Przetargi.pl
„Konserwacja bieżąca dróg leśnych gruntowych w Nadleśnictwie Czerniejewo – część 2 w roku 2020”

Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Czerniejewo ogłasza przetarg

  • Adres: 62-250 Czerniejewo, Głożyna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 614 273 041, , fax. 614 273 188
  • Data zamieszczenia: 2020-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Czerniejewo
    Głożyna 5
    62-250 Czerniejewo, woj. wielkopolskie
    tel. 614 273 041, , fax. 614 273 188
    REGON: 63001135500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://czerniejewo.poznan.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Konserwacja bieżąca dróg leśnych gruntowych w Nadleśnictwie Czerniejewo – część 2 w roku 2020”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą: „Konserwacja bieżąca dróg leśnych gruntowych w Nadleśnictwie Czerniejewo - część 2 w roku 2020”. 2. Zamawiający w niniejszym postępowaniu przewiduje prawo opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 Ustawy PZP i określa maksymalną wielkość przedmiotu zamówienia, która obejmuje: 1) zamówienie podstawowe – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w Nadleśnictwie Czerniejewo w leśnictwach: Jezierce, Karw, Linery, Dzikowy Bór, Nekielka, Podstolice i Słomówko. 2) zamówienie opcjonalne nr 1 – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w leśnictwie Jezierce. 3) zamówienie opcjonalne nr 2 – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w leśnictwie Karw. 4) zamówienie opcjonalne nr 3 – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w leśnictwie Linery. 5) zamówienie opcjonalne nr 4 – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w leśnictwie Promno. 6) zamówienie opcjonalne nr 5 – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w leśnictwie Dzikowy Bór. 7) zamówienie opcjonalne nr 6 – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w leśnictwie Milkarowo. 8) zamówienie opcjonalne nr 7 – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w leśnictwie Nekielka. 9) zamówienie opcjonalne nr 8 – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w leśnictwie Podstolice. 10) zamówienie opcjonalne nr 9 – bieżąca konserwacja odcinków dróg leśnych gruntowych w leśnictwie Słomówko. 2. Lokalizacja robót budowlanych: Przedmiot zamówienia tj. bieżąca konserwacja obejmuje odcinki dróg wskazane przez Zamawiającego na terenie Nadleśnictwa Czerniejewo w leśnictwach: a) w ramach zamówienia podstawowego – leśnictwa: Jezierce, Karw, Linery, Dzikowy Bór, Nekielka, Podstolice i Słomówko b) w ramach zamówienia opcjonalnego : - opcja nr 1 – leśnictwo Jezierce, - opcja nr 2 – leśnictwo Karw, - opcja nr 3 – leśnictwo Linery, - opcja nr 4 – leśnictwo Promno, - opcja nr 5 – leśnictwo Dzikowy Bór, - opcja nr 6 – leśnictwo Milkarowo, - opcja nr 7 – leśnictwo Nekielka, - opcja nr 8 – leśnictwo Podstolice, - opcja nr 9 – leśnictwo Słomówko. Orientacyjna lokalizacja naprawianych dróg naniesiona została na załączonych mapkach dotyczących poszczególnych leśnictw stanowiących załącznik nr 7 i 8 do SIWZ. Lokalizacja może ulec zmianie ze względu na panujące warunki atmosferyczne oraz bieżące potrzeby w zakresie wywozu drewna. 3. Szczegółowe określenie przedmiotu i zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest bieżąca konserwacja wybranych odcinków dróg leśnych o nawierzchniach gruntowych, które uległy deformacji, polegająca na: - usunięciu stagnującej wody i luźnego błota, - wyrównaniu profilu podłoża gruntowego z jego zagęszczeniem, - transporcie kruszywa do miejsca wyładunku, - mechanicznym wyładunku kruszywa o frakcji 0-63 mm i wstępnym rozścieleniu, - mechanicznym wyprofilowaniu rozścielonego kruszywa równiarką samojezdną o mocy min. 100 KM, - zagęszczeniu rozścielonego kruszywa samojezdnym walcem wibracyjnym 7,5 Mg na naprawianych odcinkach dróg, - uzupełnieniu i wyprofilowaniu obustronnego pobocza ziemnego 2. Do realizacji przedmiotu zamówienia należy użyć kruszywa betonowego z recyklingu o frakcji 0 - 63 mm (dopuszczalna domieszka cegły do 10 %). Zamawiający dopuszcza kruszywo łamane (granit, melafir, gabro, sjenit, gnejs, bazalt, amfibolit,) o frakcji 0 - 63 mm. 3. Naprawa nawierzchni dróg polegać będzie na transporcie do miejsca konserwacji oraz rozplantowaniu kruszywa na nieprzejezdnych odcinkach dróg po uprzednim usunięciu istniejących zastoisk wody i błota, wraz z miejscowym uwałowaniem i wyprofilowaniem naprawionego odcinka drogi. 4. Wszystkie prace odbywać się będą w istniejącym już pasie drogowym. 5. Dowiezione kruszywo zostanie rozplantowane w dniu dostawy z uwagi na brak możliwości jego składowania. 6. Zakres prac do wykonania: 1) zamówienie podstawowe: obejmuje dostawę kruszywa w ilości 3 545,85 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 10 745 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 3 070 mb. Podział prac w poszczególnych leśnictwa przedstawia się następująco: - Jezierce – 519,75 t/1 575 m2/450 mb. - Karw – 462,00 t/1 400 m2/400 mb. - Linery – 577,50 t/1 750 m2/500 mb. - Dzikowy Bór – 462,00 t/1 400 m2/400 mb. - Nekielka – 577,50 t/1 750 m2/500 mb. - Podstolice – 311,85 t/945 m2/270 mb. - Słomówko – 635,25 t/1 925 m2/550 mb. Wskazane ilości kruszyw oraz powierzchnia dróg i ich długość mają charakter szacunkowy. Na etapie realizacji mogą ulec niewielkim korektom w zależności od bieżących potrzeb związanych z pozyskaniem drewna. 2) zamówienie opcjonalne: • Opcja nr 1 (Leśnictwo Jezierce): obejmuje dostawę kruszywa w ilości 115,50 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 350 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 100 mb. • Opcja nr 2 (Leśnictwo Karw):obejmuje dostawę kruszywa w ilości 346,50 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 1 050 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 300 mb. • Opcja nr 3 (Leśnictwo Linery): obejmuje dostawę kruszywa w ilości 127,05 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 385 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 110 mb. • Opcja nr 4 (Leśnictwo Promno): obejmuje dostawę kruszywa w ilości 231,00 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 700 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 200 mb. • Opcja nr 5 (Leśnictwo Dzikowy Bór): obejmuje dostawę kruszywa w ilości 57,75 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 175 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 50 mb. • Opcja nr 6 (Leśnictwo Milkarowo): obejmuje dostawę kruszywa w ilości 462,00 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 1 400 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 400 mb. • Opcja nr 7 (Leśnictwo Nekielka): obejmuje dostawę kruszywa w ilości 288,75 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 875 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 250 mb. • Opcja nr 8 (Leśnictwo Podstolice): obejmuje dostawę kruszywa w ilości 462,00 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 1 400 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 400 mb. • Opcja nr 9 (Leśnictwo Słomówko): obejmuje dostawę kruszywa w ilości 288,75 ton wraz z jego wbudowaniem na powierzchni około 875 m2 naprawianych dróg o łącznej długości około 250 mb. Wskazane ilości kruszyw oraz powierzchnia dróg i ich długość mają charakter szacunkowy. Na etapie realizacji mogą ulec niewielkim korektom w zależności od bieżących potrzeb związanych z pozyskaniem drewna. 4. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni wszystkie niezbędne narzędzia, materiały i urządzenia. 5. Zamawiający ma prawo z ważnych przyczyn do ograniczenia przedmiotu zamówienia w stosunku do ww. zakresu. Przez ważne przyczyny rozumieć należy w szczególności wystąpienie sytuacji, które uzasadniają, iż udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym, okoliczności wywołane przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne. Ograniczenie przedmiotu umowy z ważnych przyczyn nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, a w związku z tym nie jest podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. 6. Zamawiający informuje, że istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej (z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia) na miejscu wykonywania przedmiotu umowy. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w Rozdziale 8 pkt 1 SIWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Czerniejewo czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy. 7. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na pracach ręcznych związanych z wykonywaniem podstawowych robót budowlanych i prac pomocniczych oraz czynności operatorów maszyn budowlanych, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040). Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji w której wykonawca lub podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnik spółki cywilnej). Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 12 oraz punkcie 25 SIWZ. 8. Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w dokumentacji technicznej tj. a) Dokumentacja Projektowa - zamówienie podstawowe – załącznik nr 2 do SIWZ, b) Dokumentacja Projektowa - zamówienie opcjonalne – załącznik nr 3 do SIWZ, c) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, załącznik nr 4 do SIWZ, d) Przedmiar robót - zamówienie podstawowe, załącznik nr 5 do SIWZ, e) Przedmiar robót - zamówienie opcjonalne (opcja nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9), załącznik nr 6 do SIWZ, f) Mapy - lokalizacja przedmiotu zamówienia – zamówienie podstawowe, złączniki nr 7 do SIWZ, a) Mapy - lokalizacja przedmiotu zamówienia – zamówienie opcjonalne (opcja nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9) złączniki nr 8 do SIWZ. 9. Oznaczenia wg CPV: 45233141–9 Roboty w zakresie konserwacji dróg 10. Warunki wykonywania zamówienia: Wymagania dotyczące robót – wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi , przepisami bhp, ppoż, zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej, specyfikacją techniczną wykonania robót wytycznymi niniejszej SIWZ a także jej pozostałymi załącznikami, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej. 11. Szczegółowe warunki dotyczące zamówienia: W ramach wynagrodzenia Wykonawca uwzględni: - w przypadku korzystania z podwykonawców koordynowanie robót podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, - wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, - doprowadzenie do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia robót, a w szczególności dróg dojazdowych, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, - naprawę ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia. 12. Wymagania dodatkowe – w ramach umowy oraz ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) realizacji robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, właściwymi normami polskimi i branżowymi, SIWZ, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej. 2) zapewnienia nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy, 3) prawidłowego prowadzenia dokumentacji budowy, 4) wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, 5) zorganizowanie i zagospodarowanie zaplecza budowy, 6) zapewnienie właściwych warunków bhp i ppoż., 7) dokonanie niezbędnych pomiarów i badań laboratoryjnych itp. jeżeli są niezbędne do oddania przedmiotu zamówienia do użytkowania, 8) na żądanie Zamawiającego Wykonawca zapewni na swój koszt wykonanie badań laboratoryjnych, dostarczenie oprzyrządowania i zapewnienie potencjału ludzkiego w celu sprawdzenia jakości i ilości materiałów użytych do wykonania zamówienia oraz jakości wykonanych robót, 9) jeżeli w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia Wykonawca wyrządzi Zamawiającemu lub innym podmiotom trzecim szkodę to zobligowany będzie do niezwłocznego jej naprawienia. 10) wymagania dotyczące robót budowlanych: a) wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do obrotu oraz posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca, który wygra przetarg musi dostarczyć ww. dokumenty przy odbiorze końcowym. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nieposiadających ważnych certyfikatów. b) podczas realizacji inwestycji Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwość sprawdzenia materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu umowy. c) wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie korzystania) z dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. d) odpady inne niż niebezpieczne, powstałe w trakcie realizacji inwestycji – gromadzić w sposób selektywny i bezpieczny dla środowiska oraz wykorzystać gospodarczo lub odprowadzić na składowisko komunalne. e) odpady niebezpieczne powstałe w trakcie realizacji inwestycji – gromadzić w sposób bezpieczny dla środowiska oraz przekazać specjalistycznej firmie zajmującej się utylizacją tego typu odpadów. 13. Warunki rękojmi i gwarancji: a) Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty na okres minimum 24 miesiące. b) Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik nr 13 do SIWZ, który jest jednocześnie załącznikiem do umowy. c) Termin gwarancji liczony będzie od daty dokonania odbioru końcowego robót budowlanych, potwierdzonego podpisanym bez uwag bezusterkowym protokołem odbioru. d) Gwarancją objęte są także zakresy robót wykonane przez Podwykonawców i liczony będzie od daty dokonania odbioru końcowego robót, potwierdzonego podpisanym bez uwag bezusterkowym protokołem odbioru. e) Okres rękojmi zostaje zrównany z okresem gwarancji i liczony będzie od daty dokonania odbioru końcowego robót, potwierdzonego podpisanym bez uwag bezusterkowym protokołem odbioru. 14. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 15. W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 Ustawy PZP należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy PZP dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. 16. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 Ustawy PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. Stosowne dokumenty potwierdzające równoważność należy dołączyć do oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. 17. Możliwość skorzystania z prawa opcji jest jedynie prawem Zamawiającego, nie stanowi żadnego wiążącego zobowiązania i będzie realizowane na podstawie odrębnego pisma (oświadczenia Zamawiającego) do Wykonawcy, w którym Zamawiający wskaże zakres realizowanego zamówienia w opcji. 18. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, albo w przypadku skorzystania w niepełnym zakresie, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia. Realizacja zamówienia objętego opcją jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233141-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: 4400,00 zł. (słownie: cztery tysiące czterysta złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO Bank Polski SA. nr rachunku 43 1020 4027 0000 1202 1508 2088 z dopiskiem: „Wadium przetargowe” „Konserwacja bieżąca dróg leśnych gruntowych w Nadleśnictwie Czerniejewo - część 2 w roku 2020”. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 Ustawy PZP. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (Sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zgodnie z art. 89 ust. 7b) Ustawy PZP zostanie odrzucona. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a Ustawy PZP oraz art. 46 ust. 5 Ustawy PZP . 7. Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9.7 a) SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się: a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. b) Informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy na formularzu oferty. Stosownie do dyspozycji art. 36 b ust. 1 Ustawy PZP Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę nazw firm podwykonawców. c) Oświadczenie, o którym mowa w Punkcie 7 ppkt. 7.1, 7.2, 7.3 SIWZ. d) W przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich zobowiązanie tych podmiotów. e) Oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w kryterium okres gwarancji na formularzu oferty. f) Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. g) Jeżeli wykonawca oferuje rozwiązania równoważne przedkłada dokumenty o których mowa w punkcie 3 podpunkcie 16 (opis przedmiotu zamówienia). Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach