamówienia, staje się posiadaczem odpadów, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (DZ. U. z 2020r. poz.797 j.t. ze zm. ), co oznacza iż ciążą na nim obowiązki wynikające z w/w ustawy oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy. 5) Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego skalkulowania ceny. Wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. Usługi należy wykonywać z należytą starannością, z zachowaniem szczególnej ostrożności zgodnie z przepisami bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia, w sposób nieuciążliwy dla środowiska, przy wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu i technologii. 2. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 poz. 108 t.j.) a) osoba wykonująca czynności prowadzenia samochodu ciężarowego, ciągnika kierowca samochodu ciężarowego, ciągnika – co najmniej 2 osoby, b) osoba wykonująca czynności obsługi ładowarko-koparki operator ładowarko-koparki – co najmniej 1 osoba, c) osoba wykonująca czynności określone w pkt III 2 ppkt 1) litery od a) do f) oraz j) pracownik fizyczny- do realizacji prac w terenie- co najmniej 4 osoby. Wykonawca lub Podwykonawca będzie zatrudniał wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby spełniającej powyższe wymagania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium 5.000,- PLN Wykonawca jest zobowiązany wnieść przed upływem terminu składania ofert. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na oznaczenie oferty podane przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej tj. posiada stosowne zezwolenia i wpisy wymagane ustawą o odpadach (Dz. U. 2019r. poz. 701 t.j. ze zm.) Ocena spełnienia warunku według: a) oświadczenia Wykonawcy- załącznika nr 1 do IDW, oraz b) kserokopii zaświadczenia o nadaniu indywidualnego numeru rejestrowego wydane przez właściwego Marszałka województwa.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty wg załączonego wzoru – Rozdział Nr 1, 2) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 3) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- wg załącznika nr 1 „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz 4) oświadczenia Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – wg załącznika nr 2 „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz 5) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie tj. min. 2 zamówienia polegające na porządkowaniu, usuwaniu i transporcie odpadów o łącznej wartości każdego z tych zamówień nie mniejszej niż 150.000 zł brutto. wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane wg załącznika nr 3 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz, oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj. - referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. W odniesieniu do świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie winno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. 6) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg załącznika nr 4 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz. 7) oświadczenie Wykonawcy – wskazanie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom- wg załącznika nr 5 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz. 8) oświadczenie - zgoda Wykonawcy na warunki zmian w umowie - wg załącznika nr 7 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz; 9) wypełniony i podpisany wzór umowy- Rozdział Nr 3 10) wykaz urządzeń, narzędzi i wyposażenia zakładu wraz z informacja o podstawie do dysponowania tymi zasobami- wg załącznika nr 8 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz. 11) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo, w którym Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi. W przypadku niezgodności wpisu ze stanem faktycznym Wykonawcy każdy Wykonawca musi złożyć dokumenty sporządzone przez jego właściwy organ, a uprawniający daną osobę lub osoby do reprezentowania Wykonawcy i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców; 12) oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art.13 lub art. 14 RODO – wg załącznika nr 9 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz; 13) w sytuacji gdy Wykonawca, zgodnie z art. 22a w zakresie warunków określonych w pkt. V ppkt 1.2. ”Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz polegał będzie na wiedzy i doświadczeniu lub na urządzeniach technicznych, narzędziach lub wyposażeniu zakładu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia W terminie 3 dni od opublikowania przez Zamawiającego na swojej stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy - informacja z otwarcia ofert, Wykonawcy zobowiązani są przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub o braku przynależności do grupy kapitałowej – wg załącznika nr 6 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach