Przetargi.pl
Konserwacja ołtarza p.w. Ukrzyżowania Pańskiego w kaplicy cmentarnej na cmentarzu komunalnym przy ul. Łęgowskiej w Świebodzinie

Gmina Świebodzin ogłasza przetarg

  • Adres: 66-200 Świebodzin, ul. Rynkowa 2
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4750916 , fax. 068 3823007
  • Data zamieszczenia: 2009-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świebodzin
    ul. Rynkowa 2 2
    66-200 Świebodzin, woj. lubuskie
    tel. 068 4750916, fax. 068 3823007
    REGON: 97077053400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swiebodzin.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Konserwacja ołtarza p.w. Ukrzyżowania Pańskiego w kaplicy cmentarnej na cmentarzu komunalnym przy ul. Łęgowskiej w Świebodzinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie konserwacji ołtarza p.w. Ukrzyżowania Pańskiego z kaplicy cmentarnej na cmentarzu komunalnym przy ul. Łęgowskiej w Świebodzinie. 2.Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie pełnej konserwacji technicznej i estetycznej, zgodnie z programem prac konserwatorskich i opinią Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a w szczególności wykonanie: 2.1. Prac wstępnych: - wykonanie dokumentacji fotograficznej i opisowej stanu zachowania obiektu przed konserwacją, -demontaż mensy, aplikacji, płaskorzeźby Ukrzyżowanie i rzeźb, -oczyszczenie elementów ołtarza z kurzu i zabrudzeń, -wykonanie opisu zniszczeń i stanu zachowania obiektu. 2.2.Konserwacja płaskorzeźby Ukrzyżowanie: -pobranie próbek do badań stratygraficznych i chemicznych, -oczyszczenie odwrocie, -wykonanie prób na czyszczenie powierzchni płaskorzeźby i usuwanie przemalowań, -usunięcie przemalowań i oczyszczenie powierzchni płaskorzeźby wybrana metodą, -konsolidacja oryginalnych warstw technologicznych, -impregnacja drewna, -naprawy stolarskie, wstawienie fleków, -uzupełnienie ubytków gruntów, -retusz zachowanych srebrzeń i złoceń, -rekonstrukcja złoceń i srebrzeń w miejscach gdzie nie zachował się oryginał - technologia zgodna z oryginalną, -wykonanie retuszu farbami akwarelowymi, -zabezpieczenie polichromowanej powierzchni płaskorzeźby werniksem końcowym. 2.3. Konserwacja rzeźb: -pobranie próbek do badań stratygraficznych i chemicznych, -wykonanie odkrywek w celu ustalenia stanu zachowania poszczególnych warstw technologicznych, -podklejenie warstw gruntów i polichromii, -usunięcie przemalowań warstw karnacji i monochromii, -impregnacja, -zrekonstruowanie brakujących elementów snycerskich, -zakołeczkowanie otworów po owadach, -uzupełnienie ubytków gruntu w obrębie polichromii i nałożenie nowych w miejscach ubytków, -wykonanie retuszu warstw polichromii, -retusz zachowanych złoceń, -rekonstrukcja złoceń zgodnie z oryginalną technologią, -zabezpieczenie warstw polichromii werniksem satynowym końcowym, 2.4.Konserwacja architektury: -pobranie próbek do badań stratygraficznych i chemicznych, -wykonanie odkrywek w celu ustalenia stanu zachowania poszczególnych warstw technologicznych, -usuniecie przemalowań i odkrycie oryginalnej warstwy polichromii lub monochromii, -impregnacja drewna i konsolidacja warstw, -stolarskie wzmocnienie elementów i konstrukcji ołtarza, -prace snycerskie-rekonstrukcja brakujących elementów, -uzupełnienie ubytków w warstwie oryginalnych gruntów i nałożenie nowych na rekonstruowane elementy, -wykonanie retuszu polichromii i monochromii, -wykonanie złoceń zgodnie z oryginalną technologią, -zabezpieczenie warstw polichromii. 2.5. Prace końcowe: -zamontowanie aplikacji , rzeźb i płaskorzeźby, -ustawienie mensy, -wykonanie szczegółowej dokumentacji fotograficznej i opisowej , -wykonanie powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej w dwóch egzemplarzach, jeden dla Zamawiającego , jeden do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Zielonej Górze. 3.Dostawa materiałów, koszty przeprowadzenia wszystkich prób, badań, sprawdzeń, przeglądów i odbiorów niezbędnych do przekazania przedmiotu zamówienia, koszty transportu oraz montażu i demontażu rusztowania , koszty dojazdów, koszty transportu oraz wszelkie inne koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, po stronie Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 925221007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wadium w wysokości 3 000 zł. Termin wniesienia wadium - do dnia 10.06.2009 r. do godz. 12:00.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy spełniają następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: - są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymogami ustawowymi i prowadzą działalność tożsamą z niniejszym zamówieniem. 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a) wykonali należycie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługą stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia- realizacje konserwatorskie obiektów drewnianych polichromowanych tj. ołtarzy , rzeźb. Za usługi wykonane uznaje się prace zakończone i odebrane protokołem odbioru prac. b) dysponują lub będą dysponować co najmniej jedną osobą posiadająca uprawnienia i kwalifikacje do wykonywania zamówienia , tj: - głównym konserwatorem posiadającym tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki oraz odbył po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badań rzeźby polichromowanej tj. spełniającego warunek określony § 7 ust.1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150 poz. 1579) albo posiadającego odpowiednie kwalifikacje wydane na podstawie wcześniejszych przepisów , zgodnie z § 13 w/w rozporządzenia. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): a) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia na równowartość co najmniej 150 000,00 zł. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający oceni spełnienie warunków wg kryteriów: spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) - załącznik nr 2; 2.W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić: a)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) - załącznik nr 3; 3.W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić: a)wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, potwierdzających spełnienie warunku udziału określonego w sekcji III.2 pkt. 2) lit. a) z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że prace te zostały wykonane należycie - załącznik nr 4; b)wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, potwierdzający spełnienie warunku udziału określonego w sekcji III 2. pkt. 2 ) lit.b) - załącznik nr 5 oraz następujące dokumenty: - dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki,-załącznik nr 6, -dokumenty potwierdzające co najmniej 12-to miesięczną praktykę w zakresie konserwacji i badań rzeźby polichromowanej tj. spełniającego warunek określony § 7 ust.1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150 poz. 1579) -załącznik nr 7, lub dokumenty potwierdzające spełnienie w/w wymagań wydane na podstawie wcześniejszych przepisów (§ 13 Rozporządzenia j.w.) c)pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania, jeżeli w wykazie, o którym mowa w lit. b), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował- załącznik nr 8; 4.W celu potwierdzenia spełnienia warunku, że znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić: a)polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności - załącznik nr 9; 5.W celu potwierdzenia spełnienia warunku, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić: a) aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) - załącznik nr 10; b)aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) - załącznik nr 11.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swiebodzin.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach