Przetargi.pl
Kontrole okresowe instalacji elektrycznej i piorunochronnej-2 części

Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych Sp. z o.o. w imieniu i na rzecz którego działa Zespół Zarządców Nieruchomości Sp. z o.o. Oddział Poznań ogłasza przetarg

  • Adres: 60-846 Poznań, ul. Strzelecka
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 6714005 , fax. 61 8470930
  • Data zamieszczenia: 2017-01-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych Sp. z o.o. w imieniu i na rzecz którego działa Zespół Zarządców Nieruchomości Sp. z o.o. Oddział Poznań
    ul. Strzelecka 49
    60-846 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 61 6714005, fax. 61 8470930
    REGON: 1581306500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kontrole okresowe instalacji elektrycznej i piorunochronnej-2 części
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia są usługi kontroli okresowej, wykonywanej co najmniej raz na 5 lat, polegającej na badaniu instalacji elektrycznej i piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów, zgodnie z zakresem o którym mowa w art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane. Badaniem instalacji elektrycznej objęte jest łącznie 271 lokali mieszkalnych i 151 lokali użytkowych. Badaniem instalacji piorunochronnej objęte jest 26 budynków. Szczegółowe zestawienie nieruchomości objętych przedmiotem niniejszego zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ. 2.Zamówienie zostało podzielone na 2 części: 2.1.Część I–Usługi kontroli okresowej instalacji elektrycznej i piorunochronnej w wyznaczonych nieruchomościach, administrowanych przez Punkt Obsługi Klientów Nr 1 (POK1), ul.Dąbrowskiego 81/85 w Poznaniu. Część I obejmuje 144 lokale mieszkalne i 108 lokali użytkowych, badaniem instalacji piorunochronnej objęte jest 14 budynków. 2.2.Część II–Usługi kontroli okresowej instalacji elektrycznej i piorunochronnej w wyznaczonych nieruchomościach, administrowanych przez Punkt Obsługi Klientów Nr 4 (POK4), ul.Sielska 10 w Poznaniu. Część II obejmuje 127 lokali mieszkalnych i 43 lokale użytkowe, badaniem instalacji piorunochronnej objętych jest 12 budynków. 3.Pomiary okresowe w instalacjach elektrycznych należy wykonać zgodnie z Polska Normą PN IEC-60364, Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych oraz innymi obowiązującymi aktami prawnymi, normami i przepisami. 4.W ramach usługi dotyczącej badania instalacji elektrycznej należy wykonać w szczególności: 4.1.Badanie rezystancji izolacji: wewnętrznych linii zasilających, tablic rozdzielczych oraz wyłączników głównych, instalacji administracyjnej klatek schodowych, piwnic, pralni i strychów, instalacji oświetlenia podstawowego i gniazd wtyczkowych 230V w mieszkaniach; 4.2.Badanie skuteczności ochrony przeciwporażeniowej dodatkowej: tablic rozdzielczych głównych, administracyjnych i piętrowych, instalacji administracyjnej oświetleniowej i gniazd wtyczkowych 230V, w mieszkaniach – obwody gniazd wtyczkowych; 4.3.Kontrolę w zakresie: połączeń widocznych części przewodów, osprzętu i zabezpieczeń oraz połączeń wyrównawczych miejscowych i głównych (o ile są), tablic rozdzielczych (obudów, drzwiczek tablic, napisów informacyjnych itp.), instalacji wewnętrznych linii zasilających, instalacji administracyjnej w częściach wspólnych, instalacji odbiorczych w mieszkaniach. 5.W ramach usługi dotyczącej badania instalacji piorunochronnej należy w szczególności sprawdzić: stan wszystkich połączeń oraz mocowań zwłaszcza na poziomie ziemi, czy są zachowane wymagane przepisami bezpieczne odstępy pomiędzy elementami urządzenia piorunochronnego a chronionymi urządzeniami lub elementami konstrukcji obiektu, stan połączeń wyrównawczych wewnątrz obiektu, stan urządzeń ograniczających przepięcia oraz chroniących je bezpieczników, w przypadku zmian, prawidłowość wykonania nowych części instalacji zewnętrznej oraz wewnętrznej w obiekcie. 6.Ponadto wykonawca winien: 6.1.sprawdzić wykonanie zaleceń z poprzedniej kontroli; 6.2.sporządzić następujące protokoły z czynności kontrolnych: protokół z okresowego przeglądu technicznego instalacji elektrycznej w mieszkaniu / lokalu użytkowym – podpisany przez lokatora / najemcę lokalu; protokół przeglądu technicznego instalacji elektrycznej od złącza głównego do instalacji w mieszkaniach i lokalach użytkowych w budynku; protokół przeglądu technicznego instalacji odgromowej budynku. 6.3.Protokół należy wypełnić pismem maszynowym, komputerowym lub pisemnie w sposób czytelny, aby informacje zawarte w protokole nie budziły wątpliwości czytających go osób trzecich. 3.6.Podpisany przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje i uprawnienia zawodowe oraz opatrzony podpisem lokatora lub najemcy protokół winien być doręczony za potwierdzeniem odbioru do siedziby właściwego Punktu Obsługi Klientów (nr 1,4) w terminie 14 dni od zakończenia czynności kontrolnych (drugiego podejścia). 7.Do zadań Wykonawcy w zakresie wykonywanych usług należy: 7.1.pisemne poinformowanie dostawcy energii elektrycznej oraz Zamawiającego o przystąpieniu do przeglądu instalacji elektrycznej na danym budynku. 7.2.złożenie w siedzibie określonego Punktu Obsługi Klientów, nie później niż na 5 dni przed rozpoczęciem prac,o których mowa w pkt 3.10. SIWZ, Harmonogramu prac dotyczącego pierwszego podejścia do kontroli, zawierającego adres nieruchomości, datę wraz z przedziałem godzin, w których przeprowadzany będzie przegląd. Sugeruje się przeprowadzać kontrole w godzinach 13:00 – 20:00. Harmonogram prac musi również zawierać imiona i nazwiska osób przeprowadzających kontrolę oraz numery telefonów komórkowych do osób wykonujących kontrolę. 7.3.przeprowadzenie przeglądu zgodnie ze złożonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Punkt Obsługi Klientów Harmonogramem prac, o którym mowa powyżej. 8.Przed rozpoczęciem prac, najlepiej w dniu składania Harmonogramu prac, Wykonawca winien przedstawić wzór protokołu pokontrolnego, celem jego akceptacji przez Zarządcę. W przypadku, gdy Zarządca będzie wymagał wprowadzenia dodatkowych zapisów do przedłożonego protokołu, Wykonawca winien takie zapisy wprowadzić. 9.W przypadku zagrożenia zdrowia i życia mieszkańców budynku oraz konieczności natychmiastowej interwencji, należy niezwłocznie powiadomić Zarządcę (właściwy Punkt Obsługi Klientów). Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia dokumentacji fotograficznej stwierdzonej nieprawidłowości. Dokumentację tą należy dołączyć do protokołu pokontrolnego. 10.Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 10.1.powiadomienie najemców lub użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych o terminie udostępnienia lokali w celu przeprowadzenia okresowej kontroli, poprzez wywieszenie w miejscu publicznie dostępnym dla najemców lub użytkowników, np. przy wejściu na klatkę schodową lub tablicy administracyjnej, odpowiedniego zawiadomienia zawierającego datę, przedział godzin, w których odbędzie się kontrola oraz nazwiska i telefony kontaktowe komórkowe do osób przeprowadzających kontrolę (nie do zakładu pracy). Zawiadomienie należy wywiesić co najmniej 5 dni przed przystąpieniem do czynności kontrolnych. 10.2.w przypadku nieobecności najemców lub użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych w pierwszym terminie przeprowadzanej kontroli, należy wyznaczyć kolejny termin udostępnienia lokalu w celu przeprowadzenia okresowej kontroli, poprzez wywieszenie w miejscu publicznie dostępnym dla najemców lub użytkowników np. przy wejściu na klatkę schodową lub na tablicy administracyjnej, odpowiedniego zawiadomienia zawierającego datę, przedział godzin, w których odbędzie się kontrola oraz nazwiska i telefony kontaktowe komórkowe do osób przeprowadzających kontrolę (nie do zakładu pracy). Ponadto należy pisemnie powiadomić najemców lub użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych, w których nie wykonano kontroli w pierwszym terminie o kolejnym terminie kontroli. W przypadku nieobecności najemców lub użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych w drugim terminie przeprowadzanej kontroli, należy wyznaczyć kolejny termin udostępnienia lokalu w celu przeprowadzenia okresowej kontroli, poprzez wywieszenie w miejscu publicznie dostępnym dla najemców lub użytkowników np. przy wejściu na klatkę schodową lub na tablicy administracyjnej, odpowiedniego zawiadomienia zawierającego datę, przedział godzin, w których odbędzie się kontrola oraz nazwiska i telefony kontaktowe komórkowe do osób przeprowadzających kontrolę (nie do zakładu pracy). Ponadto należy pisemnie powiadomić najemców lub użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych, w których nie wykonano kontroli w pierwszym lub drugim terminie o kolejnym terminie kontroli. Pisemne zawiadomienie należy pozostawić w drzwiach lokalu, którego najemcy lub użytkownika nie zastano w pierwszym lub drugim terminie. Zawiadomienie należy wywiesić i zostawić w drzwiach lokalu co najmniej 5 dni przed czynnościami kontrolnymi; UWAGA: Wykonawca przed przystąpieniem do czynności opisanych w niniejszym pkt zobowiązany jest złożyć we właściwym Punkcie Obsługi Klientów Harmonogram prac dla drugiego podejścia zgodnie z treścią pkt 3.7.2. SIWZ a po jego zatwierdzeniu przystąpić do czynności kontrolnych; 11.1.w przypadku nieobecności najemców lokali mieszkalnych i użytkowych w drugim terminie przeprowadzanej kontroli, Wykonawca zobowiązany będzie zawiadomić o tym fakcie Zamawiającego (właściwy Punkt Obsługi Klientów), przedstawiając listę niezbadanych lokali, w terminie 5 dni od zakończenia czynności kontrolnych dotyczących drugiego podejścia (lista może być sukcesywnie przesyłana droga elektroniczna). 11.2.Wykonawca ostateczne rozliczenie (przekazanie ostatecznych protokołów z przeprowadzonej kontroli przy założeniu dwukrotnego podejścia do lokali) dostarczy Zamawiającemu w terminie 14 dni od zakończenia czynności kontrolnych (po dokonaniu drugiego podejścia). 11.3.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania fotografii każdego w.l.z. znajdującego się w badanym budynku. Zdjęcia winny być uporządkowane i opisane w taki sposób, aby analizujący je pracownik Zamawiającego nie miał wątpliwości jakiego budynku dotyczą. 12.Zamawiający nie udostępnia aparatów niezbędnych do sporządzenia dokumentacji fotograficznej; 13.Czynności stanowiące przedmiot zamówienia winny być wykonywane przez Wykonawcę przy wykorzystaniu co najmniej dwuosobowych brygad, w których jedna z osób będzie posiadać uprawnienia z zakresu eksploatacji a druga z zakresu dozoru. 14.Czynności kontrolne należy wykonać rzetelnie i wyłącznie przez osoby posiadające wymagane przepisami uprawnienia elektryczne grupy D (tj. kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu dozoru nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych) oraz uprawnienia pomiarowe stwierdzające prawo do zajmowania się pomiarami urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku EKSPLOATACJI; 15.Wykonawca musi ponadto dysponować przynajmniej jedną osobą, która posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie instalacji elektrycznych, legitymującą się aktualnym zaświadczeniem potwierdzającym przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego, która będzie sprawować nadzór z ramienia Wykonawcy nad zespołem przeprowadzającym kontrolę oraz podpisywać protokoły kontroli. 16.Osoby, o których mowa w pkt 13 i 14 potwierdzają przeprowadzenie kontroli stanu technicznego budynku poprzez złożenie podpisu na protokołach kontroli. 17. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 71630000 – 3 – Usługi kontroli i nadzoru technicznego. 18.Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert na poszczególne części zamówienia. 18.1.W przypadku złożenia przez Wykonawcę oferty na więcej niż jedną część zamówienia, każda z części w toku postępowania przetargowego oceniana będzie odrębnie. 18.2.Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części: Część I – Usługi kontroli okresowej instalacji elektrycznej i piorunochronnej w wyznaczonych nieruchomościach, administrowanych przez POK1. Część II – Usługi kontroli okresowej instalacji elektrycznej i piorunochronnej w wyznaczonych nieruchomościach, administrowanych przez POK4. 19.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 20.Zamawiający przewiduje możliwości udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 21.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac związanych z realizacją zamówienia. 22.Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 22.1.dla części I zamówienia– 1 osoba wykonująca czynności pomiarowe; 22.2.dla części II zamówienia– 1 osoba wykonująca czynności pomiarowe;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71630000-3

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach