Przetargi.pl
konserwacja klimatyzatorów, systemów wentylacji, osuszaczy powietrza oraz kurtyn powietrza w budynkach Oddziału ZUS w Bielsku-Białej przy ul. Traugutta 2 oraz ul. Krasińskiego 34, a także w budynkach Inspektoratu ZUS w Żywcu ul. Piernikarska 2 oraz Inspektoratu ZUS w Cieszynie przy ul. Bielskiej 29.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Bielsku -Białej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, ul. Krasińskiego 34
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 825 27 15 , fax. 33 825 27 16
  • Data zamieszczenia: 2012-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Bielsku -Białej
    ul. Krasińskiego 34 34
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33 825 27 15, fax. 33 825 27 16
    REGON: 00001775600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    konserwacja klimatyzatorów, systemów wentylacji, osuszaczy powietrza oraz kurtyn powietrza w budynkach Oddziału ZUS w Bielsku-Białej przy ul. Traugutta 2 oraz ul. Krasińskiego 34, a także w budynkach Inspektoratu ZUS w Żywcu ul. Piernikarska 2 oraz Inspektoratu ZUS w Cieszynie przy ul. Bielskiej 29.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest następujący zakres prac: Wykonywanie usług w zakresie obsługi serwisowej (przeglądy, konserwacje, naprawy) klimatyzatorów, systemów wentylacji, kurtyn powietrza oraz osuszaczy powietrza znajdujących się w O/ZUS Bielsko-Biała i w Inspektoratach w Żywcu i Cieszynie. 1. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: a. okresowej konserwacji, przeglądów wszystkich klimatyzatorów, urządzeń wentylujących, kurtyn powietrza wskazanych w załączniku do wniosku - 2 razy w roku (w miesiącach: kwiecień i wrzesień), b. okresowej konserwacji, przeglądów klimatyzatorów i urządzeń wentylujących oraz osuszaczy powietrza zainstalowanych w pomieszczeniach szczególnie chronionych wskazanych w załączniku do wniosku - 4 razy w roku (w miesiącach styczeń, kwiecień, lipiec oraz październik ), c. naprawy uszkodzeń wszystkich urządzeń podlegających konserwacji po zgłoszeniu awarii przez Zamawiającego (Wykonawca otrzyma zwrot kosztów zakupu części zamiennych związanych z naprawami na podstawie przedłożonej faktury VAT, usługi napraw (robocizna) Wykonawca winien wkalkulować w cenę konserwacji). 2. Dodatkowo w ramach przedmiotowego zamówienia wykonawca będzie zobowiązany do pomocy eksperckiej przy planowaniu zakupów nowych urządzeń, ocenie istniejących, doradztwie w sprawie optymalizacji wykorzystania posiadanych urządzeń klimatyzacyjnych i wentylujących, obliczanie zapotrzebowania na moc chłodniczą, szacowanie kosztów, dobranie odpowiednich urządzeń z kalkulacją kosztów montażu i zakupu, opinie techniczne zużycia urządzeń itp. 3. Po każdej konserwacji i naprawie Wykonawca zobowiązany jest sporządzić i dostarczyć Zamawiającemu protokół odbioru stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji. 4. Zamawiający wymaga, aby wymieniane w toku wykonywanych napraw części zamienne i podzespoły były nowe, nie regenerowane. Wykonawca będzie zobowiązany do pozyskiwania części zamiennych do napraw po najniższych cenach możliwych do osiągnięcia na rynku. Ceny wymienionych przez Wykonawcę części nie mogą być wyższe od średnich cen tych części u innych przedsiębiorców (średnie ceny rynkowe). 5. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji na wykonaną usługę na okres minimum 12 miesięcy oraz na wymienione części na okres zgodny z kartą producenta. 6. Wykonawca zapewni środki, materiały i urządzenia konieczne do konserwacji - Zamawiający nie zwraca kosztów ich zakupu. 7. Każdorazowo Wykonawca musi uzyskać zgodę Zamawiającego na wykonanie naprawy. 8. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przeglądów technicznych i konserwacji oraz napraw urządzeń zgodnie z dokumentacją techniczną oraz wymogami i zaleceniami producenta urządzenia. Zakres czynności konserwacyjnych obejmuje w szczególności: a) Urządzenia klimatyzacyjne Dojazd do miejsca instalacji urządzenia klimatyzacyjnego Pomiar temperatur parownika Pomiar napięcia Pomiar poboru prądu Sprawdzenie stanu wymienników ciepła (wewnętrznego i zewnętrznego) Kontrola automatyki sterującej Sprawdzenie i konserwacja układu odprowadzania skroplin Sprawdzenie i konserwacja wentylatorów Czyszczenie wymienników ciepła Czyszczenie i mycie obudów urządzeń, Uzupełnianie ubytków gazu Czyszczenie urządzeń wewnętrznych, zalecanymi przez producenta danego urządzenia, środkami bakteriobójczymi i antygrzybicznymi posiadającymi odpowiedni atest (np. PZH) Ozonowanie urządzeń klimatyzacyjnych znajdujących się w pomieszczeniach biurowych - raz na kwartał Poinformowanie na piśmie użytkownika o stanie urządzeń klimatyzacyjnych i wystawienie karty przeglądów Prowadzenie pogotowia awaryjnego b) Kurtyna powietrzna Dojazd do miejsca instalacji kurtyny powietrznej Przegląd i czyszczenie nagrzewnic kurtyny Sprawdzenie napięć Sprawdzenie poboru prądu Czyszczenie i konserwacja urządzeń wewnętrznych, zalecanymi przez producenta danego urządzenia, środkami bakteriobójczymi i antygrzybicznymi posiadającymi odpowiedni atest (np. PZH) Poinformowanie na piśmie użytkownika (sporządzenie protokołu z przeglądu konserwacyjnego) o stanie kurtyny powietrznej Czyszczenie i mycie obudów urządzeń, c) Osuszacze powietrza Dojazd do miejsca instalacji osuszaczy Zapoznanie się z DTR urządzenia Sprawdzenie podłączenia urządzenia do sieci zasilającej - stan wtyczek i kabli Sprawdzenie stanu osłon i obudowy urządzenia Pomiar napięcia i pomiar poboru prądu przy pracy urządzenia Czyszczenie i dezynfekcja bakteryjna filtrów powietrza (środkami chemicznymi lub metodą ozonową oraz promieniami UV) Wymiana filtrów w urządzeniach nie posiadających filtrów wielokrotnego użytku Przegląd i czyszczenie chłodnic powietrza Sprawdzenie drożności odprowadzenia skroplin w urządzeniu i rurociągu odprowadzania wody Sprawdzenie funkcji automatycznego załączania i wyłączania osuszacza Pomiar wilgotności wypływu obrobionego powietrza Czyszczenie i mycie obudów urządzeń, d) Centralna klimatyzacja Dojazd do miejsca instalacji kurtyny powietrznej Czyszczenie filtra powietrza obiegowego Czyszczenie i mycie jednostek wewnętrznych Czyszczenie wymiennika-skraplacza Czyszczenie preparatem grzybobójczym parowników i tacy ociekowej Sprawdzenie drożności odpływu skroplin Pomiar ciśnienia kompresora Pomiar poboru prądu Uzupełnianie ubytków gazu Sprawdzenie stanu technicznego złącz gwintowych Sprawdzenie stanu technicznego izolacji termicznej Sprawdzenie poprawności działania układu chłodniczego Kontrola szczelności układu chłodniczego 9. Odstępstwo od wymiany filtra powietrza należy szczegółowo udokumentować. 10. Wykonawca, w ramach usługi, zobowiązany jest do utylizacji (na własny koszt) zużytych materiałów eksploatacyjnych. 11. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy należy uwzględniać normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 2 i 3 Prawa zamówień publicznych. 12. Wykonawca zobowiązany jest do usuwania wszelkich usterek i awarii w okresie obowiązywania umowy zgłoszonych przez Zamawiającego na formularzu zgłoszenia naprawy stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ - zgłoszenia mogą być dokonywane poprzez pocztą elektroniczną lub faxem. Naprawa zwykła Wykonawca zobowiązany będzie podjąć działania zmierzające do usunięcia usterek lub awarii w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia. Naprawa klimatyzatorów musi być dokonana w ciągu maksymalnie 48 godzin od momentu zgłoszenia się pracownika Wykonawcy w siedzibie Oddziału lub Inspektoracie. Naprawa pilna Przy awariach klimatyzatorów w pomieszczeniach szczególnie chronionych (serwerownie, UPS-y, szafy krosownicze) Wykonawca zobowiązany będzie podjąć działania zmierzające do usunięcia usterek lub awarii w ciągu max. 2 godzin od otrzymania zgłoszenia . Naprawa klimatyzatorów musi być dokonana w ciągu maksymalnie 24 godzin od momentu zgłoszenia się pracownika Wykonawcy w siedzibie Oddziału lub Inspektoracie. W czasie naprawy musi zapewnić urządzenie zastępcze (dostarczenie urządzenia zastępczego max do 2 godziny od stwierdzenia usterki niemożliwej do usunięcia w trybie natychmiastowym). 13. Jeżeli termin naprawy upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy Wykonawca zobowiązany jest usunąć usterki najpóźniej w dniu roboczym przypadającym bezpośrednio po dniu wolnym od pracy, nie dotyczy awarii klimatyzatora w pomieszczeniach szczególnie chronionych. 14. Czynności serwisowe oraz naprawy wykonywane będą w godzinach pracy Zamawiającego. W szczególnych przypadkach dopuszcza się możliwość wykonywania czynności związanych z naprawami awaryjnymi urządzeń poza godzinami pracy Zamawiającego, po uprzednim uzgodnieniu z osobą odpowiedzialną za realizację umowy ze strony Zamawiającego. 15. Wykonawca musi dysponować pogotowiem technicznym gotowym w ciągu 2 godzin (realnie) dojechać do siedziby Oddziału lub podległych Inspektoratów celem usunięcia awarii zaistniałej w pomieszczeniach szczególnie chronionych, tj. serwerownie, pomieszczenia na UPS-y, szafy krosownicze. Dokumentem potwierdzającym spełnienie w/w warunku będzie złożenie oświadczenia - formularz 16. Zaleca się wykonywanie napraw w miejscu użytkowania urządzeń. Wykonawca może zabrać urządzenie do naprawy do swojej siedziby po uzgodnieniu z Zamawiającym, ponosząc wszelkie koszty związane z transportem oraz pełną odpowiedzialność za urządzenie. W takich sytuacjach Wykonawca odpowiadać będzie jednocześnie za demontaż i montaż urządzeń w miejscu ich eksploatacji. Zabranie urządzenia do siedziby Wykonawcy zostanie potwierdzone odpowiednim protokołem zawierającym co najmniej: określenie nazwy i typu urządzenia, nr inwentarzowy, datę zabrania oraz przewidywaną datę zwrotu. 17. Obsługa serwisowa i naprawy klimatyzatorów i urządzeń wentylujących muszą być wykonywane przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. 18. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe z jego winy podczas wykonywania prac będących przedmiotem umowy oraz za uszkodzenie sprzętu Zmawiającego powstałe podczas wykonywania czynności serwisowych. 19. Każda ingerencja serwisu będzie zakończona wykonaniem testu sprawdzającego poprawność funkcjonowania urządzenia. 20. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za rzeczywistą, a nie za deklarowaną ilość wykonanych usług naprawy i konserwacji urządzeń. 21. W trakcie realizacji umowy liczba i typ klimatyzatorów i urządzeń wentylujących może ulec zmianie w przypadku: a. wycofania z eksploatacji, b. wymiany zużytego sprzętu na nowy, c. zakupu nowych urządzeń. 22. Wykonawca zapewni całodobowy dostęp do faksu, telefonu i tzw. automatycznej sekretarki. Zaleca się wykonanie wizji lokalnej terenu robót w celu zdobycia informacji, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu robót ponosi Wykonawca. Organizacja robót. Prace nie mogą utrudniać funkcjonowania Zakładu. Wykonawca będzie utrzymywać teren w czystości i porządku. Wykonywanie robót Wykonywanie czynności konserwacyjne będące przedmiotem zamówienia będą realizowane od poniedziałku do piątku od godz. 7.00 do 14.00. pod nadzorem pracownika danego Wydziału.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 507300001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 3462,26 zł ( słownie: trzy tysiące czterysta sześćdziesiąt dwa złote 26/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zus.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach