Przetargi.pl
Kredyt długoterminowy na pokrycie planowanego deficytu budżetowego

Gmina Drzycim ogłasza przetarg

  • Adres: 86-140 Drzycim, ul. Podgórna
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3317079 , fax. 52 3317079
  • Data zamieszczenia: 2020-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Drzycim
    ul. Podgórna 10
    86-140 Drzycim, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3317079, fax. 52 3317079
    REGON: 92351009000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.drzycim.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kredyt długoterminowy na pokrycie planowanego deficytu budżetowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 1.678.498,92 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Drzycim na 2020 rok na częściowe sfinansowanie następujących zadań inwestycyjnych: - „Wykonanie studni głębinowej nr 5 i likwidacja studni nr 2 na terenie ujęcia wód podziemnych w miejscowości Gródek” w kwocie 330.000,00 zł, - „Budowa drogi gminnej na działce nr 29 w miejscowości Sierosław” w kwocie 458.498,92 zł, - „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części świetlicy wiejskiej na dwa lokale mieszkalne” w kwocie 90.000,00 zł, - „Budowa oczyszczalni ścieków w Drzycimiu – I etap” w kwocie 800.000,00 zł. 2.1. Kredyt będzie wykorzystany do 31 grudnia 2020 roku („na żądania”).tj. po pisemnej dyspozycji do uruchomienia kredytu na rachunek bankowy gminy. Uruchomienie kredytu planuje się w transzach, w terminie od podpisania umowy do 31 grudnia 2020 roku. Wypłata transzy nastąpi w terminie określonym przez Wykonawcę w złożonej ofercie. 2.2. Spłata kapitału będzie następowała w ratach kwartalnych w następujących terminach i ratach: 2023-03-31 kwota 58 498,92 zł 2023-06-30 kwota 60 000,00 zł, 2023-09-29 kwota 60 000,00 zł, 2023-12-29 kwota 60 000,00 zł, 2024-03-29 kwota 60 000,00 zł 2024-06-28 kwota 60 000,00 zł, 2024-09-30 kwota 60 000,00 zł, 2024-12-31 kwota 60 000,00 zł, 2025-03-31 kwota 60 000,00 zł 2025-06-30 kwota 60 000,00 zł, 2025-09-30 kwota 60 000,00 zł, 2025-12-31 kwota 60 000,00 zł, 2026-03-31 kwota 60 000,00 zł 2026-06-30 kwota 60 000,00 zł, 2026-09-30 kwota 60 000,00 zł, 2026-12-31 kwota 60 000,00 zł, 2027-03-31 kwota 60 000,00 zł 2027-06-30 kwota 60 000,00 zł, 2027-09-30 kwota 60 000,00 zł, 2027-12-31 kwota 60 000,00 zł, 2028-03-31 kwota 60 000,00 zł 2028-06-30 kwota 60 000,00 zł, 2028-09-29 kwota 60 000,00 zł, 2028-12-29 kwota 60 000,00 zł, 2029-03-30 kwota 60 000,00 zł 2029-06-29 kwota 60 000,00 zł, 2029-09-28 kwota 60 000,00 zł, 2029-12-31 kwota 60 000,00 zł, 2.3. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do 31.12.2029 r. 2.4.Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 31 marca 2023 r. 2.5. Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 1.678.498,92 PLN, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). W takim przypadku Strony ustalą nowy harmonogram spłaty. 2.6. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 2.7. Zabezpieczenie : weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 2.8. Kapitał od kredytu podlega spłacie w terminach kwartalnych, na ostatni roboczy dzień każdego kwartału poczynając od 31.03.2023 r. 2.9.Odsetki naliczane będą tylko od kwoty aktualnego, rzeczywistego zadłużenia, Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych, w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca, od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu na podstawie zawiadomienia od Wykonawcy. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365/366 dni w roku. W przypadku, gdy termin spłaty odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymagane odsetki w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 2.10. Zamawiający określa sposób ustalania WIBORU 1M do naliczania oprocentowania kredytu liczony według stawki WIBOR 1M obowiązującej na pierwszy dzień miesiąca. Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 1M powiększone o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych (dwa miejsca po przecinku) i niezmienną w okresie obowiązywania umowy. 2.11. Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca winien przyjąć wysokość stawki WIBOR 1M na dzień 20.05.2020 r. oraz uruchomienie kredytu w jednej transzy w dniu 01.07.2020 r. 2.12. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. Jedynym kosztem kredytu jest jego oprocentowanie. 2.13. Bank nie będzie pobierał jednorazowej prowizji za udzielenie kredytu, w tym za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę oraz za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu. 2.14. Wykonawca, będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 2.15. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 2.16. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 .par. 1 pkt.5 k.p.c. 2.17. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 2.18. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 2.19. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych 2.20. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 2.21. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 2.22. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia. 2.23. W celu wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe: 1) Uchwała Nr XI/75/2019 Rady Gminy Drzycim z dnia 12 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Drzycim na 2020 rok i jej zmiana. 2) Uchwała Nr XI/76/2019 Rady Gminy Drzycim z dnia 12 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Drzycim na lata 2020 – 2029 i jej zmiana. 3) Uchwały RIO w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia przez Gminę Drzycim w 2020 r. 4) Uchwała RIO w sprawie opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu przedstawionego w uchwale budżetowej Gminy Drzycim na 2020 r. 5) Uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Drzycim za 2019 r. 6) Sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce i deficycie za 2019 rok oraz za I kwartał 2020r. 7) Sprawozdanie Rb-Z o zobowiązaniach za 2019 rok oraz za I kwartał 2020r. 8) Sprawozdanie Rb-N o należnościach za 2019 rok oraz za I kwartał 2020r. 9) Sprawozdanie Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych za 2019 rok oraz za I kwartał 2020r. 10) Sprawozdanie Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych za 2019 rok oraz za I kwartał 2020r. 11) Uchwała Nr XIV/100/2020 Rady Gminy Drzycim z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie zaciągnięcia i zabezpieczenia kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 prawa bankowego, lub dokumenty równoważne potwierdzające prawo prowadzenia na terenie Polski działalności bankowej zgodnie z przepisami w/w ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach